Morrowind - gram!

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Mam Morrowinda wydanego w serii Extra Klasyka.

Ściągnąłem różne poradniki do gry z serwisu GameFAQs, ale nie chciałbym sobie psuć zbytnio zabawy, więc mam kilka pytań do osób, które miały ze światem Morrowind styczność.

Zamierzam się tą grą cholernie delektować i przechodzić ją powoli (nie mam zresztą teraz zbyt wiele czasu na granie), odwiedzając wszystkie miejsca i wykonując wszystkie możliwe zadania. Domyślam się, że podstawową rzeczą będzie w tym przypadku umiejętne stworzenie postaci.

Jaką rasę wybrać? Jaką klasę jej nadać? Jakim znakiem zodiaku opatrzyć? Co radzicie?

Jak najlepiej rozpocząć rozgrywkę? Czy stworzono do Morrowinda jakieś mody, dodatki, które mógłbym od razu zainstalować, żeby w pełni cieszyć się grą? Nie chodzi mi o dodatkowe obszary, misje itd., które instaluje się już po ukończeniu gry, ale o dodatki, które mógłbym mieć od początku rozgrywki.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Knuckleduster
Miastolud
Posty: 47
Rejestracja: 26 października 2003, 20:56
Lokalizacja: Toruń

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Knuckleduster »

Jaką postać stworzyć to ci nie powiem,tyle tylko żeby miał wysoka
umiejętność w jakiejś dobrej broni np. miecz długi , i otwieranie zamków.
Wszystkie umiejętności można potem podwyższać za kasę,trzeba dużo kraść.A modów jest dużo, najfajniejszy wg mnie jest"Agoodplacetostay_pl".Dodaje bardzo duży dom w którym można składać zdobyte w grze przedmioty,i można się do niego teleportować.
http://landhell.fpp.pl/g4ce/index.php?P ... =morrowind
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Ja wybrałem rasę "cesarski" , grałem trzy razy i zawsze wybierałem tą. Zajrzyj na stronę www.elderscrolls.phx.pl . Jest tam kopalnia plików . Nie instaluj na początku gry dodatku "Trójca" !! , trzeba być do niego trochę podpakowanym.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Knuckleduster
Miastolud
Posty: 47
Rejestracja: 26 października 2003, 20:56
Lokalizacja: Toruń

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Knuckleduster »

Postać jest dokładnie obojętna, później w grze jest tyle pieniędzy, że można zdobyć dowolną umiejętność do maksymalnego poziomu. Zresztą jest tyle czarów i różnych cudów, że i tak wspomagasz się wszystkim co leci. Z interesujących rzeczy możemy podpowiedzieć, gdzie sprzedawać prawie wszystkie rzeczy, nawet te najdroższe - jeżli chcesz. A kraść trzeba jak leci.
Żona Kluckledustera - też grałam
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Bukary - możesz wszystko zainstalować na początku rozgrywki, nawet nowe obszary ( "Trójcę" jednak polecam dopiero przy 45-50 poziomie postaci , "Bloodmoon" można od razu). Rasa , zgodnie z tym co pisze Knuckleduster, klasę polecam stworzyć sobie samemu, znak zodiaku- jeździec , bo dodaje trochę szybkości co na początku jest mile widziane :)
Polecam zaczynać od wstąpienia do Gildii Złodzieji :-D , główny quest najlepiej zostawic na później. Pamiętaj - zanim kogokolwiek zabijesz - dobrze się zastanów, być może ofiara jest związana z jakimś questem.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Knuckleduster
Miastolud
Posty: 47
Rejestracja: 26 października 2003, 20:56
Lokalizacja: Toruń

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Knuckleduster »

Kiedy popełnisz przestępstwo, które ktoś widział-pojawia się napis
"władze zostały poinformowane..."Póżniej jak spotkasz strażnika, zażąda
grzywny i-znikną ci z ekwipunku wszystkie kradzione przedmioty.
Lepiej ich nie mieć przy sobie.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Jak instalować te mody?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Należy skopiować plik(i) do folderu Data Files,przy uruchamianiu gry wejdź w Pliki i zaznacz okienko obok nazwy moda.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

Jak tak czytam to wydaje mi się, że to jest super gierka. Chyba się skuszę i wydam te 20 zł. :-D
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Naprawdę warto wydać na to kasę, ta gra bardzo wciąga, to jest świat który został zbudowany z (prawie :-D ) wszystkimi aspektami życia. Polityka, administracja, siły zbrojne, układy, malwersacje. Morrowind to jedno z królestw potężnego Cesarstwa Tamriel (wyraźna analogia do Cesarstwa Rzymskiego), zamieszkały głównie przez Mrocznych Elfów o tendencjach odśrodkowych;-).
Są tam miasta i wsie o zróżnicowanej architekturze, szlaki na których czeka wiele przygód, odludzia, góry, krajobrazy , cykl dobowy. Mnóstwo questów i ciekawych tekstów do poczytania.
Hetktolitry wypitej kawy i tysiące spalonych papierosów :wink: :-D
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: PiotrS »

PiotrS w http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=1589 pisze:Morrowind. Miło wspominam grę. Wybrałem tak samo, Leśny Elf - złodziej, do tego cechę umożliwiającą znikanie na kilka sekund. Ale po pewnym czasie nie miałem równego sobie przeciwnika, ktoś pomyśli, co tam złodziej w konfrontacji z magami, rycerzami czy wampirami. Skradanie - 100, otwieranie - ponad 80, lekka, szklana zbroja [można było więcej nosić łupów] - ponad 50, szybkostrzelna kusza i celność - ponad 80, zestaw krótkich ostrzy, jeden - paraliżujący na kilka sekund, dwa kolejne - zadające dodatkowe obrażenia. Tak wyszkolony i uzbrojony złodziej był nie do pokonania, wystarczyło zniknąć, podkraść się z tylu, zadać cios paraliżujący i dokończyć mordu pozostałymi ostrzami a i pieniędzy nie brakowało, każde pomieszczenie można było niezauważenie odwiedzić. 8-)
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Mam pytanie: czy są jakieś przeciwskazania, żeby być złodziejem, który ma silne zdolności magiczne i umie się posługiwać wieloma czarami? W różnych poradnikach napisano, że żlodziej powinien się trzymać z dala od magii (z wyjątkiem iluzji).
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Ja żadnych przeciwskazań nie widzę, sam byłem arcyzłodziej i niezgorszy mag, z tym , że jako cesarski nie miałem i nie mogłem wytrenować zbyt dużego poziomu many do rzucania potężnych czarów. Najlepsi magowie to Altmerowie i Bretoni.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Kurcze, chyba muszę zrezygnować z wtyczek.

Zainstalowałem AtmosphericSoundEffects 3.0 + Update 2 + Update 3 i 4, a także Atmospheric Sound Efffects PL. Wszystko zgodnie z instrukcjami (także zmiany w pliku MORROWIND.INI). Załadowałem poprzez menu "Plik" ASE PL. I... gra nie działa. :(

Szkoda. Chciałem sobie trochę polepszyć doznania dźwiękowe...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Kiedy włączam grę z wtyczką (w wersji PL), pojawia się komunikat o błędzie. Jego dokładny opis znajduje się w pliku WARNINGS.STR:

One of the files that "A good place to stay, Ver 1,8.esp" is dependent on has changed since the last save.
This may result in errors. Saving again will clear this message
but not necessarily fix any errors.
One of the files that "A good place to stay, Teleport Addon.esp" is dependent on has changed since the last save.
This may result in errors. Saving again will clear this message
but not necessarily fix any errors.
One or more plugins could not find the correct versions of the master files they depend on. Errors may occur during load or game play. Check the "Warnings.txt" file for more information.


W czasie gry wyskakują również błędy. Co robię źle? Bardzo chciałbym korzystać z wtyczek. Pomóżcie! :)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Knuckleduster
Miastolud
Posty: 47
Rejestracja: 26 października 2003, 20:56
Lokalizacja: Toruń

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Knuckleduster »

U mnie podobne komunikaty pojawiały się kiedy wczytywałem grę zapisaną z innym zestawem wtyczek niż aktualny ale nie przejmowałem się tym.
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Trzeba zignorować te ostrzeżenia, po instalacji , w czasie gry zrobić sejwa, przy wczytywaniu gry jeśli pojawia się coś takiego dalej - poprostu zignorować i ok. U mnie większość plików normalnie działa.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Hmmm... Wstrzymałem się z zagłebianiem w świat Morrowind do chwili, gdy będę miał nowy monitorek i przeinstaluję XP. Na razie chodzę sobie bez celu i zobowiązań. Troszkę mnie razi zbyt wydumana grafika, np. niektóre "domki", i powtarzalność tych samych budynków, wież itp. Ale ostatecznego osądu nie wydaję, dopóki nie zagram na dobre... :)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Morrowind - gram!

Post autor: timon »

Ty lepiej nie graj w Morowinda tylko dokończ streszczenie TDS.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

timon pisze:Ty lepiej nie graj w Morowinda tylko dokończ streszczenie TDS.
Graj w najlepsze, nie pożałujesz :-D , w tej grze niejedno może razić (mnie np po jakimś czasie zaczęło razić lenistwo mieszkańców :wink: ), jeśli chodzi o streszczenie to ja uprzejmie proszę o jego kontynuację, bo to kapitalna rzecz.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
inconnu
Paser
Posty: 183
Rejestracja: 16 czerwca 2003, 22:13
Lokalizacja: R'lyeh
Kontakt:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: inconnu »

Ciekawe, że nie zobaczyłem tego tematu od razu ;] . Jeśli jesteś Bukary ciągle otwarty na 'rady' w sprawie sposobu grania, to oto kilka przymyśleń, dzięki którym (mam nadzieję), gra nie będzie zbyt szybko nudna.

Morrowind jest grą na tyle łatwą, że w trakcie kreacji postaci nie należy się kierować wszelkimi bonusami do statystyk etc. lecz własnymi gustami odnośnie klas i ras. Głównym przeciwwskazaniem w sprawie dawania złodziejowi umiejętności magicznych jest fakt, że byłoby to bardzo (jak to mawiają panowie zza atlantyku) 'un-immersive'. A że Morrowind krótką grą nie jest, to można w połowie zorientować się, że gramy postacią, której nie lubimy (jeśli ktoś za grosz nie interesuje się fantasy, to pół biedy - jednak np. mi trochę przeszkadzał fakt, kiedy dowiedziałem się, że kultura mojego leśnego elfa oparta jest na kanibaliźmie i kulcie roślin rozwiniętym do tego stopnia, że elfiki nie mogą ich w żaden sposób krzywdzić). Nie warto również (moim zdaniem) wybierać typowo 'korzystnych' umiejętności, jeśli postać, którą tworzymy nie opiera się na nich ('długie ostrze' jest diabelnie skuteczne, ale jeśli grając magiem, bądź złodziejem je wybierzemy, to cały klimat odgrywania postaci może szlag trafić). To samo z czynnościami, które do naszej postaci nie pasują (odradzam kradzież wszystkiego, co popadnie, gdyż wtedy pół klimatu z 'wiązania końca z końcem' bierze w łeb).

Oczywiście jeśli ktoś się nastawia na bezstresową grę typu diablo, to może zignorować moje wynurzenia bez lęku, że cokolwiek z gry straci.
(btw. na tej stronie można znaleźć niemało danych nt. gry www.elderscrolls.phx.pl - taka mała reklama ;] )
'Oficjalnie ostrzeżony przed banem' ;]
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Jestem, jestem otwarty na rady. Tylko wstrzymuję się z grą, bo muszę przeinstalować system. Zrobię to pewnikiem w niedzielę... :)

I mam od razu kilka pytań:

1) Mogę robić to, co chcę? Tzn. jechać na początku do dowolnego miasta, szukać dowolnych przedmiotów, wykonywac dowolne zadania? Trochę jestem do tego nieprzyzwyczajony po Thiefie. ;)

2) Czy mogę się zapisać do kilku różnych cechów równocześnie?

3) Gdzie mogę na samym początku spać/odpoczywać? Jedno z zadań polega na tym, żebym śledził (bodajże) Fangorna, który gdzieś schował kosztowności (nie w swoim domu). Mam w nocy wyjść na latarnię i go obserwować. Chcę się przespać do nocy i nie mogę. :)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

1. Możesz robić co chcesz, jechać do dowolnego miasta, szukać , eksplorować, robić przypadkowe zadania.
2. Możesz się zapisać do kilku gildii jednocześnie, jeśli spełniasz wymogi danej gildii. Polecam wybrać na początek Gildię Złodzieji,dobrze być przynajmniej do niej zapisanym. Uwaga- między Gildią Złodzieji a Wojowników dojdzie później do pewnego zatargu, sprawa ta będzie miała dla gracza spore znaczenie (dobrze się zastanów zanim kogokolwiek zabijesz, nawet z polecenia przełożonych). Inna sprawa to rekrutacja do różnych gildii , nie w każdym miejscu przyjmują nowicjuszy.
3.Przeczekać możesz wszędzie , nawet kilka dni :-D , odpoczywać możesz pod gołym niebem lecz poza miastem. Możesz zgłosić się od razu do Caiusa Cosadesa w Balmorze, pozwoli ci spać w swoim łóżku :lol: , nie musisz dla niego robić narazie zadań (główny quest). Co do Fangorna , przeczekaj gdzieś na ulicy, potem idż na latarnie, stamtąd zobaczysz co typek kombinuje :) . Można postawic sobie w każdym mieście po domku ,np mod Bank PL oferuje takowe. Pozdrawiam. Miłego grania :)
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
inconnu
Paser
Posty: 183
Rejestracja: 16 czerwca 2003, 22:13
Lokalizacja: R'lyeh
Kontakt:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: inconnu »

1. Jak w poście powyżej - można zrobić wszystko, ale nie wszystko się opłaca robić ;] .

2. Nie licząc trzech Wielkich Domów (można należeć tylko do jednego z nich) wszystkie gildie stoją otworem. Inna sprawa, że przynależność do niektórych z nich równocześnie jest skrajnie nielogiczna. Prostym przykładem są dwie subtelnie zwalczające się religie, do których można przyłączyć się na raz. A gildii złodziei nie polecam - najlepiej napisz, jaki typ postaci stworzyłeś, to można będzie stwierdzić, gdzie ona 'pasuje'.

3. Odpoczywamy klawiszem 'T' z tym, że w miastach dozwolone jest wyłącznie czekanie (nie licząc korzystania z łóżek), natomiast bez przeszkód spać można w dziczy (choć często budzi nas jakiś niemiły zwierz). A co do modów, to przechodząc pierwszy raz grę polecam tylko PLpatch 2.0 (chwilowo nie mogę znaleźć linku, ale gdzieś na dysku powinienem mieć sam plik, więc mogę przesłąć) - krótko mówiąc, wielu zadań, przez spartaczone tłumaczenie CDP, wykonać się nie da - te i kilka innych błędów ów plug naprawia. Mody w stylu banku, czy dodających domy zdecydowanie odradzam (pierwsz raz przechodząc grę), jak również dodające bronie.
'Oficjalnie ostrzeżony przed banem' ;]
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Bardzo, bardzo proszę o link do tego pluginu, Gravel. Wkrótce zacznę grać... :)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
ODPOWIEDZ