Strona 32 z 41
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 04 sierpnia 2012, 22:19
autor: timon
Raven czy ty próbujesz polonizować jakąś FM? Jeśki tak to ona zapewne ma własny gamsys. U mnie w OM strażnicy są przyjacielscy.
Podaję jak wyedytować gamsys w FM.
0/ zrób backup FM
1/ Załaduj do dromeda misję.
2/ Wybierz z menu Editors:Object hierarchy lub (Alt+shift+O enter)
3/ rozwiń gałazkę physical:creature:Animal
4/ wybierz/zaznacz human
5/ kliknij przycisk Edit, następnie Add
6/ teraz z menu wybierz Ai: AiCore : Team : Good
Powinno to wyglądać tak jak na zrzucie
zrzut.gif
7/ Done, close
W dolnej listwie masz podane nazwy pliku misji i gamsysu. Przyjmijmy, że ten plik gamsysu nazywa się MyGamsys.gam
8/ Wybierz z menu File:save gamsys i wpisz nazwę pliku gamesysu (chyba podpowiada)
9/ testuj
10/ jeśli coś pójdzie nie tak daj znać na PW, powalczymy
Jeśli chcesz zachować gamsys pod inną nazwą musisz przypisać ten nowy do misji czyli
11/ po zachowaniu gamsysu pod nazwą Newgamsys.gam
w okienku wpisywania danych pisz polecenie set_gamesys Newgamsys.gam
12/ zapisz plik misji czyli File: save Mission i nazwa misji (do gry bez dromeda musi to być nazwa oryginalnej FM)
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 05 sierpnia 2012, 09:43
autor: raven4444
Dzięki, wczoraj do tego właśnie doszedłem że fmki mają własne dark.gam i przez to nie nie działa to. I też znalazłem AI core które zmieniłem dla całego klucza Creatures Team na Good. Przetestowałem trochę i mogłem prać pałą strażników a ci nic dalej patrolowali. Tylko cywile działają nadal ale to nie problem jest. Wielkie dzięki za nakierowanie. Dromed dla newbie jest straszny.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 10 sierpnia 2012, 11:55
autor: Hadrian
Potrzebuję szybkiej pomocy. Muszę znaleźć w pliku misji do tłumaczenia kilka obiektów, aby zmienić ich nazwę. Większość znalazłem na swoich miejscach, ale np. ekwipunku startowego lub przedmiotów dochodzących w czasie misji (np. poprzez określone akcje) to nie. Czy jest jakiś sposób na to inny niż po prostu szukanie wśród masy obiektów i brushy?
EDIT:
Kolejny problem. Po zmianie nazw przedmiotów, gdy włączam misję przez DL to postacie w grze są nieaktywne - ręce wyciągnięte na boki itd. Zoptymalizowałem, compute pathfinding database, build ai room database - i nic. Jak to naprawić?
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 22 stycznia 2013, 08:38
autor: Hadrian
Kolejne pytanie, tym razem nie do samego tworzenia misji.
Mam 1.19, dromEd działa jak należy, ale jak wstawię obiekt do gry, to w okienku jego tekstura jest "pomazana" i niewyraźna. Potrzebuję to, aby porobić screeny obiektów na czarnym tle, aby później je wstawić do texture packa do Minecrafta
Kiedyś już tak robiłem, było to bardzo proste i efektywne.
Myślę, że to przez paczkę Mixthoora z dodatkowymi teksturami HD. Próbowałem podmienić pliki .crf na stare, ale nie pomogło. Czy wiecie, jak na to zaradzić?
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 22 stycznia 2013, 21:28
autor: Nivellen
Zarzuć jakiegoś screena, żebyśmy wiedzieli co oznacza "pomazana"
, powodów może być kilka.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 23 stycznia 2013, 08:19
autor: Mixthoor
Napisz, z jakiej paczki dokładnie korzystasz. Pamiętaj, że ja nie jestem autorem modyfikacji, jedynie kolekcjonerem, który spakował je w jedną większą paczkę.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 23 stycznia 2013, 18:37
autor: Hadrian
Proszę screen. Takie coś miałem też kiedyś, ale tylko na skórkach postaci z paczki CoSaS.
Do instalacji T2 używałem Mixthoor Mod Pack, wtedy bodajże była to wersja v1.2 (dopiero teraz zauważyłem, że jest jeszcze 1.3 dla mocniejszych komputerów).
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 23 stycznia 2013, 21:14
autor: Nivellen
Pierwsza sprawa - w tej chwili masz starego Dromeda, który może powodować błędy, lub zwyczajnie nie wyświetla tekstur w nowych formatach/wymiarach, musisz mieć wersję 1.19.
Edit:
mało, że starego - to Dromed od T1
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 24 stycznia 2013, 20:52
autor: Hadrian
Nie, to nie jest drom od T1. Na pewno, jest z płyty antologii. Chyba chodzi ci o to, że nie mam lepszego menu wgranego
Problem rozwiązany. Wystarczyło do cam.cfg dodać linijkę
editor_disable_gdi... Jak zwykle panikowałem
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 24 stycznia 2013, 23:56
autor: Nivellen
Baza Droma do T2 zaczyna się od 1.07. Nie mam w tej chwili zainstalowanego T1, ale 1.03 to na pewno nie T2. Może coś namieszałeś z instalacją?
Ale najważniejsze, że "gro i bucy"
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 25 stycznia 2013, 09:11
autor: Hadrian
Aha, o to chodziło... No cóż, ja na tym budowałem prawie wszystkie moje projekty
I w większości "grało i bucyło"
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 02 lutego 2013, 13:46
autor: Hadrian
Mam teraz DromEda 1.19 i pojawił się problem (patrz: załącznik "bład"). Nie wiem czy dobrze robię używając go do TG 1.19, ale sobie spokojnie budowałem (teraz robi się to o wiele przyjemniej i szybciej!) i robiłem dość skomplikowaną operację z multibrushami. Teraz salę, którą robiłem, wyświetla tak samo jak solid brushe (jak wejdę w game mode to czarna pustka), nie da się poprawnie portalizować... Jestem ciekaw co jest tego przyczyną, i jak temu zapobiec drugi raz. Na razie nie szkoda mi tej godzinki pracy, ale nie chciałbym w przyszłości stracić więcej...
Po za tym, nie mogę wczytywać (File -> open) oryginalnych misji. Pojawia się taki błąd (patrz: załącznik "bład2") i jak wcisnę anuluj, to jeszcze przez chwile w okienku MONO będzie się coś ładować, na końcu będą chyba skrypty convict i gern a potem kaputt, Thief 2: The Metal Age przestał działać (chociaż w zamyśle miałbyć to TG).
Czy coś źle zrobiłem? Myślałem, że instaluję nowego dromEda do TG, a to mi wyświetla jako dromEd do T2, chociaż tekstury i obiekty są z TG.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 02 lutego 2013, 18:51
autor: Nivellen
Pierwsza sprawa, jeśli chcesz cokolwiek budować, zainstaluj sobie T2 i Dromeda v.1.19 zero problemów (no prawie
)
Wykorzystywanie Droma 1.19 w TG to wciąż wielka niewiadoma, a jak widać po Twoim przykładzie, więcej z tym kłopotów niż korzyści.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 03 lutego 2013, 09:53
autor: Hadrian
Włączyłem teraz DromEda do T2 z Sunlightfix i okazało się, że nie mogę otworzyć okienka z teksturami
Pojawia się takie coś (załącznik)
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 03 lutego 2013, 14:03
autor: Nivellen
Szczerze mówiąc, nie mam zielonego pojęcia, co może powodować taki błąd. Przeinstaluj całego T2 i Dromeda, nie powinno być takiego problemu. A, może jeszcze sprawdź, czy masz w systemie C++ 2008, niezbędny do działania 1.19.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 03 lutego 2013, 14:07
autor: timon
Wiedza tajemna przydatna w życiu
Po pierwsze, kiedy wyskoczy ci okienko z błędem nie rób print screen-a tylko Ctrl+C (zwykłe kopiuj), otwórz dowolny edytor tekstu
nie musi to być office z 275 funkcjami, wystarczy notatnik i wklej czyli Ctrl+V. Otrzymasz komunikat o błędzie w postaci tekstu. Teraz skopiuj sobie charakterystyczny fragment i wklej do googla/bingo czy innej wyszukiwarki. W tym przypadku poszukiwanie frazy txtrpal.cpp dało taki efekt
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=140161
Czyli błąd w instalacji patcha 1.19.
PS Swoją drogą to dla mnie pierwszy przypadek gdy google dało tylko jeden wynik
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 03 lutego 2013, 17:19
autor: Hadrian
Nie wiedziałem, że tak można. Tzn. skrót znam, ale nie wiedziałem że można tak kopiować bez zaznaczania
Jak zwykle panikowałem. Wystarczyło na nowo wgrać patcha... Tymczasem nowy błąd się pojawił, niezbyt uciążliwy, ale irytujący. Nie mogę przeprowadzić portalizacji w normalny sposób, dopiero przy wchodzeniu w tryb gry pyta się, czy sportalizować. Nie mogę także stworzyć odźwiękowania (zapomniałem jak to się nazywa, robi się to przy pomocy skrótu alt+insert), przeliczyć oświetlenia itp. Zupełnie nie rozumiem o co tu chodzi.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 03 lutego 2013, 18:03
autor: timon
Pobierz z poniższego linku plik z narzędziami do dromeda czyli Dromed toolkit.
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=114292
Do pracy z DromEdem w nowej wersji nie są potrzebne wszystkie zawarte w tym zestawie narzędzia a jedynie pliki konfiguracyjne i z komendami, czyli wystarczy wypakować do folderu z grą pliki z rozszerzeniami cmd oraz bnd.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 07 lutego 2013, 20:39
autor: Hadrian
Przepraszam, że nie podziękowałem od razu
Miałem jeszcze kilka problemów, które naprawiłem sam (np. zbyt duża liczba wierzchołków w łukach, a gdzieś na TTLG przeczytałem, że da się robić cylindry o 26 wierzchołkach...).
EDIT:
Ale mam też nowy problem, o którym sobie przypomniałem. Nie da się skrótem alt+insert robić roombrushy (przypomniała mi się ta nazwa). Szukałem trochę w nowych opcjach, ale nie znalazłem. Ale poszukam jeszcze dokładniej.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 07 lutego 2013, 21:18
autor: Nivellen
Da się robić roombrushe, ale skrótem "Shift+insert"
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 23 marca 2013, 15:25
autor: PROMETEUSZ
Gdzie w dromedie ustawia się rodzaj broni i jej ilość i przedmiotów.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 23 marca 2013, 17:19
autor: timon
Wpisz w pole komend jedną z tych komend
find_obj sword
find_obj blackjack
find_obj broadhead
utwórz wyszukany obiekt i stwórz link typu contains od markera Garretta do stworzonego egzemplarza broni ( a thiefie nie ma łuku jako obiektu, są jedynie strzały).
Strzały i inne tego typu obiekty mają właściwość Engine Features: stack count, która określa ich jest sztuk obiektów danego typu.
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 23 marca 2013, 21:49
autor: PROMETEUSZ
A jak już w gotowej fanmisjii to zmienić np. BonesEp1 ????
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 28 marca 2013, 08:27
autor: bob
Jak można w ostatniej misji Thiefa 1 za pomocą programu DromEd (misja W Paszczy Chaosu) wstawić w dowolnym miejscu most lub drabinę?
Re: Nauka Dromeda - pytania
: 28 marca 2013, 12:23
autor: Hadrian
Most musiałbyś zbudować z brushy, a tego chyba nie potrafisz. Drabina jest jako obiekt.
Editors -> Object Hierarchy -> Psychical -> TerrainLike -> Climbable -> ladder lub metal ladder
Liczby po nazwie (np. ladder8) to liczba oznaczająca wysokość drabiny. W tym wypadku to 8 jednostek, czyli 8 stóp, czyli ok. 2,4 metra. Ufam, że umiesz wstawiać obiekty do planszy i przesuwać je?