H-L 2
Moderator: Bruce
Re: H-L 2
W końcu skusiłem się i zassałem ten "wielki" film żeby się przekonać nad czym aż tak się rozwodzicie :D.
Przyznam, że rzeczywiście jest nad czym. Taka interakcja ze środowiskiem to niebagatelny przełom i temu nie można zaprzeczyć. Patrząc jednak chłodnym okiem to film jest specjalnie wyreżyserowanym spektaklem stworzonym pod kontem popisów możliwości (w końcu pewnie o to chodziło) ,którymi dysponują twórcy gry, a ja jednak chciałbym zobaczyć jak to działa w samej grze. Jednego jestem pewien, że odnalezienie się w tak interaktywnym środowisku będzie przynajmniej na początku trudne i okupione wieloma błędami. Może być jeszcze trudniej, jeśli AI będzie w stanie wykorzystać wszystkie "myki", którymi potencjalnie gracz będzie dysponował. I to mnie najbardziej zastanawia!!!. Czy mam się bać obcego, któremu strzeli do głowy odstrzelić olbrzymią belkę utrzymującą się na linach dźwigu, aby mnie w ten sposób zgładzić lub chociażby spuścić mi na głowę kilka beczek lub wielki kontener ?. Jeśli nie, to będę uważał to za wielkie nieporozumienie i tylko częściowe wykorzystanie możliwości drzemiących w tej grze. Tym bardziej, że realia tej gry pozwalają naprawdę na bardzo wiele, na tak wiele że czuję się zaintrygowany tym faktem i nie omieszkam zagrać jeśli tylko sprzęt mi na to pozwoli .
Największe wrażenie na mnie zrobiły ostanie sekwencje walk ulicznych i cały fotorealizm gry, który tej grze naprawdę służy. Można się z tym zgodzić lub nie, ale tego typu gry powinny iść w tym kierunku. I tu docieramy do Thiefa 3.
Zacznę od tego fotorealizmu, który raczej nie spodobałby mi się w Thiefie, który ma w sobie pewną tajemniczość i swego rodzaju ciepło, w H-L2 tego nie widzę i uważam zresztą za zbędne. Interakcja ze środowiskiem w Thiefie na pewno będzie mniejsza ale czy przez to gorsza?. Wcale tak nie uważam, Thief nie jest grą tak ofensywną i umówmy się, ciężko byłoby wykorzystać niektóre możliwości z H-L2 tak, żeby nie sprawiały wrażenia lekkiej przesady. Zachowanie się niewielkich przedmiotów nie sprawia wrażenia odbiegającego od H-L, fizyka nie jest gorsza a interakcja z nimi chyba też nie odbiega jakością. Myślę, że zastawianie stołem drzwi lub przesuwanie obiektów w T3 będzie normalką. Inna sprawa to ta, że to co widzieliśmy w filmach z gry to tylko mały wycinek rozgrywki w T3 a do tego w początkowym stadium produkcji.
Dla mnie konkluzja jest jedna, o T3 patrząc przez pryzmat H-L2 nie należy się bać bo jest to całkowicie inny rodzaj gry, natomiast H-L to chyba największy przełom w swoim gatunku i tu bardziej martwiłbym się o Deus Ex 2, bo bliżej mu troszkę do tego gatunku niż T3.
Przyznam, że rzeczywiście jest nad czym. Taka interakcja ze środowiskiem to niebagatelny przełom i temu nie można zaprzeczyć. Patrząc jednak chłodnym okiem to film jest specjalnie wyreżyserowanym spektaklem stworzonym pod kontem popisów możliwości (w końcu pewnie o to chodziło) ,którymi dysponują twórcy gry, a ja jednak chciałbym zobaczyć jak to działa w samej grze. Jednego jestem pewien, że odnalezienie się w tak interaktywnym środowisku będzie przynajmniej na początku trudne i okupione wieloma błędami. Może być jeszcze trudniej, jeśli AI będzie w stanie wykorzystać wszystkie "myki", którymi potencjalnie gracz będzie dysponował. I to mnie najbardziej zastanawia!!!. Czy mam się bać obcego, któremu strzeli do głowy odstrzelić olbrzymią belkę utrzymującą się na linach dźwigu, aby mnie w ten sposób zgładzić lub chociażby spuścić mi na głowę kilka beczek lub wielki kontener ?. Jeśli nie, to będę uważał to za wielkie nieporozumienie i tylko częściowe wykorzystanie możliwości drzemiących w tej grze. Tym bardziej, że realia tej gry pozwalają naprawdę na bardzo wiele, na tak wiele że czuję się zaintrygowany tym faktem i nie omieszkam zagrać jeśli tylko sprzęt mi na to pozwoli .
Największe wrażenie na mnie zrobiły ostanie sekwencje walk ulicznych i cały fotorealizm gry, który tej grze naprawdę służy. Można się z tym zgodzić lub nie, ale tego typu gry powinny iść w tym kierunku. I tu docieramy do Thiefa 3.
Zacznę od tego fotorealizmu, który raczej nie spodobałby mi się w Thiefie, który ma w sobie pewną tajemniczość i swego rodzaju ciepło, w H-L2 tego nie widzę i uważam zresztą za zbędne. Interakcja ze środowiskiem w Thiefie na pewno będzie mniejsza ale czy przez to gorsza?. Wcale tak nie uważam, Thief nie jest grą tak ofensywną i umówmy się, ciężko byłoby wykorzystać niektóre możliwości z H-L2 tak, żeby nie sprawiały wrażenia lekkiej przesady. Zachowanie się niewielkich przedmiotów nie sprawia wrażenia odbiegającego od H-L, fizyka nie jest gorsza a interakcja z nimi chyba też nie odbiega jakością. Myślę, że zastawianie stołem drzwi lub przesuwanie obiektów w T3 będzie normalką. Inna sprawa to ta, że to co widzieliśmy w filmach z gry to tylko mały wycinek rozgrywki w T3 a do tego w początkowym stadium produkcji.
Dla mnie konkluzja jest jedna, o T3 patrząc przez pryzmat H-L2 nie należy się bać bo jest to całkowicie inny rodzaj gry, natomiast H-L to chyba największy przełom w swoim gatunku i tu bardziej martwiłbym się o Deus Ex 2, bo bliżej mu troszkę do tego gatunku niż T3.
Pablo
- Sir Gareth
- Mechanista
- Posty: 488
- Rejestracja: 19 maja 2003, 09:40
- Lokalizacja: wszechświat równoległy 3-go poziomu
- Kontakt:
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: H-L 2
Wydaje mi się, że to zależeć będzie od rodzaju przeciwnika. Część obcych z H-L miało inteligencję na poziomie zwierzęcym, a część była trudnymi przeciwnikami. Nie oczekujmy od zombiaka cudów. Ale myślę, że już np. wrodzy marines łatwo sobie poradzą z wszelkimi możliwościami zgładzenia Gordona.Pablo pisze:Czy mam się bać obcego, któremu strzeli do głowy odstrzelić olbrzymią belkę utrzymującą się na linach dźwigu, aby mnie w ten sposób zgładzić lub chociażby spuścić mi na głowę kilka beczek lub wielki kontener ? Jeśli nie, to będę uważał to za wielkie nieporozumienie i tylko częściowe wykorzystanie możliwości drzemiących w tej grze.
Całkowicie się zgadzam. THIEF powinien być według mnie grą zbliżoną do niezwykłej kreskówki, a nie - do filmu.Zacznę od tego fotorealizmu, który raczej nie spodobałby mi się w Thiefie, który ma w sobie pewną tajemniczość i swego rodzaju ciepło, w H-L2 tego nie widzę i uważam zresztą za zbędne.
Myślę, że interakcja powinna być taka sama - z jedną różnicą: Gordon może wykorzystywać zdobycze nowoczesnej techniki i wchodzić w interakcję z realistycznym środowiskiem współczesnego miasta (itp.), zaś Garret powinien korzystać z quasi-średniowiecznych gadżetów i wchodzić w interakcję ze środowiskiem quasi-średniowiecznego Miasta. Różnice powinny wynikać jedynie ze środowiska w którym porusza się gracz. O ile więc w H-L2 możemy zobaczyć obcego, który rozwala potężne budowle w Mieście, o tyle w THIEFIE nie mam nic przeciwko takiemu momentowi rozgrywki, gdy np. zobaczymy, jak - w wyniku działania jakichś mrocznych sił - w gruzach legnie piękna katedra. Wyobraźcie sobie zresztą misję "The Haunted Cathedral" na silniku H-L2: przemykalibyśmy się pośród ruin, zważając nie tylko na nieumarłych, ale także na chwiejne podłoża rozwalających się budynków etc.Interakcja ze środowiskiem w Thiefie na pewno będzie mniejsza ale czy przez to gorsza?
To nie jest początkowe stadium produkcji. THIEF III powstaje już od kliku lat. Ten okres to już końcowe stadium produkcji. Oglądałem ostatnio zwiastuny T:TDP, które wydawane były w końcowym stadium pracy nad grą. Różnice między grą ze zwiastunów i finalnym produktem są ogromne, a decydują o tym drobiazgi: sposób poruszania się postaci, interfejs, efekty cząsteczkowe. I wydaje mi się, że podobnie ma się rzecz ze zwiastunem (filmikiem z gry) THIEFA III i produktem, który ujrzymy za pół roku: przypuszczam, że wszystkie poziomy (misje i ich oprawa architektoniczno-graficzna) i filmiki są już w niemalże gotowe, a prace skupiają się na "drobiazgach": animacji postaci, "body awarness", interfejsie etc. Produkt musi być już prawie gotowy do fazy testów, która trwa chyba co najmniej 2-3 miesiące, bo przecież premiera zbliża się wielkimi krokami (przełożono ją już najprawdopodobniej z grudnia tego roku na luty przyszłego roku). Zastanawia jednak ciągłe milczenie ION Storm. Pewnie wszystkie ich siły zostały teraz przerzucone na front DeusEx, a tylko neiliczni maruderzy pracują nad losem naszego złodziejaszka. To smutne. Tym bardziej, że zaden z filmików z gry w DX2 nie wygladał nawet w połowie tak zachęcająco jak filmik z THIEFA III.Inna sprawa to ta, że to co widzieliśmy w filmach z gry to tylko mały wycinek rozgrywki w T3 a do tego w początkowym stadium produkcji.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: H-L 2
Najnowsze trailery :
http://www.gamershell.com/download_3216.shtml
http://www.gamershell.com/download_3217.shtml
http://www.gamershell.com/download_3216.shtml
http://www.gamershell.com/download_3217.shtml
.netsports.pl
Re: H-L 2
Ja chyba ściągnąłem to z tąd ftp://ftp.ngz-network.de//pub/124/6/dow ... ed_gsi.zip. Szło ok 40 kb/s.
A tutaj jest więcej linków do tego pliku:
http://www.gamesites200.com/archive/topic/3011.html
A tutaj jest więcej linków do tego pliku:
http://www.gamesites200.com/archive/topic/3011.html
Pablo
Re: H-L 2
http://www.filemirrors.com/search.src?f ... =121983488
Ponad 100MB, 2-3 minutowy film z HL2, przedstawiający grafikę na kartach wykorzystujących DX9, czyli coś, co i tak nie zobaczymy w tej chwili niewiele jest takich kart graficznych i trochę kosztują
Ponad 100MB, 2-3 minutowy film z HL2, przedstawiający grafikę na kartach wykorzystujących DX9, czyli coś, co i tak nie zobaczymy w tej chwili niewiele jest takich kart graficznych i trochę kosztują
Pozdrawiam
PiotrS
PiotrS
Re: H-L 2
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=10238
....Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja....
....Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja....
Bańan
śruba + okręt = śrubokręt
śruba + okręt = śrubokręt
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: H-L 2
Tak. Przemiera DX2 (a co za tym idzie - T3) też przesunięta.Bańan pisze:http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=10238
....Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja....
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: H-L 2
No, ale jeśli nie pełna wersja to może chociaż demo, 30 września coś musi się stać przecież nie bez powodu jeszcze w tamtym tygodniu(GOL) valve utrzymywało, że 30 IX ukaże się gra.
Tak jeszcze dla rozluźnienia: 10 powodów przesunięcia premiery
Tak jeszcze dla rozluźnienia: 10 powodów przesunięcia premiery
Bańan
śruba + okręt = śrubokręt
śruba + okręt = śrubokręt
Re: H-L 2
Wrzucam to tutaj:
http://www.blackmesasource.com/
Kilka słów: chłopakom zachciało się zrobić konwersję HL na silnik HL2. Założenie jest proste: ma być ładniej i lepiej i bardzo mi sie to podoba Więcej w wikipedii no i na podanej wyżej stronce oczywiście:
- EN - http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_(game_mod)
- PL - http://pl.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_%28mod%29
http://www.blackmesasource.com/
Kilka słów: chłopakom zachciało się zrobić konwersję HL na silnik HL2. Założenie jest proste: ma być ładniej i lepiej i bardzo mi sie to podoba Więcej w wikipedii no i na podanej wyżej stronce oczywiście:
- EN - http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_(game_mod)
- PL - http://pl.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_%28mod%29
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."