Strona 1 z 4

Neverwinter Nights

: 06 października 2006, 21:44
autor: Bukary
Grał ktoś? Podobało wam się? Jakie wrażenia?

Pytam, bo właśnie pracuję nad tym, żeby NWN2 brzmiało jak najlepiej po polsku. :)

Re: Neverwinter Nights

: 06 października 2006, 21:55
autor: Kethoth
Podobała mi się jako graczowi D&D. Mechanika, motywy fabularne i klimat takie same jak w papierowej wersji. W drugim dodatku wprowadzono podróże po planach, jeden z najciekawszych elementów Dungeons & Dragons. Jednak brakło tu swobody poruszania się po świecie. (brak mapy świata, niemożnosc powrotu do poprzednich miast - trochę liniowo)

NWN2 PL będzie miało dubbing? Liczę na to, że nie, bo w jedynce kiepsko wyszedł.

Re: Neverwinter Nights

: 06 października 2006, 22:05
autor: Bukary
Kethoth pisze:NWN2 PL będzie miało dubbing? Liczę na to, że nie, bo w jedynce kiepsko wyszedł.
Jak będzie, to na pewno - dobry. :))

Re: Neverwinter Nights

: 06 października 2006, 23:45
autor: Leming
'Nigdy Zimowe Wieczory' uważam za ciekawą grę ale osobiście jej straszna liniowość mnie odstraszyła. Zrezygnowałem w połowie 2 rozdziału.
<dobrze, że miałem wersję 'edukacyjną'>.

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 00:01
autor: peter_spy
Niestety, na początku jeszcze jako tako, ale potem nudny totalnie i liniowy do bólu. Tryb pojedynczego gracza jest do kitu, natomiast z tego co wiem gra rozkwita pełnym blaskiem dopiero w trybir multiplayer, ale nie próbowałem grać - brak czasu. Polonizacja pierwszej części jest jak najbardziej w porządku, w końcu czuwał nad nią Rysław :)

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 09:32
autor: Ozi
Polonizacja była OK. Sama gra już nie robiła na mnie (zwolenniku "pełnowymiarowych" cRPG) większego wrażenia. Powiedziałbym, że była zwyczajnie nudna.

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 11:04
autor: marek
NWN była gra słabą - i pod wzgledem silnika (totalnie kijowo chodził na Radeonach) jak i konstrukcji : liniowe do bólu, taki hack'n'slash - jak w Diablo chodzi się jednym gosciem i jeden wyjątkowo głupi biega dookoła i walczy. Podobna ilość fabuły była w IcewindDale'ach, ale w nich była o wiele ciekawsza walka (sterowało się max 6ma gośćmi, więc były elementy taktyki - w NWN tego nie ma - jest tak jak napisałem.

Czyli podsumowując: przereklamowany gniot (pierwsze, bo już przy okazji BG2 go zapowiadali, 2gie ze względu na wymienione wady)

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 11:08
autor: Kerte
Mnie najbardziej wkurzyło to że nie można było kontynuować rozgrywki postacią z BG2, chociaż twórcy zapowiadali co innego.

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 11:30
autor: Kethoth
kerte pisze:Mnie najbardziej wkurzyło to że nie można było kontynuować rozgrywki postacią z BG2, chociaż twórcy zapowiadali co innego.
Wpłynęło na to przeniesienie mechaniki do edycji 3.0. (wczesniej była druga edycja z elementami trzeciej)

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 12:34
autor: BarTeS
NWN niezbyt przypadło do gustu. Od samego początku wiało nudą. Gra była zapowiadana hucznie, lecz w singlu wyszła przeciętnie. To nie to samo co saga Baldur's Gate czy Planescape Torment. A liczyłem na takiego bg tylko w 3D.

Miałem dać grze drugą szansę (tzn. kupić sobie ją w extra klasyce), ale rozmyśliłem się. Wolałem wrócić do starego, ale jarego baldurka ;)

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 16:32
autor: Bruce
Mi się nawet podobała. Są lepsze cRPG, ale w NWN da się pograć.

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 16:54
autor: Leming
Kethoth pisze:
kerte pisze:
Mnie najbardziej wkurzyło to że nie można było kontynuować rozgrywki postacią z BG2, chociaż twórcy zapowiadali co innego.

Wpłynęło na to przeniesienie mechaniki do edycji 3.0. (wczesniej była druga edycja z elementami trzeciej)
Chętnie bym zobaczył techniczną stronę jakby to miało wyglądać. Skoro BG2 + TB można było ukończyć nawet na 40 poziomie doświadczenia, a NWN jest podobno ograniczony do 20 poziomu postaci, to co z tym przeniesieniem? Jakieś pomysły?

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 17:17
autor: Kethoth
Tu limit leveli nie ma znaczenia. Drugi dodatek NWN wprowadza poziomy epickie - do 40.

Gdyby przenosic na siłę postacie z 2.x (BG) do 3.0 (NWN) trzeba by je konwertowac i nie byłyby już takie same, więc tej opcji nie ma.

Re: Neverwinter Nights

: 07 października 2006, 20:50
autor: marecki
Wszyscy narzekają na NWN i rzeczywiście podstawowa kampania była kiepską rąbanką i niczym poza tym. Ale ta gra naprawdę rozwija skrzydła w modach tworzonych przez fanów, jak np Dreamcatcher, Elegia Eternum albo wprost genialny cykl parodii fantasy - Penultima i Penultima Rerolled. Wymieniłem tylko kilka najlepszych, ale modów do NWN jest całe zatrzęsienie, zarówno dla pojedynczego gracza, jak i do zabawy po sieci (nwnvault.ign.com)

Re: Neverwinter Nights

: 08 października 2006, 12:33
autor: .mike
Dla mnie jeden z najlepszych rpg'ow. Co prawda kampania nie byla swietna, ale w multiplayerze grało się bardzo przyjemnie. Oczywiście warto też pograć w mody.

Re: Neverwinter Nights

: 15 października 2006, 13:02
autor: Bukary
Jednego możecie być pewni: NWN2 ma świetną fabułę. :)

Re: Neverwinter Nights

: 15 października 2006, 17:28
autor: BarTeS
Bukary pisze:Jednego możecie być pewni: NWN2 ma świetną fabułę. :)
Liczę na to, że NWN 2 będzie dużo ciekawsze niż pierwsza część i bedzie bardziej przypominać sagę BG w nowej oprawie niźli tytuł czerpiacy pomysły z typowych h&s :)

Re: Neverwinter Nights

: 15 października 2006, 17:33
autor: Leming
Bukary pisze:Jednego możecie być pewni: NWN2 ma świetną fabułę.
NWN1 też miało świetną fabułę. Jednak jej liniowa organizacja odstraszyła mnie od tej gry.

Re: Neverwinter Nights

: 15 października 2006, 17:58
autor: Bukary
Nie wiem, jak było przedtem, ale z tego, co widzę, każdą rzecz można zrobić na kilka sposobów.

Re: Neverwinter Nights

: 01 listopada 2006, 14:34
autor: BarTeS
Bukary - a możesz zdradzić coś więcej na temat NWN2? Jeśli opracowujesz polską wersję, to na pewno wiesz sporo ;) NWN II będzie bardzo przypominać pierwszą część? Z ilu kompanów max będzie się składać drużyna? (na filmiku widziałem 7, a z tego co czytałem w starszych zapkach to niby będzie można tylko 2 najemników przyłączyć).

Bardzo mnie też ciekawy czy będzie duza swoboda w wykonywaniu zadań. Wolałbym dostać takiego KotORa w świecie fantasy (a po obejrzeniu paru filmików tak sie wlasnie prezentuje). Widziałem, że "dialogi" będą takie jak w przypadku wyzej wymienionego dzieła. A jak będzie wyglądać inwentarz postaci? Taki jak w pierwszej częsci? (niestety tego na screenach nigdzie nie widziałem), bo tamten przypominal mi ten z diablo 2. Będzie jakieś w tym ograniczenie? O multi sie raczej nie boję, bo z tego co słyszałem to już w NWN było zajefajne.

Ale mi bardziej zależy na trybie pojedynczym, marzy mi sie znakomita fabuła, nieliniowosc, rozbudowane opcje, duzy swiat. Chciałbym dostać takiego baldura w 3D albo coś na styl kotora tylko w swiecie fantasy. Liczę, że NWN II okaże się lepszą gra pod tym względem niż "jedynka". Jak nie Bukary, to może ktoś inny zna odp. na nurtujace mnie pytania. W sumie ten element zależy od tego, czy NWN II kupie czy nie.
Czekam więc na pierwsze recki znanych serwisów.

Pozdro.

Re: Neverwinter Nights

: 01 listopada 2006, 16:22
autor: peter_spy
Barthes - nie licz na to. Od takich spraw są przedstawiciele dystrybutorów, recenzenci, albo sami twórcy gry, którzy czasem wypuszczają jakies filmiki, albo udzielają wywiadów. Filmików o NWN2 jest trochę na youtoube, ale nie wiem czy tam znajdziesz odpowiedź na zadane pytanie.

Tłumacz, to tłumacz - nie wyjawia takich informacji przed ukazaniem się gry, ani na świecie, ani w Polsce też, chyba że ma ochotę dostać po łapkach od swojego zleceniodawcy :)

Re: Neverwinter Nights

: 01 listopada 2006, 16:29
autor: BarTeS
Dlatego zapytałem, czy może ;) A szkoda...Obsidian jak na razie trochę skąpi informacjami.

Właśnie sobie zobaczyłem na stronce czy NWN2 będzie w pełnej czy kinowej wersji językowej. Jednak będzie w tej pierwszej, choć wolałbym dostać kinową.

Czytam sobie opinie graczy na forach i ponoć gra jest piękna :-D Jeden gracz napisał, że przypomina mu się seria BG :)

Re: Neverwinter Nights

: 01 listopada 2006, 16:42
autor: Bukary
Towarzyszy jest sporo, a fabuła - ciekawa i mroczna (choć w grze jest "szczypta" niezłego humoru, zwłaszcza na początku). :) Nic więcej nie zdradzę...

Ale NWN2 to już dla mnie "przeszłość". ;) Teraz - szast, prast - króluje Jadeitowe Cesarstwo... 8-)

Re: Neverwinter Nights

: 01 listopada 2006, 16:52
autor: BarTeS
Ja najbardziej boję się o jakość trybu single - chce coś pięknego albo przynajmniej bardzo dobrego! 8-) I żeby gra była nastawiona na fabułę, a nie jak było w przypadku pierwszej czesci na walki (nie calkowicie, ale jednak).

Bukary - dzięki chociaż za tę szczyptę informacji ;)

Re: Neverwinter Nights

: 01 listopada 2006, 16:55
autor: peter_spy
A propos Jade Empire - szkoda że Bioware nie zdecydowało się wydać szybciej tej gry na PC, po Guild Wars: Factions nie bedzie to już taki powiew świeżości...