Thief 4 w produkcji...

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Jakieś sensowniejsze źródło? xd

A to:
doskonale ilustruje mój obecny problem z EM. Przez większość czasu mówią rzeczy, z którymi w zasadzie się zgadzam... A potem muszą pierdolnąć coś takiego, że aż się żyć odechciewa.
I znowu mamy kobietę jako obiekt, którego można się pozbyć, żeby dodać bohaterowi powodów do rozterek... Głębokie to, jak kałuża powstająca po załatwieniu naturalnej potrzeby w środku lasu :wmu .
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: brzeszczot »

Flavia pisze:Pablo napisał(a):
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 611&type=3

Jakieś sensowniejsze źródło? xd
No właśnie. Macie inne linka do tych obrazków? Ja i fejs - nie bardzo...

Flavio - oj tam, oj tam...

Kobiety są bardzo ważne. One są praprzyczyną, motorem dziejów, wdzięcznym i nadobnym podmiotem lirycznym fabuł, następstw i zdarzeń.
Niech G. ma coś z życia.
Ostatnio zmieniony 22 sierpnia 2013, 21:31 przez brzeszczot, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: brzeszczot »

podziękował
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Faaajne @q@
brzeszczot pisze:Flavio - oj tam, oj tam...

Kobiety są bardzo ważne. One są praprzyczyną, motorem dziejów, wdzięcznym i nadobnym podmiotem lirycznym fabuł, następstw i zdarzeń.
Niech G. ma coś z życia
Ech, ja tylko ubolewam na tym, jak regresywne się to wydaje. W T2 mieliśmy skomplikowaną, nie do końca jasną i nie wiadomo nawet, czy romantyczną sytuację między Garrettem a Wiktorią (chociaż i tak tylko czekam, jak ją Anita rozszarpie na kawałki za to, że nic nie osiągnęła bez męskiego bohatera i że gdy tylko podjęła jakąś akcję twórcy "ukarali" ją śmiercią). Tutaj mamy jakąś laskę, która ginie w pierwszych chwilach gry, prawdopodobnie w ogóle nie będzie miała nic do powiedzenia, a już na pewno nic nowego.
Ale nic, zobaczymy, a nuż mnie zaskoczą.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: peter_spy »

Uch. Podoba mi się komentarz pod artykułem.

I think in this case, the developers would be well advised to remember that sometimes less is more.

Cała ta opowieść to dla mnie jedno wielkie TMI. Miałem nadzieję, że mówiąc I see her dying w zwiastunie ma na myśli np. miasto ;)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Dziarsky »

Oglądałem sobie gameplay z E3 jeszcze raz dzisiaj i jestem prawie pewien, że fabuła i świat wykreowany w grze to nasze ostatnie zmartwienia.
Gameplay z E3 jest żałosny. Nie mogę patrzeć na te wszystkie ulepszenia, pod które zapewne prowadzony jest scenariusz (wyłączenie ich to najmniejszy problem). Na dodatek eliminacja przeciwników jest jak jakiś żart - zamiast poświęcać pewnie wiele godzin na pisanie i przygotowywanie tego systemu mogli dopracować coś innego. Na koniec sceny, w których Garrett wygląda z za skrzyni 2 metry od strażników (w wg mnie dosyć doświetlonym miejscu) i... nic.
Gameplay z pewnością nie jest tym co powinien reprezentować Thief. Nie ma co liczyć na to, że wywalą te wszystkie "ułatwienia", trzeba liczyć, że teraz wyciągną wnioski i do przyszłego roku pomyślą nad tym by nie wprowadzać więcej "głupot".
Obrazek
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Twórcy twierdzą, że projektują nowego Thiefa z myślą o graniu bez ułatwień, ale zostawią je dla tych, którzy ich potrzebują. Większość tego będzie można wyłączyć, zresztą - twórcy wciąż pracują nad HUDem, więc nie sądzę, aby w finalnej wersji wyglądał tak samo, jak w demie.

Z drugiej strony mówili też, że będą wierni DNA Thiefa i pozwolą nam grać jak chcemy :roll:
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Dziarsky »

Problem w tym, że wyłączenie dodatków nie musi pomóc. Wszyscy powtarzają to samo - że wystarczy to i tamto wyłączyć etc.

Jeśli założymy, że system zaglądania zza przeszkód "upośledza" czujność strażników i stajemy się dla nich niewidzialni to wyłączenie tego systemu może sprawić, że miejsc do ukrycia się przed czujnymi strażnikami zostanie bardzo mało.
Inny przykład to te "susy" od cienia do cienia. Wygląda na to, że podczas takiego sprintu jesteśmy niewidzialni, gdyż na gameplayu strażnicy stojący obok Garretta nie zwrócili uwagi gdy przebiegł tą metodą przez mocno oświetlony fragment drogi. Podobnie tutaj, nie mając włączonego tego sprintu możemy złapać się na tym, że światła jest za dużo i gra będzie nie tyle wymagająca co uciążliwa.
W grze zdecydowanie za mało jest "prawdziwego" cienia i być może twórcy dzięki różnym "ulepszaczom" chcą "oślepić" otoczenie pozostawiając graczom ładniejszy wizualnie, doświetlony świat.
W zasadzie na tym polega moja obawa, że wyłączenie paru bajerów może przywróci realizm ale upośledzi rozgrywkę "pisaną" pod te bajery.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Marzec »

Podpisuję się pod wypowiedzią kolegi wyżej :) Bardzo trafnie opisane. Natomiast pragnę dodać:
Spes ultima moritur - nadzieja umiera ostatnia.

Zawsze jest nadzieja na grube zmiany w gameplay'u, zwłaszcza jeśli developerzy wezmą sobie do serca uwagi graczy i starszych fanów, a komentarzy jest przecież (cały czas) sporo. Można moim zdaniem liczyć na zmiany (jakiekolwiek).

Ja np. liczę, że - jeśli w grze miałyby ostatecznie zostać ułatwiacze - to designerzy dostaną wytyczne by każda misja była możliwa do ukończenia bez kropli focusu. Dodatkowo, moim zdaniem - matematycznie, oszczędzanie powinno owocować nagrodą (dajmy na to - doświadczeniem - skoro już ma być implementowane).

Powiem też inaczej - jeśli twórcy zaprojektują coś podobnego, to będę miał pewność, że wyłączanie zabawek nie przysporzy mi problemów takich, jakie opisał Dziarsky.

Jest jeszcze drugie rozwiązanie. Poziomy trudności w grach. Czy wszyscy na forum o tym zapomnieli? :) Jeśli ktoś już o tym pisał, to proszę o wybaczenie. Jednakże mam wrażenie że nikt nie wziął pod uwagę możliwości, w której gracz wybierając poziom trudności wyłącza sobie automatycznie ułatwiacze. To moim zdaniem ujednoliciłoby roz(g)rywkę.

Jednolitość polega tutaj na tym, że misje/poziomy będą projektowane na trzech warstwach (lub ile tam twórca da poziomów trudności): łatwy, normalny, expert. Gdy twórcy wcielą w poziomy trudności zależności do focusu i ulepszaczy to wtedy projektowane przez designerów misje będą do przejścia bez użycia zabawek.

Czuję się trochę jak forumowy pocieszacz.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Pablo
Arcykapłan
Posty: 1398
Rejestracja: 13 sierpnia 2002, 11:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Pablo »

Nie znam się na targach ale po gamescom jestem rozczarowany, tylko trailer i dwa screeny? Taka posucha?
Pablo
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: eLPeeS »

No właśnie. Ja też już nie śledzę jak dawniej branży growej i to przestałem mieć jakiekolwiek rozeznanie. To już po wszystkim? Rzucili nam jakich ochłapy i wsio? Z drugiej strony może i dobrze. Znaczy się odkręcają to co zbabrali i nie mają co pokazać teraz :)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Marzec »

http://community.eidosmontreal.com/blogs/Take-5-QA-1

W ostatnim pytaniu jest ciut informacji na temat poziomu trudności. Niewiele nowego, ale można na podstawie tego mieć jeszcze nadzieję, że nie zbeszczeszczą tytułu "Master Thief" i trybu gry związanego z nim :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Nowy wywiad, rzucający nieco światła na fabułę:

No i wszystko stało się jasne: Garrett został uprowadzony przez Wielką Rasę z Yith. Nyark, nyark :twisted:
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hattori »

Włączcie angielskie napisy ze słuchu - ludzie, to jest genialne, zwłaszcza przy imionach.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

Rozwaliło mnie tylko to: Baron and the Watch - barrell in the watch ;) i dume

Muzyka w tle jest ciekawa, godna Thiefa. To jest soundtrack? :)

EDIT: był też fragment pokazujący użycie wytrychów.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Dziarsky »

Ja widzę nic mnie nie zaskakuje ostatnio.
Fabuła i wykreowany świat będą z pewnością ciekawe i oryginalne.
Natomiast do wyrzucenia jest kilka rozwiązań z rozgrywki i choćby ten paskudny biały hud, na który nie mogę patrzeć.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pablo
Arcykapłan
Posty: 1398
Rejestracja: 13 sierpnia 2002, 11:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Pablo »

http://community.eidosmontreal.com/blog ... heme=thief

Właśnie się pojawiło na fejsie, podcast
Pablo
Puszczyk
Bełkotliwiec
Posty: 2
Rejestracja: 01 lipca 2013, 18:21

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Puszczyk »

Developerzy "tłumaczą się" z kontekstowych skoków, przy okazji mówiąc nam czego jeszcze nie może (lub co może) nasz protagonista w kwestii poruszania się.
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Przynajmniej rozdzielili skakanie/wspinanie od "swoopowania", a to znaczy, że są na dobrej drodze do zaimplementowania wolnego skakania. Oby tylko poszli po rozum do głów...
No i wciąż nie powiedzieli nic nowego w sprawie innych metod poruszania, takich jak pływanie czy robienie schodków ze skrzynek. Albo wciąż nad tym pracują i sami nie wiedzą, jak to będzie w ostatecznej wersji, albo zastanawiają się, jak przekazać złe wieści fanom bez wywoływania kolejnej nawałnicy...
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Ein
Miastolud
Posty: 52
Rejestracja: 22 czerwca 2012, 21:41

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Ein »

Dziarsky pisze:Problem w tym, że wyłączenie dodatków nie musi pomóc. Wszyscy powtarzają to samo - że wystarczy to i tamto wyłączyć etc.

Jeśli założymy, że system zaglądania zza przeszkód "upośledza" czujność strażników i stajemy się dla nich niewidzialni to wyłączenie tego systemu może sprawić, że miejsc do ukrycia się przed czujnymi strażnikami zostanie bardzo mało.
Inny przykład to te "susy" od cienia do cienia. Wygląda na to, że podczas takiego sprintu jesteśmy niewidzialni, gdyż na gameplayu strażnicy stojący obok Garretta nie zwrócili uwagi gdy przebiegł tą metodą przez mocno oświetlony fragment drogi. Podobnie tutaj, nie mając włączonego tego sprintu możemy złapać się na tym, że światła jest za dużo i gra będzie nie tyle wymagająca co uciążliwa.
W grze zdecydowanie za mało jest "prawdziwego" cienia i być może twórcy dzięki różnym "ulepszaczom" chcą "oślepić" otoczenie pozostawiając graczom ładniejszy wizualnie, doświetlony świat.
W zasadzie na tym polega moja obawa, że wyłączenie paru bajerów może przywróci realizm ale upośledzi rozgrywkę "pisaną" pod te bajery.
Też się tym martwię, może tyle co chowanie się za przeszkodami jestem wstanie przełknąć bo to jest w sumie dobre rozwiązanie, ale swoop (susy) to nie dla mnie. I martwię się właśnie tym też, że jak nie będę tego używał, to będzie bardzo uciążliwie przejść z cienia do cienia, ale zobaczymy. Miło by po prostu było poczuć, że gram Mistrzem Złodziei, a nie kolesiem z super mocami w ciasnym wdzianku, gdzie całą planszę mogę przeswoopować i przefocusować i mieć też jakąś namiastkę mechaniki z poprzednich Thiefów.

W ogóle skoki wydają się teraz dużo lepiej rozwiązane, to nie twórcy określają gdzie możemy wskoczyć, a gra - działa to na zasadzie wykrywania krawędzi, jak gra uzna że Garrett się gdzieś tam zmieści gdzie chcemy wskoczyć, to wskoczy. I tak jak już Flavia wspomniała, dużo lepsze jest rozwiązanie oddzielenia wszystkiego na osobne przyciski i faktycznie wydaje się to już jako takim wolnym skakaniem. Wg. twórców po prostu tam gdzie pomyślimy, że możemy wskoczyć, tam wskoczymy i niby działa to bardzo płynnie - w sumie zobaczy się, bo ciągle powtarzają że wszystko poprawiają i zmieniają. Wydaje mi się, że widzą jak bardzo ich rozwiązania nie podobają się ludziom i teraz starają się połatać co nieco.

Swoją drogą, ciekawe czy poprawią też animacje rąk, bo to śmieszne jest że Garrett nieważne w jakiej pozycji i co się dzieje ma ciągle ręce w górze. Dla mnie logicznym rozwiązaniem byłoby coś takiego, nic się nie dzieje, nikogo nie ma, to Garrett ma rozluźnione ręce, natomiast kiedy zbliżamy się do strażnika to Garrett podnosi dopiero ręce do góry albo w jednej ręce trzyma Blackjacka i podnosi go do góry, a drugą wyciąga ku strażnikowi jak się do niego zbliżamy.

W ogóle, co byście powiedzieli na regulowany poziom skradania scrollem myszki rodem z pierwszych Splinter Cellów? Przyjelibyście taką mechanikę? Ja myślę, że tak - ich "immersja" byłaby na pewno dużo lepsza z takim rozwiązaniem. I dawałaby większą kontrolę nad postacią i nie potrzeba by było jakichś super mocy.
Awatar użytkownika
demonax
Paser
Posty: 256
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 10:53
Lokalizacja: Knw

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: demonax »

Ein pisze: W ogóle, co byście powiedzieli na regulowany poziom skradania scrollem myszki rodem z pierwszych Splinter Cellów? Przyjelibyście taką mechanikę? Ja myślę, że tak - ich "immersja" byłaby na pewno dużo lepsza z takim rozwiązaniem. I dawałaby większą kontrolę nad postacią i nie potrzeba by było jakichś super mocy.
Jedno z najlepszych rozwiązań jakie dane mi było spotkać w grze. Co więcej, ja pokusiłbym się również o "splinterowy" sposób otwierania/zamykania drzwi :-D
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

Taki motyw był też w Augustusie: W służbie Cezara. Mieliśmy tam znacznik po prawej stronie ekranu - na górze biało, na dole czarno. Im wskaźnik był wyżej, tym szybciej się poruszaliśmy, przeciwnicy szybciej nas zauważali i słyszeli z daleka. Gra ta była stara, większość misji działo się w dzień, a chowanie się dotyczyło głównie unikania wzroku przeciwników za pomocą omijania ich z daleka lub chowania się za skrzynkami, rogami itp. Mimo to, grę wspominam bardzo ciepło.

Jeśli Ein ma racje co do tych rewelacji, to trochę podniósł mnie na duchu :)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Ein pisze:W ogóle skoki wydają się teraz dużo lepiej rozwiązane, to nie twórcy określają gdzie możemy wskoczyć, a gra - działa to na zasadzie wykrywania krawędzi, jak gra uzna że Garrett się gdzieś tam zmieści gdzie chcemy wskoczyć, to wskoczy.
Ale wciąż nie będziemy w stanie skakać tam, gdzie nie ma krawędzi (np. nad pułapkami - moje pytanie o to na oficjalnym forum zignorowali, dranie :evil: ).
Ein pisze:Swoją drogą, ciekawe czy poprawią też animacje rąk, bo to śmieszne jest że Garrett nieważne w jakiej pozycji i co się dzieje ma ciągle ręce w górze. Dla mnie logicznym rozwiązaniem byłoby coś takiego, nic się nie dzieje, nikogo nie ma, to Garrett ma rozluźnione ręce, natomiast kiedy zbliżamy się do strażnika to Garrett podnosi dopiero ręce do góry albo w jednej ręce trzyma Blackjacka i podnosi go do góry, a drugą wyciąga ku strażnikowi jak się do niego zbliżamy.
Garrett trzyma ręce w górze tylko w czasie kucania (chociaż po prawdzie to i tak jakieś 90% rozgrywki) i jak dla mnie ma to sens. W końcu gdyby trzymał je w dole, szurałby nimi po ziemi ;) I tak, ponoć na tym nowym demie (na tym ostatnim konwencie, jak mu tam było) są już mniej "inwazyjne". Niestety, chyba nie ma z tego sensownego filmiku.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Ein
Miastolud
Posty: 52
Rejestracja: 22 czerwca 2012, 21:41

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Ein »

Flavia, znając ich to teraz pewnie wprowadzą opcję "press to" żeby rozbroić pułapkę :)). A tak na serio zobaczymy co tam wykombinują, chociaż niemożliwość przejścia obok czegoś co włącza pułapkę, gdzie w prawdziwym życiu dałoby się to zrobić (dać większy krok czy coś w tym stylu), to jakoś ich wielkiego pragnienia stworzenia immersji nie wykazuje. Szkoda, że ominęła mnie możliwość zadania pytania, bardzo chętnie bym zadał pytanie w związku ze swoopowaniem czy osoba która nie chce tego używać może grać bez większych problemów w grę i nie psuć sobie krwi. A to że ominęli Twoje pytanie, podobnie chyba było z pytaniami o pływalną wodę. Wydaje mi się, że pewnie nic nie chcą obiecywać, a próbują to zaimplementować.

No, może się z tym źle wyraziłem - jeśli patrzymy na to z takiej strony, że szorowałby po ziemi xD, ale no po prostu miło by było jakby Garrett od czasu do czasu zmieniał pozycję rąk, tak by było bardziej realistycznie, a nie że będzie trzymał ręce w jednej pozycji - to jest nierealne żeby się tak skradać z rękoma w ciągle jednakowej pozycji. O, dobrze słyszeć że coś się w tej kwestii rusza, wszyscy ich zbluzgali i to jeszcze na oficjalnym forum, to sobie wzięli to widocznie do serca. A poza tym podnoszenie blackjacka do góry jeśli zbliżamy się do strażnika i mamy wybranego blackjacka wcale takie głupie nie jest + np. wyciąganie drugiej ręki w stronę strażnika : >.
Zablokowany