Morrowind - gram!

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Mellitus
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 24 sierpnia 2003, 20:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Mellitus »

Zauważ, Bukary, że gdy wciskasz klawisz skradania się czasem w rogu dolnym pojawia się ikonka. Pokazuje ona, czy możesz dokazywać do woli, czy nieszczęśnicy zorientują się w Twych nie-szczerych zamiarach. Furda Kameleon (pewnie uczą go w jakieś gildii magów), gdy jesteś zręcznym rzezimieszkiem. Gra pozwala ambitnym i zdolnym do kradzieży nawet sprzed nosa NPCów. (Ważna jest umiejętność i odległość od nieszczęśnika)

Proszek jest drogim i dobrym składnikiem alchemicznym...
"Lecz jak mam osiągnąć Eden,
Jeśli ona ma lat dwadzieścia dwa,
A ja jutro skończę siedem"
R. Kasprzycki, Bo jestem powietrzem...
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

1. Oddaj kase , ukradniesz sobie więcej.
2. Wypuść niewolników, okaż litość dla tych biedaków. (Niewolnicy mają takie przezroczyste coś na rękach, trzeba im to zdejmować, niepamiętam już jak.)
3.To narkotyk, produkuje się z tego scoomy, sam cukier dodaje trochę speeda.Warto sobie schować cukier w jakiejś skrzynce.
4. Lepiej nie sprzedawaj podejżanych rzeczy, warto je upchać w jakąś skrzynie.
5. Uczniowski wytrych jest mało skuteczny ale trzeba zawsze przy sobie nosić jakieś wytrychy.
6.Nie zabijaj...

Czar typu kameleon rzuca się .... zapomniałem którym rzucałem czary, zobacz w ustawieniach.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
inconnu
Paser
Posty: 183
Rejestracja: 16 czerwca 2003, 22:13
Lokalizacja: R'lyeh
Kontakt:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: inconnu »

Bukary, po pierwsze powiedz, czy zamierzasz się wczuć w postać, czy też chcesz sobie pograć bezstresowo jak w jakiegoś Diablo i bezlitośnie korzystać z bugów gry (a w ten sposób można mieć już na początku gry duuużo pieniędzy, oraz później nieskończenie wysoki poziom, a także wieele innych 'korzyści'...), ponieważ nie wiem, czy powinienem się tutaj wypowiadać :wink: . Jeśli to pierwsze (co gorąco polecam), to będę musiał negować połowę postów innych osób, jakie się tu pojawiają; jeśli opcja druga, to się zamknę i stąd zniknę :wink: .

A teraz odniosę się do odpowiedzi Bruce'a.

1. "(...) sprzedajemy mu to co ukradliśmy i tak w kólko. Problem kasy rozwiązany" - jest to właśnie przykład wykorzystywania niedoróbek gry i niecnie niszczy klimat, ale jeśli ktoś lubi tak grać :twisted: .

2. Nie więźniowie, lecz niewolnicy. Jeśli uwolnisz ich odpowiednią ilość, to w późniejszym okresie gry zaistnieje możliwość niesienia pomocy abolicjonistom (organizacja nielegalna gdyż w Morrowind niewolnictwo jest usankcjonowaną i całkiem nieźle się trzymającą instytucją). Jeśli odgrywasz Mrocznego Elfa, który ma poszanowanie dla wielowiekowych zwyczajów i tradycji, to uwalniać ich nie powinieneś :wink: .

3. Cukier to importowany narkotyk - nielegalny. Jakie niesie korzyści, dość łatwo przetestować, ale do szczęścia na pewno nie jest potrzebny. Sprzedawać go można Khajiickim kupcom (jednego łatwo znaleźć w Balmorze).

4. Pytać, pytać, pytać :wink: . Duża część przedmiotów jest bezużyteczna, nie licząc kilku questów. Wszelkie koce, miski, sztućce, wazony etc. są tylko ozdobnikami.

5. Dla złodzieja najlepiej kupować zbroje skórzane (ew. chitynowe), oraz krótkie ostrza. Wytrychy to mus, a przy uczniowskich obowiązuje zasada 'lepszy rydz, niż nic' i na początek takie coś nie zawadzi.

6. Tutaj niewiele można dodać do odpowiedzi Mellitusa. Najpierw poćwicz skradanie i ew. iluzję (kwestia gustu) poza miastami, żeby nabrać wprawy potrzebnej przy obrabianiu domostw (do poziomu Garreta trzeba dłuuugo trenować :wink: ).


Pytanie luźno związane z tematem, czy czasami na forum Ion Storm nie wypowiadał się programista z nickiem EmilPags?
'Oficjalnie ostrzeżony przed banem' ;]
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Gravel, powiem w ten sposób: chciałbym grać tak, żeby zobaczyć i zrobić jak najwięcej. Jesli więc istnieje możliwość "wywołania" jakiegoś zadania (abolicjoniści), to nie mam zamiaru kierować się skrupułami dotyczącymi mojej rasy... :) Zresztą wśród osobników tej samej rasy może istnieć i konserwatysta i liberał, czyż nie? ;)

I tak: EmilPags (Pagliauro) porzucił prace nad TDS na rzecz prac nad Morrowindem. :) Zdrajca! Ale zaczynam go rozumieć...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
inconnu
Paser
Posty: 183
Rejestracja: 16 czerwca 2003, 22:13
Lokalizacja: R'lyeh
Kontakt:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: inconnu »

Co do postaci, to polecam stworzyć kilka, bo inaczej może się okazać że połowę zadań przelecimy ze zmrużonymi oczyma. W tym problem, że jeśli jedną postacią będziemy chcieli wykonać wszelkie zadania, to juz w połowie nasza postać będzie niezmiernie potężna. Dlatego przymierzając się do kolejnej gildii, warto stworzyć postać od podstaw i mając przed sobą nieporównywalnie większe wyzwanie przystąpić do pozostałych zadań (nie wspominając o tym, że satysfakcja będzie proporcjonalnie większa :wink: ).

To, że porzucił prace nad TDS doskonale rozumiem jeszcze z tego, co było mówione na forum przed premierą (w samego T3 ciągle nie miałem okazji zagrać). A moje pytanie było spowodowane faktem, że ów Emil wypowiedział się na forum Elder Scrolls i zapowiedział, że w następnej częśći tej serii (czyli w Oblivion) zostanie położony o wiele większy nacisk na złodziejstwo - czyż to nie słodkie? :wink:
'Oficjalnie ostrzeżony przed banem' ;]
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Najlepiej jednak nie patrzeć w żadne poradniki, fora i inne kąciki tematyczne, nie pytać o radę. Po co sobie mącić na początku głowę, poprostu odpalić grę i odkrywać ją samemu, cieszyć się gdy się w czymś sam połapiesz, gdy poskładasz sobie to i owo w logiczną całość.
Po jakimś czasie , dla zabawy wypróbować różne mody itp.
Grać , odkrywać, dobrze się bawić, Vivecka chwalić :-D . Bądźcie pozdrowieni Nerewaryjczycy i do roboty :-) .
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Kurcze, może się okazać, że OBLIVION (które wygląda niesamowicie) będzie alternatywą dla kolejnej (zapewne jeszcze gorszej) odsłony Thiefa.

Jedno mnie tylko martwi: kupiłem sobie niedawno sprzęt i przez lata nie będzie mnie stać na nowy. Boję się, że nie uciągnę OBLIVION, kiedy już się ukaże. :)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

W Morrowindzie jest jedna wkur******* rzecz. Mianowicie dosyć często co kilka kroków (dosłownie) wczytuje się nowy obszar, a jak wczytuje to oczywiście gra staje na ok.10 sekund. Na początku było to irytujące, ale teraz... :evil:
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Tak Bruce znam ten klimat, to boleśnie ssie , jak również fakt częstego wyskakiwania do Windowsa. Najlepiej byłoby mieć jakis mega komputer z NASA czy Pentagonu, to by sobie może z tym poradził i grało by się płynnie :-D
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

Mi gra chodzi płynnie na full ustawieniach przy GF2 i 256RAM. A do Windowsa to mi wyskoczyło 4 razy, w tym 3 podczas wczytywania sejwa :wink:

EDIT. Czy jak dołączyłem do gildii i po wykonaniu wszystkich zadań w tej gildii mogę się przyłączyć do innej?
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

"Zwiedziłem" chyba cały początkowy obszar wokół miasteczka Seyda Need. Wykonałem wszystkie zadania, ale mam dwa problemy:

1) Na południe od Seyda Neen (przy wybrzeżu) znajduje się kopalnia jaj kwamów. Co mam tam zrobić?

2) Na północ od Seyda Neen (zaraz przy wybrzeżu) jest wejście do grobowca. W tym grobowcu spotkałem latające duchy i szkielety. Jak z nimi walczyć? Żadna broń, która posiadam, nie działa...

Niesamowity jest ten Morrowind! :)

I jeszcze jedno: gdzie jest klucz, którym można uwolnić niewolników na Wyspach Askadyjskich?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Załatwienie wszystkich spraw przy miasteczku Seyda Neen zajęło mi chyba 3 dni. Przeleciałem trochę łodzią i łazikiem przez część wyspy. Takich "miasteczek" (a co za tym idzie - zadań do wykonania) są setki. Jak tak dalej pójdzie, to granie w Morrowinda potrwa latami!

Cholera, wszystko to na jednej płytce! Obszar przeogromny. Czas gry liczony w dłuugie miesiące. Setki modów i dodatków. Grafika całkiem przyzwoita. Piękna woda. Dymaniczne cienie. Tysiące stron do czytania. Tysiące osób do spotkania. Ludzie, kto ma na to czas?! ;)

Myślę, że OBLIVION, nad krórym pracują "uciekinierzy" z LGS, będzie wielkim, wielkim hitem...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Morrowind - gram!

Post autor: timon »

Myślę, że OBLIVION, nad krórym pracują "uciekinierzy" z LGS, będzie wielkim, wielkim hitem...
Czy ten Olivion to Stalker ? Jeżeli tak to co ma z tym wspólnego LSG ?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

Oblivion to 4 część The Elder Scrolls.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

Jak chcecie rozwinąć umiejętność jakiejś zbroi np. ciężkiej, to podczas walki dajcie się okładać wtedy wspólczynnik wzrośnie :shock:
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Bruce pisze:Mi gra chodzi płynnie na full ustawieniach przy GF2 i 256RAM. A do Windowsa to mi wyskoczyło 4 razy, w tym 3 podczas wczytywania sejwa
Ja też nie miałem tragedii na GF3 Ti200 i 512 DDR, przy normalnym poruszaniu się , czasem fps spadał ale dało się wytrzymać, miałem na myśli to przechodzenie postaci z obszaru do obszaru. Z płynnością o wiele gorzej jest w dodatku "Bloodmoon" - zima, lasy,śniegi, sporo obiektów.A wyskakiwanie do windy co trochę, doprowadzało mnie do szału, może macie spaczowaną wersję i tak nie wyskakuje bo u mnie i znajomych było z tym tragicznie .

TIPS:Możesz zostać szefem każdej gildii po kolei 8-) , podskakując w czasie marszu poprawiasz sobie akrobatykę :)
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Cholera, dale nie wiem, jak walczyć z duchami i szkieletami w grobowcach... :( Jaką bronią? Pomocy!
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

TIPS: Bukary , z wszelkiego rodzaju szkieletami , daedrami i innymi zdechlakami walczymy bronią o jakichkolwiek magicznych właściwościach lub każdą srebrną. Powodzenia.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

Ja musiałem niestety zaczynać grę od początku, ponieważ przytrafił mi się dosyć nieprzyjemny bug. Mianowicie moje zasoby pieniężne stanęły w miejscu i zmierzały tylko w jedną stronę. Rosły :?
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

A co , grasz z Bankiem ? Może lepiej go odinstaluj, jak grałem drugi raz i z Bankiem , to nosiłem przy sobie po jakimś czasie bańkę na drobne wydatki, z siedem baniek miałem w domu narozkładane po stołach i szafkach i jakąś sumę w banku. Lepiej chyba grać normalnie, bez banków i bogatych kupców to wtedy ciekawiej.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

Jakim bankiem? Mam zainstalowany tylko dom "A good place to stay" i dwie nowe rasy. Ale w domu nie miałęm zadnych pieniędzy.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

To jak te pieniądze rosną , gdzie ? W domu ? O tak same z siebie ? Nie czaję bazy... :roll: :shock:
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

To jest tak. Jak coś kupuję albo się uczę jakiejkolwiek umiejętności to stan pieniędzy się nie zmienia. Tylko jak coś sprzedaję to wtedy rosną. Niby fajne, ale psuje rozgrywkę :?
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

No... a mnie chyba dobrze idzie... :)

Jestem na poziomie piątym. Kilka umiejętności mam powyżej 50, a sporo w okolicach 40. Wykonałem wszystkie zadania dla Gildii Magów i Złodziei w Balmorze. Zacząłem zadania dla Rodu Hlaalu (wykonałem chyba trzy). Mam sporo magicznych broni (duchy to dla mnie pestka) i strzał.

Wykonałem też kilka zdań od Caiusa. Już nakazał mi udac się do Vivek. Odwiedziłem też kopalnię krasnoludów. Południowo-zachodnią część mapy (okolice Balmory, Seyda Neen, Fortu Księzycowego, Pelagiad, Wysp Askadyjskich) mam zwiedzone.

Nie wiem jednak:

A) Jak uwolnić niewolnków na Wyspach? Gdzie znajdę klucz?
B) W Balmorze jest dom Hlaalo, która została zamordowana. Jej ciało leży na podłodze. Od służacej dowiedziałem się, że morderca ma rude włosy związane w koka. Jak rozwinąć ten quest? Gdzie szukać mordercy?

Niesamowita jest ta gra... Hmmm... Ma wady i zalety "prawdziwego" życia agenta Cesarza. ;)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Hlaalo ? Wydaje mi się , że stoi za tym Commona Tong... Porozmawiaj ze wszystkimi mieszkańcami w Balmorze, nie podejmuj pochopnych decyzji...
Skoro wstąpiłeś do Rodu Hlaalu to nie pozbawiaj swoich "krewnych" ich własności na Wyspach Askadyjskich , czyli niewolników... Przyjdzie na to czas...

Bruce, zupełnie nie rozumiem tego bugu z pieniędzmi. Może jakieś mody się "gryzą" i wychodzą takie jaja.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
ODPOWIEDZ