Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Niedługo premiera gry. Jak Wam podoba się na razie (beta, demko, full)? Jeżeli nie grałeś/aś to czego oczekujecie od niej? Piąta już odsłona heroesów zapowiadana była dość gorąca (III+ nowa oprawa godna 2006 roku).

Ja napiszę moje wrażenia:

Grafika - w tym aspekcie nowy heroes wręcz wymiatają! Oprawa wizualna jest boska. Świetnie skonstruowane mapy, efekty graficzne genialne (lawa - miodzio) 8-)
Audio - muzyka w grze to po prostu - cudo! Reszta dźwięków również na poziomie.

A jak z grywalnością? Powiem jedno, wciąga od samego początku. Jak dla mnie Heroes V wciska w fotel. To jest naprawdę Heroes III w nowej grafice. ;)

Zaprasza do dyskusji.

Pozdro.
Awatar użytkownika
Agnar
Szaman
Posty: 1003
Rejestracja: 02 maja 2005, 14:05
Lokalizacja: Piła

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Agnar »

No... mi sie zawsze podobalo Heroes III... wiec... jezeli V ma byc podobna... to bardzo chetnie ;)
Brudna robota, ale czysty zysk!
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Agnar pisze:No... mi sie zawsze podobalo Heroes III... wiec... jezeli V ma byc podobna... to bardzo chetnie ;)
Jak chcecie to mogę później parę screenshotów wrzucić. :)

Obrazek

To tak na zachętę ;)
Awatar użytkownika
gunman-hr2
Ożywieniec
Posty: 80
Rejestracja: 26 kwietnia 2006, 15:46
Lokalizacja: Ja tu zadaje pytania!

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: gunman-hr2 »

Homm5 jest calkiem ciekawy, szczegolnie podobalo mi sie demko bo beta tragiczna. Zobaczymy jak z pelna wersja bedzie pod wzgledem fabulowy i scenariuszowym, a tymczasem torrent w ruch...
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

gunman-hr2 pisze:Homm5 jest calkiem ciekawy, szczegolnie podobalo mi sie demko bo beta tragiczna. Zobaczymy jak z pelna wersja bedzie pod wzgledem fabulowy i scenariuszowym, a tymczasem torrent w ruch...
Ja zauważyłem dziwny bład w demku, nie wiem z czego wynikający.
Gdy ustawiło się kamerę pod pewnym kątem to ilość klatek spadało do 3 :shock: A kiedy obrocilismy kamerkę w inna stronę to już było ok.

Jedyne co mnie wkurza to własnie kamera. Gdy ruszą myszką w góre to zniza mi w dół (a gdy właczony jest invert to wtedy problem jest z ruchem na boki, gdy w lewo to idzie w prawo). Troszkę frustruje to, przynajmniej na poczatku.

I jeszcze parę screenshotów z kampanii:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Paweuek »

BarTeS ---> Do odwróconej myszki łatwo się przyzwyczaić, więc lepiej zostaw tak jak było na początku.

Teraz pytanie o wymagania: jak mogłoby śmigać na Celeron 2GHz, Radeon9700Pro 64MB, 512MB RAM? Dałoby się zagrać czy byłby slideshow? :-)

Jeżeli muzyka będzie jak w HoMMIII to bosko [ jeśli ktoś ma HoMMIII niech zerknie na pliczek combat02.mp3 <-- miszcz :) ]

Najlepiej wyglądała mapa właśnie w HoMMIII. W IV niepotrzebnie dali rzut izometryczny - tylko zepsuto klimat bajeczności.

Walka - jak wygląda? Czy jednostki beznadziejnie kontratakują jak w IV? Czy Heros również walczy? Czy są mikstury? Jeśli choć na jedno pytanie odpowiedź będzie twierdząca, chyba nie polubię systemu walki. Mam nadzieję, że chociaż pole walki wciąż jest heksagonalne :P
Obrazek
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Paweuek pisze:BarTeS ---> Do odwróconej myszki łatwo się przyzwyczaić, więc lepiej zostaw tak jak było na początku.

Teraz pytanie o wymagania: jak mogłoby śmigać na Celeron 2GHz, Radeon9700Pro 64MB, 512MB RAM? Dałoby się zagrać czy byłby slideshow? :-)

Jeżeli muzyka będzie jak w HoMMIII to bosko [ jeśli ktoś ma HoMMIII niech zerknie na pliczek combat02.mp3 <-- miszcz :) ]

Najlepiej wyglądała mapa właśnie w HoMMIII. W IV niepotrzebnie dali rzut izometryczny - tylko zepsuto klimat bajeczności.

Walka - jak wygląda? Czy jednostki beznadziejnie kontratakują jak w IV? Czy Heros również walczy? Czy są mikstury? Jeśli choć na jedno pytanie odpowiedź będzie twierdząca, chyba nie polubię systemu walki. Mam nadzieję, że chociaż pole walki wciąż jest heksagonalne :P
Ano, już powoli się przyzwyczajam :)
Myślę, że dałoby się spokojnie grać, najlepiej przestuj wersję demonstracyjną. ;)

Moim zdaniem muzyka jest jeszcze lepsza niż w III. To tylko takie moje odczucie.

Tutaj można wszystko dowoli obracać, pod jakim chcesz kątem. W końcu pełen trójwymiar to pełen trójwymiar.

Hmm...co do walki, heros ma taki udział w bitwie jak w III (ale zdobywa levelki), jednak nie bierze takiego udziału jak normalna jednostka. Może uzywać tylko ataku i czarów.
A co do jednostek, nie mogę aż tak bardzo stwierdzić, poniewaz nie uczestniczyłem w tak dużej ilości walk. Powiem tylko, że jest dobrze. Of course, są zaznaczone pola, gdzie nasza jednostka moze sie poruszać. Wszystko ładnie i pięknie. 8-)
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: marek »

Paweuek pisze:Walka - jak wygląda? Czy jednostki beznadziejnie kontratakują jak w IV? Czy Heros również walczy? Czy są mikstury? Jeśli choć na jedno pytanie odpowiedź będzie twierdząca, chyba nie polubię systemu walki. Mam nadzieję, że chociaż pole walki wciąż jest heksagonalne
również jestem ciekaw tych zagadnień, ale jeszcze kilku innych:
-co z machinami (wozy z amunicją, balista, namiot leczniczy, katapulta), jest po staremu, czy tak jak w nieoficjalnym dodatku do Heroes3 (Wake of Gods), czy może coś zupelnie innego?
-co z "łańcuszkeim szczęścia"? (przekazywanie po kolei wojska przez kilku bohaterów na dowolną odległość)

i czy będzie ładnie chodziło na Barton2500, 512ram, Radeon9600pro
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Marek pisze: również jestem ciekaw tych zagadnień, ale jeszcze kilku innych:
-co z machinami (wozy z amunicją, balista, namiot leczniczy, katapulta), jest po staremu, czy tak jak w nieoficjalnym dodatku do Heroes3 (Wake of Gods), czy może coś zupelnie innego?
-co z "łańcuszkeim szczęścia"? (przekazywanie po kolei wojska przez kilku bohaterów na dowolną odległość)

i czy będzie ładnie chodziło na Barton2500, 512ram, Radeon9600pro
Na powyzsze pytanie odp., a na te Twoje nie znam jeszcze odpowiedzi. Z jakich przyczyn? Po prostu nie mam tyle czasu na tą grę ;)

Na takim powinno ładnie smigać na srednich detalach. Najlepiej przetestować demko, które wszystko wyjaśni.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Paweuek »

Jestem jeszcze ciekaw, czy rekrutacja jednostek wygląda jak w III: jednego dnia wszystkie jednostki oraz możliwe jest zbudowanie siedlisk wszystkich stworów z danego miasta, czy może beznadzieja z IV: co kilka dni produkują się jednostki, a powyżej drugiego poziomu można wybudować tylko jedno z dwóch możliwych siedlisk bestii?
Obrazek
Awatar użytkownika
gunman-hr2
Ożywieniec
Posty: 80
Rejestracja: 26 kwietnia 2006, 15:46
Lokalizacja: Ja tu zadaje pytania!

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: gunman-hr2 »

Paweuek pisze:Jestem jeszcze ciekaw, czy rekrutacja jednostek wygląda jak w III: jednego dnia wszystkie jednostki oraz możliwe jest zbudowanie siedlisk wszystkich stworów z danego miasta, czy może beznadzieja z IV: co kilka dni produkują się jednostki, a powyżej drugiego poziomu można wybudować tylko jedno z dwóch możliwych siedlisk bestii?
Nie mozna zbudowac wszystkich budynkow danego zamku na raz. Stwory przybywaja co dzien. Ja jednak tych dwoch rzeczy nie uzwazam za minusy. No i btw kamera pozwalajaca obrocic widok niemalze na kazda pesrpektywe jest boski i to jeszcze w casie walki :D:D

Sluchajcie, generalnie homm5 chodzi okej na procku w granicach 1,5ghz. Jednak ramy nie zalecam ponizej 512 bo bedzie chruuuupanie. Co do karty to minimum Geforce FX lub Radeon 9550. Wytestowalem na demku.
Kethoth
Akolita
Posty: 132
Rejestracja: 29 grudnia 2005, 19:54

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Kethoth »

Grałem w demo.
Nie mozna zbudowac wszystkich budynkow danego zamku na raz. Stwory przybywaja co dzien.
Ale jest wszystkie 7 rodzajów stworów na raz.
co z "łańcuszkeim szczęścia"? (przekazywanie po kolei wojska przez kilku bohaterów na dowolną odległość)
Jak w HeroesIII.
Walka - jak wygląda? Czy jednostki beznadziejnie kontratakują jak w IV? Czy Heros również walczy? Czy są mikstury? Jeśli choć na jedno pytanie odpowiedź będzie twierdząca, chyba nie polubię systemu walki. Mam nadzieję, że chociaż pole walki wciąż jest heksagonalne
Walka po skonfigurowaniu nie różni się od tej z H3, tyle że jednostki mają skille, nawet kilka czarów na jednostke!
Bohater nie jest na polu bitwy ale może używać poza czarami skilli.
Pole nie jest heksagonalne.
Muzyka wspaniała, inna niż w H3 ale jej dorównuje.
Wymagania: www.systemrequirementslab.com/ Uruchamiać pod IE.

BTW: http://www.bezgiertycha.rp4.pl/
Ostatnia fanmisja:Conspiracies in the Dark [9/10]
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Paweuek, - jak już poprzednicy napisali, stworki przybywają codziennie. A co do budynków, to można wybudować wszystkie (nie tak jak było w HIV), jest po 7 typów potworów, z tego każdego można upgrade'ować.
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Leming »

BarTeS pisze:A co do budynków, to można wybudować wszystkie (nie tak jak było w HIV), jest po 7 typów potworów, z tego każdego można upgrade'ować.
HIV (h i w) - jak to fajnie brzmi ;)
Ale czy upgrade'owane jednostki różnią się modelami postaci, czy np. tylko kolorem ubrania.

Czytałem gdzieś, że u Nekromanty w miejsce standardowego kościotrupa, pojawić się miała jednostka "kościotrup z łukiem". Były pewne obawy co do wyważenia stron w takim przypadku, gdyż przyzywanie sobie "łuczników" byłoby zbyt łatwym sposobem na zbudowanie sobie wielkiej armii. Jak to z tą kwestią zostało rozwiązane?
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Paweuek »

Zapewne kościeje-łucznicy będą wyposażeni w jedną, dwie strzały :-)
Obrazek
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Leming, taki diabełek raczej nie jest odziany ;) Róznia się modelami ;)

Tak jak rzekł Paweuek, liczba strzał jest ograniczona (zauważyłem to, gdy wyczerpie się limit, trza siekać z bliska wrogów - mowa o łucznikach, kusznikach, ogólnie wszelkiej masci "dalekozasiegowych" jednostek) ;)
5n1k3r5
Bełkotliwiec
Posty: 8
Rejestracja: 22 lutego 2006, 23:32

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: 5n1k3r5 »

Właściwie w III części też się kończyły strzały ale od tego był ammo cart :P

Szkoda że dla mnie nie pójdzie H5 :( Z kompem Celeron 956 mhz 128 ram geforce4mx nie moge nawet w Thiefa Deadly Shadows pograć :/

EDIT: No Paweuek combat02.mp3 wymiata moja ulubiona muzyczka w walce :-D
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: bobik »

Gra to pomylka i smutne ze ma w nazwie H5
Czemu grafa 3d ma byc ta godna , a piekna 2d nie ??
Grafa w H5 w demku to istny syf nieczytelna.
Nie wiadomo co czym jest na mapie , rtec to zielony grzyb :|, no i ta kwadraciasta garfa.
Pole bitwy to juz totalna pomylka , niedosc ze potwory sa prawie nie czytelne niewidac na nich detali tylko ogolne zarysy.
Gdybym nie przeczytal ze to co dostaje na poczatku to "Gryf krolewski" to bym pomyslal ze to "OBCY".
Zamki to juz totalna kpina , niedosc ze rozciapane tekstury na MAX ustawieniach to jeszcze te opcje budowania budynkow :shock: , jakies tandetne kwadraciki :shock: .
Grafika jest gorsza niz w Herosach 3. A to ze 3d to wcale nie stawia jej wyzej niz grafa z H3 bo chyba nikt normalny nie powie ze 3d jest czyms lepszym od 2d , a jedynie czyms innym.
Ogolnie:
Plus: podobienstwo walki i zasad z Herosow 3 , mnogosc zamkow , fajne skile i ich liczba.
Minus: paskudnie wykonana grafika , odstraszajace szpetne zamki , stwory nieczytelne i
tandetnie animowane.

Gdyby ta gierka niemiala w nazwie HEROES 5 to napewno bym jej tak nie ocenial.
Glory of the MANY
Kethoth
Akolita
Posty: 132
Rejestracja: 29 grudnia 2005, 19:54

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Kethoth »

bobik, zgadzam się co do grafiki(tez wole 2D), ale animacje jednostek są bardzo dobre.
W sumie to tylko grafiką gra zdradza serię Heroes, wolę to niż pseudo-sequel DooMa 2 - Doom 3 to już zupełnie coś innego i gorszego.
Ostatnia fanmisja:Conspiracies in the Dark [9/10]
Awatar użytkownika
keeper
Mechanista
Posty: 448
Rejestracja: 24 sierpnia 2005, 23:00
Lokalizacja: from the shadows

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: keeper »

Co wy gadacie. Homm5 jest godną a nawet więcej niz godną kontynuacją homm3. Nie rozumiem czemu grafy sie czepiacie jest swietna prawda niektóre stwory wyglądają nieco dziko ale na dłuzszą mete to nie przeszkadza.
BOBIK zanim zaczniesz sie grafy czepiac zainwestuj w sprzęt homm5 będzie hitem pamiętanym przez dłuuugi czas :idea:
niszczenie innych planów dominacji przy uzyciu warhamera :P 98% complete
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

Może nie miałem okazji grać (poprzestaje na screenach i gameplay'ach) ale jak widze stwierdzenie "Grafika - w tym aspekcie nowy heroes wręcz wymiatają!" to smuce się, że tak mało ludziom do szcześcia potrzeba.
Wygląd i jakość grafiki a sposób jej przedstawienia to zupełnie dwie inne sprawy, które coraz bardziej się rozmijają ostatnio.
Pod tym drugim kątem to H5 niczym nie zachwyca. Postacie są cukierkowe aż do bólu, podobnie plener. Przeniesienie gry na silnik 3D i zmiana develepera sprawiły, że mimo wielu nawiązań do H3 wszystko jest jednak inne. Jakosć tego co widzimy jest na najwyższym poziomie ale sam wygląd postaci totalnie mnie odpycha. Słodycze leją się z ekranu, istna tęcza. Nie twierdze, że H3 był mniej kolorowy ale tam wszystko sympatycznie współgrało i brak było jaskrawości. Czuję, że po raz kolejny dostaliśmy grę dla nastolatków i dzieciaków. W tym przypadku to nawet dobrze bo gra jest "łagodna" i ciekawa jako strategia.

Co do samej gry się nie wypowiem bo jak już wspomniałem na poczatku nie miałem okazji grać (ciut za słaby komp).
Obrazek
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

bobik, co ty gadasz. Szpetna grafika w HoMM V, chyba żarty sobie stroisz. Nie wiem na jakim kompie grałeś. Jest wręcz przeciwnie, oprawa wizualna w najnowszych heroesach jest genialna. Tandetne kwadraciki, potwory nieczytelne, gdzie ty to widziałes??

Dziarsky - jakiego masz pecetka?
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

BarTeS pisze:Dziarsky - jakiego masz pecetka?
Pecetka mam dosyć starego :). Athlon 1800+, 512ddr, GF4ti-64mb - i to ostatnie 64mb uniemożliwia mi granie w H5 i inne najnowsze :P.

Chcesz się jakoś ustosunkować do mojej wypowiedzi wcześniejszej czy tylko byłeś ciekawy peceta? 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Dziarsky pisze: Pecetka mam dosyć starego :). Athlon 1800+, 512ddr, GF4ti-64mb - i to ostatnie 64mb uniemożliwia mi granie w H5 i inne najnowsze :P.

Chcesz się jakoś ustosunkować do mojej wypowiedzi wcześniejszej czy tylko byłeś ciekawy peceta? 8-)
Nie jest znowu tak źle ;) Z tego co wiem, to gra uruchamiała się nawet na g2mx, wiec HoMM V powinnien również ci ruszyć. Karta jest o pare klas wyżej niż mx'y, więc może warto przetestować (demko) ;)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

BarTeS pisze:więc może warto przetestować (demko)
Jak juz mówiłem gra potrzebuje minimalnie 128mb w grafice. Więc mógłbym miec nawet GF6800 ale gdyby miał 64mb na pokładzie to bym nie pograł :).
Obrazek
ODPOWIEDZ