FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2685
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Hej,

Kiedyś na tym forum wywiązała się pewna dyskusja:
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=6466

I tak po niecałych dwóch latach, mamy z Konradem (Marzec) przyjemność zaprezentować pierwsze owoce tamtej dyskusji. Więcej na TTLG:
https://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=150962

TLDR: Wzięliśmy się za stworzenie nowego edytora do fanmisji - FM Editor, który ma spełniać nowoczesne standardy edytorów do gier. Idea jest taka, żeby skrócić proces tworzenia fanmisji, uczynić go bardziej przyjemnym, mniej frustrującym i po prostu, żeby przedłużyć żywotność naszej ulubionej serii gier.

Teaser:


Z czasem będziemy zamieszczali więcej update'ów i informacji na temat projektu.


Z notatnika dewelopera:

Playlista: https://youtube.com/playlist?list=PLRdDPjnR0Vfk2uWBA3YLScbeAaPshbs8m
#1 - Thief Fan Mission Editor: https://youtu.be/epmTvLwDay0
#2 - Polygons, Cells and WorldRep: https://youtu.be/G18nIav7q1g
Ostatnio zmieniony 30 czerwca 2021, 21:30 przez Juliusz, łącznie zmieniany 2 razy.
peter_spy
Złodziej
Posty: 2509
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: peter_spy »

:o :shock:

Opad szczęki panowie, tona fantastycznej roboty! :-D Wygląda jak bardzo nowoczesny edytor. Coś podobnego przydałoby się również DarkRadiantowi.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2685
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Hej, dzięki.
No, sporo pracy zostało już włożone. Jeszcze więcej przed nami, ale zaczyna to już nabierać rumieńców.
Edytor będzie trzymał standardy z innych aplikacji 3D - Maya, 3dsmax czy Unity i inne tego typu edytory.
DarkRadiant nie jest zły z tego co pamiętam. Pewnie z niego też coś ukradniemy... ;)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3848
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: timon »

Gratulacje, operacje na bruszach wyglądają rewelacyjnie !!!!!!!
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
peter_spy
Złodziej
Posty: 2509
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: peter_spy »

Juliusz pisze:Hej, dzięki.
No, sporo pracy zostało już włożone. Jeszcze więcej przed nami, ale zaczyna to już nabierać rumieńców.
Edytor będzie trzymał standardy z innych aplikacji 3D - Maya, 3dsmax czy Unity i inne tego typu edytory.
DarkRadiant nie jest zły z tego co pamiętam. Pewnie z niego też coś ukradniemy... ;)
Właśnie miałem spytać czy testujecie interfejs i ogólnie rozumiany UX na jakiejś grupce, bo development tak kompleksowego rozwiązania bez feedbacku może się potem skończyć sporym refactoringiem. Ale skoro czerpiecie z najlepszych przykładów to powinno być dobrze :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2685
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Jasne, ale na beta-testy przyjdzie jeszcze pora. Zapisy jeszcze nie są otwarte, ale z góry dzięki za zgłoszenie swojej osoby! :D ;)
Gratulacje, operacje na bruszach wyglądają rewelacyjnie !!!!!!!
:oki Główna w tym zasługa Marca - póki co, on dłubie w środowisku 3D.
peter_spy
Złodziej
Posty: 2509
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: peter_spy »

Juliusz pisze:Jasne, ale na beta-testy przyjdzie jeszcze pora. Zapisy jeszcze nie są otwarte, ale z góry dzięki za zgłoszenie swojej osoby! :D ;)
Śmieszki śmieszkami, ale jakiegoś czasu tym się właśnie zajmuję ;) (aktualnie co prawda 100% test automation, ale mam też doświadczenie jako manual, z UXów też nieco liznąłem). Jakby brakowało rąk do feedbacku to chętnie się podzielę wiedzą :)
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1491
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Marzec »

Judith pisze: Śmieszki śmieszkami, ale jakiegoś czasu tym się właśnie zajmuję ;) (aktualnie co prawda 100% test automation, ale mam też doświadczenie jako manual, z UXów też nieco liznąłem). Jakby brakowało rąk do feedbacku to chętnie się podzielę wiedzą :)
Taki input będzie niezwykle cenny! Zanotowano :) To co napisał Juliusz to konkretne plany. Bez bety nie będziemy chcieli robić pierwszego release'a.

Dzięki wszystkim za pozytywny odzew :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
page
Ożywieniec
Posty: 87
Rejestracja: 15 października 2011, 01:56

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: page »

Jestem powalony na łopatki Waszą robotą Panowie... I dziękuję za ten wymierny przyczynek do kolejnych generacji map, a w konsekwencji do utrzymania Tej Gry przy życiu. Super!
If Jupiter and Saturn meet,
What a cop of mummy wheat!
The sword's a cross; thereon He died:
On breast of Mars the goddess sighed.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1491
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Marzec »

Dzięki, page :) Jestem przekonany, że kiedyś DromEd może stanowić problem w kwestii życia sceny fanmisji. Nie sądzę aby ten moment nastąpił szybko. Mamy wciąż relatywnie sporo twórców, którzy pamiętają jeszcze czasy samego pojawienia się DromEda. Problem głównie dotyczy nowych osób, które po prostu DromEda nie mogą przetrawić. Zestarzał się, a dziś przyzwyczajeni już jesteśmy do tego, że tego typu programy powinny dużo więcej rzeczy zrobić za nas. Nie mówiąc o większej gamie funkcjonalności. Dla starych wyjadaczy "droma", chcemy aby FMEditor był DromEdem 2.0, a więc wciąż będzie kopiował niektóre rozwiązania poprzednika i szanował przyzwyczajenia znawców dromcia.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2685
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Dla wszystkich zainteresowanych projektem - poniżej znajdziecie link do pierwszego update'a deweloperskiego autorstwa Konrada (tudzież Marca, jak kto woli)

Pojawiło się kilka nowych wypieków, kilka kolejnych siedzi w piecu, niegotowych do konsumpcji jeszcze. A te gotowe zostały dogłębnie zaprezentowane. W każdym razie zapach przyrządzanych potraw się w kuchni unosi, bo ciągle coś tam w garach wrze... ;)

Zapraszamy do oglądnięcia:

► Pokaż Spoiler
peter_spy
Złodziej
Posty: 2509
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: peter_spy »

Wygląda bardzo konkretnie, naprawd szacun, że rzuciliście się na taki projekt. Widać tonę włożonej roboty. Kiedy widok z teksturami? ;)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2685
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Dzięki!

Widok z teksturami to na pewno jeden z najważniejszych elementów i pewnie weźmiemy się za niego niedługo. ("Niedługo" w skali czasu hobbystycznego projektu, oczywiście... :) ).

Na poziomie biblioteki (backendu) WorldRep odczytujemy, w ramach testów napisałem też kiedyś importer do Mayi. Trochę zabawy jednak będzie z wyświetlaniem lightmap...
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1491
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Marzec »

Niedługo, niedługo.

Na pewno bliżej niż dalej, gdyż dokańczam teraz rysowanie brushy i powiązane z tym aspekty. Jednym z nich jest ustawianie tekstur na ścianach. Gdy to już będzie w miarę działać, fajnie będzie potem te tekstury móc wyświetlać do podglądu. Tak więc, wzięcie się za to powinno być wcześniej niż później.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
peter_spy
Złodziej
Posty: 2509
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: peter_spy »

Jak tam prace, panowie? Jakiś mały update by się przydał ;) Wiadomo, że nie musi być raz na miesiąc, ale przyjemniej się czyta / ogląda małe postępy, niż jakiś duży infodump raz na rok ;)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2685
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Konrad był ostatnio aktywniejszy i coś na pewno może zapodać. (zapodał ostatnio na Discord'zie dromedowym).

Z mojej strony trochę stagnacji z różnych przyczyn, ale to tylko przejściowa posucha.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1491
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Marzec »

Tak jak kolega wyżej wspomniał. Przymierzam się do nowego devloga już niedługo :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1491
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Marzec »

Czołem wszystkim. Drugi odcinek jest już dostępny:



W tym odcinku:

1. Face properties
2. N-sided shape brush inspector
3. Gimbal based rotation gizmo
4. Symmetry- and center-oriented drawing functions
5. Polygons, Cells and Solid World display!
6. WorldRep is now updated after portalization
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
peter_spy
Złodziej
Posty: 2509
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: peter_spy »

Wygląda bardzo zacnie. Nie pamiętam już jak się pracowało w Dromedzie, ale całość wygląda na dużo wygodniejszy system :)
ODPOWIEDZ