Wiedźmin

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: marek »

Ta, a Unreal 2 w Thief:DS działało szybko (szybko sie ładowało) a w UT 2004 trzeba było czekać parę minut na załadowanie mapy :/

A engine to oba Neverwintery - co mnie martwi, bo pierwszy mojego Radeona wybitnie nie cierpiał (minimum detali i i tak słabo chodziło - a gra przecież stara). Mam nadzieję, że teraz zoptymalizują nie tylko pod NVidię.

[ Dodano: Czw 27 Wrz, 2007 14:33 ]
eLPeeS pisze:Ale jak sami przyznają najprawdopodobniej pójdzie i to całkiem przyzwoicie na gorszym sprzęcie. Po prostu uwzględnili margines błędu i zabezpieczyli się przed tym by jak sami mówią: "nikt nie mogł nas pozwać w Stanach do sądu, że coś mu za słabo działa" :-)
:)))
czyli nadzieja jest - zresztą zawsze jest jeszcze kwestia dbania o własny komputer, a wiele osób ma zawalony różnym śmieciem i trojanami, a u nich przecież powinno działać na tych minimalnych :)
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: Wiedźmin

Post autor: Maveral »

No to miło, że wszystko będzie mi śmigać na wysokich detalach, bo tej giery na pewno sobie nie odpuszczę. Swoją drogą, czy premierowe wydanie będzie posiadało polską lokalizację, czy tylko angielską?
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
Kurak
Mechanista
Posty: 359
Rejestracja: 10 marca 2007, 22:14
Lokalizacja: z Przyszłości
Kontakt:

Re: Wiedźmin

Post autor: Kurak »

gra zapowiada się lepiej, niż się spodziewałem :)
system walki przypomina mi coś jakby pomiędzy KotORami a PoPem ;]
robi się naprawdę ciekawie ;]
Wymyśliłem sobie na to sposób: będę udawał głuchoniemego.
J. D. Salinger, "Buszujący w zbożu"
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Wiedźmin

Post autor: timon »

Kurak pisze:...system walki przypomina mi coś jakby pomiędzy KotORami a PoPem ;]
robi się naprawdę ciekawie ;]
W takim razie dla samej walki warto mieć tę grę :ok
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: Wiedźmin

Post autor: taffer »

Hmmm Neverwinter 1 to starocie, a dwójeczka chodziła mi pięknie - czyli może nie jest tak źle - tylko, że w NWN 2 były mikroskpijne mapy - a tu mi się wydaje, że będą przynajmniej... spore...
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: Wiedźmin

Post autor: Maveral »

Mnie ciekawi w jakim stopniu gra będzie nawiązywać do książek Sapkowskiego (w jakims na pewno). Miło by było, gdyby nawiązań było sporo ;)
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: Wiedźmin

Post autor: taffer »

Mam nadzieję, że będzie się można przespać z tą...

kurfa

jak ona się nazywała

Jeneffer?
:))

(skleroza)
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Wiedźmin

Post autor: Bukary »

Maveral pisze:Mnie ciekawi w jakim stopniu gra będzie nawiązywać do książek Sapkowskiego (w jakims na pewno). Miło by było, gdyby nawiązań było sporo ;)
Jest sporo. Spokojna głowa.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: Wiedźmin

Post autor: Maveral »

Buki ty żyjesz! :-D Dobrze od czasu do czasu zobaczyć ten twój avatar hehehe A wracając do tematu, to mnie uspokoiłeś. Jesli nawiązań do sagi będzie dużo, to na pewno się nie zawiodę :ok
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Wiedźmin

Post autor: Nivellen »

Sporo to mało powiedziane. Przecież jeszcze kilka lat temu, kiedy Jacek Komuda pisał scenariusz do gry, nie przewidywano aby głównym bohaterem gry był Geralt z Rivii!!!

To się zmieniło po "trzęsieniu ziemi" w CD Projekcie. Niemałą w tym zasługę miało forum Wiedźmina i osoby tam się udzielające. Zmieniono fabułę - bohaterem został ten właściwy Wiedźmin, zmieniono również engine gry (po zdobyciu sponsora i pieniędzy a mimo to mówi się, że nasz autorski silnik podobno wcale nie był jednak taki zły).

Aurora z NWN 1 i ta z Wiedźmina to bardzo odległe od siebie technologie. Obecny silnik ma ponad 80 % zmian wprowadzonych przez naszych programistów. Zmieniono bazy odpowiedzialne za rendering (dodano shadery v3.0 czyli pełną obsługa DX 9.0c), efekty pogodowe, rozszerzono możliwości NPC, napisano od nowa bazy odpowiedzialne za walkę i system rozwoju postaci i na koniec coś dla edytorów :-D zrobiono całkiem nowy zestaw narzędzi do tworzenia gry. Jak wynika z ostatnich wieści, kod gry został bardzo dobrze zoptymalizowany, gra rusza się całkiem żwawo na niezbyt wypasionym sprzęcie (patrz minimum).

Zapraszam do wysłuchania wywiadu z Michałem Madejem, który przybliża wiele istotnych kwestii dotyczących zarówno fabuły gry jak i "technikaliów".
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Wiedźmin

Post autor: BarTeS »

taffer pisze:Mam nadzieję, że będzie się można przespać z tą...

kurfa

jak ona się nazywała

Jeneffer?
:))

(skleroza)
Yennefer.

Nie będzie jej w grze.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Wiedźmin

Post autor: Bukary »

Fabuła jest bardzo fajna. Z pewnością nie jest gorsza od fabuł innych znanych gier RPG. Wkrótce się sami przekonacie. Niektóre teksty (dialogi) są bardzo... interesujące. ;)

[ Dodano: Pią 28 Wrz, 2007 13:22 ]
BarTeS pisze:Yennefer.

Nie będzie jej w grze.
Ale myślę, że ma godne zastępstwo... :zlo
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Bogdantes
Skryba
Posty: 275
Rejestracja: 26 listopada 2003, 14:59
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Wiedźmin

Post autor: Bogdantes »

Za Gazetą Wyborczą:
"W grze napotkamy miejsca, postaci i potwory znane z książkowego pierwowzoru. Zabraknie jednak ukochanej Geralta, Yennefer, której obecność komplikowałaby fabułę gry."
Stała ukochana zawsze komplikuje.
"W polskiej wersji językowej Wiedźmin przemówi głosem aktora teatralnego, Jacka Rozenka."
W końcu nie będę musiał się domyślać połowy tego co mówią.
"W zespole Red Studio pojawił się też Tomasz Bagiński, nominowany do Oskara autor animowanch filmów krótkometrażowych m.in. Sztuka Spadania i Katedra. To spod jego ręki wyszły przerywniki filmowe w Wiedźminie."
Robi się z tego prawdziwe dzieło sztuki.
"Nie każdy będzie mógł zagrać w Wiedźmina. Gra, oprócz wysokich wymagań technicznych takich jak procesor IntelCore2Duo oraz karta graficzna NVIDIA GeForce 7900, będzie oznaczony kategorią wiekową 18+. Powód to erotyka, alkohol i przemoc."
Ilu forumoiwiczów nie spełni tego warunku? Spokojnie dorośli na pewno będą się wymieniać uwagami na forum to coś podsłuchacie :-)
"Geralt nie będzie stronił od alkoholu, bijatyk, a przede wszystkim kobiet."
Czyli coś w rodzaju hotcoffe pewniw powstanie.
"Kwestia erotycznych podbojów Geralta okazała się problemem na rynku amerykańskim, gdzie CD Projekt musiał ocenzurować niektóre fragmenty gry: "Musieliśmy zasłaniać np. włosami pewne części ciała nimf czy prostytutek" wyjaśnia Michał Kiciński."
No aż nie wiem jak to skomentować!!
Po więcej odsyłam do Gazety.
Ostatnio zmieniony 28 września 2007, 15:03 przez Bogdantes, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Wiedźmin

Post autor: BarTeS »

Bukary pisze:Fabuła jest bardzo fajna. Z pewnością nie jest gorsza od fabuł innych znanych gier RPG. Wkrótce się sami przekonacie. Niektóre teksty (dialogi) są bardzo... interesujące. ;)

Ale myślę, że ma godne zastępstwo... :zlo
Fabuła to jeden z tych elementów, o które się obawiam w Wiedźminie. Mam nadzieję, że jednak będzie niezła. Na nic bardziej nie oczekuję. ;)

O dialogach słyszałem, że trzymają poziom "ksiązkowy" i nie ma jakichś wpychanych "na siłę".

Mniemam, że oczywiście nie możesz zdradzić? :P

Jestem ciekaw, co z Ciri - czy ujrzymy ją w grze (gdzieś przeczytałem, że będzie). :)
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: Wiedźmin

Post autor: taffer »

Pewnie jako dorosłą wojowniczkę-barbarzyńcę w włócznią :)) :)) :))

Ja mam cały czas wrażenie, że dostaniemy kolejnego Gothica - tak samo pod względem rozgrywki jak i wymagań

Abym się mylił.

Ale właśnie ZAWSZE grając Bezimiennym, kojarzył mi się on z Geraltem, Khorrinis również - świat Sapkowskiego mi przypominało, choć nie było elfów w Gothicu
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3835
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Wiedźmin

Post autor: Bruce »

A co ci się nie podoba w gothicu? No chyba, że mówisz o trzeciej części. Bo ta ma koszmarne wymagania.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
taffer
Młotodzierżca
Posty: 876
Rejestracja: 09 kwietnia 2007, 13:43

Re: Wiedźmin

Post autor: taffer »

No właśnie wymagania - a ogólnie Gothic super mi się podoba, i tak jak mówię grając zawsze miałem przed oczami Sapkowskiego... tzn to co stworzył :)) ;)

Natomiast we Wiedźminie liczę na więcej klimatu związanego z życiem takiego szwędającego się po świecie najemnika - piwko, panny i bójki z krasnoludami... (no dobra... ich nie było) ;)

Te tańczące dzieci co widać na trailerach wskazują na to, że może pod tym względem być ok - oczekuję niesamowicie żyjących miast - nie chodzi mi o to, by każdy coś robił - spał, szedł do pracy itd (jak w Oblivionie), tylko, żeby NPCów było dużo i żeby stanowili klimatyczne tło - czyli rozśpiewane karczmy, brudne dzieci ganiającego się po ulicach, kobiety przy garach.. ekhm... :oops: ;) :)) jakieś psy itd itp
Na to liczę we Wiedźminie.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Wiedźmin

Post autor: Nivellen »

Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
.mike
Ożywieniec
Posty: 86
Rejestracja: 18 lipca 2005, 10:35
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wiedźmin

Post autor: .mike »

Szkoda tylko, że nie jest pewne czy mój sprzęt poradzi sobie z wymaganiami.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Wiedźmin

Post autor: Nivellen »

Najnowszy i jak do tej pory chyba najlepszy gameplay - Tour of Vizima

Wspaniałe lokacje w największym mieście w grze oraz fenomenalny komentarz samego Geralta (np. "5 years ago they were the PFI. Poor Fucking Infantry. Now much has changed..." ) dają nadzieję, że czeka nas naprawdę ciekawa przygoda w świecie Wiedźmina.

PS Nie mogę się już doczekać kuriera z pięknym czarnym pudełkiem :!: 8-)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
marecki
Kurszok
Posty: 635
Rejestracja: 13 września 2005, 15:59
Lokalizacja: Wólka Kozodawska

Re: Wiedźmin

Post autor: marecki »

Komentarze Geralta rzeczywiście nieźle - jak na grę komputerową - odzwierciedlają klimat z książek. Tylko czemu wiedźmin taki pocięty jest na gębie? Blizny mają może bohaterowi męskości dodawać, czy co? W ogóle tak przeglądam materiały różne i widać, że autorzy odrobili pracę domową z "Sapkowski lore." Na razie jedynym kwasem, na który się natknąłem, jest podział mieczy: srebrny - na potworki, i zwykły - na ludzi (Geralt by się oburzył, chociaż może i nie, bo jest przyzwyczajony, że ludzie nie rozumieją jego zawodu).
Nothing is exactly as it seems, nor is it otherwise
Awatar użytkownika
willy_poodle
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 08 marca 2005, 19:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Wiedźmin

Post autor: willy_poodle »

Na Polconie było spotkanie z twórcami i wygląda to całkiem nieźle.
Jest fajny filmik oparty na opowiadaniu (walka)
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Wiedźmin

Post autor: Nivellen »

Cholera! Coś z tym kurierem się stało, czy co? Miałem mieć pudło w swoim ręku na dwa dni przed premierą a tu figa z makiem. No nic, trzeba pocierpieć - radość będzie tym większa :P

PS
Ostatnio oglądałem krótki filmik pt. "Dialog z kowalem". Jest podobno kwintesencją gry :ok
UWAGA! Treści zawarte w filmiku od 18 lat
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
willy_poodle
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 08 marca 2005, 19:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Wiedźmin

Post autor: willy_poodle »

Nivellen pisze:UWAGA! Treści zawarte w filmiku od 18 lat
W Stanach będzie ocenzurowana wersja, bo mają bzdurne przepisy.
Nie można pokazywać sutków :-D
Awatar użytkownika
marecki
Kurszok
Posty: 635
Rejestracja: 13 września 2005, 15:59
Lokalizacja: Wólka Kozodawska

Re: Wiedźmin

Post autor: marecki »

willow_ufgood pisze:Nie można pokazywać sutków
Skandal! Jak gracz ma się wczuć w klimat bez sutków, toż to kluczowy aspekt gry. :-D A w Niemczech pewnie zieloną krew będzie się rozlewać, itp.
Nothing is exactly as it seems, nor is it otherwise
ODPOWIEDZ