T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Kapitan Smith »

A u mnie okazuje się, że dopiero... 25 listopada... Toż to prawie przed chwilą :-)
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Tabal »

Paweuek ciekawe modele
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Oto lista osób, ktore chciałbym bardzo podziękować. I to ich będziecie mogli przeczytać we tekście wstępnym.

- '_Oskara' - za wstępne pomoce z DromEdem. Nie zapomniałem o tobie. ;)
- 'Paweueka' - za naukę.
- 'Gregouriusa' - za naukę.
- 'Juliusza' - za naukę.
- 'Nivellana' - za naukę.
- 'timona' - za naukę.
- 'MRYSA' - za.. tępienie mnie.. (żartuję) za naukę.
- 'Kerte' - za użyczenie T2. Bez niego ta misja i ten temat by nie powstał.

Jeżeli ktoś nie chce być wpisany, lub uważa, że też powinien się zapisać. To proszę powiedzieć. Oczywiście przyjmuję też zmiany nazw.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:Oto lista osób, ktore chciałbym bardzo podziękować. I to ich będziecie mogli przeczytać we tekście wstępnym.
He, he. :) Miło... ale czy to czasem nie ostatni etap tworzenia misji... ;) :)
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Jeszcze buduję.. buduję... mam już niemal 30% zamku. I jeszcze muszę zrobić porządek w miasteczku.

Ale jeżeli praca będzie szła w takim tempie, jakie jest teraz, no to uważam, że misja będzie wydana w styczniu, nie później. :-D
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Black_Fox »

Super, ja już nie mogę się doczekac, a do stycznia już niedługo...
Edversion pisze:nie później.
Trzymam za słowo.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:Ale jeżeli praca będzie szła w takim tempie, jakie jest teraz, no to uważam, że misja będzie wydana w styczniu, nie później.
Wpierw spraw, żeby strażnicy mogli chodzić...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

No to wiesz co mio się wydaje tym złym powodem. Inny proces zapisu misji. Ka cąły czas robię Save Mis i to chyba to.

W tutorialu ~xysia, było to nieco inaczej. Bardziej urozmaicono. Ja niestety tego nie zapisałem w moim notesiku, a teraz jeszcze na stronie występuje jakiś błąd. Juliuszu, może ty masz dobrą pamięć, i przypomnisz mi, jak to było??

[ Dodano: Sro 20 Gru, 2006 13:25 ]
[img=http://img483.imageshack.us/img483/6284/dumb006ke5.th.jpg]

Nowy wygląda zamku. Proszę.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Paweuek »

Tabal --> może i ciekawe, ale niestety jeszcze ich mało... gdyby nie nawalił mój webdesigner, dodałbym wiele nowych rzeczy, które jakiś czas temu wyprodukowałem, a których narazie nie chce mi się wrzucać na serwer.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:No to wiesz co mio się wydaje tym złym powodem. Inny proces zapisu misji. Ka cąły czas robię Save Mis i to chyba to.
To jest powód Twoich sztywnych strażników? Nie widzę żadnego związku... Nie bardzo rozumiem zresztą o jaki inny proces zapisu Tobie chodzi. Zapisujesz jako *.mis i tyle...
Edversion pisze:W tutorialu ~xysia, było to nieco inaczej. Bardziej urozmaicono. Ja niestety tego nie zapisałem w moim notesiku, a teraz jeszcze na stronie występuje jakiś błąd. Juliuszu, może ty masz dobrą pamięć, i przypomnisz mi, jak to było??
Chodzi Tobie o tych strażników czy zapis misji, bo trochę nie łapię...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

W tutorialu zapis wygląda tak:

SCHEMAT ZAPISU MISJI
Upewnij się że w menu Tools wybrana jest opcja Objcast Lighting
Tools - Light
Tools - Compute Pathfinding Database
Tools - Build Room Database
Tools - Build AI Room Database
Zaznacz jakiegokolwiek air brusha (może być nasz nieużywany pokoik w którym spoczywa wyposażenie startowe)
File - Save Mission...
Tools - Portalize
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Juliusz »

Hmmm.... żeby zapisać misję wystarczy naprawdę ta linijka zaczynająca się od File. Reszta to tzw. przeliczanie misji. Portalize jest pierwsze, ew. może być Optimize, jeśli masz już problemy ze zbytnim skomplikowaniem misji. Poza tym Portalize (i Optimize) wykonują automatycznie Light, więc nie ma co tego powtarzać (chyba, że zmieniasz samo światło). Później dajesz Build Room i Build AI Room, dalej Compute Pathfinding Database i nie ma mowy, żeby pampry nie chodziły.
Tak naprawdę wystarczy ostatnia komenda, żeby wprowadzić AI w ruch.

Zrobiłem właśnie mini teścik:
- uruchomiłem Dromeda (mam standardowo brush 16x16x16)
- zrobiłem Portalize
- dałem łucznika
- zrobiłem Compute Pathfinding Database
- uruchomiłem misję - łucznik był aktywnny

(ciekawostka - nie wiedziałem, że bez załadowanych skryptów strzały się odbijają od gracza i od tekstury Jorge... :) )
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

No to zrobię Compute Pathfinding Database, i zobaczymy, czy pomożę.

A przed nami kolejne screeny: :-D

Wejście do zamku:
Obrazek
Kaplica w zamku:
Obrazek
Piwnica:
Obrazek

Mi podobają się pół łuki w kaplicy. Są tam, gdzie pochodnie. Problem tylko w tym, że mało ich widać. :(

I co wy na to?? 8-)
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Kapitan Smith »

Teraz o wiele efektowniejsze wejście do zamku :oki

Aha, i właśnie zawsze zastanawiałem się jak robi się takie łuki.
Chciałem zrobić takie stylowe drzwi z półkolem u góry, ale nie wiedziałem jak xD :x
Awatar użytkownika
crusty
Akolita
Posty: 162
Rejestracja: 10 maja 2003, 16:26
Lokalizacja: kraków

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: crusty »

Mam wrażenie że nawet po zmianach ten zamek wygląda na opuszczony i przekształcony w muzeum. Trudno bowiem oczekiwać zeby taki zamek w jakiś rozsądny sposob mógł się bronić (drzwi, lampa nad drzwiami). Ale czekam na samą misję.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

No to crusty, powiedz co mam dorobić, jak już zaczynasz coś mówić. Budynek zamku jest na takim placu, bardzo dużym otoczony ogromnym murem. Jak chcecie to będę mógł dorobić jeszcze blanki, jakieś może wieżyczki dookoła.. chcecie, abym tak zrobił??

Oczywiście to przedłuży wyrób misji o 1-5 dni.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:Oczywiście to przedłuży wyrób misji o 1-5 dni.
"Wyrób" ;) porządnych misji zajmuje ludziom od kilku miesięcy do... dwóch lat... (jeśli w ogóle jest górne ograniczenie), więc te 5 dni to naprawdę nic... Ja bym powiedział - popracuj jeszcze 1-5 tygodni nad tym zamkiem, to wtedy powinien robić wrażenie.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Ach, ty mnie nie zrozumiałeś. O 5 dni dłużej będzie trwała moja praca nad moją misją, gdy podejmę się tego ulepszenia muru. ;)

A co ze screenami? Są dobre?
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: marek »

polecam dodać spuszczaną kratę nad drzwiami i fosę (nawet wyschniętą, albo porosnietą trzciną)
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Z fosą to wątpię, czy mi się uda wykonać. Musiałbym zrobić airbrusha dookoła zamku, a w tym problem, że akurat przed drzwiami pod ziemią jest jeszcze piwnica zamku, co spowodowało by ogromną dziurę w suficie... Nie możliwe.

Mogę zrobić za to małą obudowę dookoła wejscia, od ściany do kolumb.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:Ach, ty mnie nie zrozumiałeś. O 5 dni dłużej będzie trwała moja praca nad moją misją, gdy podejmę się tego ulepszenia muru.
Dobrze Cię zrozumiałem. Chciałem przez to powiedzieć, że jeśli chcesz mieć naprawdę wypasiony zamek, to pewnie musiałbyś posiedzieć dłużej niż 5 dni. Od szperania po książkowych albumach i galeriach internetowych, poprzez szkice na kartce, zrobienie (lub poszukanie gotowych) nowych tekstur aż do kolejnych wersji zamku w Dromedzie. Dobre rzeczy powstają długo i w bólach - dopiero satysfakcja po robocie wszystko wynagradza. Naprawdę nie ma co się spieszyć z wydaniem misji - lepiej posiedzieć dłużej nad znacznie lepszą wersją.
Awatar użytkownika
crusty
Akolita
Posty: 162
Rejestracja: 10 maja 2003, 16:26
Lokalizacja: kraków

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: crusty »

Nie chcę Cię zniechęcać do prac nad misją, bo faktycznie coś fajnego możesz stworzyć. ale żeby tak się stało musisz w trakcie prac zastanawiać się także nad architekturą budowli, w których akcja ma się rozgrywać.
Skoro to jest zamek otoczony już murami - to zakładam że poruszam się po dziedzińcu, a ten niestety nie powinien mieć tych samych tekstur co budowla zamku, moze np tylko sciezka do drzwi? a dookola zielona trawa. To wtedy bylaby taka budowla palacowa i drzwi nie razilyby tak bardzo. Tym bardziej ze taki renesansowy/barokowy charakter wprowadzaja te figury przed wejsciem. Ale dlaczego nie ma okien?
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

1. Tekstura nie jest taka sama jak na budowli i na ziemi.
2. Oczywiście, że zbuduję ogród. Przecież mówiłem. Muszę tylko ukończyć środek zamku i zabieram się za ogród.
3. Okien?? Poprostu jeszcze ich nie zbudowałem.


PS. Znalazł ktoś fajną muzyczkę, którą miałem umieścić w misji??
Wg. mnie jedna pasuje do zamku.


Ale jeszcze co do Sali Balowej z Zamku??
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Kapitan Smith »

Chyba w misji nie powinno się kończyć na jednej muzyczce nie? ;) Ja zawsze jak coś robię, to staram się co kilka pomiszczeń wstawiać inną ;) , albo przynajmniej przy zmianie otoczenia. Wprawdzie mamy ogromny wybór ambientów z OM T2, ale co to za wstawianie ich, jeśli nawet nie wie się co to jest? Dlatego przydałby się i mi, i Tobie Ed jakiś programik do podglądu ambientów. A jeśli nie dostaniemy to po prostu będzisz musiał na chama sprawdzać w misji :? co jest, delikatnie mówiąc, niewygodne. Albo zostaje jeszcze wciśnięcie muzy z TDP, albo TDS, ale jak to zrobić? Oto jest pytanie :P
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Mi chodziło o to, że muzykę do baru i Sali Balowej ma być inna, moja, nie taka jak w TDP, TMA, TDS.

A w innych pomieszczeniach, tunelach, piwnicach, domkach będą inne muzyki, z orygnalnych Thiefów. Tylko jeszcze nie wiem, jak je ustawić w mojej misji.. :(

Ale czuję, że wkrótce się dowiem. :)
ODPOWIEDZ