[T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Ponieważ prace powoli mają sie ku końcowi, pozawalam sobie naskrobać co niedługo ujrzy światło dzienne :)

Crystal Clear Conscience to opowieść o tym jak Garrett nadrabia zaległości finansowe, spowodowane nieudaną wyprawą w poszukiwaniu kosztowności na terenach Pogan. Tak się szcześliwe składa, że na miejscowym targu trwa doroczne Święto Handlu. Zarządca targowiska to niejaki Gavin Quigsley, bogaty sprzedawca kryształów, a jego ostatnia wyprawa po drogocenny kruszec zakończyła się niebywałym sukcesem. Udało mu się znaleźć przepiękny kryształ, który ochrzcił "Dumą Dayport" i niespecjalnie ma go ochotę komukolwiek pokazywać, a tym bardziej sprzedawać. Zatem jest podwójna, jesli nie potrójna okazja żeby co nieco zarobić - opędzlować na targowisku klientów, którzy przyszli wydac swieżo zarobione pieniążki, sprzedawców, a nastepnie zabrać piękne cacko sprzed nosa obrzydliwe bogatego Quigsleya i zawinąć się spokojnie do domu.

Tyle bajdurzenia :) Misja składa się z trzech lokacji, które już są ze sobą połączone i mają się dobrze. Będzie się można kraść, skradać się i otwierać drzwi wytrychami, tudzież szukać odpowiednich kluczy. Tu i ówdzie będzie sie można też wystraszyć (zwłaszcza na zestawie 5.1 jest wesoło) :)

Jako że nie mam dostępu do głosu S. Russella, bedą wam musiały wystarczyć komentarze naszego złodzieja pojawiające się na ekranie w postaci tekstu :) Bedzie co czytać, będzie się nad czym zastanowić, ale nie liczcie na jakąś super pogmatwaną fabułę, to moja pierwsza FM ;)

Będą przedmioty specjalne, które zostały już uwzględnione w stopniach trudności, choć nie policzyłem jeszcze ogólnej ilości łupów :)

Ogółem 2 z 3 lokacji są skończone pod każdym względem (tak sądzę). Ostatnia lokacja jest skończona pod względem architektury, detali i tekstur, pozostaje wymysleć jeszcze kilka skryptów, ew. dołożyć 1-2 dodatkowe postacie strażników. w dodatku chodza mi po głowie dwa rózne zakończenia, Debriefing do jednego jest już wstawiony :) Nie wiem jeszcze które ostatecznie znajdzie się w wersji finałowej.

Jak skończę dzierganie to na pewno dam znać, bo bez betatesterów ani rusz :)

A oto kilka screenów z pierwszej lokacji na zachętę:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 lutego 2006, 13:52 przez peter_spy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Gregorius »

Zapowiada się ciekawie :) Miasto wygląda "klasycznie", ale to pewnie efekt wykorzystania oryginalnych zasobów i static-meszy.

Po polsku czy anielsku?
Czy się mylę, czy to będzie pierwsza polska T3-misja?
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Jest klasycznie bo w misja jest w całości zrobiona z zasobów oryginalnych :) Miasto mogłoby byc lepsze, ale to był początek mojej zabawy z T3Edem, nastepne miasto będzie lepsze :)
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Bukary »

Pytanko: 3 lokacje są połączone portalami czy to po prostu jedna misja?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Portale, nie wiem czy silnik by wytrzymał, albo gra wczytywałaby się koszmarnie długo (i tak juz trochę to trwa).
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Bukary »

Tego sie właśnie obawiałem. Szkoda, że nie spróbowałeś jednak połączyć tego wszystkiego. Byłaby misja w starym stylu, czyli duża... ;)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Jak to nie ;) Wczesniej misja stanowiła jedną całość, stwierdziłem jednak że lepiej będzie ją podzielić to wydajność będzie lepsza - jak chcesz mogę eksperymentalnie wydziergać dla ciebie wersję all in one - nie przypuszczm jednak, żeby chodziła ona zbyt dobrze...
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Bukary »

Nie, nie... :) Szkoda twojego czasu. Lepiej wycyckaj w tym czasie misję.

Gdyby tylko mój GL nie odmówił jakiś czas temu posłuszeństwa, to chętnie bym się zgłosił na beta testera...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Juliusz »

Niezłe tępo masz Judith. Pamiętam jak niedawno pokazywałeś screeny ze swoich pierwszych kroków w tym edytorze.
Najbardziej mi się podoba zrzut z targowiska. Ryby dają niezłe cienie. :) Tylko coś nie tak jest z cieniem od stołu w środkowo-górnej części ekranu.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Masz rację Pink, cienie sa jeszcze niepoprawne, musze je dopracować, cześć z nich w ogóle wyłaczyc zeby nie obciażac zanadto silnika. Co prawda na GF 6600 GT gra chodzi płynnie, ale... ;)

[Edit] Aaa, targowisko to nic, ciekwe co powiesz jak zobaczysz ostatnią lokację ;) No ale to jeszcze troszkę :)
Awatar użytkownika
Bootlicker
Ożywieniec
Posty: 108
Rejestracja: 17 lutego 2006, 18:29
Lokalizacja: Kraków

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Bootlicker »

Zapowida się ciekawa Fan Misja :-D Btw: kiedy ma ona dokładnie wyjść?
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Bandit »

Wtedy, kiedy zostanie ukończona - o takie rzeczy się nie pyta. Można powiedzieć, że takie pytania są raczej denerwujące dla autora, bo nigdy nic nie wiadomo...
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Bootlicker
Ożywieniec
Posty: 108
Rejestracja: 17 lutego 2006, 18:29
Lokalizacja: Kraków

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Bootlicker »

Hehe, "when it's done" :-D
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Bootlicker pisze:Zapowida się ciekawa Fan Misja Btw: kiedy ma ona dokładnie wyjść?
A co to ja program w telewizji? ;) Dokładnie nie wiem, w zasadzie większość rzeczy jest ukończona, pozostaje mi umiejętne rozegrać końcówki, sprawdzić czy rozgrywka się trzyma kupy, drobne poprawki wizualne i już :)

Ponadto chcę (teraz? kiedyśtam?) przebudować cały "obszar miasta" - prawdę mówiąc od tego zaczynałem misję i nie bardzo wiedziałem jaką skalę przyjąć - w rezultacie jest ona "nieco" za mała. Zastanawiam sie czy nie przerzucić gdzieś samego targu i nie zająć się budową porządnej okolicy, z ulicami biegnącymi w górę, w dół, etc.
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Gregorius »

Judith, nie przejmuj się nimi i spokojnie kończ misję ;)
Nie ma nic gorszego nic wypuszczenie misji z burakiem i słuchanie przekleństw. Lepiej później a wszystko trzy razy sprawdzić 8-)
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Bootlicker
Ożywieniec
Posty: 108
Rejestracja: 17 lutego 2006, 18:29
Lokalizacja: Kraków

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Bootlicker »

Tak czy inaczej czekam na tę misję :-D
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Nivellen »

Brawo Judith! Powiedz, czy miałeś kiedyś do czynienia z jakimś edytorem? Pytam, bo tak jak Pink jestem pod wrażeniem tempa Twojej pracy. Zakładając, że wszystkie zastosowane w FM obiekty, tekstury czy skrypty są z bazy oryginalnej gry, czas i tak jest fenomenalny. Czy w swojej pracy kierowałeś się poradnikiem Komaga czy jeszcze innymi źródłami?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Dzięki za miłe słowa, tak miałem juz doświadczenie z innymi edytorami, jednakże to pierwszy projekt który naprawde zbliża sie do końca. Wczesniej dłubałem sobie w Wordcraft (Halflife), UnrealEd (Thievery, UT2003) a kiedys odrobinkę w Dromedzie. Nad misją siedzę od listopada, poczatkowo miał byc to tutorial Komaga, lecz w pewnym momencie przestałem czytać instrukcję i zabrałem się za wdrazanie własnych pomysłów, podpierając sie tylko Komagiem a później Fleshworks. Rozplanowałem sobie schemat miasta i zacząłem go realizować, powoli wyłaniał się wątek fabularny... No i niedługo coś z tego będzie, jako skończe pisać finalny mega-skrypt, który na chwilę obecną doprowadza mnie do szału :P
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Nivellen »

W moim przypadku było podobnie, jedynie z pominięciem UnrealEd'a i wsiąknięciem w DromEda. Tylko tempo nie to... RL niestety się kłania :-(
Mówisz, że piszesz skrypt - to znaczy sam kombinujesz w C++ lub czymś tam jeszcze?! Samo słowo "skrypty" przyprawia mnie o dreszcze, czy to w T3ED'zie równie upierdliwe zadania jak w Dromie?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Nie, skrypty układam pod T3Edem. Dromeda pamietam, też to było trudne, tutaj jest mocno powalone, zwłaszcza że skrypty niedośc są rozwalone na czesci składowe, trzeba kombinować jak ominąć pewne rzeczy, np. skryptowanie AI to mordęga - szkoda bo obmysliłem sobie coś fajnego w tej kwestii i nawet wydawało mi się że umiem to wdrożyć, po czym okazało się że druga częśc skryptu mi na to nie pozwala :(. Muszę odpalić kilka rzeczy jedna po drugiej, ale przy spełnianiu pewnych warunków ;) Ustalenie "flags" to pikuś, tak samo jak okreslenie skryptów/okoliczności kiedy się one zmieniają. Znacznie gorsze jest zmuszanie AI żeby wykonywała twoje polecenia, o sekwencji poleceń nie wspominając.. No ale dziś dopiero pierwszy wieczór mojej zabawy na tak wysokim poziomie abstrakcji (i dwuwartościowej logiki Boolowskiej ;) ).
Awatar użytkownika
Messiah
Akolita
Posty: 163
Rejestracja: 17 lutego 2006, 14:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Messiah »

hmm...fajna ta misja moze byc :)
Brak opisu...
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Ok, w zasadzie wszystko jest już na miejscu, jeszcze tylko statystyki łupów - które nie zapisują się po przejściu z mapy na mapę :( (robione wg. tutoriala na Fleshworks by D'Spair). Aha zostaje jeszcze sprawa wyjścia z misji, też mi ten skrypt nie działa, muszę dojść dlaczego...
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Ok, oto link do ściągania: http://rapidshare.de/files/14338411/Cry ... r.zip.html

Misje do T3 małe nie są, ta zajmuj 61mb...
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: Bandit »

Mam FM na dysku, ale okazuje się, że nie mam już miejsca na Thiefa :| BTW czy Twoja FM będzie działać na obydwu wersjach Thiefa DS i ZC całkowicie poprawnie czy może zoptymalizowałeś ją pod kątem którejś wersji?
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3FM] Crystal Clear Conscience - Zapowiedź

Post autor: peter_spy »

Bandit, misja na 100% działa pod T:DS v. 1.1 plus GarrettLoader v. 1.23 (sprawdzałem specjalnie na czystej instalce). Niestety nie mam wersji polskiej, natomiast o ile zastosujesz sie do instrukcji podanych przez Bukarego odnosnie wersji PL to chyba wszystko będzie ok. Samej misji chyba nie da się "optymalizować" pod konkretną wersję, co najwyżej zmieniać pliki tekstowe i dodawać tam kolejne tłumaczenia. Ale o ile wiem to polska wersja ma w tekstach tagi "lang_english", więc nie powinno być problemu. Jak jest inaczej to dajcie znać, to przystosuję teksty do wyświetlania w innych wersjach językowcyh.
ODPOWIEDZ