H-L 2

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Pablo
Arcykapłan
Posty: 1398
Rejestracja: 13 sierpnia 2002, 11:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: H-L 2

Post autor: Pablo »

W końcu skusiłem się i zassałem ten "wielki" film żeby się przekonać nad czym aż tak się rozwodzicie :D.

Przyznam, że rzeczywiście jest nad czym. Taka interakcja ze środowiskiem to niebagatelny przełom i temu nie można zaprzeczyć. Patrząc jednak chłodnym okiem to film jest specjalnie wyreżyserowanym spektaklem stworzonym pod kontem popisów możliwości (w końcu pewnie o to chodziło) ,którymi dysponują twórcy gry, a ja jednak chciałbym zobaczyć jak to działa w samej grze. Jednego jestem pewien, że odnalezienie się w tak interaktywnym środowisku będzie przynajmniej na początku trudne i okupione wieloma błędami. Może być jeszcze trudniej, jeśli AI będzie w stanie wykorzystać wszystkie "myki", którymi potencjalnie gracz będzie dysponował. I to mnie najbardziej zastanawia!!!. Czy mam się bać obcego, któremu strzeli do głowy odstrzelić olbrzymią belkę utrzymującą się na linach dźwigu, aby mnie w ten sposób zgładzić lub chociażby spuścić mi na głowę kilka beczek lub wielki kontener ?. Jeśli nie, to będę uważał to za wielkie nieporozumienie i tylko częściowe wykorzystanie możliwości drzemiących w tej grze. Tym bardziej, że realia tej gry pozwalają naprawdę na bardzo wiele, na tak wiele że czuję się zaintrygowany tym faktem i nie omieszkam zagrać jeśli tylko sprzęt mi na to pozwoli :wink: .

Największe wrażenie na mnie zrobiły ostanie sekwencje walk ulicznych i cały fotorealizm gry, który tej grze naprawdę służy. Można się z tym zgodzić lub nie, ale tego typu gry powinny iść w tym kierunku. I tu docieramy do Thiefa 3.

Zacznę od tego fotorealizmu, który raczej nie spodobałby mi się w Thiefie, który ma w sobie pewną tajemniczość i swego rodzaju ciepło, w H-L2 tego nie widzę i uważam zresztą za zbędne. Interakcja ze środowiskiem w Thiefie na pewno będzie mniejsza ale czy przez to gorsza?. Wcale tak nie uważam, Thief nie jest grą tak ofensywną i umówmy się, ciężko byłoby wykorzystać niektóre możliwości z H-L2 tak, żeby nie sprawiały wrażenia lekkiej przesady. Zachowanie się niewielkich przedmiotów nie sprawia wrażenia odbiegającego od H-L, fizyka nie jest gorsza a interakcja z nimi chyba też nie odbiega jakością. Myślę, że zastawianie stołem drzwi lub przesuwanie obiektów w T3 będzie normalką. Inna sprawa to ta, że to co widzieliśmy w filmach z gry to tylko mały wycinek rozgrywki w T3 a do tego w początkowym stadium produkcji.

Dla mnie konkluzja jest jedna, o T3 patrząc przez pryzmat H-L2 nie należy się bać bo jest to całkowicie inny rodzaj gry, natomiast H-L to chyba największy przełom w swoim gatunku i tu bardziej martwiłbym się o Deus Ex 2, bo bliżej mu troszkę do tego gatunku niż T3.
Pablo
Awatar użytkownika
Sir Gareth
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 19 maja 2003, 09:40
Lokalizacja: wszechświat równoległy 3-go poziomu
Kontakt:

Re: H-L 2

Post autor: Sir Gareth »

Witam

Tak Thief 3 i H-L 2 to jakże różne gry...
..::Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides::..
My photopage
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: H-L 2

Post autor: Bukary »

Pablo pisze:Czy mam się bać obcego, któremu strzeli do głowy odstrzelić olbrzymią belkę utrzymującą się na linach dźwigu, aby mnie w ten sposób zgładzić lub chociażby spuścić mi na głowę kilka beczek lub wielki kontener ? Jeśli nie, to będę uważał to za wielkie nieporozumienie i tylko częściowe wykorzystanie możliwości drzemiących w tej grze.
Wydaje mi się, że to zależeć będzie od rodzaju przeciwnika. Część obcych z H-L miało inteligencję na poziomie zwierzęcym, a część była trudnymi przeciwnikami. Nie oczekujmy od zombiaka cudów. Ale myślę, że już np. wrodzy marines łatwo sobie poradzą z wszelkimi możliwościami zgładzenia Gordona.
Zacznę od tego fotorealizmu, który raczej nie spodobałby mi się w Thiefie, który ma w sobie pewną tajemniczość i swego rodzaju ciepło, w H-L2 tego nie widzę i uważam zresztą za zbędne.
Całkowicie się zgadzam. THIEF powinien być według mnie grą zbliżoną do niezwykłej kreskówki, a nie - do filmu.
Interakcja ze środowiskiem w Thiefie na pewno będzie mniejsza ale czy przez to gorsza?
Myślę, że interakcja powinna być taka sama - z jedną różnicą: Gordon może wykorzystywać zdobycze nowoczesnej techniki i wchodzić w interakcję z realistycznym środowiskiem współczesnego miasta (itp.), zaś Garret powinien korzystać z quasi-średniowiecznych gadżetów i wchodzić w interakcję ze środowiskiem quasi-średniowiecznego Miasta. Różnice powinny wynikać jedynie ze środowiska w którym porusza się gracz. O ile więc w H-L2 możemy zobaczyć obcego, który rozwala potężne budowle w Mieście, o tyle w THIEFIE nie mam nic przeciwko takiemu momentowi rozgrywki, gdy np. zobaczymy, jak - w wyniku działania jakichś mrocznych sił - w gruzach legnie piękna katedra. Wyobraźcie sobie zresztą misję "The Haunted Cathedral" na silniku H-L2: przemykalibyśmy się pośród ruin, zważając nie tylko na nieumarłych, ale także na chwiejne podłoża rozwalających się budynków etc.
Inna sprawa to ta, że to co widzieliśmy w filmach z gry to tylko mały wycinek rozgrywki w T3 a do tego w początkowym stadium produkcji.
To nie jest początkowe stadium produkcji. THIEF III powstaje już od kliku lat. Ten okres to już końcowe stadium produkcji. Oglądałem ostatnio zwiastuny T:TDP, które wydawane były w końcowym stadium pracy nad grą. Różnice między grą ze zwiastunów i finalnym produktem są ogromne, a decydują o tym drobiazgi: sposób poruszania się postaci, interfejs, efekty cząsteczkowe. I wydaje mi się, że podobnie ma się rzecz ze zwiastunem (filmikiem z gry) THIEFA III i produktem, który ujrzymy za pół roku: przypuszczam, że wszystkie poziomy (misje i ich oprawa architektoniczno-graficzna) i filmiki są już w niemalże gotowe, a prace skupiają się na "drobiazgach": animacji postaci, "body awarness", interfejsie etc. Produkt musi być już prawie gotowy do fazy testów, która trwa chyba co najmniej 2-3 miesiące, bo przecież premiera zbliża się wielkimi krokami (przełożono ją już najprawdopodobniej z grudnia tego roku na luty przyszłego roku). Zastanawia jednak ciągłe milczenie ION Storm. Pewnie wszystkie ich siły zostały teraz przerzucone na front DeusEx, a tylko neiliczni maruderzy pracują nad losem naszego złodziejaszka. To smutne. Tym bardziej, że zaden z filmików z gry w DX2 nie wygladał nawet w połowie tak zachęcająco jak filmik z THIEFA III.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: H-L 2

Post autor: Vk »

.netsports.pl
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: H-L 2

Post autor: Maveral »

Czy ten trailer 587MB mogłby ktoś udostępnić, bo z fileplanet to się ściąga koszmarnie...
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
Pablo
Arcykapłan
Posty: 1398
Rejestracja: 13 sierpnia 2002, 11:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: H-L 2

Post autor: Pablo »

Ja chyba ściągnąłem to z tąd ftp://ftp.ngz-network.de//pub/124/6/dow ... ed_gsi.zip. Szło ok 40 kb/s.

A tutaj jest więcej linków do tego pliku:

http://www.gamesites200.com/archive/topic/3011.html
Pablo
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: H-L 2

Post autor: PiotrS »

http://www.filemirrors.com/search.src?f ... =121983488
Ponad 100MB, 2-3 minutowy film z HL2, przedstawiający grafikę na kartach wykorzystujących DX9, czyli coś, co i tak nie zobaczymy :cry: w tej chwili niewiele jest takich kart graficznych i trochę kosztują :?
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bańan
Skryba
Posty: 285
Rejestracja: 27 maja 2003, 15:33
Lokalizacja: Sanok

Re: H-L 2

Post autor: Bańan »

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=10238

....Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja....
Bańan
śruba + okręt = śrubokręt
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: H-L 2

Post autor: Bukary »

Bańan pisze:http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=10238

....Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja wiedziałem, że tak będzie, Ja....
Tak. Przemiera DX2 (a co za tym idzie - T3) też przesunięta.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: H-L 2

Post autor: Maveral »

Kurwa!! Sorki, ale się zdenerwowałem tą "nowiną". Choć wiedziałem, ze tak będzie to jednak wierzyłem, że jednak tak nie bedzie...
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
Bańan
Skryba
Posty: 285
Rejestracja: 27 maja 2003, 15:33
Lokalizacja: Sanok

Re: H-L 2

Post autor: Bańan »

No, ale jeśli nie pełna wersja to może chociaż demo, 30 września coś musi się stać przecież nie bez powodu jeszcze w tamtym tygodniu(GOL) valve utrzymywało, że 30 IX ukaże się gra.

Tak jeszcze dla rozluźnienia: 10 powodów przesunięcia premiery
Bańan
śruba + okręt = śrubokręt
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3880
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: H-L 2

Post autor: eLPeeS »

Wrzucam to tutaj:
http://www.blackmesasource.com/
Kilka słów: chłopakom zachciało się zrobić konwersję HL na silnik HL2. Założenie jest proste: ma być ładniej i lepiej i bardzo mi sie to podoba :) Więcej w wikipedii no i na podanej wyżej stronce oczywiście:
- EN - http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_(game_mod)
- PL - http://pl.wikipedia.org/wiki/Black_Mesa_%28mod%29
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: H-L 2

Post autor: taffer »

Soundtrack jest genialny :shock:
Grzechu
Ożywieniec
Posty: 114
Rejestracja: 30 sierpnia 2006, 14:51
Lokalizacja: Poznań

Re: H-L 2

Post autor: Grzechu »

taffer pisze:Soundtrack jest genialny :shock:
Jak sam mod ;)
Warto posłuchać też HL2 Official Soundtrack jest naprawdę super :D
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: H-L 2

Post autor: taffer »

Mam (razem z soundtrackami z Deus Ex i Fallout 2 ) zawsze w mojej mp3 :-D
ODPOWIEDZ