1. i 3. osoba w grach
Moderator: Bruce
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
1. i 3. osoba w grach
Przy okazji "wpisywania się" do watków o ulubionych grach zauważyłem, jeśli o mnie idzie, pewną prawidłowość: wszystkie gry, które sprawiły mi największą przyjemność, kreowały świat widziany z perspektywy gracza (1. osoba). I rzeczywiście: zupełnie mnie nie pociągają gry z tzw. widokiem izometrycznym czy widokiem "z góry". Miło wspominam np. Ultimę VIII, ale już znacznie większym sentymentem darzę nieco bardziej prymitywny pod względem graficznym produkt LANDS OF LORE.
Czy macie podobne upodobania?
Czy macie podobne upodobania?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: 1. i 3. osoba w grach
Ja trawie kazdego dobrego RPG niezaleznie od perspektywy. Natomiast jesli chodzi o widok "z trzeciej osoby", to o ile jest to rozwiazane w taki sposob jak w splinter cell, githic, rune czy hitman (chodzi o kamere umiesazczona nad glowa glownego bohatera i podaajaca za bohaterem) to jeszcze pogram, ale jezeli juz kamera jest umieszczona"nieruchomo" na mapie (cos jak resident evil) to nie ma najmniejszej sznasy zebym w takie cos pogral... BAAAARDZO mi to nie odpowiada.
Re: 1. i 3. osoba w grach
Mnie nawet taka "Residentowa" kamera nie przeszkadza i fajnie mi się grało w RE1, 2 i 3... Co to TPP to dla mnie zależy od specyfiki gry. Widok TPP wydaje się być stworzony do takiego Hitmana, ale dla porównania gdy włącze TPP w Q3 to odpycha mnie od monitora na 10 metrów
Widok izometryczny moim zdaniem nadaje się b. dobrze do wszelkiego rodzaju strategii i ew. RPG. W innych grach raczej nie znajduje zbytniego zastosowania tego widoku...
Jednym zdaniem - widok zależy od specyfiki gry i nie wykluczam wcale, że w widoku TPP nie ma ciekawych gier, co nie zmienia faktu że preferuje FPP...
Widok izometryczny moim zdaniem nadaje się b. dobrze do wszelkiego rodzaju strategii i ew. RPG. W innych grach raczej nie znajduje zbytniego zastosowania tego widoku...
Jednym zdaniem - widok zależy od specyfiki gry i nie wykluczam wcale, że w widoku TPP nie ma ciekawych gier, co nie zmienia faktu że preferuje FPP...
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Re: 1. i 3. osoba w grach
W sumie preferuje FPP i w niektórych grach brakowalo mi tego nieco (np. w Silent Hill3). Choć niektórych gier oczywiście nie da się zrobić w pierwszej osobie.
-Did you find Jesus?
-Why? Is he lost?
-Why? Is he lost?
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: 1. i 3. osoba w grach
Jeśli chodzi o gry RPG to wszystkie moje ulubione działają w FPP:
Ishar, EoB, Lands of Lore
Generalnie wtedy czuję się bardziej zżyty z tym co się dzieje na ekranie. Widzę to samo co widzi postać, a nie ścianę za plecami czy stwory za rogiem...
W (demo) TDS też bardziej odpowiada mi FPP.
Ishar, EoB, Lands of Lore
Generalnie wtedy czuję się bardziej zżyty z tym co się dzieje na ekranie. Widzę to samo co widzi postać, a nie ścianę za plecami czy stwory za rogiem...
W (demo) TDS też bardziej odpowiada mi FPP.
Brothers in arms & beer...
Re: 1. i 3. osoba w grach
jeśli chodzi o FPP to mi się tylko podoba w Thief. W pozostałe gry się lepiej gra w trybie TPP.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Re: 1. i 3. osoba w grach
Widok izometryczny podoba mi się, ale głównie ze względu na ułatwione sterowanie strategiczne. Pierwsza osoba jest najlepszym rozwiązaniem, chociaż utwierdziły mnie w tym 2 gry : Unreal Tournament i Thief. Trzecia osoba od czasów Tomb Raidera jest dla mnie totalnie niestrawna.
Re: 1. i 3. osoba w grach
Dla mnie RPG tylko w fpp, inaczej w ogóle nie potrafię się wczuć (z tego powodu zarzuciłam granie w Fallouta po kilku minutach). W przygodówkach tpp mi nie przeszkadza. A rzut izometryczny... Cóż, urok rzutu zrozumie tylko ten, kto całymi nocami prowadzał Lemmingi! ;-)
Do you not know death when you see it?
Re: 1. i 3. osoba w grach
Niektórzy nazywają rzutem izometrycznym to co jest w Falloucie, Baldurze, Cywilizacji....itdDla mnie RPG tylko w fpp, inaczej w ogóle nie potrafię się wczuć (z tego powodu zarzuciłam granie w Fallouta po kilku minutach). A rzut izometryczny... Cóż, urok rzutu zrozumie tylko ten, kto całymi nocami prowadzał Lemmingi!
może się mylę ;-)
Re: 1. i 3. osoba w grach
Nie mylisz się i nie wyobrażam sobie np. BG w FPP...
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Re: 1. i 3. osoba w grach
co racja to racjaMaveral pisze:Nie mylisz się i nie wyobrażam sobie np. BG w FPP...
Re: 1. i 3. osoba w grach
What's your point? Napisałam, że dla mnie w RPG każda inna perspektywa poza fpp odpada; rzut izometryczny w przygodówkach, paltformówkach, rtsach itd? -- proszę bardzo.Marek pisze:Niektórzy nazywają rzutem izometrycznym to co jest w Falloucie, Baldurze, Cywilizacji....itdDla mnie RPG tylko w fpp, inaczej w ogóle nie potrafię się wczuć (z tego powodu zarzuciłam granie w Fallouta po kilku minutach). A rzut izometryczny... Cóż, urok rzutu zrozumie tylko ten, kto całymi nocami prowadzał Lemmingi!
może się mylę ;-)
Do you not know death when you see it?
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: 1. i 3. osoba w grach
Lemingi to był rzut z boku, jakby nie patrzeć.
Jak wygląda izometria to pewnie zna każdy kto miał zajęcia z rysunku technicznego
Tzn. Rzut z kierunku nie leżącego na żadnej z osi układu współrzędnych:
Fallout, BG itp...
Jak wygląda izometria to pewnie zna każdy kto miał zajęcia z rysunku technicznego
Tzn. Rzut z kierunku nie leżącego na żadnej z osi układu współrzędnych:
Fallout, BG itp...
Brothers in arms & beer...
Re: 1. i 3. osoba w grach
Aha. No dobra. My fault, bo nie sprecyzowałam, że cały czas myślę o "Lemmings Paintball" (w inne nie grałam), gdzie zdecydowanie był rzut izometryczny (na ile mnie na tych studiach, ponoć ścisłych, rzutowania izometrycznego nauczono).
Do you not know death when you see it?
Re: 1. i 3. osoba w grach
Ciekawi mnie jak sprzedawalby sie Tomb Raider gdyby byl zrobiony w konwencji FPP i nie bylo by widac wszystkich "walorow" LARY
Swoja drogą ciekawe czemu w nowym Thiefie jest opcja TPP, nie liczac faktu ze by robiony tez na konsole? Moze EIDOS chcial zeby damska czesc odbiorcow mogla w koncu popodziwiac "walory" Garretta? :lol:
Swoja drogą ciekawe czemu w nowym Thiefie jest opcja TPP, nie liczac faktu ze by robiony tez na konsole? Moze EIDOS chcial zeby damska czesc odbiorcow mogla w koncu popodziwiac "walory" Garretta? :lol:
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Re: 1. i 3. osoba w grach
Sądząc po wielkości walorów, po spojrzeniu w dół z perspektywy FPP, widok powienin być całkiem wporządku.eLPeeS pisze:Ciekawi mnie jak sprzedawalby sie Tomb Raider gdyby byl zrobiony w konwencji FPP i nie bylo by widac wszystkich "walorow" LARY
-Did you find Jesus?
-Why? Is he lost?
-Why? Is he lost?
Re: 1. i 3. osoba w grach
<quote>Swoja drogą ciekawe czemu w nowym Thiefie jest opcja TPP, nie liczac faktu ze by robiony tez na konsole? Moze EIDOS chcial zeby damska czesc odbiorcow mogla w koncu popodziwiac "walory" Garretta?</quote>
przydaje się raczej do patrzenia nad przeszkodami bez wychylania się
przydaje się raczej do patrzenia nad przeszkodami bez wychylania się
Re: 1. i 3. osoba w grach
Zasadniczo to zgadzam się z Bukarym.
Lubię FPP, taki widok pozwala bardziej wczuć się w klimat rozgrywki. Z drugiej strony jedna z najlepszych gier jakie znam - Blade of Darkness ma podstawowy widok TPP (FPP opcjonalnie) i nie wyobrażam sobie jak by mogło być inaczej. Na szczęście Tomb Raider nie był moją pierwszą grą TPP, bo pewnie też bym się zniechęcił do tego widoku (a Larwa Croft w TR1 była strasznie pikselowata). Jeśli natomiast chodzi o rzut izometryczny to jakoś nigdy się do tego w RPG nie przyzwyczaiłem, co innego w strategiach.
Niby widok i grafika to nie wszystko, liczą się przecież takie rzeczy jak fabuła, klimat, grywalność i wiele innych elementów, ale jak widzę coś w rodzaju Diablo to dużych szans u mnie nie ma.
PS: Czy ktoś mógłby mi bliżej opisać jak było z widokiem w Resident Evil ? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Przecież jeśli kamera jest umieszczona nieruchomo w jakimś miejscu na mapie to co wtedy widać ??? Jak można w takich warunkach kierować postacią ? Czy są jeszcze inne gry z takim widokiem, bo jakoś na żadną do tej pory chyba nie trafiłem ?
Lubię FPP, taki widok pozwala bardziej wczuć się w klimat rozgrywki. Z drugiej strony jedna z najlepszych gier jakie znam - Blade of Darkness ma podstawowy widok TPP (FPP opcjonalnie) i nie wyobrażam sobie jak by mogło być inaczej. Na szczęście Tomb Raider nie był moją pierwszą grą TPP, bo pewnie też bym się zniechęcił do tego widoku (a Larwa Croft w TR1 była strasznie pikselowata). Jeśli natomiast chodzi o rzut izometryczny to jakoś nigdy się do tego w RPG nie przyzwyczaiłem, co innego w strategiach.
Niby widok i grafika to nie wszystko, liczą się przecież takie rzeczy jak fabuła, klimat, grywalność i wiele innych elementów, ale jak widzę coś w rodzaju Diablo to dużych szans u mnie nie ma.
PS: Czy ktoś mógłby mi bliżej opisać jak było z widokiem w Resident Evil ? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Przecież jeśli kamera jest umieszczona nieruchomo w jakimś miejscu na mapie to co wtedy widać ??? Jak można w takich warunkach kierować postacią ? Czy są jeszcze inne gry z takim widokiem, bo jakoś na żadną do tej pory chyba nie trafiłem ?
Chciałem jak najlepiej, a wyszło jak zawsze.
Re: 1. i 3. osoba w grach
Wlasnie o to chodzi ze nic nie widac :lol: i dlatego ja trzymam sie od gier typu Resident Evil z daleka. Co zaś sie tyczy podobnych produkcji to nie polecam tez jedenj z czesci (juz nie pamietam ktorej) Blair Witch Project. Podobna sytuacja! niby widac wszytsko a w zasadzie to gufno widac! Ufff ale sie unioslem! :lol:
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Re: 1. i 3. osoba w grach
Eeeee tam gadanie, trzeba po prostu dobrze skalibrować monitor czego zresztą gra wymaga po uruchomieniu. Sam przeszedłem wszystkie trzy części, ale i tak część pierwsza wymiatazaś sie tyczy podobnych produkcji to nie polecam tez jedenj z czesci (juz nie pamietam ktorej) Blair Witch Project. Podobna sytuacja! niby widac wszytsko a w zasadzie to gufno widac!
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Re: 1. i 3. osoba w grach
Skali... co? Moze Molderować monitor jak w X-files :lol: Tak czy siak pamietam ze probowalem wszytskiego - nie pamietam o czyms takim jak kalibracja ale skoro byla tak opcja do wykonania to pewnie tez sie skusilem. Efekt - dalej nic! Pamietam gierka miala klimat jednak sterowanie - zrąbane! IMAO of course
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Re: 1. i 3. osoba w grach
Na początku też stwierdziłem, że sterowanie jest skopane, ale po godzinie gry przyzwyczaiłem się i już sżło wszystko ok
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!