Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Czyli np. Nivellen ^^
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

A już myślałem, że nikt nie dopatrzy się "ukrytej sugestii" :mru :jez
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią informuję, że praca nad główną częścią podręcznika dobiegła końca.

W tej chwili dokumentacja jest w wersji Beta, czyli z pewnością zawiera jakieś literówki, być może gdzieś jakieś niewielkie niekonsekwencje itp... Mimo to jest w pełni ukończonym projektem dokumentalnym.

Podręcznik prowadzi czytelnika przez cały proces tworzenia misji począwszy od instalacji Dromeda i jego konfiguracji na współczesnych komputerach wielordzeniowych aż po alfa i beta testy i w końcu do utworzenia misji przeznaczonej dla Darkloadera.

Większość rozdziałów kończy się utworzeniem kolejnej wersji misji podręcznikowej. Ostatecznie powstało takich plików 28 + ostateczna wersja dla Darkloadera. Wszystko do pobrania ze strony podręcznika.

Mam nadzieję, że podręcznik będzie stanowić dobrą pomoc dla początkujących Dromedowców lub tych, którzy po latach rozłąki wracają na jego łono :mru
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Zapomniałem dodać, że w tej chwili podręcznik wyposażony jest już także w dwa filmy na Youtube, które prezentują postęp prac w dwóch rozdziałach.

Oto one:

AI Debugging

oraz

Final Place

Drugi film przedstawia pomieszczenie finałowe budowane w trakcie kursu z podręcznika.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Świetnie!

I jedna i druga informacja jest miodna. Szczere gratulacje i owacje :) Kiedyś utworzyłem też kanał w którym mają się znajdować animacje postaci używane np. do konwersacji. Może przydadzą Ci się gdzieś na stronce lub w samym tutorialu (a może w Twojej FM?): http://www.youtube.com/thiefedpl
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Dzięki :-D

Super! Z pewnością odwołam się do Twoich filmów przy okazji opisów związanych z konwersacjami.
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Kolejny update nieoficjalnego podręcznika Dromed.

Udało mi się właśnie zakończyć część trzecią podręcznika dotyczącą tworzenia własnych tekstur. Część ta nosi nazwę Własne tekstury w grze - Custom Textures. Starałem się opisać proces w miarę spójnie, co w rezultacie doprowadziło do utworzenia kilku rozdziałów o stopniowo zwiększającym się stopniu zaawansowania. Opisałem zatem wszystkie niezbędne zagadnienia począwszy od tworzenia prostych tekstur, przez wymianę wbudowanych tekstur obiektów na nowe, aż po tworzenie animowanej tekstury.

Link do podręcznika znajduje się w mojej stopce.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Świetnie.
Inspiracje? Zamek w Będzinie? Czo to będzie? :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Dział Inspiracje miał w być w zamyśle zbiorem opisów i fotografii ciekawych miejsc, ruin, zamków itp... Coś, co mogłoby się w luźny sposób wiązać z tematyką Thief'a.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Powróciłem do dromEda i mam taki problem - muszę mieć rozdzielczość okna 800/600 , bo teraz korzystam z laptopa. Gdy wchodzę w Game Mode to ekran thiefa jest malutki :o ledwo co widać świat! Gdy zmieniam w user.cfg na 1000/768 to wtedy okno jest za duże i wyłazi za ekran :? Korzystam z laptopa ;) Da się jakoś to zmienić?
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Zainstaluj sobie te trzy rzeczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Pomogło, dzięki :) Trochę się męczyłem z tym ale się udało.
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Witajcie,

Utworzyłem czwartą część podręcznika, w której pisuję jak używać aplikacji Blender 3D do tworzenia własnych obiektów. Część nosi nazwę Własne obiekty w grze - Custom 3D Objects.

W sumie zawsze mnie dziwiło, że Blender nie doczekał się żadnych tutoriali związanych z wykorzystaniem go jako aplikacji dla niskopoligonowych obiektów do gry Thief.

Ciekaw jestem jakich wy używacie edytorów...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

U mnie rządzi Max. Przedtem męczyłem się w Animorze, ale jakoś mi nie podszedł, mało intuicyjne sterowanie i błędy w wyświetlaniu. Blendera nigdy nie próbowałem, z kilku ust słyszałem, że są spore kłopoty z kompatybilnością.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Też bawiłem się Anim8or'em i porzuciłem go po zbudowaniu pierwszego obiektu. Ciekawe, że tak wiele osób ma podobne wrażenia z pracy z tym programem. ;)

Co do Blendera, to nie odkryłem żadnych problemów z kompatybilnością. Ale masz rację, że kiedyś istotnie występowały pewne kłopoty. Przypominam sobie, że na TTLG powstał kiedyś wątek na ten temat. Ktoś nawet stworzył kiedyś pomocniczy skrypt, który poprawiał mechanizm eksportu do formatu 3DS. To było jednak ładnych parę lat temu.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Korzystam z Anim8ora i cenię go sobie. Pozwolę sobie również zauważyć, że obsługa programu różni się zależnie od wersji!
Obrazek
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: racaz »

kurcze no, ten link do poradnika Elendira mi nie działa.Mógłby mi ktoś go przesłać na e-maila(racaz@wp.pl)?
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

No bez przesady panie kolego. U mnie działa na IE, Operze, Firefoxie i Chromie, czyli wszędzie :luk
Obrazek
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: racaz »

No to bardzo dobrze że ci działa :) !Problem w tym że mi nie :hyh !
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

To nie jest wina strony, tylko twojej przeglądarki, łącza lub ew. kodeków.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: racaz »

Zawsze można wysłać sam tekst(albo prin screena :))
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

A jak sobie wyobrażasz kopiowanie kilkudziesięciu podstron z tematami? Jeśli ktoś ma zbyt dużo wolnego czasu...
Z drugiej strony, nasuwa mi się sugestia, że dobrym rozwiązaniem byłoby skompresowanie każdego rozdziału z osobna, a po zakończeniu tworzenia poradnika, całości jako jednej dużej paczki i umieszczeniu na stronie linków. Wiele osób mogłoby pobrać tutorial i nawet ("odpukuje w niemalowane drewno") w przypadku awarii serwera dysponować materiałami.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Mam nadzieję, że Elendir mnie za to nie zatłucze:

http://www.megaupload.com/?d=TSHGE7C9 <- wersja strony z dnia dzisiejszego, godzina 00:00 :) Link ważny 2 miesiące.

BTW Niv -> istnieją programy do zapisu całych serwisów www ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Paweuek pisze:BTW Niv -> istnieją programy do zapisu całych serwisów www ;)
Wiem,
Paweuek pisze:Mam nadzieję, że Elendir mnie za to nie zatłucze:
właśnie dlatego jedynie zasugerowałem to w swoim poście :mru
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Witajcie,

Myślę, że nie ma potrzeby wykonywania mirrorów strony z moim podręcznikiem.

Dokumentacja jest wciąż rozwijana. Często dokonuję zmian w linkach oraz uzupełniam utworzone już rozdziały. Robienie kopii w tej fazie rozwoju nie ma więc większego sensu.

Przede mną jeszcze dużo pracy. Aczkolwiek chciałbym ogłosić, że przymierzam się do stworzenia całego podręcznika w formie PDF. Każdy będzie mógł go wtedy ściągnąć i korzystać z wiadomości offline. Oczywiście takie podejście wymaga wprowadzenia wersjonowania. Wersja online będzie zawsze najświeższą wersją dokumentacji. Wersja PDF będzie odświeżana tylko, co jakiś określony czas.

Niczego nie obiecuję, lecz chciałbym by taki PDF powstał jeszcze w tym roku.
ODPOWIEDZ