T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Moderator: Mixthoor
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
A u mnie okazuje się, że dopiero... 25 listopada... Toż to prawie przed chwilą
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Oto lista osób, ktore chciałbym bardzo podziękować. I to ich będziecie mogli przeczytać we tekście wstępnym.
- '_Oskara' - za wstępne pomoce z DromEdem. Nie zapomniałem o tobie.
- 'Paweueka' - za naukę.
- 'Gregouriusa' - za naukę.
- 'Juliusza' - za naukę.
- 'Nivellana' - za naukę.
- 'timona' - za naukę.
- 'MRYSA' - za.. tępienie mnie.. (żartuję) za naukę.
- 'Kerte' - za użyczenie T2. Bez niego ta misja i ten temat by nie powstał.
Jeżeli ktoś nie chce być wpisany, lub uważa, że też powinien się zapisać. To proszę powiedzieć. Oczywiście przyjmuję też zmiany nazw.
- '_Oskara' - za wstępne pomoce z DromEdem. Nie zapomniałem o tobie.
- 'Paweueka' - za naukę.
- 'Gregouriusa' - za naukę.
- 'Juliusza' - za naukę.
- 'Nivellana' - za naukę.
- 'timona' - za naukę.
- 'MRYSA' - za.. tępienie mnie.. (żartuję) za naukę.
- 'Kerte' - za użyczenie T2. Bez niego ta misja i ten temat by nie powstał.
Jeżeli ktoś nie chce być wpisany, lub uważa, że też powinien się zapisać. To proszę powiedzieć. Oczywiście przyjmuję też zmiany nazw.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
He, he. Miło... ale czy to czasem nie ostatni etap tworzenia misji...Edversion pisze:Oto lista osób, ktore chciałbym bardzo podziękować. I to ich będziecie mogli przeczytać we tekście wstępnym.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Jeszcze buduję.. buduję... mam już niemal 30% zamku. I jeszcze muszę zrobić porządek w miasteczku.
Ale jeżeli praca będzie szła w takim tempie, jakie jest teraz, no to uważam, że misja będzie wydana w styczniu, nie później.
Ale jeżeli praca będzie szła w takim tempie, jakie jest teraz, no to uważam, że misja będzie wydana w styczniu, nie później.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Super, ja już nie mogę się doczekac, a do stycznia już niedługo...
Trzymam za słowo.Edversion pisze:nie później.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
- Remember to pick pocket of the party guests?
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Wpierw spraw, żeby strażnicy mogli chodzić...Edversion pisze:Ale jeżeli praca będzie szła w takim tempie, jakie jest teraz, no to uważam, że misja będzie wydana w styczniu, nie później.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
No to wiesz co mio się wydaje tym złym powodem. Inny proces zapisu misji. Ka cąły czas robię Save Mis i to chyba to.
W tutorialu ~xysia, było to nieco inaczej. Bardziej urozmaicono. Ja niestety tego nie zapisałem w moim notesiku, a teraz jeszcze na stronie występuje jakiś błąd. Juliuszu, może ty masz dobrą pamięć, i przypomnisz mi, jak to było??
[ Dodano: Sro 20 Gru, 2006 13:25 ]
[img=http://img483.imageshack.us/img483/6284/dumb006ke5.th.jpg]
Nowy wygląda zamku. Proszę.
W tutorialu ~xysia, było to nieco inaczej. Bardziej urozmaicono. Ja niestety tego nie zapisałem w moim notesiku, a teraz jeszcze na stronie występuje jakiś błąd. Juliuszu, może ty masz dobrą pamięć, i przypomnisz mi, jak to było??
[ Dodano: Sro 20 Gru, 2006 13:25 ]
[img=http://img483.imageshack.us/img483/6284/dumb006ke5.th.jpg]
Nowy wygląda zamku. Proszę.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Tabal --> może i ciekawe, ale niestety jeszcze ich mało... gdyby nie nawalił mój webdesigner, dodałbym wiele nowych rzeczy, które jakiś czas temu wyprodukowałem, a których narazie nie chce mi się wrzucać na serwer.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
To jest powód Twoich sztywnych strażników? Nie widzę żadnego związku... Nie bardzo rozumiem zresztą o jaki inny proces zapisu Tobie chodzi. Zapisujesz jako *.mis i tyle...Edversion pisze:No to wiesz co mio się wydaje tym złym powodem. Inny proces zapisu misji. Ka cąły czas robię Save Mis i to chyba to.
Chodzi Tobie o tych strażników czy zapis misji, bo trochę nie łapię...Edversion pisze:W tutorialu ~xysia, było to nieco inaczej. Bardziej urozmaicono. Ja niestety tego nie zapisałem w moim notesiku, a teraz jeszcze na stronie występuje jakiś błąd. Juliuszu, może ty masz dobrą pamięć, i przypomnisz mi, jak to było??
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
W tutorialu zapis wygląda tak:
SCHEMAT ZAPISU MISJI
Upewnij się że w menu Tools wybrana jest opcja Objcast Lighting
Tools - Light
Tools - Compute Pathfinding Database
Tools - Build Room Database
Tools - Build AI Room Database
Zaznacz jakiegokolwiek air brusha (może być nasz nieużywany pokoik w którym spoczywa wyposażenie startowe)
File - Save Mission...
Tools - Portalize
SCHEMAT ZAPISU MISJI
Upewnij się że w menu Tools wybrana jest opcja Objcast Lighting
Tools - Light
Tools - Compute Pathfinding Database
Tools - Build Room Database
Tools - Build AI Room Database
Zaznacz jakiegokolwiek air brusha (może być nasz nieużywany pokoik w którym spoczywa wyposażenie startowe)
File - Save Mission...
Tools - Portalize
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Hmmm.... żeby zapisać misję wystarczy naprawdę ta linijka zaczynająca się od File. Reszta to tzw. przeliczanie misji. Portalize jest pierwsze, ew. może być Optimize, jeśli masz już problemy ze zbytnim skomplikowaniem misji. Poza tym Portalize (i Optimize) wykonują automatycznie Light, więc nie ma co tego powtarzać (chyba, że zmieniasz samo światło). Później dajesz Build Room i Build AI Room, dalej Compute Pathfinding Database i nie ma mowy, żeby pampry nie chodziły.
Tak naprawdę wystarczy ostatnia komenda, żeby wprowadzić AI w ruch.
Zrobiłem właśnie mini teścik:
- uruchomiłem Dromeda (mam standardowo brush 16x16x16)
- zrobiłem Portalize
- dałem łucznika
- zrobiłem Compute Pathfinding Database
- uruchomiłem misję - łucznik był aktywnny
(ciekawostka - nie wiedziałem, że bez załadowanych skryptów strzały się odbijają od gracza i od tekstury Jorge... )
Tak naprawdę wystarczy ostatnia komenda, żeby wprowadzić AI w ruch.
Zrobiłem właśnie mini teścik:
- uruchomiłem Dromeda (mam standardowo brush 16x16x16)
- zrobiłem Portalize
- dałem łucznika
- zrobiłem Compute Pathfinding Database
- uruchomiłem misję - łucznik był aktywnny
(ciekawostka - nie wiedziałem, że bez załadowanych skryptów strzały się odbijają od gracza i od tekstury Jorge... )
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Teraz o wiele efektowniejsze wejście do zamku
Aha, i właśnie zawsze zastanawiałem się jak robi się takie łuki.
Chciałem zrobić takie stylowe drzwi z półkolem u góry, ale nie wiedziałem jak xD
Aha, i właśnie zawsze zastanawiałem się jak robi się takie łuki.
Chciałem zrobić takie stylowe drzwi z półkolem u góry, ale nie wiedziałem jak xD
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Mam wrażenie że nawet po zmianach ten zamek wygląda na opuszczony i przekształcony w muzeum. Trudno bowiem oczekiwać zeby taki zamek w jakiś rozsądny sposob mógł się bronić (drzwi, lampa nad drzwiami). Ale czekam na samą misję.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
No to crusty, powiedz co mam dorobić, jak już zaczynasz coś mówić. Budynek zamku jest na takim placu, bardzo dużym otoczony ogromnym murem. Jak chcecie to będę mógł dorobić jeszcze blanki, jakieś może wieżyczki dookoła.. chcecie, abym tak zrobił??
Oczywiście to przedłuży wyrób misji o 1-5 dni.
Oczywiście to przedłuży wyrób misji o 1-5 dni.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
"Wyrób" porządnych misji zajmuje ludziom od kilku miesięcy do... dwóch lat... (jeśli w ogóle jest górne ograniczenie), więc te 5 dni to naprawdę nic... Ja bym powiedział - popracuj jeszcze 1-5 tygodni nad tym zamkiem, to wtedy powinien robić wrażenie.Edversion pisze:Oczywiście to przedłuży wyrób misji o 1-5 dni.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Ach, ty mnie nie zrozumiałeś. O 5 dni dłużej będzie trwała moja praca nad moją misją, gdy podejmę się tego ulepszenia muru.
A co ze screenami? Są dobre?
A co ze screenami? Są dobre?
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
polecam dodać spuszczaną kratę nad drzwiami i fosę (nawet wyschniętą, albo porosnietą trzciną)
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Z fosą to wątpię, czy mi się uda wykonać. Musiałbym zrobić airbrusha dookoła zamku, a w tym problem, że akurat przed drzwiami pod ziemią jest jeszcze piwnica zamku, co spowodowało by ogromną dziurę w suficie... Nie możliwe.
Mogę zrobić za to małą obudowę dookoła wejscia, od ściany do kolumb.
Mogę zrobić za to małą obudowę dookoła wejscia, od ściany do kolumb.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Dobrze Cię zrozumiałem. Chciałem przez to powiedzieć, że jeśli chcesz mieć naprawdę wypasiony zamek, to pewnie musiałbyś posiedzieć dłużej niż 5 dni. Od szperania po książkowych albumach i galeriach internetowych, poprzez szkice na kartce, zrobienie (lub poszukanie gotowych) nowych tekstur aż do kolejnych wersji zamku w Dromedzie. Dobre rzeczy powstają długo i w bólach - dopiero satysfakcja po robocie wszystko wynagradza. Naprawdę nie ma co się spieszyć z wydaniem misji - lepiej posiedzieć dłużej nad znacznie lepszą wersją.Edversion pisze:Ach, ty mnie nie zrozumiałeś. O 5 dni dłużej będzie trwała moja praca nad moją misją, gdy podejmę się tego ulepszenia muru.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Nie chcę Cię zniechęcać do prac nad misją, bo faktycznie coś fajnego możesz stworzyć. ale żeby tak się stało musisz w trakcie prac zastanawiać się także nad architekturą budowli, w których akcja ma się rozgrywać.
Skoro to jest zamek otoczony już murami - to zakładam że poruszam się po dziedzińcu, a ten niestety nie powinien mieć tych samych tekstur co budowla zamku, moze np tylko sciezka do drzwi? a dookola zielona trawa. To wtedy bylaby taka budowla palacowa i drzwi nie razilyby tak bardzo. Tym bardziej ze taki renesansowy/barokowy charakter wprowadzaja te figury przed wejsciem. Ale dlaczego nie ma okien?
Skoro to jest zamek otoczony już murami - to zakładam że poruszam się po dziedzińcu, a ten niestety nie powinien mieć tych samych tekstur co budowla zamku, moze np tylko sciezka do drzwi? a dookola zielona trawa. To wtedy bylaby taka budowla palacowa i drzwi nie razilyby tak bardzo. Tym bardziej ze taki renesansowy/barokowy charakter wprowadzaja te figury przed wejsciem. Ale dlaczego nie ma okien?
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
1. Tekstura nie jest taka sama jak na budowli i na ziemi.
2. Oczywiście, że zbuduję ogród. Przecież mówiłem. Muszę tylko ukończyć środek zamku i zabieram się za ogród.
3. Okien?? Poprostu jeszcze ich nie zbudowałem.
PS. Znalazł ktoś fajną muzyczkę, którą miałem umieścić w misji??
Wg. mnie jedna pasuje do zamku.
Ale jeszcze co do Sali Balowej z Zamku??
2. Oczywiście, że zbuduję ogród. Przecież mówiłem. Muszę tylko ukończyć środek zamku i zabieram się za ogród.
3. Okien?? Poprostu jeszcze ich nie zbudowałem.
PS. Znalazł ktoś fajną muzyczkę, którą miałem umieścić w misji??
Wg. mnie jedna pasuje do zamku.
Ale jeszcze co do Sali Balowej z Zamku??
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Chyba w misji nie powinno się kończyć na jednej muzyczce nie? Ja zawsze jak coś robię, to staram się co kilka pomiszczeń wstawiać inną , albo przynajmniej przy zmianie otoczenia. Wprawdzie mamy ogromny wybór ambientów z OM T2, ale co to za wstawianie ich, jeśli nawet nie wie się co to jest? Dlatego przydałby się i mi, i Tobie Ed jakiś programik do podglądu ambientów. A jeśli nie dostaniemy to po prostu będzisz musiał na chama sprawdzać w misji co jest, delikatnie mówiąc, niewygodne. Albo zostaje jeszcze wciśnięcie muzy z TDP, albo TDS, ale jak to zrobić? Oto jest pytanie
Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa
Mi chodziło o to, że muzykę do baru i Sali Balowej ma być inna, moja, nie taka jak w TDP, TMA, TDS.
A w innych pomieszczeniach, tunelach, piwnicach, domkach będą inne muzyki, z orygnalnych Thiefów. Tylko jeszcze nie wiem, jak je ustawić w mojej misji..
Ale czuję, że wkrótce się dowiem.
A w innych pomieszczeniach, tunelach, piwnicach, domkach będą inne muzyki, z orygnalnych Thiefów. Tylko jeszcze nie wiem, jak je ustawić w mojej misji..
Ale czuję, że wkrótce się dowiem.