Nauka Dromeda - pytania
Moderator: peter_spy
Re: Nauka Dromeda - pytania
A już myślałem, że nikt nie dopatrzy się "ukrytej sugestii"
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią informuję, że praca nad główną częścią podręcznika dobiegła końca.
W tej chwili dokumentacja jest w wersji Beta, czyli z pewnością zawiera jakieś literówki, być może gdzieś jakieś niewielkie niekonsekwencje itp... Mimo to jest w pełni ukończonym projektem dokumentalnym.
Podręcznik prowadzi czytelnika przez cały proces tworzenia misji począwszy od instalacji Dromeda i jego konfiguracji na współczesnych komputerach wielordzeniowych aż po alfa i beta testy i w końcu do utworzenia misji przeznaczonej dla Darkloadera.
Większość rozdziałów kończy się utworzeniem kolejnej wersji misji podręcznikowej. Ostatecznie powstało takich plików 28 + ostateczna wersja dla Darkloadera. Wszystko do pobrania ze strony podręcznika.
Mam nadzieję, że podręcznik będzie stanowić dobrą pomoc dla początkujących Dromedowców lub tych, którzy po latach rozłąki wracają na jego łono
W tej chwili dokumentacja jest w wersji Beta, czyli z pewnością zawiera jakieś literówki, być może gdzieś jakieś niewielkie niekonsekwencje itp... Mimo to jest w pełni ukończonym projektem dokumentalnym.
Podręcznik prowadzi czytelnika przez cały proces tworzenia misji począwszy od instalacji Dromeda i jego konfiguracji na współczesnych komputerach wielordzeniowych aż po alfa i beta testy i w końcu do utworzenia misji przeznaczonej dla Darkloadera.
Większość rozdziałów kończy się utworzeniem kolejnej wersji misji podręcznikowej. Ostatecznie powstało takich plików 28 + ostateczna wersja dla Darkloadera. Wszystko do pobrania ze strony podręcznika.
Mam nadzieję, że podręcznik będzie stanowić dobrą pomoc dla początkujących Dromedowców lub tych, którzy po latach rozłąki wracają na jego łono
Re: Nauka Dromeda - pytania
Zapomniałem dodać, że w tej chwili podręcznik wyposażony jest już także w dwa filmy na Youtube, które prezentują postęp prac w dwóch rozdziałach.
Oto one:
AI Debugging
oraz
Final Place
Drugi film przedstawia pomieszczenie finałowe budowane w trakcie kursu z podręcznika.
Oto one:
AI Debugging
oraz
Final Place
Drugi film przedstawia pomieszczenie finałowe budowane w trakcie kursu z podręcznika.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Świetnie!
I jedna i druga informacja jest miodna. Szczere gratulacje i owacje Kiedyś utworzyłem też kanał w którym mają się znajdować animacje postaci używane np. do konwersacji. Może przydadzą Ci się gdzieś na stronce lub w samym tutorialu (a może w Twojej FM?): http://www.youtube.com/thiefedpl
I jedna i druga informacja jest miodna. Szczere gratulacje i owacje Kiedyś utworzyłem też kanał w którym mają się znajdować animacje postaci używane np. do konwersacji. Może przydadzą Ci się gdzieś na stronce lub w samym tutorialu (a może w Twojej FM?): http://www.youtube.com/thiefedpl
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Nauka Dromeda - pytania
Dzięki
Super! Z pewnością odwołam się do Twoich filmów przy okazji opisów związanych z konwersacjami.
Super! Z pewnością odwołam się do Twoich filmów przy okazji opisów związanych z konwersacjami.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Kolejny update nieoficjalnego podręcznika Dromed.
Udało mi się właśnie zakończyć część trzecią podręcznika dotyczącą tworzenia własnych tekstur. Część ta nosi nazwę Własne tekstury w grze - Custom Textures. Starałem się opisać proces w miarę spójnie, co w rezultacie doprowadziło do utworzenia kilku rozdziałów o stopniowo zwiększającym się stopniu zaawansowania. Opisałem zatem wszystkie niezbędne zagadnienia począwszy od tworzenia prostych tekstur, przez wymianę wbudowanych tekstur obiektów na nowe, aż po tworzenie animowanej tekstury.
Link do podręcznika znajduje się w mojej stopce.
Udało mi się właśnie zakończyć część trzecią podręcznika dotyczącą tworzenia własnych tekstur. Część ta nosi nazwę Własne tekstury w grze - Custom Textures. Starałem się opisać proces w miarę spójnie, co w rezultacie doprowadziło do utworzenia kilku rozdziałów o stopniowo zwiększającym się stopniu zaawansowania. Opisałem zatem wszystkie niezbędne zagadnienia począwszy od tworzenia prostych tekstur, przez wymianę wbudowanych tekstur obiektów na nowe, aż po tworzenie animowanej tekstury.
Link do podręcznika znajduje się w mojej stopce.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Świetnie.
Inspiracje? Zamek w Będzinie? Czo to będzie?
Inspiracje? Zamek w Będzinie? Czo to będzie?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Nauka Dromeda - pytania
Dział Inspiracje miał w być w zamyśle zbiorem opisów i fotografii ciekawych miejsc, ruin, zamków itp... Coś, co mogłoby się w luźny sposób wiązać z tematyką Thief'a.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Powróciłem do dromEda i mam taki problem - muszę mieć rozdzielczość okna 800/600 , bo teraz korzystam z laptopa. Gdy wchodzę w Game Mode to ekran thiefa jest malutki ledwo co widać świat! Gdy zmieniam w user.cfg na 1000/768 to wtedy okno jest za duże i wyłazi za ekran Korzystam z laptopa Da się jakoś to zmienić?
Re: Nauka Dromeda - pytania
Zainstaluj sobie te trzy rzeczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Pomogło, dzięki Trochę się męczyłem z tym ale się udało.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Witajcie,
Utworzyłem czwartą część podręcznika, w której pisuję jak używać aplikacji Blender 3D do tworzenia własnych obiektów. Część nosi nazwę Własne obiekty w grze - Custom 3D Objects.
W sumie zawsze mnie dziwiło, że Blender nie doczekał się żadnych tutoriali związanych z wykorzystaniem go jako aplikacji dla niskopoligonowych obiektów do gry Thief.
Ciekaw jestem jakich wy używacie edytorów...
Utworzyłem czwartą część podręcznika, w której pisuję jak używać aplikacji Blender 3D do tworzenia własnych obiektów. Część nosi nazwę Własne obiekty w grze - Custom 3D Objects.
W sumie zawsze mnie dziwiło, że Blender nie doczekał się żadnych tutoriali związanych z wykorzystaniem go jako aplikacji dla niskopoligonowych obiektów do gry Thief.
Ciekaw jestem jakich wy używacie edytorów...
Re: Nauka Dromeda - pytania
U mnie rządzi Max. Przedtem męczyłem się w Animorze, ale jakoś mi nie podszedł, mało intuicyjne sterowanie i błędy w wyświetlaniu. Blendera nigdy nie próbowałem, z kilku ust słyszałem, że są spore kłopoty z kompatybilnością.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Też bawiłem się Anim8or'em i porzuciłem go po zbudowaniu pierwszego obiektu. Ciekawe, że tak wiele osób ma podobne wrażenia z pracy z tym programem.
Co do Blendera, to nie odkryłem żadnych problemów z kompatybilnością. Ale masz rację, że kiedyś istotnie występowały pewne kłopoty. Przypominam sobie, że na TTLG powstał kiedyś wątek na ten temat. Ktoś nawet stworzył kiedyś pomocniczy skrypt, który poprawiał mechanizm eksportu do formatu 3DS. To było jednak ładnych parę lat temu.
Co do Blendera, to nie odkryłem żadnych problemów z kompatybilnością. Ale masz rację, że kiedyś istotnie występowały pewne kłopoty. Przypominam sobie, że na TTLG powstał kiedyś wątek na ten temat. Ktoś nawet stworzył kiedyś pomocniczy skrypt, który poprawiał mechanizm eksportu do formatu 3DS. To było jednak ładnych parę lat temu.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Korzystam z Anim8ora i cenię go sobie. Pozwolę sobie również zauważyć, że obsługa programu różni się zależnie od wersji!
Re: Nauka Dromeda - pytania
kurcze no, ten link do poradnika Elendira mi nie działa.Mógłby mi ktoś go przesłać na e-maila(racaz@wp.pl)?
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
Moje GG:25888157
Re: Nauka Dromeda - pytania
No bez przesady panie kolego. U mnie działa na IE, Operze, Firefoxie i Chromie, czyli wszędzie
Re: Nauka Dromeda - pytania
No to bardzo dobrze że ci działa !Problem w tym że mi nie !
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
Moje GG:25888157
Re: Nauka Dromeda - pytania
To nie jest wina strony, tylko twojej przeglądarki, łącza lub ew. kodeków.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Zawsze można wysłać sam tekst(albo prin screena
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
Moje GG:25888157
Re: Nauka Dromeda - pytania
A jak sobie wyobrażasz kopiowanie kilkudziesięciu podstron z tematami? Jeśli ktoś ma zbyt dużo wolnego czasu...
Z drugiej strony, nasuwa mi się sugestia, że dobrym rozwiązaniem byłoby skompresowanie każdego rozdziału z osobna, a po zakończeniu tworzenia poradnika, całości jako jednej dużej paczki i umieszczeniu na stronie linków. Wiele osób mogłoby pobrać tutorial i nawet ("odpukuje w niemalowane drewno") w przypadku awarii serwera dysponować materiałami.
Z drugiej strony, nasuwa mi się sugestia, że dobrym rozwiązaniem byłoby skompresowanie każdego rozdziału z osobna, a po zakończeniu tworzenia poradnika, całości jako jednej dużej paczki i umieszczeniu na stronie linków. Wiele osób mogłoby pobrać tutorial i nawet ("odpukuje w niemalowane drewno") w przypadku awarii serwera dysponować materiałami.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Mam nadzieję, że Elendir mnie za to nie zatłucze:
http://www.megaupload.com/?d=TSHGE7C9 <- wersja strony z dnia dzisiejszego, godzina 00:00 Link ważny 2 miesiące.
BTW Niv -> istnieją programy do zapisu całych serwisów www
http://www.megaupload.com/?d=TSHGE7C9 <- wersja strony z dnia dzisiejszego, godzina 00:00 Link ważny 2 miesiące.
BTW Niv -> istnieją programy do zapisu całych serwisów www
Re: Nauka Dromeda - pytania
Wiem,Paweuek pisze:BTW Niv -> istnieją programy do zapisu całych serwisów www
właśnie dlatego jedynie zasugerowałem to w swoim pościePaweuek pisze:Mam nadzieję, że Elendir mnie za to nie zatłucze:
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Witajcie,
Myślę, że nie ma potrzeby wykonywania mirrorów strony z moim podręcznikiem.
Dokumentacja jest wciąż rozwijana. Często dokonuję zmian w linkach oraz uzupełniam utworzone już rozdziały. Robienie kopii w tej fazie rozwoju nie ma więc większego sensu.
Przede mną jeszcze dużo pracy. Aczkolwiek chciałbym ogłosić, że przymierzam się do stworzenia całego podręcznika w formie PDF. Każdy będzie mógł go wtedy ściągnąć i korzystać z wiadomości offline. Oczywiście takie podejście wymaga wprowadzenia wersjonowania. Wersja online będzie zawsze najświeższą wersją dokumentacji. Wersja PDF będzie odświeżana tylko, co jakiś określony czas.
Niczego nie obiecuję, lecz chciałbym by taki PDF powstał jeszcze w tym roku.
Myślę, że nie ma potrzeby wykonywania mirrorów strony z moim podręcznikiem.
Dokumentacja jest wciąż rozwijana. Często dokonuję zmian w linkach oraz uzupełniam utworzone już rozdziały. Robienie kopii w tej fazie rozwoju nie ma więc większego sensu.
Przede mną jeszcze dużo pracy. Aczkolwiek chciałbym ogłosić, że przymierzam się do stworzenia całego podręcznika w formie PDF. Każdy będzie mógł go wtedy ściągnąć i korzystać z wiadomości offline. Oczywiście takie podejście wymaga wprowadzenia wersjonowania. Wersja online będzie zawsze najświeższą wersją dokumentacji. Wersja PDF będzie odświeżana tylko, co jakiś określony czas.
Niczego nie obiecuję, lecz chciałbym by taki PDF powstał jeszcze w tym roku.