Thief 4 w produkcji...

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

Konsolowcy również się burzą , że nie podano jeszcze, czy gra będzie w :

- 1080/60 klatek
- 1080/30
- 720/900/60/30

Jeśli jeszcze nie podali to zapewne będzie w 30 klatkach co jest skandaliczne , ponieważ to stary engine. Wróży to źle optymalizacji na PC, ponieważ nowe konsole są jeszcze mocne i o wiele łatwiej przeprowadzić na nich optymalizację (jedna konfiguracja).
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Keeper in Training »

Mixthoor pisze:Wiedźmin, seria Hitman - tam nie było skakania od samego początku, od pierwszych części.
Hitmana nie znam, ale oglądałam gameplay wieśmaka w ramach badań nad kulturowo-społecznym aspektem gier. Straszna żenada. Pomijając wszystko inne (z seksistowskimi babkami na czele) idiotycznie wygląda gość, któremu taki malutki kamyczek sprawia problem, o wejściu na pagórek nie wspominając.

Oby w Thief'ie tak nie było. Sądzę, że tego nie popsują, ponieważ na fragmentach pokazanych na targach G. ewidentnie się wspinał i jeden skok różnił się od drugiego (raz czy dwa nawet chyba spadł i się potłukł).
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Puszczyk
Bełkotliwiec
Posty: 2
Rejestracja: 01 lipca 2013, 18:21

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Puszczyk »

Wymagania pojawiły się na blogu Eidosu.

Minimum System Requirements
OS: Windows Vista with platform update
CPU: High-performance dual core CPU or quad core CPU
RAM: 4 GB
Graphics Card: AMD Radeon 4800 series / Nvidia GTS 250
DirectX: DirectX 10
HDD/SSD: 20 GB

Recommended Specs
OS: Windows 7 or 8
CPU: AMD FX 8000 series or better / Intel Quad 17 Core CPU
RAM: 4+ GB
Graphics Card: AMD Radeon HD R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better
DirectX: DirectX 11
HDD/SSD: 20 GB
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: BodomChild »

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/thi ... inity.html

Brzmi nieźle, ale mogli by coś więcej pokazać zamiast faceta gadającego na tle monitorów. Nie jest żadną tajemnicą, że Thief jest robiony w ścisłej współpracy z AMD, a technologia Mantle ma dawać różne zajebiste rezultaty.

Nowe procesory od AMD już trafiają do sprzedaży, a to każe mi się zastanowić w temacie zakupów... ale to może w temacie o kompach.

EDIT:

No to odpalenie Thiefa na wysokich ustawieniach trochę przetrzepie po kieszeni :rad .
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

Ciekawe czy rekomendowane faktycznie takie przez nieudolność programistów czy po prostu im zapłacono za oszukiwanie klientów na PC.

Pewnie to wszystko naraz. Jak tak dalej pójdzie to UE3 + D11 będzie za kilka lat potrzebował i9. Hehe , a ponoć UE4 miał być taki wydajny a tu nadal dymają klientów na starym UE3.

Oczywiście po grafie kompletnie nie widać zapowiadanych wymagań.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Clive
Paser
Posty: 252
Rejestracja: 22 marca 2010, 12:06
Lokalizacja: The Black Lizard Planet
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Clive »

Puszczyk pisze:Wymagania pojawiły się na blogu Eidosu.

Minimum System Requirements
OS: Windows Vista with platform update
CPU: High-performance dual core CPU or quad core CPU
RAM: 4 GB
Graphics Card: AMD Radeon 4800 series / Nvidia GTS 250
DirectX: DirectX 10
HDD/SSD: 20 GB

Recommended Specs
OS: Windows 7 or 8
CPU: AMD FX 8000 series or better / Intel Quad 17 Core CPU
RAM: 4+ GB
Graphics Card: AMD Radeon HD R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better
DirectX: DirectX 11
HDD/SSD: 20 GB
Dobrze, że niedługo składam nowego kompa...
Obrazek
Ɔŋcɛ ɣɔʊ ωɛrɛ sɛŋƭɨɛŋƭ ɓɛɨŋgs
Ɔŋcɛ ɣɔʊ ɖarɛɖ tɔ lɨʋɛ ωɨth laʊgɦs aŋɖ ƭɛars
Ŋɔω ɣɔu arɛ ɔŋlɣ ɦʊʍaŋ ʍacɦɨŋɛs
Ɔʊr ɦʊʍaŋɔɨɖ ƭɔɣs ƭɦaƭ ʍɨʍɨc liʋɨŋg
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: BodomChild »

Co w ogóle znaczą wymagania zalecane? Zalecane do czego? Żeby odpalić na wysokich ustawieniach? Żeby się nie przycinało na medium? :wes
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Clive
Paser
Posty: 252
Rejestracja: 22 marca 2010, 12:06
Lokalizacja: The Black Lizard Planet
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Clive »

BodomChild pisze:Co w ogóle znaczą wymagania zalecane? Zalecane do czego? Żeby odpalić na wysokich ustawieniach? Żeby się nie przycinało na medium? :wes
Może o minimum 30FPS na HIGH SETTINGS chodzi.
Obrazek
Ɔŋcɛ ɣɔʊ ωɛrɛ sɛŋƭɨɛŋƭ ɓɛɨŋgs
Ɔŋcɛ ɣɔʊ ɖarɛɖ tɔ lɨʋɛ ωɨth laʊgɦs aŋɖ ƭɛars
Ŋɔω ɣɔu arɛ ɔŋlɣ ɦʊʍaŋ ʍacɦɨŋɛs
Ɔʊr ɦʊʍaŋɔɨɖ ƭɔɣs ƭɦaƭ ʍɨʍɨc liʋɨŋg
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

Wróżenie z fusów, chociaż zazwyczaj rekomendowane to i tak za mało by odpalić grę w 60 klatkach i wysokich detalach. Mało kiedy się zdarza, że wszystko pięknie śmiga w zalecanych podzespołach. Obstawiam , że procek to wymysł marketingowy a karta sztucznie zaniżona by za bardzo nie wystraszyć. Zresztą pisanie " lub" lepsza, mówi wszystko.

http://img6.gram.pl/20130409120925.jpg i8 może jeszcze
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Abru »

Kurhhan pisze: Pewnie to wszystko naraz. Jak tak dalej pójdzie to UE3 + D11 będzie za kilka lat potrzebował i9. Hehe , a ponoć UE4 miał być taki wydajny a tu nadal dymają klientów na starym UE3.
T4 zapowiedziano 6 lat temu. Pomyśl chwilkę... ;)
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

Ty pomyśl, ponieważ nie zrozumiałeś sensu. Stary silnik to nic złego, stary silnik + idiotyczne podkręcone wymagania to już głupota. Takie wymagania to UE4 a nie stary UE3 tyle , że pod D11.

6 lat mówisz ? Czyli jeszcze gorzej to świadczy o twórcach. Tyle lat pracować na UE3 i dalej wysrać się z wymaganiami jak na next genowych engine'ach . Już się nie dziwię dlaczego nie potrafią na konsolach które ciągną BF4 na "high" i 60 klatkach, przeskoczyć marnych 30 klatek. Partacze.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Abru »

Ty pomyśl, ponieważ nie zrozumiałeś sensu.
6 lat mówisz ? Czyli jeszcze gorzej to świadczy o twórcach.
No tak sens. Może zanim wyjaśnisz ten... sens... sprawdzisz datę zapowiedzi UE4? Tylko nie mów, że chciałbyś T4 na silniku BF. :))
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

Widzę nadal brniesz w niezrozumienie, ale może ktoś inny ci wyjaśni. Nie wiem co ma UE4 i Frostbite do T4. I nie wiem po co mam sprawdzać datę, naprawdę przeczytaj jeszcze raz powyższe posty. Pomogę ci, chodzi o to jak zjebali wymagania na starym UE3 ( a przepraszam, ponoć 3,5 ) a nie , że T4 ma być na innym silniku.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Keeper in Training »

Puszczyk pisze:Wymagania pojawiły się na blogu Eidosu.

Minimum System Requirements
OS: Windows Vista with platform update
CPU: High-performance dual core CPU or quad core CPU
RAM: 4 GB
Graphics Card: AMD Radeon 4800 series / Nvidia GTS 250
DirectX: DirectX 10
HDD/SSD: 20 GB

Recommended Specs
OS: Windows 7 or 8
CPU: AMD FX 8000 series or better / Intel Quad 17 Core CPU
RAM: 4+ GB
Graphics Card: AMD Radeon HD R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better
DirectX: DirectX 11
HDD/SSD: 20 GB
Uff, wygląda na to, że będzie dobrze :). Zdam Wam relację, jak chodzi na ósemce, a może nawet sprawdzę też siódemkę.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Abru »

Widzę nadal brniesz w niezrozumienie, ale może ktoś inny ci wyjaśni. Nie wiem co ma UE4 i Frostbite do T4. I nie wiem po co mam sprawdzać datę, naprawdę przeczytaj jeszcze raz powyższe posty. Pomogę ci, chodzi o to jak zjebali wymagania na starym UE3 ( a przepraszam, ponoć 3,5 ) a nie , że T4 ma być na innym silniku.
Nie czytam wszystkich postów na tym forum, ale OK powiedzmy, że znalazłem Twoje poprzednie wypowiedzi i doszedłem do wniosku, że potrzebujesz pomocy w zrozumieniu tematu jakim jest optymalizacja gier. Błędnie zakładasz, że wiek silnika gry z automatu określa wymagania. Szczególnie jeśli chodzi o tak mocno przerobiony silnik jak ten wykorzystywany w T4 - całkiem możliwe, że ma już własną nazwę. :) Na wymagania może mieć wpływ szereg czynników. Wyobraź sobie jak wyglądałyby wymagania najnowszego Bioshocka, gdyby wprowadzić trochę różnorodności do świata gry (usunąć klony, dodać materiały i animacje, powiększyć teren). To coś czego nie jesteś w stanie wyłapać oglądając screeny lub zapowiedzi. Podobne rzeczy wychodzą dopiero w trakcie gry.
Wystarczy kilka tekstur w wyższej niż przeciętna rozdzielczości i parę dodatkowych obiektów na ekranie, aby wpłynąć na licznik FPS. Najwyraźniej w EM uznali, że warto skupić się na podobnych elementach (dodatkowe AI, modele, tekstury, materiały, animacje, efekty atmosferyczne, przestrzeń). Czy gra jest źle zoptymalizowana? Myślę, że o tym przekonamy się dopiero po premierze. ;) Może się okazać, że "wymagania" to akurat najmniejszy problem tej produkcji.
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: BodomChild »

Podałem wcześniej link, gdzie kolesie prezentują Thiefa na pięciu monitorach w rozdzielczości 5400 x 1920 pikseli, na nowym APU Kaveri A10-7850K i Radeonie R9 290X. Ten Radek jest najmocniejszą kartą z tej całej rodziny na R, ale ten nowy procesor (a raczej procesoro-grafika :) ) to nie jest jakiś demon wydajności podobno. Niby dochodzi tu to osławione Mantle, ale jeśli taka konfiguracja daje radę z taką rozdziałką, to na dużo niższych nie powinno być tak źle ze słabszym sprzętem.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

Wiadomo , że oceniamy póki co marne wymagania na papierze, które wiele mogą nie znaczyć. Podane do gry Max Payne 3 również były ogromne a okazało się , że są naprawdę na wyrost a sama produkcja chodziła wyśmienicie nawet na kiepskich kompach.

Zbyt dużą wiarę pokładasz w twórcach moim zdaniem. Niestety na dzisiaj, to wszystko umowy z danymi firmami i sztuczne zawyżanie wymagań by napędzać rynek podzespołów. Wspominasz o Bioshocku. To dobry przykład, Bioshock 2 niewiele lepiej wygląda od pierwowzoru a już ma stanowczo większy apetyt na moc PC-tów. Po co się skupiać na optymalizacji tych kilku nowych "ficzerów", komuś nie pasuje, niech idzie do sklepu kupić nową kartę, w końcu mamy umowę z AMD.

Nie twierdzę , że engine zastosowany w T4 ma trzymać poziom wymagań jakie były trzy lata wstecz. Z doświadczenia jednak wiem , że nawet najlepiej zmodyfikowany engine, nigdy nie prezentuje tej next genowej jakości jak całkiem nowy. UE3 jest dosyć leciwy, a T4 to prawdopodobnie ostatnia tak duża gra AAA na nim. Zaprezentowane filmiki i zdjęcia kompletnie nie tłumaczą wprost kuriozalnych podanych wymagań. To nie tylko moje zdanie.

Mówisz , że nie jesteśmy w stanie wyłapać całości na screenach i zapowiedziach. I masz rację, ale twórcy podają kuriozalne wymagania a jednocześnie nie popierają tego właśnie materiałami. Może nie ma co więcej pokazywać niż płonący budyneczek ?

Nic, trzeba czekać. Obstawiam jednak optymalizacyjny bubel. Bardzo prawdopodobne 30 klatek na nowych konsolach i podane wymagania na PC-ty mnie w tym utwierdza, obym się mylił. Ogólnie, już ze swojej strony, kończę temat wymagań, przekazałem co chciałem i nie miałem zamiaru nikogo denerwować czy co gorsze, dołować ; )

EDIT : Na tym filmiku nic nie widać, statyczne ujęcie. Gość nawet nie rusza kamerą tylko zmienia broń.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Shokey
Bełkotliwiec
Posty: 33
Rejestracja: 18 grudnia 2005, 17:29
Lokalizacja: Czeladź

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Shokey »

CPU: High-performance dual core CPU or quad core CPU
RAM: 4 GB
Graphics Card: AMD Radeon 4800 series / Nvidia GTS 250
Czy ktoś byłby w stanie mi powiedzieć co w praktyce oznacza "High-performance dual core"?
W moim lapku jest duo - czyli podobno lepiej niż dual - z zegarem 2.26 - kiedyś to było sporo, ale myślicie, że wystarczy?

No i grafika... google mówi, że powyższa Nvidia ma 1GB pamięci. To co ja mam, jest o połowę słabsze i w dodatku wersja laptopowa... Obawiam się, że to może być zbyt wąskie gardło...

Dla porównania z takich nowszych gier to Skyrim działa w miarę płynnie na medium...
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Mixthoor »

Przecież wszyscy wróżą z fusów. Póki nie będzie dema lub premiery, nic się nie dowiesz. A te wszystkie "high speed ultra super hoper duper ficzer" to nic innego, jak chwyty marketingowe, o których wspomniał łacher wyżej. Ma mam Core 2 Duo 3,0 Ghz, 4 GB i ATI HD Radeon 4850. Dokładną specyfikację, z wersją sterowników i własną oceną wydajności podadam Wam tuż po premierze.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Pablo
Arcykapłan
Posty: 1398
Rejestracja: 13 sierpnia 2002, 11:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Pablo »

Pablo
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Mixthoor »

Każdy gra jak potrafi i jak zapragnie. Nie mój styl... Walka wygląda topornie. Może to kwestia poziomu trudności? W DM padam po jednym celnym cięciu miecza, 3 cięć sztyletem. W TG szybcy przeciwnicy (złodzieje, nawiedzeni) potrafią mnie zabić błyskawiczną serią cięć w przeciągu 2-óch sekund. Mam nadzieję, że nowy Thief pokaże swój pazur na godnym nas poziomie. Tak wiem, gra ma się sprzedać, ma być dla mas; twórcy też ludzie, jeść muszą; wydawca już nie człek, kasę chce liczyć; blablabla pierdolenie.

Apetyt mam. Wątku fabularnego nie śledziłem, dałem się złapać jedynie na jednym trailerze, na którym jakaś laska wpada w magiczną otchłań i artykule CDA, który na wstępie zdradził nieco (nie)istotnych szczegółów. Czekam cierpliwe w cieniu. A w międzyczasie plebiscyt forumowy trwa.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

Taki arcadowy, szybki, płynny sposób kontroli mocno mi przypomina Dishonored. A ten dziwaczny wślizg króciutki blitz.

Rywale już widać, że tępi, na filmiku od Pablo, stojący 5 metrów obok strażnik nie widzi walki i sobie odchodzi. A same potyczki, ładnie prostackie (akcja z pałką, omg). Jedyna nadzieja w poziomie trudności, "ultra-hell-666-dead-end-sto-suwaczków-przesuniętych".
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3880
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: eLPeeS »

Widziałem ostatnio w MediaMarkt preorder na T4 z koszulką w środku. Kupił ktoś może i jest w stanie powiedzieć jaki rzeczywisty rozmiar ma ta koszulka? Napisali, że niby Lka (przynajmniejw tych co widziałem) ale chuk ich tam wie. Czasem L jest jak M a czasem jak XL.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hattori »

Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: peter_spy »

Uff, mieszczę się w wymaganiach zalecanych, jedynie pamięci mam znacznie więcej. I tak będę grał w rozdzielczości HD ready, a nie full HD, bo mam nieco starszy TV, więc może to też trochę usprawni wydajność ;)
Zablokowany