Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
12
100%
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
0
Brak głosów
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
0
Brak głosów
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
0
Brak głosów
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
0
Brak głosów
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 12

Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Abru »

Tytuł: A night in Rocksbourg 3 - Ink and dust
Typ: T2
Autor: DrK
Rozmiar: 165 MB
Data wydania: 13.05.2008
Język: angielski oraz francuski
Wymagania: Thief 2 bez graficznych dodatków, modyfikacji (np. The Thief Enhancement Pack).

Misja z filmikami (165 MB):
1) Thief - The Circle
2) South Quarter
3) The Keep of Metal and Gold

Misja bez filmików (115 MB):
1) Thief - The Circle

Filmik - Indeo (55 MB):
1) Thief - The Circle

Filmik - Xvid (30 MB):
1) Thief - The Circle

Wątek na forum TTLG :ok
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: eLPeeS »

Fantastyczna misja. Ostatnio tak dobrze się bawiłem przy The Seven Sisters a tu jeszcze dodatkowo dochodzi genialny, zawiesisty wręcz momentami, klimat. Już dawno nie miałem okazji przestraszyć sie czegokolwiek w grze a tu taka miłą niespodzianka :-D Piękne lokacje, dopracowane w każdym detalu. Świetne AI, dialogi i fabuła. Nie ma sie co zastanawiać tylko ściągać i grać. Dla niezdecydowanych garść screenów --> http://darkfate.ru/?thumbs=files/fan-mi ... creenshots
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: peter_spy »

Łoł, kolorystyka prawie jak z Gears of War :D Przedtem muszę jednak skończyć T2X...
Awatar użytkownika
Jacek
Strażnik Glifów
Posty: 3200
Rejestracja: 28 sierpnia 2003, 23:05
Lokalizacja: Zwoleń

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Jacek »

Jeśli trzyma poziom poprzednich części to zdecydowanie warto zagrać.
Awatar użytkownika
Michal
Poganin
Posty: 729
Rejestracja: 02 listopada 2006, 13:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Michal »

eLPeeS to jednak potrafi narobic smaka na FM`ki :) Jutro się za nią zabieram.

Edit:
Ja mam takie techniczne pytanko. W wymaganiach napisane jest, że Thief ma być bez żadnych dodatków. Próbował ktoś z ? Ja go osobiście nie wgrywałem (brat) i nie wiem czy da się go jakoś usunąć czy konieczna jest reinstalka. Wolałbym ją ominąć bo jak wykasuje tam jakieś pliki z DromEDa to będzie afera w domu. Chodzi mi o ten dodatek graficzny.
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: eLPeeS »

Jeśli chodzi o Thief Enhancement Pack to na ttlg napisali, że najprostszym sposobem będzie zmiana nazwy pliku EP.crf na jakąś inną. Z innymi myślę można zrobić podobnie. Osobiście jednak nie sprawdzałem bo śmigam na czystym złodzieju ;)

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że do spokojnej gry wolnej od baboli wymagane są dwa rodzaje skryptów - GayleSaver's Custom Scripts i Telliamed's Custom Scripts. Podejrzewam jednak, że większość miłośników FMek już dawno je ma. Gdyby jednak było inaczej do pobrania są z --> http://www.thiefmissions.com/scripts/
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
krystyn-a
Arcykapłan
Posty: 1331
Rejestracja: 11 listopada 2006, 08:41
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: krystyn-a »

Po wielu zmaganiech udało mi się, skończyłam. Czuję niedosyt, bo liczyłam, że jednak wyjdę na świeże powietrze, ale myślę, że trzeba zaczekać do Rocksbourg 4. Próbowałam uruchomić 1 i 2 i nic, wywala do Windows'a. Nie wiem co powinnam zrobić i dlaczego tak się dzieje skoro 3 działała zupełnie prawidłowo?
Ludzie budują za dużo murów, a za mało mostów.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Zaratul »

Właśnie skończyłem całą trylogię ANIR.Trylogię najlepszych fan misji ever.Nawiedzona katedra z T1 i Cradle z T:DS to dobranocka dla grzecznych dzieci w porównaniu do tej FMki.Klimat po prostu zabija.Po skończeniu jej musiałem wziąść zimny prysznic.Z niecierpliwością oczekuję pozostałych trzech części.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Leming »

Mam nadzieję, że seria nie padnie ofiarą swojej sławy. Stworzyć coś lepszego niż ANiR3 będzie bardzo trudno i będzie wymagało naprawdę dużo wysiłków od twórców.
Ufam, że z ANiR4 nie wyjdzie coś w stylu "zróbmy przeciętną fanmisję, a fani i tak w to zagrają w ciemno, bo im się podobały wcześniejsze części". :?
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Zaratul »

Wątpię że tak się stanie.Drk udowodnił że każda kolejna część ANIRa jest lepsza tak więc spodziewam się misji przynajmniej tak dobrej jak trzeci ANIR. :)
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Garrett z Piły
Ożywieniec
Posty: 87
Rejestracja: 24 września 2007, 17:22
Lokalizacja: Piła

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Garrett z Piły »

Popieram kolegów.

Jak się nazywał ten ostatni pokoik bo już nie pamiętam?

Darkness room? :P

COŚ NIESAMOWITEGO, najstraszniejsze oryginalne misje siadają, szczególnie w tamtym miejscu właśnie.
Awatar użytkownika
dario
Arcykapłan
Posty: 1412
Rejestracja: 08 lutego 2007, 09:15
Lokalizacja: Tychy

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: dario »

Dark Zone ;)
Alla Juventus vincere non è importante. E’ l’unica cosa che conta
Garrett z Piły
Ożywieniec
Posty: 87
Rejestracja: 24 września 2007, 17:22
Lokalizacja: Piła

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Garrett z Piły »

o właśnie :)

chwilę przed wejściem ponownym na forum przypomniałem sobie, że chodziło o zone, czyli strefy.

ale to chyba jednak było Darkness, a nie Dark, ale głowy nie daję.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Zaratul »

Garrett z Piły pisze:ale to chyba jednak było Darkness, a nie Dark, ale głowy nie daję.
Dark Zone,klucz do tej strefy nazywał się Darkness key. :)
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowa T2 FM: A night in Rocksbourg 3

Post autor: Mixthoor »

Tytuł: Night in Rocksbourg - P3 Ink and Dust v1.1
Data recenzji: Kwiecień 2012

Słowo wstępu
Kolejna część etapu w barwach kampanii "Nocy w Rocksbourg" pozwoli nam poznać bliżej strukturę mrocznej organizacji, którą mieliśmy przyjemność okraść w "Discovery". Do grupy naszych sojuszników niespodziewanie dołączy tajemnicza postać, która zaoferuje nam pomoc, przy opuszczeniu murów miasta Rocksbourg. Oczywiście w ramach pewnej przysługi...


Fabuła - 5
III część przygody w Rocksbourg rozgrywa się w głównej siedzibie tajemnej sekty. W początkowej sekwencji filmowej dowiemy się, iż Garrett uciekając przed plagą nieumarłych, trafia na mroczną postać, która ratuje go z opresji. Osobą tą jest Interpretator Thales, jeden z trzech interpretatorów, który opiekuje się młodymi akolitami w "Południowej Gwieździe". Wyjawia on nam prawdziwe znaczenie wybudowania miasta Rocksbourg w tymże miejscu oraz zdradza powód inwazji sił nieczystych na mieszkańców. Jest on w stanie zapanować nad poszerzającym się chaosem, lecz potrzebuje pomocnika, pokroju naszej osoby. Jako, że dowiedliśmy swych umiejętności, kradnąc relikwię "Serca Duszy", dane nam będzie odzyskanie dwóch kolejnych magicznych przedmiotów. Znajdują się one w posiadaniu pozostałych interpretatorów, którzy ukryli i zabezpieczyli je gdzieś w swych komnatach zwanych "strefami". Ów komnaty wraz z pomieszczeniami pozostałych dusz znajdują się w innej części kompleksu, tzw. "Północnej Gwieździe". O ile nasza obecność w obrębie "Południowej Gwiazdy" jest względnie akceptowana, tak wykrycie naszej osoby w drugiej części ich siedziby będzie ukarane śmiercią. Interpretator Thesal przesiaduje w górnych kondygnacjach. Dzierży i studiuje relikwię "Żyjącego Oddechu", w komnacie zwanej "Jasną Strefą". Jego brat, Interpretator Tahsel, jako trzeci członek najwyższej rangi tajemnej organizacji, mieszka w dolnej części "Północnej Gwiazdy". Swą relikwię, zwaną "Mrocznym Cieniem", ukrył w labiryntach "Ciemnej Strefy". W trakcie naszej ekspedycji w głąb sekty, poznamy źródło szaleństwa Interpretator Tahsela, który podczas badań swego artefaktu postradał umysł i utracił kontrolę nad magicznym przedmiotem. Celem dodatkowym jest wykradzenie z komnat przywódcy sekty "Księgi Imion", która de facto ma być pomocna w ujarzmieniu rozrastającego się chaosu.
Plądrując pomieszczenia i komnaty poszczególnych dusz natkniemy się na mnóstwo informacji dotyczących sposobu działania sekty, ich własnej historii oraz wizji postrzegania świata, a także poznamy dawne dzieje i legendy Rocksbourg. Wśród nich są historie o nieśmiertelnym drzewie; poruszających się kamiennych posągach, które możemy znaleźć w "Północnej Gwieździe"; mordującej w określonych odstępach czasu bestii Szachraja; posądzanej o wampiryzm i kanibalizm Lady Cassandre; czy chociażby duchu biegacza, nawiedzającym kanały. Tu warto dodać, iż w poprzedniej misji można było go usłyszeć! Ciekawostką, nawiązującą do trzeciej części Złodzieja, jest wzmianka o wiedźmie która porywała dzieci i znikała w gęstej mgle. Przeglądając tomy legend miejskich dowiemy się o organizacji Opiekunów, mrocznej sekcie, a przede wszystkim o martwych strefach, będących oazą obłędu i szaleństwa. Powiada się, iż osoby mające kontakt z ów mrocznymi strefami, doświadczyły niewyobrażalnych męk w ciemnych pomieszczeniach ociekających krwią, przepełnionych najwymyślniejszymi narzędziami tortur oraz zdeformowanymi kreaturami, w rytm psychodelicznych dźwięków. Ponoć to tylko legendy... Niezwykle klimatyczne są pomieszczenia innych członków sekty, którzy dorobili się wyższej rangi. Każdy z nich studiował pewien żywioł. Wielu z nich poprzez swoje badania zakończyło swój ludzki żywot, zmieniając się w drzewca (Strefa Winorośli), przybierając kamienną postać (Strefa Ziemi), czy zmieniając się w lodowe sople (Strefa Lodu). W wielu pismach możemy poznać szczegóły ich przekształcania się. Na szczególną uwagę zasługuje "Opowieść Pięciu Mężczyzn", w której jednym z bohaterów jest pewna dobrze znana nam postać. Jest to kolejny drobny szczegół, fantastycznie nawiązujący do świata Złodzieja, będący zarazem kolejnym spoiwem wątków fabularnych.


Grywalność - 5
Kolejna misja kampanii "Nocy w Rocksbourg" jest niemalże doskonała. Mroczne tekstury i gęsty klimat stale napędzają machinę naszej wyobraźni. Informacje o przerażającej "Ciemnej Strefie" nieprzerwanie budują napięcie i uczucie niepewności. Nie wiemy bowiem, co czyha na nas w tej zwariowanej komnacie, do której dostęp jest bardzo utrudniony. Nim jednak otworzymy bramę prowadzącą do świata szaleństwa, sporo czasu spędzimy plądrując "Północną" i "Południową Wieżę". Zacznijmy od miejsca, w którym mamy pewną ograniczoną swobodę ruchu - części południowej. To w niej Interpretator Thales posiada swoje prywatne kwatery, w których jesteśmy gościem. Tam też poznamy pierwsze fragmenty ksiąg sekty, miejskich legend i aktualnych wydarzeń. W pewnym magazynie znajdziemy sporo nowego ekwipunku, który być może ułatwi nam nieco rozgrywkę. W późniejszej części misji, uzupełnimy go o brakujące elementy, wymienione w księdze zatytułowanej "Nowe Wyposażenie Zrzeszenia". Wśród fantów znajdziemy m.in: "Strzałę Światła", której grot tworzy potężny wybuch; fiolkę "Mikstury Kamienia", chwilowo uodparniającą naszą postać na ataki fizyczne; fiolkę "Mikstury Mrozu", tym razem wzmacniającą niewrażliwość na czary; fiolkę "Mikstury Ciszy", zmieniającą naszą skórę w mech; "Mroczne Granaty", przywołujące na pomoc kreaturę zza światów; oraz fiolkę ognistej oliwy, której rozbicie może pozbawić oponenta sił witalnych. Niestety nie miałem okazji, by w pełni wykorzystać nowy ekwipunek. Do pokonania moich przeciwników wystarczył mrok, cierpliwość i złodziejskie umiejętności. Będąc w komnatach "Ciemnej Strefy" ekwipunek również był zbędny. Wszelkie napotkane kreatury były bowiem odporne na wybuchy, a przywołany przeze mnie sługa ciemności padał po kilku potężnych ciosach. Oczywiście osoby preferujące dzikie załatwianie spraw bądź ludzie niecierpliwi, będą zadowoleni z dostępu do nowych zabawek. Interesującym momentem misji jest tworzenie kluczy niezbędnych do otwarcia specjalnych komnat, będących domeną żywiołów. Aby otrzymać klucz, musimy zdobyć pewne zdefiniowane przedmioty, które umieszcza się w odpowiednich miejscach dla poszczególnych żywiołów. Jeśli język angielski nie jest naszą mocną stroną, przedmioty te można umieszczać na zasadzie prób i błędów, dzięki czemu każdy powinien sobie poradzić. O ile projekt obu Gwiazd wykonany jest fantastycznie, tak strefa przejścia między obiema częściami kompleksu jest beznadziejna. Metalowa kładka w wielkim sześcianie zamiast zachwycać, obrzydza. I nie pomagają tu nawet wszechobecny mrok, czy złowieszcze dźwięki. Podobne odczucia towarzyszyły mi po dotarciu do "Ciemnej Strefy". Moje wyobrażenia dotyczące tego miejsca były ogromne, zaś oczekiwania sięgnęły zenitu. Nie zgadzam się z komentarzami, iż DrK stworzył kampanię będącą jedną z najstraszniejszych w historii gier komputerowych, przy której "wycieczka do sierocińca" się chowa. "Ciemna Strefa" nie posiada prawie żadnych pism, a jej przejście zajmuje nie więcej niż 15 minut. Owszem, jest niezwykle klimatyczna, jednak nie taka straszna, jak ją sobie wyobraziłem. Pojawiające się ciała podnosiły mi ciśnienie we krwi jedynie po to, by po chwili gorzko przekląć. A wspomniane wyżej nieśmiertelne kreatury jedynie irytowały, zamiast przerażać. Autor wzorował się na Silent Hill, jednak do mistrza gatunku brakuje tu naprawdę wiele. I przyznam szczerze, że większy lęk odczuwałem oglądając trailery "Amnezji - Mrocznego Obłędu", niż pokonując przeszkody i zagadki "Ciemnej Strefy". Reasumując, III część kampanii "Nocy w Rocksbourg" nie przebiła klimatem horroru Sierocińca ze Złodzieja - Złowieszczych Cieni. Nie mniej jednak, jest miejscem niezwykłym, które wraz ze swoim finałem i muzyką Cichego Wzgórza zapada w pamięci.


Szata melodyjno-wizualna - 5
Mistrzostwo w każdym calu. Oprawa graficzna jest ładniejsza od tego, co widzieliśmy w 3 części Złodzieja. Tekstury są wyjątkowe i zachwycają bardziej, niż te stare, użyte w poprzednich misjach. Przed włączeniem tego etapu bezwzględnie należy wyłączyć dodatek EP, bowiem jego aktywność zwiesza aplikację, plując błędami. Nie martwcie się jednak o nowe kształty przedmiotów - DrK pomyślał o wszystkim. Projekt obu "Gwiazd" został solidnie przemyślany i zaimplementowany. W misji nie brakuje wielu sekretnych przejść, które aktywować możemy przy pomocy glifów. Brzydkie tekstury regałów na księgi zostały zastąpione o wiele lepszym i ładniejszym odpowiednikiem. Teraz ogromna biblioteka prezentuje się rewelacyjnie. Pozostałe pliki zostały obdarzone większą ilością mroku i cienia. Grając w tę część kampanii wiele razy po prostu stałem w kącie obserwując i podziwiając kunszt fenomenalnego dzieła artystycznego. Uroku niewątpliwie dodają liczne obrazy, kamienne rzeźby i posągi oraz nowy wygląd oświetlenia i umeblowania. Przerażająco wyglądają służebnice sekty - postacie dziewcząt z zaszytą twarzą, ubrane z brudne sukienki z metalowymi kłodami zamiast nóg. Mimo, iż nieśmiertelne (sprawdziłem!), na szczęście są niegroźne. Przy cudownej szacie graficznej, analogicznie jak poprzednio, króluje oprawa dźwiękowa. Nowe dialogi, nowe dźwięki i wszechobecna mroczna melodia lub podmuch wiatru tworzą niesamowity specyficzny klimat. Przyznam, iż momentami bardziej obawiałem się komentarzy członków sekty, niż bezpośredniej walki z nimi. Złowroga nuta towarzyszy nam nawet podczas czytania martwego tekstu. Na uwagę zasługuje również fakt, iż w niesamowitym i przepięknym intro autor umieścił również kwestie wypowiadane w języku angielskim. To w zasadzie tyle, co mogę powiedzieć na temat efektów audio-wizualnych. Nie chcę powtarzać słów, które padły przy ocenach "New Beginning" i "Discovery". Żałuję, iż nie mogę jeszcze ocenić kampanii jako całości, bowiem wtedy ocena poszczególnych elementów misji byłaby spójniejsza i zarazem bogatsza.


Ogólna ocena: 5,0

-----------

Plusy:
- sekta, stworzona na wzór Bractwa Opiekunów z Thief Deadly Shadows
- sporo innych, drobnych nawiązań do Uniwersum Złodzieja
- różnorodność zadań i czas, jaki należy poświęcić na ich wykonanie
- jeszcze piękniejsza oprawa wizualna, niż w poprzednich misjach
- bogata i przerażająca szata melodyjna z nowymi dialogami
- domeny żywiołów należące do dusz wyższej rangi
- nowy rodzaj przeciwników oraz ekwipunku
- logiczny brak mapy, który potęguje napięcie i uczucie zagubienia
- sporo sekretów, które odkrywamy przy użyciu glifów
- dynamiczny i godny finał przygody w murach sekty

Minusy:
- nieco rozczarowująca i krótka, aczkolwiek klimatyczna "Ciemna Strefa"
- momentami spadki wydajności, o których autor ostrzega w opisie misji

-----------

Skala ocen
1 - beznadziejnie
2 - słabo
3 - przeciętnie
4 - bardzo dobrze
5 - wyśmienicie
ODPOWIEDZ