Wiedźmin

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Wiedźmin

Post autor: Nivellen »

Wczoraj na oficjalnej stronie gry napisano, że "przygotowana została wersja „master candidate”." Wkroczono w ostatni etap przygotowywania programu do tłoczenia płyty.
Wiedźmin to gra, na którą czekam od... prawie już zapomniałem. Ale warto było :shock: Obejrzałem sobie kilka filmików z tej stronki i jestem bardzo napalony. Grafika wygląda wspaniale, mimo że to przecież Aurora ale całkiem nieźle podrasowana. System walki prezentuje się bardzo ciekawie, widać, że autorzy gry odrobili lekcje. Co do fabuły, to w tej chwili nie można zbyt dużo powiedzieć, ale do mnie przemawia to co widziałem - npc to nie tylko rycerze i potwory, ale również kobiety i dzieci. Zapowiada się bardzo smakowicie. No i te 90 godzin rozgrywki z pobocznymi wątkami oraz 3 zakończenia... mniam :!: :ok
Ze swojego "podwórka" dodam, że architektura w tej grze należy do pierwszej ligi światowej, absolutny nr 1 wśród obecnych na rynku tytułów.
Dla fanatyków prozy AS-a pozycja obowiązkowa 8-)
Ostatnio zmieniony 27 stycznia 2008, 20:22 przez Nivellen, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wiedźmin

Post autor: Ozi »

Ja właśnie, oczekując na premierę gry, czytam sobie kolejny raz opowiadania i sagę, co by się "doklimacić" :D Cykl wiedźminski rządzi :) Czekam z niecierpliwością. Wczoraj zresztą w Metro ukazał się artykulik poświęcony grze :) Natomiast w ostatnim CD Action Umieszczono specjalną książeczkę, w której zawarto opowiadanie "Wieczny ogień", informacje o świecie wiedźmina, filmie, sierialu, grze fabularnej, komiksach oraz grze komputerowej (wywiady, informacje o technologi, udźwiękowieniu itp) oraz inne. Książeczka ma 194 strony. Prócz tego jeszcze świetny plakat :)
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: marek »

90 godzin to niezbyt dużo, ale też niemało. Ciekawe jakie będą wymagania sprzętowe, bo trochę się ich obawiam :(
Ozi pisze:w ostatnim CD Action Umieszczono specjalną książeczkę, w której zawarto opowiadanie "Wieczny ogień"
moje ulubione opowiadanie Sapka. Może jednak w CDA ktoś ma dobry gust ;)
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4646
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: Maveral »

Przeczytałem wszystkie siedem książek o Wiedźminie, więc pewnie i w grę zagram ;) Trzymie za nią kciuki, tym bardziej, że to polska produkcja.
SZKICE UMYSŁU - reaktywacja
Wherever You Go, There You Are...
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Wiedźmin

Post autor: Black_Fox »

Wiedźmina na bank kupię, bo coś z niego mam i jestem wielkim fanem naszego AS-a. ;) A na grę czekam już odkąd pamiętam - tak samo było z T3, zobaczyłem w gazetce na 1/4 strony news i malutką fotę z gry i chodziłem podniecony cały tydzień. ;)
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: marek »

Muzę, którą puścili już od paru miesięcy mam w odtwarzaczu i co jakiś czas jej sobie słucham :)
Natomiast z kupnem sie wstrzymam i poczekam na opinie, demko i czas 8-)
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Wiedźmin

Post autor: BarTeS »

marek pisze:90 godzin to niezbyt dużo, ale też niemało. Ciekawe jakie będą wymagania sprzętowe, bo trochę się ich obawiam :(
90h niezbyt dużo? Dla mnie BARDZO dużo, w takim czasie mogłbym skonczyc spokojnie Planescape'a dwukrotnie. Ostatnią grą, która rzeczywiscie starczala na długo to NWN 2 (bite 50 godzin! A nawet trochę więcej).

Na grę czekam, jak na mało którą. Swój egzemplarz już dawno zamówiłem, teraz tylko wyczekuję aż paczuszka zawita do mnie do domku. ;)
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: marek »

BarTeS pisze: 90h niezbyt dużo?
trochę przesadziłem - to jest już w miarę przyzwoicie - aczkolwiek takie Baldury albo Fallouta to pierwszy raz grałem od 3 do 6 miesięcy - to była odpowiednia jak na RPGa długość, przy zachowaniu przyzwoitej dynamiki. Jak na nową grę to rzeczywiście jest dużo, bo teraz wszyscy się skupili na grafice, zamiast na grze.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Wiedźmin

Post autor: BarTeS »

marek pisze:trochę przesadziłem - to jest już w miarę przyzwoicie - aczkolwiek takie Baldury albo Fallouta to pierwszy raz grałem od 3 do 6 miesięcy - to była odpowiednia jak na RPGa długość, przy zachowaniu przyzwoitej dynamiki. Jak na nową grę to rzeczywiście jest dużo, bo teraz wszyscy się skupili na grafice, zamiast na grze.
Baldur's Gate jest podobnież długi. W Wiedźmina, jesli de facto będzie starczać na tyle godzin, ile piszą, też mozna tyle czasu grac, zalezy ile sie poswieca godzin dziennie. ;]
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2551
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Wiedźmin

Post autor: Leming »

No ale wiecie, można grać (żeby sobie pograć) albo grać (żeby wygrać). Choćby w takim Thiefie można przejść jakąś misję w 30 minut gdy tylko wszystkie cele misji będą zaliczone, lub rozegrać tę samą misję w 4 godziny szukając wszystkich sekretów, kosztowności, ukrytych ciekawostek jakie na planszy umieścili autorzy misji.
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Wiedźmin

Post autor: BarTeS »

Oczywista, to zależy od stylu gry. Niektórzy lubią podziwiać sobie widoczki, stojąc w miejsce jak kołek, drudzy przechodzą grę delektując się nią, czyli nie zaliczaja wszystkiego byle jak i byle szybko. A są tacy, co przechodzą na "szybcika", ale nie wiem, jaka z tego radość. :-D
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Wiedźmin

Post autor: Black_Fox »

marek, BG na kilka miesięcy?! Ja za pierwszym razem ukończyłem go w 1-2 tygodnie. :O A gram w trybie "odnajdź wsie sekrety i delektuj się grą, póki grasz pierwszy raz, bo za drugim to już nie to samo". ;)
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: marek »

ale to nie były 2 tygodnie ferii :P to było w środku roku szkolnego, czyli cała masa innych spraw na głowie i godzinka, góra 2 dziennie.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Wiedźmin

Post autor: Nivellen »

A ja się zgapiłem. Chciałem sobie sprawić prezent i kupić edycję kolekcjonerską, ale zrobili jak do tej pory tylko około 3 tyś sztuk i wszystkie poszły "na pniu". Można sobie "zażyczyć" mailem wiadomość o ewentualnym uzupełnieniu wydania, ale szanse są chyba marne.

Allegro odpada, nie mam zamiaru wybulić kilku stów więcej.

Swoją drogą - ciekawe, czy te albumy z edycji kolekcjonerskiej będą do kupienia osobno?

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 września 2007, 21:12 przez Nivellen, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Wiedźmin

Post autor: Black_Fox »

Szkoda, że zamiast medalionu nie dali miecza. ;) Wiedźmina na pewno kupię, prędzej czy później - ale na pewno. Edycji kolekcjonerskiej nawet nie znajdę, więc już sobie odpuściłem, wystarczy mi G3 z EK i tak nic z nim nie robie, leży szczelnie zamknięty w pudełku na regaliku. I tak samo byłoby z Wiedźminem, wyrzucać kasę na coś co na nic mi się nie przyda. ;)
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2551
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Wiedźmin

Post autor: Leming »

Black_Fox pisze:wystarczy mi G3 z EK i tak nic z nim nie robie, leży szczelnie zamknięty w pudełku na regaliku.
Widzę, że kolega też jest kolekcjonerem NNWP. Moja Thief Antologia ma już ponad pół roku i wciąż się ładnie w folii prezentuje na półce. ;)
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Wiedźmin

Post autor: Black_Fox »

Trochę źle mnie zrozumiałeś, albo to ja źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że kupiłem EK i nic z niej nie czerpię, wydałem kilkadziesiąt złotych więcej za coś co leży w pudełku i do niczego mi nie służy. Oczywiście grałem w tą grę i rozpakowywałem box. ;)
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Kurak
Mechanista
Posty: 359
Rejestracja: 10 marca 2007, 22:14
Lokalizacja: z Przyszłości
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: Kurak »

BarTeS pisze:90h niezbyt dużo? Dla mnie BARDZO dużo, w takim czasie mogłbym skonczyc spokojnie Planescape'a dwukrotnie.
wiadomo, w końcu grałbyś w niego już n-ty raz. imo czas potrzebny do ukończenia gry, jaki podają wydawcy, jest mocno względny: w jednej grze wychodzi więcej, w innej mniej. np. BG2 miało starczać na 150-200h gry.
kolejna sprawa to ilość zakończeń: nie ma się co podniecać tym, że taki Fallout 3 będzie miał 11 zakończeń, bo ważna jest ich "jakość" i zróżnicowanie, a nie ilość. zresztą, już Chrono Trigger miał 14 zakończeń xd
Wymyśliłem sobie na to sposób: będę udawał głuchoniemego.
J. D. Salinger, "Buszujący w zbożu"
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Wiedźmin

Post autor: Nivellen »

Ostatnia nowość ze świata Wiedźmina, gameplay hi-res z komentarzem jednego z twórców gry. Waga 122.5 MB - wcale nie mała ale zapewniam, że wynagradza czekanie. Nareszcie dokładnie widać jak gra będzie wyglądać i działać. Widać wspaniałe miasto (Wyzima), jest interakcja z NPC, alchemia i walka.

Zapraszam do posmakowania filmu z serwera WP (wersja z napisami polskimi) lub w języku angielskim z GameSpot
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: marek »

Trochę się obawiam tego systemu walki - czy nie wyjdzie z tego jakaś zręcznościówka, albo nie znudzi się tak szybko jak pojedynki w "Pirates", które na początku były super, ale potem ciągle to samo :/
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Wiedźmin

Post autor: Nivellen »

Myślę, że nie. W walce będzie można używać trzech różnych stylów: szybkiego, ciężkiego i grupowego. Do tego dołóżmy kilkadziesiąt sekwencji animacji (dla miecza), które są uzależnione od momentu i czasu trwania kliknięcia. Jeśli zagapimy się i nie wyprowadzimy w porę kontry lub nie postawimy bloku, Geralt będzie robić uniki.

Z opisu nie wygląda to może prosto, ale ludzie z forum Wiedźmina testowali walkę osobiście i mają bardzo pozytywne odczucia.
(Sum) "Taktyka ma baardzo duże znaczenie. Klikanie jak w Diablo nic nie da. Wyobraźcie sobie walkę z kilkoma pieskami i dwoma większymi przeciwnikami. Idealna taktyka to włączyć tryb grupowy, przerzedzić szeregi piesków. Następnie przełączyć się na tryb silny i wykończyć tych dwóch. W tym przypadku walka tylko jednym stylem zakończy się fatalnie dla Geralta."
(Yarpen Zirgin) "Jak wybierzesz tryb silny na szybkiego przeciwnika to ci wszystko sparuje.
Co do walki inną bronią, to jest inaczej niż mieczem. W ogóle tylko miecz ma sekwencje, i tylko walkę mieczem można poprawić w czasie rozwoju postaci. siekierą walczy się od początku gry do końca tak samo.
Co do okrążania to zawsze się starają to zrobić, i trzeba nieźle kombinować żeby na to nie pozwolić."


Odnośnie walki srebrnym mieczem:
(Sum)"Osobiście nie grałem innym mieczem [oprócz stalowego], ale widziałem srebrny w akcji. I muszę przyznać że od razu było widać że coś jest inaczej. Geralt jakoś inaczej trzymał miecz, coś w stylu ..., czy ja wiem... , skojarzyło mi się z profesjonalną walką nożem. Wykonywał zupełnie inne kombosy niż przy stalowym mieczu."

(Daerdin) "Ja grałem kombinacją WSAD+mysz - wsad do poruszania oczywiście mycha do samej walki. Moim zdaniem sprawdza się genialnie. Podwójne uderzenie w klawisz=odskoczenie. LPM - miecz, PPM - znak. Wszystko bardzo ładnie zgrane.
Była sytuacja, gdzy byłem otoczony przez 3 wrogów i mimo to udwawało mi się odskoczyć. Ale fakt, że trzeba obmyślać taktykę. Na pewno nie jest to żaden bezmyślny H&S."
(Geno) "Mnie się w trybie TPP (WSAD) podobało "tańczenie wokół wroga" , szczególnie gdy doszły jeszcze możliwości odskoków.
Udało się też wykonac combo - Aard + cios = finisher Grin"


Trzeba też pamiętać, że Geralt będzie używać podczas walki wiedźmińskich znaków. Domyślnie zawiadywać tym będzie klawisz PPM. Nasuwa się wniosek, że - jak to ujął Daerdin - "...to żaden bezmyślny H&S". Taktyka - szczególnie na wyższych poziomach trudności - będzie odgrywać bardzo ważną rolę, chyba że ktoś lubi często wciskać quicksave.

Na deser zostawiłem eliksiry. Mają podobno dawać niesamowite efekty i równie niesamowitą grafikę w grze. Będą niezbędne na pewne typy wrogów/stworów, lecz część z nich będzie pozostawiać po sobie niezbyt miłe dla Geralta wspomnienia.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: Wiedźmin

Post autor: taffer »

Wiadomo jakie będą w końcu wymagania? Ruszy na leciwym radku 9800 i 1 gb ramu?

Bo z trailerów to wygląda jak klon Gothica 3 - jeśli "sklonują" wymagania co do pamięci, to znów bez 4gb ramu będzie trzeba w czasie wczytywanie lecieć do sklepu po flaszkę, by nie zasnąć 8-)

http://witcher.elkander.pl/gra/faq
Jakie są wymagania sprzętowe programu?

Obecna wersja gry działa płynnie na komputerach z procesorem 2 GHz i kartą graficzną klasy GeForce 4 oraz 256 megabajtami pamięci RAM. Oczywiście wymagania będą się zmieniać w toku prac nad programem.
Ten FAQ nie pisano chyba 1 kwietnia? Rozumiem, że nad grą pracowano wieki temu, ale może choćby nasrali tam shaderów 9.0, to będzie dało się jeszcze jakoś rozsądnie pograć na sprzętach, na których G3 doprowadzał do załamania nerwowego? :-D

Bo np nad Oblivionem pracowano na 9800 - i faktycznie ta karta pozwalała na grę w niemal max ustawieniach (framerate oczywiście nie był boski - ale zadowalający)
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: marek »

Ja bym chciał aby ruszyło na jeszcze bardziej leciwym 9600pro i 1GB ramu, ale raczej nie mam na to co liczyć :(
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: Wiedźmin

Post autor: taffer »

A ten engin Aurora to co to w ogóle jest? Co na tym działało? Bo zazwyczaj engine, to engine - można z nim wiele robić cudów, a wymagania nie zmieniają się jakoś tragicznie.

Np Source - jak HL 2 działał, to śmiało można było również grać na max i w Vampire Bloodlines, i w Dark Messiaha, i w Sin...

Albo taki Glacier w Hitmanie - Blood Money wygląda olśniewająco i kapitalnie (na poziomie SC Double Agent), a tymczasem w Blood Money śmigam na 9800, podczas gdy nowy Splinter nie chce się nawet włączyć.
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3858
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Wiedźmin

Post autor: eLPeeS »

Aurora to silnik pierwszego Neverwintera. Tyle że mocno podrasowany.

Na gram.pl podali wymaganie systemowe które znajdą się na pudełku:
Według ogłoszonych właśnie oficjalnych wymagań sprzętowych, minimalna konfiguracja umożliwiająca granie w Wiedźmina to:

1. Microsoft Windows XP Service Pack 2 lub Vista (system operacyjny musi mieć zainstalowane dostępne aktualizacje)
2. Procesor Intel Pentium 4 2,4GHz lub AMD Athlon 64 2800+
3. 1024 MB RAM w przypadku Windows XP / 1536 MB dla Windows Vista
4. Karta graficzna - 128 MB Video RAM, z obsługą DirectX 9 i Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce 6600 / ATI Radeon 9800)
5. 8,5 GB wolnego miejsca na dysku twardym.

Wymagania optymalne, pozwalające na uzyskanie najlepszych wrażeń z gry, prezentują się następująco:

1. Microsoft Windows XP Service Pack 2 lub Vista (system operacyjny musi mieć zainstalowane dostępne aktualizacje)
2. Procesor Intel Core 2 Duo 2,13 GHz lub AMD X2 5600+
3. 2 GB RAM
4. Karta graficzna - NVIDIA GeForce 7900 GTX / ATI Radeon X1950 PRO
5. 8,5 GB wolnego miejsca na dysku twardym.
Ale jak sami przyznają najprawdopodobniej pójdzie i to całkiem przyzwoicie na gorszym sprzęcie. Po prostu uwzględnili margines błędu i zabezpieczyli się przed tym by jak sami mówią: "nikt nie mogł nas pozwać w Stanach do sądu, że coś mu za słabo działa" :-)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
ODPOWIEDZ