Strona 32 z 41

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 04 sierpnia 2012, 22:19
autor: timon
Raven czy ty próbujesz polonizować jakąś FM? Jeśki tak to ona zapewne ma własny gamsys. U mnie w OM strażnicy są przyjacielscy.
Podaję jak wyedytować gamsys w FM.
0/ zrób backup FM :)
1/ Załaduj do dromeda misję.
2/ Wybierz z menu Editors:Object hierarchy lub (Alt+shift+O enter)
3/ rozwiń gałazkę physical:creature:Animal
4/ wybierz/zaznacz human
5/ kliknij przycisk Edit, następnie Add
6/ teraz z menu wybierz Ai: AiCore : Team : Good
Powinno to wyglądać tak jak na zrzucie
zrzut.gif
7/ Done, close
W dolnej listwie masz podane nazwy pliku misji i gamsysu. Przyjmijmy, że ten plik gamsysu nazywa się MyGamsys.gam
8/ Wybierz z menu File:save gamsys i wpisz nazwę pliku gamesysu (chyba podpowiada)
9/ testuj :)
10/ jeśli coś pójdzie nie tak daj znać na PW, powalczymy

Jeśli chcesz zachować gamsys pod inną nazwą musisz przypisać ten nowy do misji czyli
11/ po zachowaniu gamsysu pod nazwą Newgamsys.gam
w okienku wpisywania danych pisz polecenie set_gamesys Newgamsys.gam
12/ zapisz plik misji czyli File: save Mission i nazwa misji (do gry bez dromeda musi to być nazwa oryginalnej FM)

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 05 sierpnia 2012, 09:43
autor: raven4444
Dzięki, wczoraj do tego właśnie doszedłem że fmki mają własne dark.gam i przez to nie nie działa to. I też znalazłem AI core które zmieniłem dla całego klucza Creatures Team na Good. Przetestowałem trochę i mogłem prać pałą strażników a ci nic dalej patrolowali. Tylko cywile działają nadal ale to nie problem jest. Wielkie dzięki za nakierowanie. Dromed dla newbie jest straszny.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 10 sierpnia 2012, 11:55
autor: Hadrian
Potrzebuję szybkiej pomocy. Muszę znaleźć w pliku misji do tłumaczenia kilka obiektów, aby zmienić ich nazwę. Większość znalazłem na swoich miejscach, ale np. ekwipunku startowego lub przedmiotów dochodzących w czasie misji (np. poprzez określone akcje) to nie. Czy jest jakiś sposób na to inny niż po prostu szukanie wśród masy obiektów i brushy?

EDIT:
Kolejny problem. Po zmianie nazw przedmiotów, gdy włączam misję przez DL to postacie w grze są nieaktywne - ręce wyciągnięte na boki itd. Zoptymalizowałem, compute pathfinding database, build ai room database - i nic. Jak to naprawić?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 22 stycznia 2013, 08:38
autor: Hadrian
Kolejne pytanie, tym razem nie do samego tworzenia misji.

Mam 1.19, dromEd działa jak należy, ale jak wstawię obiekt do gry, to w okienku jego tekstura jest "pomazana" i niewyraźna. Potrzebuję to, aby porobić screeny obiektów na czarnym tle, aby później je wstawić do texture packa do Minecrafta :) Kiedyś już tak robiłem, było to bardzo proste i efektywne.

Myślę, że to przez paczkę Mixthoora z dodatkowymi teksturami HD. Próbowałem podmienić pliki .crf na stare, ale nie pomogło. Czy wiecie, jak na to zaradzić?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 22 stycznia 2013, 21:28
autor: Nivellen
Zarzuć jakiegoś screena, żebyśmy wiedzieli co oznacza "pomazana" :), powodów może być kilka.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 23 stycznia 2013, 08:19
autor: Mixthoor
Napisz, z jakiej paczki dokładnie korzystasz. Pamiętaj, że ja nie jestem autorem modyfikacji, jedynie kolekcjonerem, który spakował je w jedną większą paczkę.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 23 stycznia 2013, 18:37
autor: Hadrian
Proszę screen. Takie coś miałem też kiedyś, ale tylko na skórkach postaci z paczki CoSaS.

Do instalacji T2 używałem Mixthoor Mod Pack, wtedy bodajże była to wersja v1.2 (dopiero teraz zauważyłem, że jest jeszcze 1.3 dla mocniejszych komputerów).

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 23 stycznia 2013, 21:14
autor: Nivellen
Pierwsza sprawa - w tej chwili masz starego Dromeda, który może powodować błędy, lub zwyczajnie nie wyświetla tekstur w nowych formatach/wymiarach, musisz mieć wersję 1.19.

Edit:
mało, że starego - to Dromed od T1 :)

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 24 stycznia 2013, 20:52
autor: Hadrian
Nie, to nie jest drom od T1. Na pewno, jest z płyty antologii. Chyba chodzi ci o to, że nie mam lepszego menu wgranego ;)

Problem rozwiązany. Wystarczyło do cam.cfg dodać linijkę
editor_disable_gdi... Jak zwykle panikowałem :P

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 24 stycznia 2013, 23:56
autor: Nivellen
Baza Droma do T2 zaczyna się od 1.07. Nie mam w tej chwili zainstalowanego T1, ale 1.03 to na pewno nie T2. Może coś namieszałeś z instalacją?
Ale najważniejsze, że "gro i bucy" :)

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 25 stycznia 2013, 09:11
autor: Hadrian
Aha, o to chodziło... No cóż, ja na tym budowałem prawie wszystkie moje projekty ;) I w większości "grało i bucyło" :P

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 02 lutego 2013, 13:46
autor: Hadrian
Mam teraz DromEda 1.19 i pojawił się problem (patrz: załącznik "bład"). Nie wiem czy dobrze robię używając go do TG 1.19, ale sobie spokojnie budowałem (teraz robi się to o wiele przyjemniej i szybciej!) i robiłem dość skomplikowaną operację z multibrushami. Teraz salę, którą robiłem, wyświetla tak samo jak solid brushe (jak wejdę w game mode to czarna pustka), nie da się poprawnie portalizować... Jestem ciekaw co jest tego przyczyną, i jak temu zapobiec drugi raz. Na razie nie szkoda mi tej godzinki pracy, ale nie chciałbym w przyszłości stracić więcej...

Po za tym, nie mogę wczytywać (File -> open) oryginalnych misji. Pojawia się taki błąd (patrz: załącznik "bład2") i jak wcisnę anuluj, to jeszcze przez chwile w okienku MONO będzie się coś ładować, na końcu będą chyba skrypty convict i gern a potem kaputt, Thief 2: The Metal Age przestał działać (chociaż w zamyśle miałbyć to TG).

Czy coś źle zrobiłem? Myślałem, że instaluję nowego dromEda do TG, a to mi wyświetla jako dromEd do T2, chociaż tekstury i obiekty są z TG.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 02 lutego 2013, 18:51
autor: Nivellen
Pierwsza sprawa, jeśli chcesz cokolwiek budować, zainstaluj sobie T2 i Dromeda v.1.19 zero problemów (no prawie :) )
Wykorzystywanie Droma 1.19 w TG to wciąż wielka niewiadoma, a jak widać po Twoim przykładzie, więcej z tym kłopotów niż korzyści.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 03 lutego 2013, 09:53
autor: Hadrian
Włączyłem teraz DromEda do T2 z Sunlightfix i okazało się, że nie mogę otworzyć okienka z teksturami :shock: Pojawia się takie coś (załącznik)

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 03 lutego 2013, 14:03
autor: Nivellen
Szczerze mówiąc, nie mam zielonego pojęcia, co może powodować taki błąd. Przeinstaluj całego T2 i Dromeda, nie powinno być takiego problemu. A, może jeszcze sprawdź, czy masz w systemie C++ 2008, niezbędny do działania 1.19.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 03 lutego 2013, 14:07
autor: timon
Wiedza tajemna przydatna w życiu :)
Po pierwsze, kiedy wyskoczy ci okienko z błędem nie rób print screen-a tylko Ctrl+C (zwykłe kopiuj), otwórz dowolny edytor tekstu nie musi to być office z 275 funkcjami, wystarczy notatnik i wklej czyli Ctrl+V. Otrzymasz komunikat o błędzie w postaci tekstu. Teraz skopiuj sobie charakterystyczny fragment i wklej do googla/bingo czy innej wyszukiwarki. W tym przypadku poszukiwanie frazy txtrpal.cpp dało taki efekt http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=140161
Czyli błąd w instalacji patcha 1.19.
PS Swoją drogą to dla mnie pierwszy przypadek gdy google dało tylko jeden wynik :)

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 03 lutego 2013, 17:19
autor: Hadrian
Nie wiedziałem, że tak można. Tzn. skrót znam, ale nie wiedziałem że można tak kopiować bez zaznaczania :P

Jak zwykle panikowałem. Wystarczyło na nowo wgrać patcha... Tymczasem nowy błąd się pojawił, niezbyt uciążliwy, ale irytujący. Nie mogę przeprowadzić portalizacji w normalny sposób, dopiero przy wchodzeniu w tryb gry pyta się, czy sportalizować. Nie mogę także stworzyć odźwiękowania (zapomniałem jak to się nazywa, robi się to przy pomocy skrótu alt+insert), przeliczyć oświetlenia itp. Zupełnie nie rozumiem o co tu chodzi. :?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 03 lutego 2013, 18:03
autor: timon
Pobierz z poniższego linku plik z narzędziami do dromeda czyli Dromed toolkit.
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=114292
Do pracy z DromEdem w nowej wersji nie są potrzebne wszystkie zawarte w tym zestawie narzędzia a jedynie pliki konfiguracyjne i z komendami, czyli wystarczy wypakować do folderu z grą pliki z rozszerzeniami cmd oraz bnd.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 07 lutego 2013, 20:39
autor: Hadrian
Przepraszam, że nie podziękowałem od razu :) Miałem jeszcze kilka problemów, które naprawiłem sam (np. zbyt duża liczba wierzchołków w łukach, a gdzieś na TTLG przeczytałem, że da się robić cylindry o 26 wierzchołkach...).

EDIT:
Ale mam też nowy problem, o którym sobie przypomniałem. Nie da się skrótem alt+insert robić roombrushy (przypomniała mi się ta nazwa). Szukałem trochę w nowych opcjach, ale nie znalazłem. Ale poszukam jeszcze dokładniej.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 07 lutego 2013, 21:18
autor: Nivellen
Da się robić roombrushe, ale skrótem "Shift+insert" :)

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 23 marca 2013, 15:25
autor: PROMETEUSZ
Gdzie w dromedie ustawia się rodzaj broni i jej ilość i przedmiotów.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 23 marca 2013, 17:19
autor: timon
Wpisz w pole komend jedną z tych komend
find_obj sword
find_obj blackjack
find_obj broadhead
utwórz wyszukany obiekt i stwórz link typu contains od markera Garretta do stworzonego egzemplarza broni ( a thiefie nie ma łuku jako obiektu, są jedynie strzały).
Strzały i inne tego typu obiekty mają właściwość Engine Features: stack count, która określa ich jest sztuk obiektów danego typu.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 23 marca 2013, 21:49
autor: PROMETEUSZ
A jak już w gotowej fanmisjii to zmienić np. BonesEp1 ????

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 28 marca 2013, 08:27
autor: bob
Jak można w ostatniej misji Thiefa 1 za pomocą programu DromEd (misja W Paszczy Chaosu) wstawić w dowolnym miejscu most lub drabinę?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 28 marca 2013, 12:23
autor: Hadrian
Most musiałbyś zbudować z brushy, a tego chyba nie potrafisz. Drabina jest jako obiekt.

Editors -> Object Hierarchy -> Psychical -> TerrainLike -> Climbable -> ladder lub metal ladder

Liczby po nazwie (np. ladder8) to liczba oznaczająca wysokość drabiny. W tym wypadku to 8 jednostek, czyli 8 stóp, czyli ok. 2,4 metra. Ufam, że umiesz wstawiać obiekty do planszy i przesuwać je?