Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Dziarsky »

Właśnie przeszedłem to demko.

Kiedyś wspominaliśmy o tej, grze jako o produkcie, który częściowo przypomina Thiefa.
W praktyce tych podobieństw jest dosyć mało ale to nie znaczy, że gra nie zapowiada się wyśmienicie.

Ciekawostka. Dark Messiah chodzi na silniku Source więc czymś zupełnie nie w temacie.
I na tym kończą się wątpliwości, że to dobry wybór.
Mimo iż podczas grania czasem mamy do czynienia z typowymi elementami Source (menu itp.) to autorzy DM ukryli to pod ciekawą i lekką szatą graficzną.
Gra chodzi lekko, obraz jest ostry a kolorystyka wyśmienita. Oczywiście smaku dodaje obsługa HDR i zapewne bez tego bajerku wygląd był by uboższy.
DM wprowadza do Source rzeczywiste cienie (jako pierwszy) co jak mi się wydaje nie wpływa na wydajność gry. Fakt, że nie widać tu takiej gry świateł i cieni jaka ma miejsce w TDS czy Doom3 ale zawsze to coś.

Grywalność. Animacja łuku, sztyletów i miecza wykonana elegancko (przyznam, że łuk i jego praca wygląda najlepiej ze wszystkich gier w jakie dane mi było grać).
Elementy skradanki, o których głośno było w trailerach sprowadzają się o używania łuku z pewnej odległości i tyle (jeśli idzie o demo). Aby w ogóle można było używać tej metody przeciwnicy mają ograniczony zasięg widzenia. Cóż. Trochę to zbytnie uproszczenie.
Nie zauważyłem też by ciemne miejsca wpływały na naszą widzialność. Po prostu przeciwnik musi być względnie obrócony tyłem by można było go podejść.
A i jeszcze jedno. Można się wspinać po linach. Kołyszą się one w trakcie. Znajomy element gry :).

Dystrybucja. Osobiście mnie cieszy, że DM wydawany będzie z platformą Steam. Korzystam z niej na co dzień i dobrze wiedzieć, że wszystkie uaktualnienia, dodatki i dobre mody będą zawsze pod ręką.

Demo Dark Messiah dostępne jest za darmo w Steamie (www.steampowered.com).
Polecam.

ps. Co do wymagań to myślę, że można korzystać z wymagań HL2. Tak więc co najmniej GF4ti-128mb i minimum 512ddr dla średnio płynnej gry.
Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Nivellen »

Ja się również bardzo cieszyłem na to demko. Kupiłem specjalnie na tę okazję "CD Action". Niestety po instalacji (długiej i bardzo dużej) demko nie chciało mi się uruchomić :(
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Dziarsky »

Nivellen pisze:demko nie chciało mi się uruchomić
Poczytaj plik readme czy coś takiego. Może nie spełniasz jakiś wymagań.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Bukary »

A mnie demo chodzi jak młóckarnia. Tnie się jak cholera. Prawie nie mozna grać, choć ustawiłem wszystko na low. :( Niedobrze.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Dziarsky »

A mnie demo chodzi jak młóckarnia. Tnie się jak cholera. Prawie nie mozna grać, choć ustawiłem wszystko na low. Sad Niedobrze.
Ja mam nowego kompa i też tnie. Może nie cały czas ale docina i wygląda to na niedobór pamięci. Zapewne te 512 ramu to wciąż za mało dla takiej gry.
Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Nivellen »

Ludzie, co Wy, w HL grałem na full detalach i prawie nic mi się nie cięło. Sterowniki może stare czy co (84.21)?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Dziarsky »

Nivellen pisze:w HL grałem na full detalach i prawie nic mi się nie cięło
Tylko sugerowałem, że wymagania będą zbliżone do HL2 bo u mnie obydwie gry chodzą teraz na max detalach itp. Być może DM wymaga jakiegoś małego szczegółu, którego nie posiadasz.

Przykładowo. Battlefield 2 nawet mi się nie odpalał kiedyś nie ze względu, że miałem ogólnie za słabego kompa tylko dlatego, że nie miałem 128mb pamięci na grafice. Tego przeskoczyć nie mogłem.
Nivellen pisze:Sterowniki może stare czy co (84.21)?
Możliwe. Nie wiem jak tam Bukary ale ja mam najnowsze (nvidia).
Osobiście winę cięcia zwalam na za mało ramu.
Obrazek
Kethoth
Akolita
Posty: 132
Rejestracja: 29 grudnia 2005, 19:54

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Kethoth »

ps. Co do wymagań to myślę, że można korzystać z wymagań HL2. Tak więc co najmniej GF4ti-128mb i minimum 512ddr dla średnio płynnej gry.
HL2 nie miało HDR, więc na pewno będzie potrzebna lepsza karta, żeby miec przyzwoitą grafikę...
Ostatnia fanmisja:Conspiracies in the Dark [9/10]
Awatar użytkownika
van_HellSing
Egzekutor
Posty: 1864
Rejestracja: 23 października 2003, 18:48
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: van_HellSing »

HDR niewiele tu zmienia, HL2 Episode 1 z włączonym HDR chodzi u mnie niewiele wolniej od podstawowego HL2, podczas gdy Dark Messiah tnie się niemiłosiernie.
Überm Sternenzelt richtet Gott, wie wir gerichtet
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Dziarsky »

Czyli może wprowadzenie rzeczywistych cieni obciąża tak kompa? Myśle co z z innych elementów mogło by to przycinanie wywołać i nic nie przychodzi mi do głowy.

Na początku demka jest informacja, że to wersja testowa i błędy zostaną usunięte :)
Zobaczymy 8-)


Wielkie P.S. Przypomniało mi się, że w DM mamy świadomość ciała. Nie rzucamy w prawdzie cienia z tego co zauważyłem ale jeśli idzie o Source to chyba premiera tej możliwości.
Obrazek
Awatar użytkownika
Flack
Szaman
Posty: 1023
Rejestracja: 19 lutego 2003, 13:44
Lokalizacja: Zyc zostalo: 2

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Flack »

Od n dni mozna grac w DMMM: Multiplayer Open Beta. Calkiem przyjemne, rowniez przez STEAMa.
There are people who reshape the world by force or argument,
but the cat just lies there, dozing; and the world quietly reshapes
itself to suit his comfort and convenience.
- Allen and Ivy Dodd
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Dziarsky »

Flack pisze:rowniez przez STEAMa.
Możesz podpowiedzieć w jakiej kategorii na Steamie można to znaleźć ?
Nawet z opcją Search znajduje tylko info o grze+trailer i sp_demo.
Obrazek
Awatar użytkownika
Flack
Szaman
Posty: 1023
Rejestracja: 19 lutego 2003, 13:44
Lokalizacja: Zyc zostalo: 2

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Flack »

http://www.gamespot.com/betas/darkmessiah/index.php
Zarejestruj sie, dostan keya i aktywuj w Steamie.
There are people who reshape the world by force or argument,
but the cat just lies there, dozing; and the world quietly reshapes
itself to suit his comfort and convenience.
- Allen and Ivy Dodd
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Messiah Might & Magic - Singleplayer demo

Post autor: Dziarsky »

Ok, dzięki. Szkoda tylko, że Steam ani o tym nie wspomniał :/

(już ściągam betę :) )

edit:

Jestem po pierwszych minutach grania.
Rozczarowany.
Pomijając, że mapa wgrywa mi się około 5 min to sama rozgrywka wygląda co najmniej śmiesznie.
Jakby żołnierze z gwiezdnych wojen w przebraniu magów atakowali laserami głupkowatych kolesi z łukami i mieczami, którzy z uporem maniaka nacierają do przodu.
Magowie po prostu strzelają salwami czarów i inni mający łuki czy miecze nie są w stanie ich nawet podejść. Takie zresztą odniosłem wrażenie z jednej rundy gry.
Są dostępne pewne umiejętności, które wybiera się na starcie ale nie ma podanej informacji jak z tego korzystać.

Byłem świadkiem klasycznego dm w starożytnym plenerze. A już się łudziłem, że to będą jakieś wykwintne zadania i podchody niczym ze Splinter Cell'a.

Nie mam jakoś ochoty wracać bo ładowanie mapy zajmuje więcej niż zrobienie kawy a i sama gra chodzi topornie (słynne lagi dają o sobie znać).
Zmuszę się jeszcze raz :) by potwierdzić moje przekonanie albo pogrążyć tryb multi w tej grze :)
Obrazek
ODPOWIEDZ