BioShock

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BioShock

Post autor: peter_spy »

Jestem świeżo po skończeniu gry, całość robi niesamowite wrażenie. Jak na "horror-shooter" panowie spisali się rewelacyjnie. Mam ochotę od razu zacząć jeszcze raz ;)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BioShock

Post autor: Dziarsky »

Parę rzeczy zdradzić możesz 8-)

- czy gra ma ciągle taki sam poziom, strzelanie i liniowo do przodu ?
- czy finał jest na zasadzie wykończ zręcznościowo "bossa" ?
Obrazek
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BioShock

Post autor: peter_spy »

Ad. 1

I tak i nie. Poziomy nie mają konstrukcji liniowej, to raczej chodzenie po danej części Rapture, nawiasem mówiąc ogromnej, i wykonywanie różnych zadań. Jeśli gracz będzie trzymał się tylko tego co ma zrobić, to przegapi trochę lokacji pobocznych. Generalnie jest to strzelanka, nie spodziewajcie się cudów, ale grę skonstruowano tak, żeby nie wiało nudą. Przede wszystkim, poziomy są dość zróżnicowane, każda lokacja ma swoje zastosowanie, no i klimat. Po drugie twórcy stopniowo dodają do gry kolejne elementy zabawy, zarówno jeśli chodzi o zadania jak i o mechanikę (nie będę zdradzał bo szkoda psuć zabawę).

Ad. 2
► Pokaż Spoiler
Awatar użytkownika
yooguruto
Skryba
Posty: 336
Rejestracja: 27 lipca 2003, 20:59
Lokalizacja: gliwice

Re: BioShock

Post autor: yooguruto »

Czy ktos juz widzial moze gre np. e empiku? O zgrozo probowalem dostac go we wrocku to ponoc dopieor beda go miec pod koniec wrzesnia :/

Czy w polsce tez mozna spotkac tatuska?

http://img98.imageshack.us/img98/9923/untitledwy1.png
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: BioShock

Post autor: BarTeS »

yooguruto pisze:Czy w polsce tez mozna spotkac tatuska?

http://img98.imageshack.us/img98/9923/untitledwy1.png
Tak. W Empiku bodajże (nie pamiętam, w jakiej miejscowości), ale nie wiem, czy we wszystkich miastach. ;]
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BioShock

Post autor: Dziarsky »

ps. Czy zauważyliście u was pod czas grania w Bioshock dziwne zachowanie się myszki? Mianowicie u mnie działa ze znacznym opóźnieniem, które kojarzy mi się z czasów gdy nowe gry na starym kompie nie dały się udźwignąć. Różnica taka, ze teraz mam całkiem przyzwoity framerate ale efekt ten sam.
Podobnie mam z demkiem MoH:Airborne, a nawet gorzej bo już w menu mysz się nie słucha.

Martwią mnie te objawy bo pograć spokojnie nie mogę.
Obrazek
Awatar użytkownika
yooguruto
Skryba
Posty: 336
Rejestracja: 27 lipca 2003, 20:59
Lokalizacja: gliwice

Re: BioShock

Post autor: yooguruto »

Dziarsky, troche co powiem sie kupy nie trzyma, ale brakuje mi juz pomyslow. Kiedy taki objaw mialem grajac np. w UT na D3D, na openGL'u myszka zachowywala sie super precyzyjnie (dlatego pewnie w gry na MP na tym silniku gra sie na openglu). Ale w bioshocku i nowym MoHu nie mamy wplywu z jakich bibliotek bedziemy kozystac.

Doradzalem Ci, zebys wylaczył Vsync w sterach od Nvidii. Na pewno to zrobiles? Wymusiles force off? Probowales na jakis innych sterach? Np. od NGO? (guru3d.com -> download -> niereferencyjne drivery).

Procz tego moge poradzic jeszcze skorzystac z mousefixa (2 wpisow do rejestru dla windowsa XP, ktore 1 wylacza akceleracje myszki a drugi w razie niezadowolenia ja moze spowrotem wlaczyc - uwaga, potrzebny reboot po kazdej akcji). Odsylalm Cie na google-> cpl, mousefix

Noi na koniec ... jaka w ogole masz myszke? Probowales moze ja podpinac na przejsciowce z USB na PS2, badz na odwrot? Instalowales stery z myszki? Jesli jest to myszka na PS2 to w ustwieniach w panelu sterowania mozna w zaawansowanych zdaje sie zmienic ilosc pakietow wychodzacych z myszki / sec. Zwieksz z 100 na np. 200.

Brakuje mi juz pomyslow, daj znac czy cokolwiek przynioslo jakies oczekiwane rezultaty.

Ja stawialbym najpierw na stery z grafy + vsync. Nvidia w przeciwienstwie do ATI potrafi utrudnic zycie graczowi.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BioShock

Post autor: Dziarsky »

yooguruto pisze:zebys wylaczył Vsync w sterach od Nvidii. Na pewno to zrobiles? Wymusiles force off?
To zrobiłem, nic nie pomogło.
yooguruto pisze:Probowales na jakis innych sterach?
Mam najnowsze nVidii instalowałem z okazji demka Bioshock.
yooguruto pisze:Procz tego moge poradzic jeszcze skorzystac z mousefixa
Zobaczę jak to działa przy okazji.
yooguruto pisze:Noi na koniec ... jaka w ogole masz myszke?
USB Microsoft Explorer 3.0, nowa, nie wiem ile przesyła pakietów ale raczej dużo. Jest czuła, w innych grach dobrze się gra.
yooguruto pisze:Nvidia w przeciwienstwie do ATI potrafi utrudnic zycie graczowi.
Dotychczas raczej mi pomagała bo na GF gry chodzą ciut szybciej na czym mi zależy :).

Zauważyłem natomiast, że zmieniając rozdzielczości i detale na dużo mniejsze efekt się ciut zmniejsza ale jeśli idzie o komfort gry to powiedzmy fps rośnie z 25 na 45. Tak czy owak gra działa dostatecznie szybko. Bolała by mnie prawda, że mam za wolnego kompa mimo iż odpalam całkiem płynnie nowe produkty.
Obrazek
Pigov
Paser
Posty: 207
Rejestracja: 24 października 2006, 22:37

Re: BioShock

Post autor: Pigov »

Zamówiłem Bioshocka od razu jak przeszedłem demo. Musiałem grać na naprawde słabej grafice, ale to nie grafika jest najważniejsza, mam nadzieję. Toż to w Fallouty / Thiefy dalej czasem gram :)
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2565
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: BioShock

Post autor: Leming »

Dziś miałem dostęp do bardzo dobrego komputera gdzie było akurat zainstalowane demo Bioshocka. No to dlaczego miałem nie zobaczyć tego cuda. Wrażenia estetyczne jakie wywarła na mnie gra są niesamowite. Bardzo piękne efekty graficzne ognia i wody.
Niestety wydaje się, że gra jest wyjątkowo liniowa. Nie ma możliwości wykonania jakichś innych manewrów, zawsze trzeba chodzić tą samą drogą. Nie wspomnę o sztucznych ograniczeniach, które np. nie pozwalają spaść z jakiegoś podestu mimo, że nie ma tam barierki, albo w innym miejscu 50 cm barierka nie pozwala na jej przeskoczenie.
Czy to tylko taki urok dema? Czy w pełnej wersji mamy większe pole do działania?
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: BioShock

Post autor: taffer »

Jakie to ma w końcu wymagania? Działa pod DX 9? Da się pograć na low na 9800?
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: BioShock

Post autor: BarTeS »

taffer pisze:Działa pod DX 9? Da się pograć na low na 9800?
A czemu miałaby nie działac? Musisz miec kartę zgodną z min. PS 3.0, ale czytalem gdzies o fixach, dzieki którym mozna odpalic grę na kartach z PS 2.0, ale nie wiem, czy działają.
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: BioShock

Post autor: taffer »

Chodzi mi o DX 9b -
Pigov
Paser
Posty: 207
Rejestracja: 24 października 2006, 22:37

Re: BioShock

Post autor: Pigov »

Czekam i czekam, i od kumpla pożyczyłem System Shocka 2... Jak ja mogłem to wcześniej ominąć, po prostu rewelacyjna gra!

Trochę zaniżyłem swoje oczekiwania gdy Bioshock został grą action bardziej niż survival adventure, ale ten głód zaspokoiłem System Shockiem :) Więc jeśli nie grałeś SS2, a wolisz bardziej adventure / horror, nie zwlekaj i kupuj.

Tylko się nie poddawaj przy instalacji (ten sam engine co Thief, więc trochę problemów na pewno będzie), oraz przy starcie, trzeba trochę pokumać.

Sorry za lekkie zboczenie z tematu, ale myślę że warto SS2 spróbować, bo Bioshock i SS2 to podobne gry, Bioshock w szybszym tempie, a SS2 w bardziej adventure
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: BioShock

Post autor: Maveral »

taffer pisze:Jakie to ma w końcu wymagania? Działa pod DX 9? Da się pograć na low na 9800?
Tu masz wymagania ;)
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: BioShock

Post autor: taffer »

SS 2 - w porządku, ale to też zwykła gra akcji na dobrą sprawę... nie przesadzaj z tym adventure - mniej więcej jak pierwszy Half Life się prezentuje - natomiast klimat sprawia, że SS 2 niszczy, a Shodan straszy w koszmarach
Pigov
Paser
Posty: 207
Rejestracja: 24 października 2006, 22:37

Re: BioShock

Post autor: Pigov »

taffer pisze:SS 2 - w porządku, ale to też zwykła gra akcji na dobrą sprawę... nie przesadzaj z tym adventure - mniej więcej jak pierwszy Half Life się prezentuje - natomiast klimat sprawia, że SS 2 niszczy, a Shodan straszy w koszmarach
Nie przesadzam, gra jest nastawiona na adventure a nie shooter, które widać. Bioshock jest nastawiony na shooter, mówię tylko aby ktoś się nie rozczarował.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: BioShock

Post autor: Nivellen »

Odpaliłem wczoraj demko BS. Wszystko było cacy do momentu drugiego ładowania (kiedy dokujemy batyskafem we właściwej stacji podwodnej). Po około minutowym ładowaniu raz gra zresetowała mi kompa a za drugim razem wyszła do pulpitu. Ktoś z Was miał podobne objawy? Co to może oznaczać?
Mój sprzęt: Athlon 64 3000, 1 GB RAM, GF 6600 GT.
W pierwszej lokacji (latarnia/stacja batyskafu na powierzchni morza) BS chodził całkiem znośnie na najwyższych detalach przy dx9c.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
yooguruto
Skryba
Posty: 336
Rejestracja: 27 lipca 2003, 20:59
Lokalizacja: gliwice

Re: BioShock

Post autor: yooguruto »

Nivellen, potem jest coraz gorzej. Nie wyobrazam sobie zebys na takich detalach gral dalej. Wg mnie wcale optymalizaja nie jest taka rozowa. Ja musialem skonczyc gre w 3/4. Zasiadlem 2 razy i tluklem do opory. Wsiekly jestem niemilosiernie bo gra po prostu haczy, rwie, FPS spada do 20 a na tym silniku to po prostu katastrofa.

A co do wywalania gry to zainstaluj 163.44 chyba. To sa bety specialnie pod BSa od NV. NA pewno pomoze!
Awatar użytkownika
ShadowG
Paser
Posty: 214
Rejestracja: 16 kwietnia 2006, 21:13

Re: BioShock

Post autor: ShadowG »

Dzisiaj zdobyłem wreszcie demo BS-a( z Clicka!). Niestety, jak na razie to ja mogę sobie tylko na płytkę popatrzeć, ponieważ podczas instalacji, a dokładniej to na samym końcu, pojawia się pewien błąd.. Mój sprzęt to:
-NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB( z najnowszym sterownikiem)
-1GB RAM-u,
-Intel Pentium D,
-Windows XP Home Edition z SP 2.
Spotkał się ktoś z czymś takim?
Obrazek
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BioShock

Post autor: Dziarsky »

Wygląda na coś ze sterownikami nVidii. Pamiętam, że wraz z demem nVidia wypuściła specjalnie nową wersję ale skoro masz te najnowsze to sam nie wiem.
Obrazek
Awatar użytkownika
ShadowG
Paser
Posty: 214
Rejestracja: 16 kwietnia 2006, 21:13

Re: BioShock

Post autor: ShadowG »

Dziarsky pisze:Wygląda na coś ze sterownikami nVidii. Pamiętam, że wraz z demem nVidia wypuściła specjalnie nową wersję ale skoro masz te najnowsze to sam nie wiem.
Wersja 162.18- dzisiaj ściągane.
Obrazek
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: BioShock

Post autor: marek »

na forum PClab znalazłem, że sterowniki z serii 16x.xx mogą sprawiać problmy i lepiej zainstalować 94.24. Może pomoże.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: BioShock

Post autor: McLusky »

Dopiero od kilku dni gram w Bioshocka i jestem mile zaskoczony. Na początku obawiałem się, że będzie tak uproszczony do SS2, tak jak Oblivion został uproszczony w porównaniu do Morrowinda (ze względu na konsolowość gry). Jak się okazało im dalej tym lepiej. Na początku jest lipa, nie dostajemy od razu tyle plazmidów co w demie. Na szczęście potem możemy czuć się usatysfakcjonowani, bo nie tylko plazmidy nas będą wzbogacać. :)

Najłatwiejszy poziom trudności jest za łatwy, więc nie polecam. W System Shock 2 unikałem KAŻDEGO spotkania, tymczasem w Bioshock jestem pewien swojej postaci że ją skoszę (chociaż nadal pewna niepewność pozostaje czy chcę się zmierzyć, np. z tatuśkiem). Reszta jest baaardzo podobna do SS2. Po całym terenie Rapture porozrzucane są taśmy z nagranymi wiadomościami (zupełnie jak logi w SS2), które wprowadzają nas w klimat. Przeciwnicy się respawnują (za wyjątkiem tatuśków i siostrzyczek), czyli powtórka z rozrywki z SS2. Nawet poziomy są zbudowane w podobny sposób (jedna część miasta, to jedna mapa i przechodzi się do następnej, tak jak w SS2 mieliśmy jeden pokład - jedna mapa).

Klimat choć różny od SS2, to i tak jest genialny na swój sposób. Moim zdaniem engine bardzo ładnie zoptymalizowano, dla porównania Tom Clancy Vegas jest także na UE3, a rwie bardziej. Gram w 1024x768 (mógłbym 1280, ale momentami zwalnia poniżej 20fps) na niemal full detalach z włączonym EAX i śmiga aż miło (a sprzęt już wiekowy: Athlon 64 X2 3800+, GeForce 7600 GT 256mb, 3 gb ramu). Brawa dla programistów!

Mimo iż prawie w ogóle się nie bałem, gra się naprawdę przyjemnie. Potwierdzam iż jest to bardziej adventure (half-life) niż survival-horror (silent hill), ale warto dać grze szanse i zagrać, bo naprawdę wciąga.

Tym bardziej że graficznie jest to najwyższa półka (są rozmyte tekstury a'la Doom 3, ale ilość efektów sprawia że tego się niezauważa). Udźwiękowienie również pierwsza klasa.

Jedynym minusem jest tutaj woda. Nie chodzi mi o wygląd, bo uważam że jest ona najładniejsza jaką kiedykolwiek w grach widziałem. Chodzi mi o to, że nie można zanurkować. Samolot ląduje gdzieś na środku oceanu, a tymczasem poruszamy się tak jakby woda maksymalnie nam do szyi sięgała. Kucnąć i zanurkować też się nie da. Jak jest poziom, gdzie jest większy zbiornik wodny, to wskoczyć się nie da do wody - blokuje niewidzialna ściana. Nie wiem o co biega, dobrze że chociaż nie jest jak w Thief 3, gdzie wpadnięcie do wody nas zabija. ;) Coś jest nie tak z nurkowaniem na silniku Unreala...

Ach bym zapomniał, ściągnąłem i zainstalowałem łatkę polonizującą Cenegi - dobra, porządna robota! Tłumaczenia są takie, jakie powinny być, nawet wulgaryzmów (rzadko zresztą pojawiających się) nie łagodzono. ;) Na razie jestem gdzieś w połowie gry (tak mi się wydaje), jak mi coś jeszcze wpadnie do głowy, to się wypowiem.
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3880
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: BioShock

Post autor: eLPeeS »

McLusky pisze:a sprzęt już wiekowy: Athlon 64 X2 3800+, GeForce 7600 GT 256mb, 3 gb ramu
To mój byłby chyba datowany co najmniej BC ;)

PS 3gigsy ramu - niceeee
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
ODPOWIEDZ