Przemek557 pisze:Edit: Bandit wspominał że nie zdąży dokonać analizy pozostałych map, więc proponuję by każdemu przydzielić po jednej.
O tym będzie musiał zadecydować nowy lider chyba, że ktoś sam zgłosi się na ochotnika.
Według mnie najlepszym wyjściem jest zrobienie tabelek oddzielnie dla loota stałego, losowego i tego, który powinno ukraść się na samym końcu, kiedy brakuje go tyle ile można go znaleźć w miejscach niestrzeżonych stale przez strażników. Zrobiłem już takie tabelki do Grange:
[url=http://thievery_mod4ut.republika.pl/forum/tabs.htm]Tabelka z lootem stałym[/url]
[url=http://thievery_mod4ut.republika.pl/forum/tabl.htm]Tabelka z lootem losowym[/url]
Każdy powinien wydrukować je sobie lub przerysować na jednej kartce w taki sposób, że jedna tabelka będzie na przedniej stronie a druga na odwrocie. Przy drukowaniu trzeba ustawić wszystkie marginesy na 0 (zero).
Wypełnione tabelki mogą wyglądać tak jak na zamieszczonych obrazkach:
Instrukcja:
- W pola u góry wpisuje się nicki a samych pól jest tyle ile jest żyć dla złodziei na danej mapie.
- Jeśli ktoś zginie to skreśla się jego nick i wpisuje się w nowej kolejnej wolnej kratce a pod nickiem pisze się wartość loota, która została mu po zginięciu. Jeśli jakiś inny złodziej zbierze loot, który wypadnie po tym, który zginął to zebrana wartość loota musi zostać wpisana pod nickiem osoby, która zebrał ten loot.
- Gdy ktoś zbierze mniej loota niż jest określone w kolumnie "Ilość" to podaje ile zebrał loota i jego łączną wartość. Wpisujecie wtedy ilość, jaka została zebrana a po ukośniku piszecie łączną wartość zebranego loota.
- Jeśli zostanie zebrana z danego miejsca taka sama ilość loota, jaka została określona w kolumnie "Ilość" to stawiacie tylko "+".
- W przypadku loota losowego nie musicie opisywać "Rodzaju loota", bo wystarczy, że wpiszecie jego wartość, ponieważ po samej wartości można się domyślić, o jaki rodzaj loota chodzi.
- Bardzo ważne jest to, aby opisywać czy w danej lokacji znajdował się loot. W kolumnie "Obecność" wpisujecie "+", jeśli znajdziecie losowy loot lub "-" jeśli nie będzie tam loota.
- W tabeli "EXIT LOOT" znajdują się miejsca, z których nie wolno wam brać loota dopóki nie dostaniecie na to pozwolenia. Takie pozwolenie jest wydawane po tym jak łącznie uzbieracie wystarczająco dużo loota, aby po dodaniu loota z miejsc określonych mianem "EXIT LOOT" łączna summa była równa lub większa od wartości 800.
Przy projektowaniu tabelek starałem się, aby były przejrzyste oraz żeby nie było trzeba tracić dużo czasu na wpisywaniu dużej ilości znaków. Mam nadzieje, że niczego nie pominąłem, ale jeśli ktoś ma pomysł na lepszą tabelkę to możemy jeszcze wprowadzić jakieś zmiany.
Niech każdy przygotuje sobie na kartce te tabelki do jutra (na piątek) na godzinę 18:00. Spróbujemy przejść mapę tym nowym sposobem bez zabijania oraz bez raszowania. Na TS zdradzę wam więcej szczegółów i dopowiem to, czego będziecie chcieli się dowiedzieć.
-:edit:-
Po pierwsze: Bez podstawowej wiedzy, jaką jest umiejętność nazewnictwa miejsc na mapach nic nie wskóramy. Najpierw nauczcie się nazewnictwa a potem zaczniemy myśleć o gromadzeniu informacji o loocie.
Następnie musicie nauczyć się rozłożenie loota na mapie, bo bez tego ciężko jest się dogadać. Specjalnie zrobiłem film żeby wam to ułatwić, więc nie macie wiele do zrobienia...
Ewentualnie, jeśli nie jesteście w stanie tego zrobić to będziemy musieli pójść na kompromis i zamiast zapamiętywać to gdzie i jaki może pojawić się loot będziecie musieli wiedzieć, co możecie ukraść w danym momencie rozgrywki.
Jest to bardzo ważne żeby po wejściu do domu nie kraść od razu loota, który leży na widoku, bo strażnicy szybko zorientują się, że w pobliżu musi być złodziej a to z kolei doprowadzi do wykrycia was oraz waszej śmierci. Dlatego dobrym wyjściem byłoby podzielnie mapy na 3 strefy.
Do strefy nr 1 zaliczałby się loot taki jak ten w starym magazynie, na basenie oraz w kilku innych miejscach gdzie bardzo łatwo jest go ukraść.
Strefa nr 2 to miejsca takie jak: schowek, wartownia, salon itd.
Strefa nr 3 to sala bilardowa, biblioteczka, zachodnie skrzydło itd.
Ze strefy nr 1 pod żadnym pozorem nikomu nie wolno byłoby ukraść żadnego loota dopóki nie zostałby osiągnięty pewien pułap wspólnie zebranego loota z pozostałych dwóch stref. Na samym początku powinna zostać ukradziona większość loota ze strefy 3, ale z racji, że nie każdy byłby w stanie to zrobić, strefę nr 3 okradaliby tylko najlepsi gracze wcześniej do tego wyznaczeni natomiast na strefie nr 2 skupialiby swoją uwagę ci słabsi gracze.
Szczerze mówiąc odczuwam ulgę mając świadomość tego, że niedługo nie będę musiał się tym martwić, bo ciężko jest mi dojść z wami do porozumienia. To, co piszecie na forum w ogóle nie pokrywa się z tym, co robicie podczas gry. Macie złe nawyki! To trochę tak jakby próbować zapanować nad grupką rozwydrzonych przedszkolaków, która nie che słuchać swojego wychowawcy...
No i musicie mieć trochę więcej wiary w swoje możliwości...