UNREAL

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
willy_poodle
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 08 marca 2005, 19:51
Lokalizacja: Łódź

UNREAL

Post autor: willy_poodle »

W sklepach pojawił się smaczny kąsek

Unreal Anthology

- Unreal I + Return To Na Pali
- Unreal Tournment - Game Of The Year Edition
- Unreal II
- Unreal Tournament 2004 + Editor's Choice Bonus Pack
- Płyta audio z wybranymi utworami z U1, Na Pali, UT, UT2004

U mnie w Media Markt 89,90, w Empiku oczywiście drożej 99,90
(ale za to Prey w Empiku już opuścili na 69,90, a w MM ciągle 119)

Niestety niedawno kupiłem UT2004 i teraz mi się zdublował, ale za to pozostałe mam po raz pierwszy na oryginale. U1 i UT99 wyszły w moich czasach szkolnych, więc nie było mnie stać i grałem na piratach. Kopię U2 mam od kilku lat, ale jakoś nigdy nawet nie zainstalowałem.
Najpierw antologia Thiefa, teraz antologia Unreala - super :-D tylko czas by się przydał, żeby zamknąć się w domu i grać.

Unreal to dla mnie jedna z najlepszych serii w historii gier. Jedynka miała świetny klimat i polecam ją wszystkim młodszym forumowiczom, którzy nie mieli okazji się zapoznać.
Ze strzelanek FPP zawsze byłem fanem Unreala oraz Duke'a, natomiast nigdy nie kręcił mnie Doom i Quake, bo tam tylko mrok, zabijanie i nuda - zero klimatu i "jajca". Nie wiem jak z Half Life'em, bo nigdy nie grałem :oops:
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

Dla miłośników single playera to chyba nie ma tutaj zbyt wiele. Pamiętny i rewelacyjny Unreal był już wieki temu w CDA ;) Ech, to był klimat, to była grafika, to była muzyka (stworzona przez Alexandra Brandona i Michaela van den Bosa).

Pamiętam, że muzykę zripowałem do scenowego formatu *.xm i słuchałem jej wiele, wiele dni :) No i tyle. Dodatek ponoć był mało ciekawy, zaś o Unrealu 2 krążą wyłącznie złe opinie... Reszta to chyba dla miłośników gier sieciowych.

A w Half-Life polecam zagrać, bo gra jest niesamowita. Ma świetny klimat stałego zagrożenia i niepewności. Potrafi też przestraszyć, aczkolwiek nie jest to ta półka, co System Shock 2. Najlepiej zaopatrzyć się w pakiet zwany Generation. Czasu spędzonego z tą grą rok temu nie żałuję ani trochę.
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: UNREAL

Post autor: _OskaR »

maeglin pisze:Generation
Ja go brałem specjalnie dla kubeczka (jeszcze cały- mimo, że go używam; oby przetrwał wieki).

Co do UTka- czekałem, czekałem, chciałem go mieć (oczywiście poza jedyneczką, bo mam ją od ok. 6 lat), a teraz kicha- nie chce mi się wydawać kasy :( Szczerze mówiąc, 100zł za tą antologię to trochę za dużo- U1 był w CDA już daaawno (10zł), UT2004- powiedzmy 40zł (bo w komplecie :-D ), U2 był chyba za 30- też daaawno- i raczej się nie udał, więc nie wszyscy chcieliby za niego płacić :) (tak, tak- wiem, że to antologia, więc musi być)- powiedzmy 20zł. Zostaje 30zł na UT + płytkę audio. Cóż- zawsze chciałem mieć oryga UT (cóż to byłaby za satysfakcja podczas gry w TuT), w 2004 zagrałbym w necie, ale to wszystko- o wyjściu NB jakoś nie słychać (a to byłby mocny argument). Jakoś zawsze wolałem HL od UT (mimo, że też się fajnie grało). Ale po przejściu HL2 przerzuciłem się na BF2- BF2 "umarł", więc czekam na ArmA. Tu nie bedę się wahał co do zakupu.
Doceniam miły gest. NIE- nie kupię, chyba, że jak wyjdzie NB. TAK- będzie mi szkoda, jak go nie kupię, a zabraknie na półkach.

A tak odnośnia DVD- gra jest na płycie dwustronnej, czy dwuwarstwowej? W timsofcie piszą, że jest na 2-stronnej- to trochę do d... (odwracanie płyty). No i skąd będzie wiadomo, która strona jest która?
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

Pewnie kupiłeś wcześniejszy pakiet H-L Generation od Nicolasa, gdyż do tego późniejszego, od CD-Projektu, już nie dołączano kubeczka :(

Co do płyt dwustronnych - ich zastosowanie ma sens jedynie wtedy, gdy dane przekraczają pojemność płyty dwuwarstwowej. Unreale zajmowałyby więcej, niż 8,5 GB? No i taka ciekawostka - takie płytki też da się opisać (za pomocą niewielkiego, okrągłego paska nadrukowywanego przy wewnętrznej granicy z danymi)
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: UNREAL

Post autor: eLPeeS »

Unreal ehhh... jak zobaczyłem niebo w tej grze to zamarłem. Później w podobny sposób zareagowałem dopiero na widok wody w Morrowindzie. Klasyka gatunku FPP.
maeglin pisze:Dodatek ponoć był mało ciekawy
Zgadzam się. Nie był to tytuł pierwszej klasy ale i tak mimo wszystko jest lepszy niż U2. Trzymał jeszcze miejscami klimat jedynki choć oczywiste jest że to już nie było to. Choć dalej pamiętam jaką frajdę dawało mi strzelanie z bodaj CAR rifle ;) UT2004 zaś to IMAO najlepszy multiplayer. Oczywiście zaraz po Enemy Territory ale jeśli chodzi o zwykle siekanki to rządzi. Z tego co pamiętam na początku nie doczekał się wydawcy polskiego i nie pojawił się na rynku w oryginalnej wersji. Teraz jednak skoro jest to chyba sprezentuję sobie cały pakiecik pod choinkę. Może do tego czasu jeszcze stanieje ;)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Artass
Egzekutor
Posty: 1539
Rejestracja: 07 października 2006, 11:45
Lokalizacja: Kraków

Re: UNREAL

Post autor: Artass »

willow_ufgood pisze:Nie wiem jak z Half Life'em, bo nigdy nie grałem
To co, żaden wstyd są osoby które w to nie grały. A co do unreala to grałem(jeszcze posiadam)w UT. Very good! :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

Mimo iz ogólna opinia na temat Unreal II była negatywna to sama gra mi się podobała. Fabularnie była prosta i może zbyt kreskówkowa ale trzymała poziom na pewno wyższy niż Halo.
Gra też pokazała fajne plenery i ciekawie zaaranżowane poziomy. Grze brakowało tylko shaderów takich jakie znamy z D3 czy HL2 ale na to było za wcześnie. Szkoda.
Za to Unreal I jakoś nie przypadł mi do gustu. W tamtych czasach bardziej mnie kręcił rywal Quake2.

Co do UT i UT2004 to wątpliwości nie ma. Świetne gry. Jeśli mod do UT2k4 w klimatach Thiefa okaże się bdobry to wtedy kupię tą Antologię :)
Obrazek
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: UNREAL

Post autor: _OskaR »

Dziarsky pisze:mod do UT2k4 w klimatach Thiefa okaże się bdobry
Żeby się chociaż okazał- to by wystarczyło :))
Awatar użytkownika
willy_poodle
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 08 marca 2005, 19:51
Lokalizacja: Łódź

Re: UNREAL

Post autor: willy_poodle »

_OskaR pisze:A tak odnośnia DVD- gra jest na płycie dwustronnej, czy dwuwarstwowej? W timsofcie piszą, że jest na 2-stronnej- to trochę do d... (odwracanie płyty)
Nie, na szczęście nie jest na dwustronnej.

eLPeeS pisze:chyba sprezentuję sobie cały pakiecik pod choinkę. Może do tego czasu jeszcze stanieje
Dopiero wyszedł, więc nie liczyłbym na to :)


Teraz mam [*] w co najpierw grać - Unreal 2 (lub cała antologia), Thief antologia od początku w pe-elu, Rydzyk czy Prey 8-) ;)
(aha, jeszcze Painkiller)

[*] - jaki jest odpowiednik "dylematu" dla więcej niż 2 możliwości?
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: UNREAL

Post autor: Bandit »

Co tu dużo pisać... Po prostu muszę to mieć! :) Nie jest ważne, w jaki sposób, jeśli będzie trzeba to ukradnę! 8-) ;)
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

Powiem Wam, że Unreal2 (własnie zainstalowałem 8-) ) automatycznie wykrywa panoramiczne rozdzielczości. Biorąc pod uwagę, że gra ma trochę lat a i teraz dużo gier nie rozumie trybu "widescreen" jest to nie lada zaskoczenie. Podsumowując. Jest cudnie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: UNREAL

Post autor: Maveral »

Unreal - wspaniała giera. Pierwszy FPP, który wywarł na mnie ogromne wrażenie. Niedawno przeszedłem go ponownie i nadal chce mi się w niego grać ;) UT juz mi się tak nie podobal i wolałem Q3 od niego. W nowsze wersje Unreal nie grałem, bo sprzęt na to mi nie pozwala. Generalnie - Unreal 1 miażdży ;)
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

Maveral pisze:Unreal - wspaniała giera. Pierwszy FPP, który wywarł na mnie ogromne wrażenie.
Mnie jakoś nie kręcił ale może dlatego, ze gra chodziła mi software i dopiero jak ją skończyłem ktoś mi tam pokazał by właczyć d3d i wszystko nie dość że ruszyło szybciej to było wyraźniejsze i takie tam - wiadomo. Był też opengl w Unreal i dawał ciekawy efekt ale gra też wolno chodziła. zn. tak było u mnie.
Sama gra jakaś taka nudna mi się wydawał. W tym czasie poznałem SINa i zaraz później AvP i HL więc taki spóźniony Unreal nie miał się już czym bronić u mnie wtedy.
Obrazek
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: UNREAL

Post autor: eLPeeS »

Dziarsky pisze:Sama gra jakaś taka nudna mi się wydawał. W tym czasie poznałem SINa
Mi natomiast nudny wydał się właśnie SIN. Gdyby nie obecność takiej postaci jaką jest Elexis Sinclair nigdy bym GRZECHu nie ukończył. To była jedyna dla mnie motywacja do gry bo co kilka misji były filmiki z nią w roli głównej ;)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: UNREAL

Post autor: Nivellen »

Unreal, HL, Sin, wszystko to wielkie i znane tytuły. W dwa pierwsze grałem i podziwiałem, bo faktycznie jest za co. Ale w tamtych czasach (piszę się to tak, jakby to było 100 lat temu :shock: ) istniała jeszcze gra pt. Requiem. Czy ktoś z Was o niej słyszał, a może nawet grał? Powiem jedno, zastosowano w niej jako bodaj w pierwszej grze FPP tzw. "bullet time", rzecz moim zdaniem rewelacyjną jeśli idzie o gry tego typu. Ponadto sama fabuła gry była/jest niczego sobie. Lubię takie klimaty :)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

Nivellen pisze:istniała jeszcze gra pt. Requiem.
A mam to nawet na dysku. Ile ja się naszukałem patchy do chodzenia gry pod XP :P.
Gra świetna za wystrój i klimat. Sam gameplay to już teraz banał i nuda ale musiałem do tego wrócić bo nigdy jej nie skończyłem :P.
Obrazek
pejo
Paser
Posty: 224
Rejestracja: 16 czerwca 2006, 13:17

Re: UNREAL

Post autor: pejo »

A w Half-Life polecam zagrać, bo gra jest niesamowita. Ma świetny klimat stałego zagrożenia i niepewności. Potrafi też przestraszyć, aczkolwiek nie jest to ta półka, co System Shock 2. Najlepiej zaopatrzyć się w pakiet zwany Generation. Czasu spędzonego z tą grą rok temu nie żałuję ani trochę.
Na Allegro ktoś sprzedaje Half lLife Generacja za 29 zł. Swoją drogą w sklepie kosztuje ponad 50 - dużo jak za gierkę z przed prawie 10 lat. I chętnie bym kupił to z Allegro, ale jest pewiem problem. Sprzedwaca pisze, że wszystkie gry z pakietu posiadają CD keye, ale już użyte w Steamie i nie zna nazw kont, ani haseł użytkowników. Czy bez tych kluczy będzie można grać single, bo CS w necie mnie nie interesuje?
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

pejo pisze:Sprzedwaca pisze, że wszystkie gry z pakietu posiadają CD keye, ale już użyte w Steamie i nie zna nazw kont, ani haseł użytkowników. Czy bez tych kluczy będzie można grać single, bo CS w necie mnie nie interesuje?
Chce się pozbyć bezużytecznych płyt :) najprawdopodobniej poskąpił kasy na HL2 i zablokowali mu konto podczas piracenia, na którym miał zarejestrowaną generację hl1.
Najpewniej jest kupić grę w sklepie bo z tymi kontami to na allegro ponoć ostro czarują.
Generacja kosztuje trochę bo zawiera Hl1, Opposing Froce i Blue Shift (z tego co kojarzę to wydanie dostępne teraz w empiku ma też cs'a).
Obrazek
Pigov
Paser
Posty: 207
Rejestracja: 24 października 2006, 22:37

Re: UNREAL

Post autor: Pigov »

Unreal 2 był znakomity. Jedynkę grałem, ciekawa była, ale trochę za mało akcji. Reszty nie grałem :)

90 złotych za taki zestaw, nie powiem że kupię od razu, ale pomyślę... Bo w dwójkę BARDZO chętnie bym znów zagrał (płyta mi się gdzieś schowała).
pejo
Paser
Posty: 224
Rejestracja: 16 czerwca 2006, 13:17

Re: UNREAL

Post autor: pejo »

Pewnie, że unreal 2 był dobry. NIe wiem co tam tak prawie wszystkich zawiodło. Tylko krótki. Quake 2 był fajny w swojej odmóżdżającej prostocie. Grałem padem na psxie :-D Było jeszcze dużo fajnych fpsów, ale dopiero far cry otworzył i przewietrzył zatęchłą piwnicę ze strzelankami (teraz jest znowu zamkni ęta - mam nadzieję, że na krótko). Nie wiem o co biegało w tej żenującej fabule gierki, ale brałeś karabin i parłeś do przodu, aż do późnej nocy. I to chodzi. Ale i tak wszystko przebija tytuł od którego już nigdy się nie uwolnię. Good morning, and welcome to the Black Mesa Transit System...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

pejo pisze:Good morning, and welcome to the Black Mesa Transit System...
It's big day today Mr Freeman. Oj tak to był wielki dzień dla gier akcji. I ciągle jest.

Wracając do Unreala. Czy ktoś wiąże plany z UT2007. I może rozwiniemy wątek czemu Epic boi się zrobić Singla U3 ?
Obrazek
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: UNREAL

Post autor: _OskaR »

czemu Epic boi się zrobić Singla U3 ?
UT im się udał UT 2003 im się udał, UT 2004 im się udał, UT 2007 im się uda, a U2 im się nie udał. O ile U1 miał jakąś fabułę, to U2 już raczej było to zrobione na odczepnego- tak, jak w HL2. UT 2007 ma gwarantowany sukces i podobałby się nawet, jakby był to UT 2004 z lepszą grafą, odświeżonymi broniami i paroma nowymi trybami rozgrywki. A tworzyć następcę nielubianego U2- to już wyzwanie, któremu można nie sprostać.
Tak samo zrobili z serią NFS- po "6" każda następna część jest dobra i odnosi sukces, a do korzeni jakoś EA nie ciągnie (na szczęście jeszcze 3 miesiące i wychodzi Atari-owy Test Drive Unlimited- wreszcie kontynuacja starych NFSów :-D ).
Zresztą- jak dzisiaj wyglądają gry singleplayer? Mnie już nie bawi bieganie i odpotwarzanie pomieszczeń i w sumie single jest często wstępem do multi. Jakoś nie wyobrażam sobie singla, który zawierałby najistotniejsze cechy rozgrywki z UT 2007 (chyba, że chodzi o granie z botami na multiplayerowych mapkach).
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

_OskaR pisze:O ile U1 miał jakąś fabułę, to U2 już raczej było to zrobione na odczepnego- tak, jak w HL2
No nie rań mnie. Co się działo w U1? Żadnych dialogów itp. Nawalanka i bosowie. U2 może był głupi ale fabułę klasyczną miał. Natomiast HL2 ma dobrze rozbudowaną fabułę kontynuowaną od części pierwszej do nowych epizodów (polecam http://hlstory.hl2-pl.info/).
_OskaR pisze:Zresztą- jak dzisiaj wyglądają gry singleplayer? Mnie już nie bawi bieganie i odpotwarzanie pomieszczeń i w sumie single jest często wstępem do multi.
Dziwne bo właśnie Thief jest przykładem dobrego Singla :) i nie jest wstępem do multi.
Zastój i nuda w produkcjach SP wynika z tego ,ze twórcy myśla tylko o efektach a nie o grywalności. Mp ma tu taką zaletę, że grają sami ludzie i sami stwarzają sobie rozgrywkę jak chcą.
Dlatego też właśnie U3 raczej nie będzie bo twórcy UT2007 nie są w stanie wymyślić niczego konkretnego w kwestii fabuły i rozwiązań. Za to juch najnowszy produkt będzie zapewne kalką poprzedniego wydania. Oby zarobić i pokazać, że ma się najlepsze efekty wizualne na rynku. A gracze? hym.. jakoś łapią tego Tournamenta jakim jest przez lata. Czy to dobrze czy źle, ciężko ocenić.
Obrazek
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: marek »

_OskaR pisze:Zresztą- jak dzisiaj wyglądają gry singleplayer? Mnie już nie bawi bieganie i odpotwarzanie pomieszczeń i w sumie single jest często wstępem do multi.
kwestia wyczucia twórców: FarCry mi się nie podobał, Halo tak (a chodziło o to samo), UT 2004 nie, UT tak (a niby to samo i starsze... ale to było cos cudnego - dynamiczne i wyważone),...

Problemem nowych gier jest to, że ładują grafikę, a olewają grywalność i dynamikę.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: UNREAL

Post autor: eLPeeS »

Dziarsky pisze:Co się działo w U1? Żadnych dialogów itp. Nawalanka i bosowie.
Tylko że wtedy to był niemal standard - Hexen, Quakem, Duke3D, Chasm itp. Żaden z nich nie miał fabuły a o dialogach się nawet nikomu nie śniło. Taki zaś Unreal miał za to do opowiedzenia jakąś ambitniejszą historię. No i ten klimat. HL i jego następcy byli jakby naturalnym efektem ewolucji gatunku ale i tak nie można powiedzieć by Gordon należał do osób gadatliwych :-) Na szczęście milczący bohater został zaakceptowany przez ogól graczy.
Dziarsky pisze:Za to juch najnowszy produkt będzie zapewne kalką poprzedniego wydania.
To prawie jak seria Battlefield która przecież poza zmianami plenerów i wynikającymi z tego konsekwencjami (różne giwery) też się prawie nie zmienia. Tylko czy to znaczy że od razy to coś złego. Taki wyżej wspomniany NFS też woła o pomstę do nieba. Inne miasto kilka nowych części, których i tak nikt nie odróżnia do siebie, i już 150zł w Empiku.
marek pisze:FarCry mi się nie podobał, Halo tak (a chodziło o to samo), UT 2004 nie, UT tak
U mnie był zupełnie odwrotnie. W obu przypadkach. Jak dla mnie to właśnie UT2004 jest tym dynamicznym i wyważonym tytułem. "Przećpanym" kolorami też ale jak się gra to się prawie na to nie zwraca uwagi ;)
marek pisze:olewają grywalność i dynamikę
Z olewaniem grywalności zgoda. Bo to fakt prawie niepodważalny. Jednak co do olewactwa w kwestii dynamiki to się nie zgodzę. Jest masa nowych, bardziej dynamicznych niż ich poprzednicy, tytułów. Każdy nowy PoP czy Battlefield.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
ODPOWIEDZ