Strona 2 z 3

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 13:59
autor: Ryslaw
Bukary pisze:Ryslaw, mógłbyś zdradzić jeszcze coś więcej? :) A może piszesz / napisałeś już jakąś relację?
Tak naprawde niewiele wiecej widzialem, oprocz tego, ze w ruchu wyglada wszystko jeszcze lepiej.

Dodam, ze gra wyglada w zamysle bardzo podobnie do SS2 - nie ma zadnych dialogow, historii dowiadujemy sie z nagran pozostawionych przez mieszkancow miasta.

Swietnie zapowiada sie system ulepszen plazmidami i koniecznosc balansowania na granicy czlowieczenstwa, jesli chce sie przetrwac.

Podobno bedzie tez mozliwe teoretyczne przejscie gry pozostajac genetycznie "czystym", ale ma byc to bardzo, bardzo trudne.

Interfejs wygladal na maksymalnie uproszczony, pozwalajac na pelne zanurzenie sie w swiecie gry. Nie wiem, jak gra wygladac bedzie na PC (podejrzewam, ze potrzebna bedzie super mocny sprzet), ale to zdecydowanie gra, dla ktorej warto posiadac konsole.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 14:44
autor: Nivellen
Bukary pisze:Stalker? Nivellen, czytałeś ostatnie doniesienia o tej grze i o tym, jak bardzo ją zubożyli / uprościli? Może jednak nawet pomimo tych zmian będzie niezła? :? (...)
Właśnie przed chwilą to zrobiłem, i jestem wk... na maksa. Teraz będzie to kalka FEAR plus większy teren rodem z HL2. Rozwój postaci i takie smaczki jak odzyskiwanie formy w czasie snu i realistyczne odżywianie nadawały temu tytułowi niespotykanego dotąd rozmachu. Nie tracę jednak jeszcze nadziei, może chociaż to co zostanie będzie na tyle dobre, aby z przyjemnością zagłębić się w ten świat.

A co do zrzutów z BS... niedawno cieszyłem się z nowego kompa, a tu trzeba będzie pomyśleć co najmniej o nowej grafie. Bo tak jak mówi Rysław, kupowanie konsoli dla jednej gry, gdy ma się PC, jest celem szczytnym dla gracza, lecz nie w naszych realiach finansowych, niestety... :(

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 15:10
autor: Ryslaw
Nivellen pisze:Bo tak jak mówi Rysław, kupowanie konsoli dla jednej gry, gdy ma się PC, jest celem szczytnym dla gracza, lecz nie w naszych realiach finansowych, niestety... :(
Oj, na konsole zapowiada sie znacznie wiecej swietnych gier, jak chociazby "Assassin's Creed" czy "Mass Effect". Moim zdaniem to zdecydowanie oplacalna inwestycja, jako ze X360 kosztuje mniej niz najnowsze karty graficzne. W kazdym razie w BioShocka bede na pewno grac na X360 albo PS3 - po prostu wiekszy komfort zabawy.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 15:30
autor: Dziarsky
Bez urazy ale to co zobaczyłem na E3 odnośnie BioShocka nie kręci mnie zbytnio.
Gdybym dzisiaj nie znalazł na jakiejś www jednego zdania, że grę tą robią autorzy System Shocka to dopiero w tym temacie dowiedziałbym się coś więcej o tej grze mimo iż jej tytuł i screeny przewijają się od tygodnia w sieci i miałem okazje na nie zerkać.

Gra na pierwszy rzut oka wygląda dziecinnie, katuralnie. Powiedziałbym nawet, ze w niektórych momentach zbyt kolorowo. To nie znaczy, że źle ale nie budzi we mnei zachwytu. Cóż może tak to ma wyglądać ale osobiście historii gry nie znam i nie mam pojęcia o co w niej będzie chodzić i do jakich graczy będzie skierowana. Shock w tytule i wygląd gry chyba ma mało wspólnego z SS1 i 2.

Może moje pierwsze wrażenie poszło w złym kierunku ale nie ma na razie czym się podniecać.
Więcej ciekawych rzeczy widziałem na screenach np. Crysis.

Moim faworytem E3 jest AlanWake. Czuję miętę do tego tytułu od samego poczatku. Może przez ten zdradliwy spokój, który zwiastuje coś totalnie odmiennego.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 16:50
autor: BarTeS
BioShock stanowi połączenie gry akcji ukazanej w perspektywie pierwszej osoby (FPP) z produkcją cRPG i survival horrorem. Grę przygotowało studio Irrational Games. W pracach nad BioShock brały udział osoby odpowiedzialne m.in. za znakomite Terra Nova, Freedom Force oraz serie System Shock i Descent. Produkcja ta wykorzystuje wiele elementów z ich poprzednich projektów.

Akcja BioShocka rozgrywa się w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia. Gracz wciela się tu w rolę mężczyzny, który wychodzi cało z katastrofy lotniczej i ląduje na środku oceanu. Wskutek nieprzewidzianych okoliczności nasz bohater zaczyna się topić, ale po raz kolejny uśmiecha się do niego szczęście. Okazuje się, że na dnie znajduje się stacja badawcza o nazwie Rapture, która została zbudowana podczas II wojny światowej. Jego twórcy po kilku latach porzucili kompleks, pozostawiając jego mieszkańców na pastwę losu. To właśnie oni będą głównymi przeciwnikami gracza w walce o przetrwanie.

Podobnie, jak to miało miejsce w serii System Shock, tak i tu rozgrywka ma charakter otwarty, tzn. każda podjęta przez nas decyzja ma swoje konsekwencje, a więc mamy duży wpływ na to, jak toczą się wydarzenia. Ponadto świat gry jest całkowicie interaktywny. Wiele z elementów otoczenia można wykorzystać na różne sposoby, co ma szczególnie znaczenie w rozwiązywaniu napotykanych zagadek.

Zespół laboratoriów zamieszkują trzy klasy mutantów: żołnierze, drony oraz predatorzy. Każdy typ mutantów swoim zachowaniem i wyglądem stanowi mieszankę zarówno ludzkich, zwierzęcych jak i mechanicznych elementów. Mieszkańcy laboratorium żyją razem w zamkniętym ekosystemie. Każdy gatunek posiada swoje rutynowe zachowania oraz konkretne cele do wykonania jak np. polowanie, odpoczynek oraz ochrona danego miejsca. Tym samym obserwując zachowania kreatur możemy nauczyć się ich wad i wykorzystać je przeciwko nim.

W BioShock zadania możemy przejść na dwa sposoby. Rozwiązując problemy siłą lub unikając kontaktu z przeciwnikami. W skład arsenału, którym możemy się posługiwać wchodzą m.in. pistolety, karabiny, strzelby, wyrzutnie rakiet i granatów oraz eksperymentalne działa i miotacze. Ponadto każdy typ broni można zmodyfikować np. dodać specjalne lunety, celowniki oraz mechanizmy zmieniające zachowanie pocisków. Niektóre lokacje posiadają jednak specjalne skanery uniemożliwiające wniesienie na ich teren niektórych typów broni. Gracz może także posługiwać się różnymi gadżetami m.in. noktowizorem oraz specjalnym aparatem tworzącym zdjęcia ukazujące słabe punkty oponentów.

Szczególne znaczenie w świecie BioShock posiada materiał genetyczny DNA. Potrafi on przybrać formę zwaną plasmid, których kilka rodzajów przy użyciu specjalnych urządzeń możemy umieścić w naszym organizmie. W ten sposób poszerzamy zakres zdolności, które ułatwią nam pokonanie kolejnych przeszkód (np. ochrona organizmu przed wysokim ciśnieniem i ekstremalnymi temperaturami).

Produkcja wykorzystuje najnowszą wersję silnika graficznego Unreal. Na potrzeby gry twórcy dokonali w jego kodzie wiele zmian, tak by w pełni wykorzystać możliwości jakimi dysponuje DirectX 9.0. Dodatkowo każdy gatunek monstrów posiada właściwy tylko sobie model sztucznej inteligencji. System dźwięku przestrzennego pozwala na rozpoznanie, gdzie znajduje się poruszająca się postać oraz po jakiego typu podłożu chodzi.
Moim zdaniem nie opłaca się inwestować konsoli dla paru gier. Osobiście ostro zastanawiałem się nad Nitendo Wii (pomimo, że nie ma tam super grafy jaka jest na Xboxie 360 i jaka zapewne będzie na PS3, to wiele w niej innowacyjności jak chociażby pad, który robi naprawdę swietne wrażenie). Do tego oprócz samej konsoli (mowa o nowym pleju i xklocku) trza zakupić tv z HD, bo jakosc grafiki na zwykłym telewizorze będzie przecietna (może trochę lepiej niż gry na PS2, a doszły mnie takie słuchy, że nawet gorzej!).

Dziarsky - Alan Wake, zapowiada sie na nader interesującą grę, twórcy maja na swoim koncie parę fajnych gier (seria Max Payne), grafika również robi wrażenie.

Na przelomie 2006/2007 sami się przekonamy, czy opłacało sie czekac na te tytuły. :)

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 17:14
autor: Ryslaw
BarTeS pisze:Moim zdaniem nie opłaca się inwestować konsoli dla paru gier.

Paru gier? Ja rzeklbym kilkudziesieciu. Zakup konsoli to ze wszechmiar dobry pomysl. Chocby po to, zeby sobie spokojnie pograc w takiego BioShocka.
BarTeS pisze:Osobiście ostro zastanawiałem się nad Nitendo Wii
Dla mnie Wii to zakup obowiazkowy. Zdecydowanie bardziej czekam na te konsole, niz na PS3, ktore pewnie kupie dopiero w przyszlym roku.
BarTeS pisze:trza zakupić tv z HD, bo jakosc grafiki na zwykłym telewizorze będzie przecietna (może trochę lepiej niż gry na PS2, a doszły mnie takie słuchy, że nawet gorzej!).
Zle sluchy Cie doszly. Nawet na standardowym TV obraz wyglada znaaacznie lepiej niz na obecnych konsolach. Choc oczywiscie zachecam do HDTV bo to przyszlosc.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 17:46
autor: Dziarsky
O czym wy gadacie? :)
Na konsoli nigdy nie będzie się grało jak na PC i kropka.
Blaszak ma zastój bo zamiast skupiać się na grach to firmy pakują w swoje produkty coraz to nowsze technologie. Jak tylko się uspokoją i zaczną mysleć o kształcie gry a nie jej wyglądzie to PCety pokarzą jeszcze klasę.

Jeśli miałbym wróżyć przyszłość to xbox+PC połączone internetem stanowią absolutną przyszłość rozrywki.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 19:44
autor: BarTeS
Przyszłościa PC są gry MMORPG. 8-)

No własnie, tyle, że nie wyobrażam sobie wygodnej gry na konsoli w fps'y (grałem w parę tytułów i nie ma to jak klawa + mycha). Ale krokiem naprzód stanowi innowacyjnosc własnie konsoli Nitendo - Wii (pad, to naprawdę cool sprawa).

No i oczywiscie na konsolach smiga prawie wszystko pieknie, bez zadnych zgrzytów, zwolnien, zaciec (dopiero w nowych grach na PS2 mozna bylo zauwazyl spadki wydajnosci, ale konsola ta ma juz swoje lata) i na takim xklocku mozna podziwiac swietna grafikę. PC trzeba ciagle zmieniac...(no prawie) jak chce sie grac na max detalach w nowe tytuły.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 20:21
autor: Flack
W nowych konsolach chyba juz mozna uzywac klawiatury i myszki. Sa twarde dyski, mozna paczowaj, modowac. I nie ma problemu z tymi cholernymi ustawieniami wydajnosci, rozdzielczosci, "czy jak wylacze to, to skocza mi FPSy?". A gry sa pisane pod dany sprzet, dana konsole to wszystko jest wyglancowane i przygotowane. Zadnych konfliktow.
Szukam sponsora! :D

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 21:08
autor: Dziarsky
Flack pisze:W nowych konsolach chyba juz mozna uzywac klawiatury i myszki. Sa twarde dyski, mozna paczowaj, modowac. I nie ma problemu z tymi cholernymi ustawieniami wydajnosci, rozdzielczosci, "czy jak wylacze to, to skocza mi FPSy?". A gry sa pisane pod dany sprzet, dana konsole to wszystko jest wyglancowane i przygotowane. Zadnych konfliktow.
Szukam sponsora! :D
Jeszcze jakby dało się konsole podpiąć do naszych monitorów to rozumiem przerzucenie się na konsole jako oszczędność. Nie sądzę, by ktoś u nas dokupywał do konsoli od razu TV z HDTV. A na zwykłym kineskopie to jest cieńka jakość. Monitor to jednak dalej dla mnie najbardziej krystaliczny obraz.

Po za tym żeby gry na konsolach chodziły bez zacięcia okraja się je. Jeśli klasyczne konsole zdominują kiedyś rynek to cała złożoność scen PCtowskich runie a wraz z nią wymagające i ambitne produkty.

Jak wspomniałem tylko dalsza fuzja konsoli z PC jest w stanie wyprowadzić ten rynek na przyzwoity poziom. Dlatego czekam tylko na moment gdy kiedyś tam grająć na blaszaku w najnowszego cs'a podłączą się gracze z XBoxa :). A po grze razem będziemy pisać na tym samym forum.
Tylko zastanawiam się kiedy XBox złapie jakiegoś wirusa, to pewnie kwestia czasu :D

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 21:18
autor: Ryslaw
Dziarsky --> niestety wypowiadasz sie na temat, w ktorym srednio sie orientujesz.

Sprawdz sobie dokladnie jak to jest z mozliwoscia podlaczenia konsol do monitora (istnieje takowa) i jak wyglada sprawa "zubozonych" wersji konsolowych, ktore czesto sa znacznie bardziej rozbudowane niz ich pecetowe odpowiedniki.

Nie mowiac juz o grach, ktorych nigdy na PC nie bylo i nie bedzie.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 21:35
autor: BarTeS
Ryslaw pisze:Nie mowiac juz o grach, ktorych nigdy na PC nie bylo i nie bedzie.
Tak samo przecież można powiedzieć o grach, których nigdy na konsolach nie było i nie będzie :]

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 maja 2006, 21:54
autor: timon
Nie znam się na konsolach i HDTV ale wiem jedno ... konsole przez swoją stabilność przeszkadzają producentom reszty sprzętu. Gry na PC będą powstawały i będą coraz lepsze bo będą ich producenci wspomagani przez firmy produkujące karty graficzne itp. Według mnie właśnie gry stanowią przyszłość peceta ( do pracy : notebooki ) i przyszłość gier to pecety. Zbyt wiele firm związanych jest z ich produkcja a z konsolami góra trzy. Czy to się sprawdzi - pokaże czas. Pierwszy pojedynek to starcie MS z Vistą pozbawioną możliwości używania kart dźwiękowych vs. producenci kart i firmy komputerowe.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 września 2006, 11:52
autor: peter_spy
A wracając do tematu: pojawił się ciekawy film prezentujący rozgrywkę w Bioshock:

http://media.pc.ign.com/media/707/70764 ... 77425.html

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 21 września 2006, 19:08
autor: Bukary
Cudny filmik. Tak, gra wygląda wspaniale. A rozgrywka zapowiada się niesamowicie. To chyba będzie kolejny klasyk.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 23 września 2006, 20:18
autor: van_HellSing
Obejrzałem wreszcie filmik - CUDO. Atmosfera gry zapowiada się naprawdę świetnie! Ach, ten wszędobylski styl art-deco...

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 23 września 2006, 22:10
autor: Dziarsky
Wygląd i tworzony przez niego klimat są ok. Teraz mnie to przekonuje. Szczególne wrażenie robią woda na zawnątrz i wodospadziki, kałuże, refleksy wewnątrz (kłania się dobry sprzęt). Jest tak jakby wilgotnie co z kolorystyką tworzą atmosferę z miejsca.

Ale jakaś dziewczynka pijąca krew czy biegające kobiety po ścianach znające karate do mnie nie przemawiają. Same scenki z tymi postaciami są wykonane dobrze ale w tym momencie tego nie łykam.
Może gdyby to zobaczyć to w grze a nie w filmie to jakoś odniósłbym się do tego inaczej.

Teraz czekać jakiegoś demka czy gameplaya z fragmentem fabularnym.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 29 września 2006, 20:41
autor: Bukary
A widzieliście ten trailer? :twisted:

http://www.xboxyde.com/news_3616_en.html

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 29 września 2006, 21:01
autor: BarTeS
Bukary pisze:A widzieliście ten trailer? :twisted:

http://www.xboxyde.com/news_3616_en.html
Taa, ale to nic w porównaniu...z trailer demo 14 - minutowym :-D

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 29 września 2006, 22:28
autor: Dziarsky
Bukary pisze:A widzieliście ten trailer?
Świetny. Udało im się. Czasem wygląda to jak gra a czasem jak render. Teraz to już ciężko ocenić :)

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 30 września 2006, 09:31
autor: Ozi
:| brak słów... rewelacja

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 07 października 2006, 02:20
autor: bobik
Wszystko pieknie filmik powala na maxa ale jakos to wszystko efekciarsko wyglada i moze skonczyc sie na konsolowym uproszczeniu. Oby BH zachowal choc czesc klimatu SS2.
:-D :-D :-D

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 07 października 2006, 14:40
autor: Flack
Wyglada rewelacyjnie! Bedzie na pewno piekna gra na konsole. Musisz miec conajmniej 5 lat, aby byc w stanie przejsc gre.
Pieklo wybrukowane jest niespelnionymi oczekiwaniami, a moze to byly kocie lby =o.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 07 października 2006, 14:43
autor: peter_spy
Strasznie dużo tu ludzi uprzedzonych do konsol, chyba nawet bardziej niż do żydów, masonów i cyklistów. To że panowie z IS schrzanili T3 z myślą o X'ie nie znaczy, że wszystkie konsole są be i że nie da się do nich podłączyć klawiatur i myszek... i że konsola=prostackie gry.

Re: Bioshock - pierwsze szczegóły + skany

: 07 października 2006, 14:54
autor: Dziarsky
Judith pisze:Strasznie dużo tu ludzi uprzedzonych do konsol, chyba nawet bardziej niż do żydów, masonów i cyklistów. To że panowie z IS schrzanili T3 z myślą o X'ie nie znaczy, że wszystkie konsole są be i że nie da się do nich podłączyć klawiatur i myszek... i że konsola=prostackie gry.
Jestem kolejną taką osobą.
Konsola = Prostackie gry i kropka.
Od lat wiem, że zanim zobaczę na PC grę pierwotnie robioną na konsolę, muszę brać do tego jednak duuuży dystans by się nie rozczarować (i nie zaczęło się to od TDS).

Z drugiej strony wierzę, że dzięki podobieństwu XBox360 do PCtów coś z tego jeszcze będzie w przyszłości.