Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Kod źródłowy T2 (w tym Dromeda) znalazł się w sieci. Archiwum zawiera także fragmenty kodu SS2 i Deep Cover.
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035146
Dark source - Technical Discussion
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=134091
EDIT [12.12.2010]
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035870
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035146
Dark source - Technical Discussion
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=134091
EDIT [12.12.2010]
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035870
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Nareszcie! Jest więc realna szansa na zupełnie inny wygląd naszej ulubionej gry
Martwią mnie jedynie kwestie prawne. Wszelkie poprawki i ulepszenia będą mogły być aplikowane jako nieoficjalne i do użytku osobistego. Ciekawe, jak to wpłynie na sposób dystrybucji takiego pakietu?Nameless Voice pisze:Source code for the games, editor, scripts, etc. all seems to be there. It looks like there are a few header files missing, but those shouldn't be that important.
I've already found a couple of limits just written right there in the code, such as a single line which appears to set the palette limit to 256. Once we get everything sorted out and compiling, it should be a very simple matter to raise those limits.
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Na początek będzie miło jeśli znikną niektóre błędy i limity (zgodność z Win 7, wieczny problem z mgłą, teksturki w wysokich rozdzielczościach, limit poly, limit obiektów itp.).
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
O to to! Właśnie ja najbardziej czekam za jakimś dobrze zrobionym portem źródłowym.Takim Eduke32 i Zdoom tylko że robionym dla Thiefa.Abru pisze:Na początek będzie miło jeśli znikną niektóre błędy i limity (zgodność z Win 7
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
A to tak można sobie wziąc kod T2 i poprzerabiać bez pytania?
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Kod jest opublikowany "nielegalnie" - dlatego właśnie nazywa się wyciekiem. Istotnie w paczce jest kod źródłowy trzech gier: System Shock, Thief 2 oraz Deep Cover. Trudno powiedzieć czy jest to pełny kod, ale jest tego dość sporo.
Wprowadzanie zmian jest oczywiście możliwe, ale wyłącznie w ramach własnych prac. Zmian nie można publikować, ba ... nie wolno nawet opublikować skompilowanej wersji.
To nie oznacza oczywiście, że ludzie tego nie będą robić
W obecnej sytuacji Eidos powinno zareagować wypuszczeniem kodu w pełnej postaci na swoich oficjalnych serwerach. Powinni także zamieścić odpowiednie dementi w tej sprawie. Chyba, że w obliczu nadchodzącego Thiefa 4, zależy im na większym zamieszaniu.
Miejmy nadzieję, że zachowają się szczodrze i w końcu uwolnią kod na jakieś Open Source'owej licencji.
Wprowadzanie zmian jest oczywiście możliwe, ale wyłącznie w ramach własnych prac. Zmian nie można publikować, ba ... nie wolno nawet opublikować skompilowanej wersji.
To nie oznacza oczywiście, że ludzie tego nie będą robić
W obecnej sytuacji Eidos powinno zareagować wypuszczeniem kodu w pełnej postaci na swoich oficjalnych serwerach. Powinni także zamieścić odpowiednie dementi w tej sprawie. Chyba, że w obliczu nadchodzącego Thiefa 4, zależy im na większym zamieszaniu.
Miejmy nadzieję, że zachowają się szczodrze i w końcu uwolnią kod na jakieś Open Source'owej licencji.
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Świetnie!
To pytanie dla tych co się bardziej znają ode mnie:
Będzie można całą grafikę odnowić, czy tylko jej niektóre elementy?
To pytanie dla tych co się bardziej znają ode mnie:
Będzie można całą grafikę odnowić, czy tylko jej niektóre elementy?
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Będzie można zrobić wszystkomatilon pisze:Świetnie!
To pytanie dla tych co się bardziej znają ode mnie:
Będzie można całą grafikę odnowić, czy tylko jej niektóre elementy?
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Wyciek dotyczy kodu źródłowego samego silnika. Jeśli komuś uda się to skompilować (a to jest tylko kwestia czasu) to z pewnością zajmą się limitami (maksymalnymi dopuszczalnymi ilościami brushy itp...) Dromed'a.
Grafika oryginalnej gry, czyli wszystkie składniki plików CRF, także objęte są licencją LGS - a obecnie bieżącego właściciela, czyli EIDOS. Jeśli więc ktoś skompiluje silnik (nielegalnie), to będzie musiał podłączyć go pod assety (zestaw grafiki, dźwięków, muzyki itd...) oryginalnej gry. To rodzi kolejny problem legalności. Jest to więc taka spirala problemów prawnych.
Jeśli EIDOS wypuści w końcu kod źródłowy silnika na zasadach Open Source, to pozostaje kwestia licencji oryginalnych assetów (zawartości plików CRF). One także IMO powinny być uwolnione. Dopiero wtedy społeczność będzie miała dostęp do w pełni legalnej i wolnej wersji gry. Oczywiście to wszystko dotyczy także edytora.
Poprawa grafiki będzie z pewnością możliwa. Thief 1/2 używał jednak dostępu do kart grafiki poprzez starożytnego już dzisiaj DX'a. Developerzy będą musieli z pewnością podkręcić silnik w stronę wykorzystania np: DX 11. A może OpenGL'a - przecież posiadając kod źródłowy, będzie można zrobić grę niezależną od platformy!.... rozmażyłem się
Najpierw muszą jednak rozwiązać aspekty prawne. Bez tego ani rusz.
Na forum TEG już zaczęli kombinować z kodem. Nawet dywagują nad utworzeniem wstępnej ekipy developerskiej....
Niestety moim zdaniem Sourceforge.net odpada ze względów prawnych.
Natomiast tutaj:
http://modetwo.net/darkmod/index.php?/topic/12004-thief-2-ss2-deep-cover-source/
możecie już przeczytać o wstępnych analizach kodu od strony developerów projektu DarkMod. W szczególności przeczytajcie wypowiedź Greebo (główny koder DarkMod'a).
Grafika oryginalnej gry, czyli wszystkie składniki plików CRF, także objęte są licencją LGS - a obecnie bieżącego właściciela, czyli EIDOS. Jeśli więc ktoś skompiluje silnik (nielegalnie), to będzie musiał podłączyć go pod assety (zestaw grafiki, dźwięków, muzyki itd...) oryginalnej gry. To rodzi kolejny problem legalności. Jest to więc taka spirala problemów prawnych.
Jeśli EIDOS wypuści w końcu kod źródłowy silnika na zasadach Open Source, to pozostaje kwestia licencji oryginalnych assetów (zawartości plików CRF). One także IMO powinny być uwolnione. Dopiero wtedy społeczność będzie miała dostęp do w pełni legalnej i wolnej wersji gry. Oczywiście to wszystko dotyczy także edytora.
Poprawa grafiki będzie z pewnością możliwa. Thief 1/2 używał jednak dostępu do kart grafiki poprzez starożytnego już dzisiaj DX'a. Developerzy będą musieli z pewnością podkręcić silnik w stronę wykorzystania np: DX 11. A może OpenGL'a - przecież posiadając kod źródłowy, będzie można zrobić grę niezależną od platformy!.... rozmażyłem się
Najpierw muszą jednak rozwiązać aspekty prawne. Bez tego ani rusz.
Na forum TEG już zaczęli kombinować z kodem. Nawet dywagują nad utworzeniem wstępnej ekipy developerskiej....
Niestety moim zdaniem Sourceforge.net odpada ze względów prawnych.
Natomiast tutaj:
http://modetwo.net/darkmod/index.php?/topic/12004-thief-2-ss2-deep-cover-source/
możecie już przeczytać o wstępnych analizach kodu od strony developerów projektu DarkMod. W szczególności przeczytajcie wypowiedź Greebo (główny koder DarkMod'a).
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
To ja poproszę RTSaJegoCien pisze:
Będzie można zrobić wszystko
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Oczywiście że się da, to jedynie zmiany na poziomie jakichś 30-35% kodu. Organizuj ekipę i do dziełamarek pisze:JegoCien pisze: To ja poproszę RTSa
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Kolejny wyciek.
W archiwum znajdują się podobno wszystkie brakujące pliki źródłowe.
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035870Sometime one good thing is getting better. Who wants a second helping ? Please don't ask me where I've got it, because I'll never tell you.
W archiwum znajdują się podobno wszystkie brakujące pliki źródłowe.
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Jednak nie do końca...Abru pisze: W archiwum znajdują się podobno wszystkie brakujące pliki źródłowe.
Ale i tak jest wystarczająco dużo, aby zacząć dłubać przy ograniczeniach silnika, dających się najbardziej we znaki Dromedziarzom.jermi pisze:Hmm ... did I call it too soon? There are still some functions missing - two of the directories in the latest package are empty. Also env.rc, init.rc and make.rc (included by the library and game executable makefiles) are still missing.
Dla mnie osobiście, najbardziej oczekiwaną zmianą w Czarnym Silniku będzie realne wykrywanie kolizji w modelach, bazujące na ich rzeczywistych kształtach. Bez takiej zmiany, podnoszenie ilości poligonów w widoku, czy brył do wykorzystania w levelu nie będzie miało większego sensu.
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Jermi może być w błędzie. Koledzy z TEG już nad tym pracują.
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035959
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035959
Mnie najbardziej interesują zmiany w samym Dromedzie. Chodzi głównie o nowy interfejs, przeglądarkę obiektów i teksturek itp.Dla mnie osobiście, najbardziej oczekiwaną zmianą w Czarnym Silniku będzie realne wykrywanie kolizji w modelach, bazujące na ich rzeczywistych kształtach. Bez takiej zmiany, podnoszenie ilości poligonów w widoku, czy brył do wykorzystania w levelu nie będzie miało większego sensu.
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Mnie też, mnie też! Może wtedy, jak DromEd będzie bardziej juzerfrendli, skończę w końcu moją FMkę, bo póki co to wszystko leży i kwiczyAbru pisze:Mnie najbardziej interesują zmiany w samym Dromedzie. Chodzi głównie o nowy interfejs, przeglądarkę obiektów i teksturek itp.
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Gdybym miał tylko takie problemy...
Przeglądarka obiektów jest w pakiecie NV-Dromed Toolkit. W tej chwili nawet sam Dromed jest juzerfrendli, przynajmniej jeśli chodzi o wielkość okna i narzędzia do konwersji obiektów i tekstur.
Strasznie jestem ciekaw, co wyjdzie z tego uwolnionego kodu. W tej chwili na równi czekam na rezultaty pracy NV, jermiego i spółki, jak na premierę t4
Przeglądarka obiektów jest w pakiecie NV-Dromed Toolkit. W tej chwili nawet sam Dromed jest juzerfrendli, przynajmniej jeśli chodzi o wielkość okna i narzędzia do konwersji obiektów i tekstur.
Strasznie jestem ciekaw, co wyjdzie z tego uwolnionego kodu. W tej chwili na równi czekam na rezultaty pracy NV, jermiego i spółki, jak na premierę t4
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Miałem na myśli wewnętrzną, dromedową przeglądarkę obiektów. Coś jak w T3Ed gdzie mogę sobie obejrzeć modele z materiałami w okienku, wybrać i dodać na mapie jednym kliknięciem. Podobnie z teksturami i animacjami. No i oczywiście okno Dromeda, które można spokojnie zmaksymalizować również jednym kliknięciem. Takie tam wynalazki.
A jest tam importer/eksporter plików E lub BIN dla 3ds max lub Blendera? Wiem, że było kiedyś coś takiego dla Blendera, ale raczej nie działa w nowszych (a nawet nieco starszych) wersjach.przynajmniej jeśli chodzi o wielkość okna i narzędzia do konwersji obiektów i tekstur.
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Jest zestaw programów działających wspólnie przez jeden GUI, przekładających do 3ds. U mnie niektóre skonwertowane pliki nie są czytane przez Maxa (2009), ale to raczej wina mojego bałaganu na dysku (Windoza).Abru pisze:(...)A jest tam importer/eksporter plików E lub BIN dla 3ds max lub Blendera? Wiem, że było kiedyś coś takiego dla Blendera, ale raczej nie działa w nowszych (a nawet nieco starszych) wersjach.
Poza tym, nie widzę obecnie sensu naśladowania oryginalnych obiektów, są tak toporne i niedokładne, że lepszym wyjściem jest podpatrywanie u innych autorów FM
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Chodzi zapewne o programiki Shadowspawna i GUI autorstwa NV. Instalowałem już kiedyś ten pakiet.
Przeglądarka do własnych obiektów lub obiektów innych osób. Niekoniecznie do oryginalnych obiektów z gry. Przeglądarka w formie okna gdzie można dokładnie sprawdzić model z każdej strony, zmienić materiał, zaimportować własną kolizję itp. To tylko przykład. Jakiekolwiek zmiany (ruch) zachęcą ludzi do spróbowania swoich sił lub powrotu po latach do Dromeda. Obietnica "pełni możliwości" zdziałała cuda w przypadku TDM...Poza tym, nie widzę obecnie sensu naśladowania oryginalnych obiektów, są tak toporne i niedokładne, że lepszym wyjściem jest podpatrywanie u innych autorów FM
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Re: Wyciekł kod źródłowy Thief 2!!!
Historia tego wycieku jest niesamowita. Jeśli komuś nie chciało się czytać wątku na Dreamcast-talk tutaj jest krótkie streszczenie.
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]