Nowa T2 FM: Ominous Bequest Gold

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
8
67%
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
3
25%
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
1
8%
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
0
Brak głosów
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
0
Brak głosów
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 12

Awatar użytkownika
Jacek
Strażnik Glifów
Posty: 3200
Rejestracja: 28 sierpnia 2003, 23:05
Lokalizacja: Zwoleń

Re: Nowa T2 FM: Ominous Bequest Gold

Post autor: Jacek »

Oryginał genialny, pierwsza piątka fanmisji ale czym się różni ta wersja od "nie-golda"?
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Nowa T2 FM: Ominous Bequest Gold

Post autor: eLPeeS »

Zgadzam się z przedmówcą. Misja jest po prostu świetna. Ścisłe topten jeśli chodzi o FMki. Ci co nie grali muszą zagrać koniecznie. Od oryginału różni się zaś ulepszoną grafiką, dzięki zastosowaniu nowych tekstur. Ponadto autor zmienił kilka rzeczy - zmniejszył ilość (czy też w ogóle wyeliminował) samo-zamykające się drzwi i zmienił położenie kilku ważnych dla fabuły wajch/przycisków, które ponoć były zbyt mocno ukryte. W wątku na ttlg porównanie tekstur z obu wersji.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa T2 FM: Ominous Bequest Gold

Post autor: Zaratul »

Wczoraj skończyłem tę misje,moja pierwsza FMka była.
I powiem Wam Epickość tej misji przerosła moje oczekiwania.
Klimat,design lokacji,fabuła przebija oryginalne misje z Thiefa.
Fajne w tej misji jest jeszcze to że ma dużo objective`ów w tym opcjonalne,no i jest bardzo duża.

Btw,witam userów po długiej przerwie na forum. :)
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
dario
Arcykapłan
Posty: 1412
Rejestracja: 08 lutego 2007, 09:15
Lokalizacja: Tychy

Re: Nowa T2 FM: Ominous Bequest Gold

Post autor: dario »

Zaratul pisze:Klimat,design lokacji,fabuła przebija oryginalne misje z Thiefa.
Podpisuje się pod tym rękami i nogami. Jak dla mnie najlepsza fm-ka w jaką grałem zaraz obok kampani Rocksbourg. Grając w nią mamy wrażenie, że lada moment skończymy bo czym może być "zwykła rezydencja" jaką mamy obrabować. Ale to jest jakieś 1/4 z tego co ogółem jest do przejścia. Masa zadań do wykonania, tajemniczych miejsc i przede wszystkim główkowania - to co w thefie najlepsze. Wersja gold różni się przede wszystkim lepszą szatą graficzną. Jak dla mnie 11/10 8-)
Alla Juventus vincere non è importante. E’ l’unica cosa che conta
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowa T2 FM: Ominous Bequest Gold

Post autor: Mixthoor »

Tytuł: Ominous Bequest Gold
Data recenzji: Grudzień 2010
Data korekty: Kwiecień 2012

Słowo wstępu
Kolejna kradzież wielu wartościowych przedmiotów z kolejnej niczym niewyróżniającej się rezydencji pewnego Lorda. Czy aby na pewno? "Ominous Bequest Gold" rozpoczyna rutynowe włamanie się do komnat burżuazji po to, by nie raz zaskoczyć gracza wieloma sekretami, jakie skrywa ród Farrington'ów i jakie mnożą się z pokolenia, na pokolenie.

Fabuła - 5
Po śmierci Lorda Roberta Farringtona, dla rodziny pozostało bogactwo, jakie udało mu się zdobyć na przestrzeni wielu lat swego żywota. Wśród skarbów znalazły się wartościowe relikwie, które byłyby doskonałym uzupełnieniem zbiorów wielu antykwariuszy bądź kolekcjonerów. Do grona tych osób należy człowiek, imieniem Grimworth. Pragnie, aby Garrett odszukał w posiadłości rodu Farringtonów wszelkie wartościowe przedmioty, o których wspomniał w swym testamencie. Dzieci Lorda przestały opłacać strażników, co poskutkowało znacznym obniżeniem poziomu ochrony rezydencji. Wielu rycerzy będąc niezadowolonych z obecnych danin, poczęło jawnie strajkować. W Mieście krążą plotki o komnatach magów, które rozciągają się w podziemnym kompleksie tuż pod murami rezydencji Farrington'ów. Naszym drugim zadaniem będzie zatem ujawnienie wszelkich szczegółów dotyczących tajemniczych czarodziei, którzy w dawnych czasach studiowali i reprezentowali przeróżne szkoły. Plądrując rezydencję, natkniemy się na grupę Młotodzierżców, którzy przybyli do świątyni, mieszczącej się w dolnych częściach kompleksu. Za życia Lord Robert finansował Zakon, mimo iż nie należał do grona fanatycznych wiernych. Starą kryptę przemienił na swój rodzinny grobowiec. W wyniku trzęsienia ziemi boczna ściana w podziemnej krypcie roztrzaskała się, odkrywając korytarze należące prawdopodobnie do dawnego Zakonu Magów. Młotodzierżcy będąc sceptycznie nastawieni na penetrację nieznanego obszaru, zakazali komukolwiek na samodzielne ekspedycje. Jednak pewnego Młota poczęły nawiedzać w śnie dziwne siły, które kazały mu dokończyć to, co przed wieloma laty zostało rozpoczęte... Okradając ród Farrington'ów, trafimy na mnóstwo informacji dotyczących rodziny - mniej istotnych oraz tych kluczowych. Jak każda familia, również i ta posiada swoje własne tajemnice, ukryte w murach posiadłości. Uważne przeglądanie pokoi i korytarzy pozwoli nam zagłębić się w przerażających faktach, jakie niszczyły rodzinę od środka. Znajdując fragmenty pamiętnika dziadka Lorda Edwarda Farringtona, poznamy historię budowy posiadłości oraz szczegóły pewnego odkrycia, które na zawsze zmieniło spokojny żywot Farrington'ów. W komnatach magów poznamy ich wyjątkową historię, napędzaną zmaganiami z buntownikiem, pałający się nekromancją. W pamiętnikach znajdziemy opisy walk i główne powody, dla których Stowarzyszenie Magów powinno było zostać zapomniane.
Ciekawym wątkiem pobocznym są losy zwykłych rycerzy, którzy odbywają swoją szarą służbę w szeregach lokalnej straży. Wśród nich pracuje znany nam Benny, który nie stroni od alkoholu. Czytając jego dziennik, dowiemy się, iż podejrzewany jest o kradzież butelek trunku z lokalnej winnicy. Mało tego, w szafce z rzeczami osobistymi znaleziono złotą butelkę wina. Oskarżany o kradzież, nie ma niestety żadnego alibi. Na szczęście w jego obronie staje szef ochrony, . Przy odrobinie wytrwałości można wyjaśnić sprawę wrobienia Benn'ego, ujawniając prawdziwe imię złodzieja i oczyszczając poczciwego strażnika z niechlubnych zarzutów. Kończąc pragnę wspomnieć o kluczowym elemencie fabuły - otóż śmierć Lorda Roberta Farringtona, historia jego ojca, pojawienie się Młotodzierżców oraz pradawne wydarzenia wśród magów mają jeden wspólny punkt zaczepienia, który w doskonały sposób powoli odsłania kurtynę tajemniczości. Ten drobny element jest też powodem wystawienia maksymalnej oceny w mojej pięciopunktowej skali.


Grywalność - 5
Od pierwszych minut gry poziom grywalności jest bardzo wysoki. Przeskakując mury rezydencji, Garrett stracił niemalże cały ekwipunek. Zatem początkowo będziemy musieli poruszać się bez pałki ogłuszającej. Plądrując pomieszczenia, znajdziemy zarówno strzały z grotami żywiołów, jak i fant równie skuteczny, co blackjack. Jeśli omijanie strażników sprawia nam kłopoty, warto rozejrzeć się za dźwigniami, które odsłaniają sporo tajemnych przejść między skrzydłami posiadłości, czy poszczególnymi kondygnacjami. Poszukiwanie relikwii wiąże się z wielokrotnym odwiedzaniem tych samych korytarzy. Często na jakąś wskazówkę lub klucz do zamkniętych drzwi, trafić można dopiero w późniejszym etapie gry. Pierwsza część misji rozgrywa się w rezydencji rodu Farrington'ów, natomiast druga w komnatach Stowarzyszenia Magów, o których czas już zapomniał. Warto wspomnieć, iż znajdziemy tam pewien magiczny miecz, mający moc ranienia nieumarłych. Stworzony wraz z innymi potężnymi przedmiotami, artefakt ten swe prawdziwe oblicze odsłoni dopiero w kontynuacji, zatytułowanej "Broken Triad". Kolejnym ciekawym elementem wyposażenia jest łeb nawiedzonego strażnika. Idealnie nadaje się w sytuacji, której Garrett został przyparty do muru. Po wyrzuceniu głowy na podłogę, "sprzymierzony" trup zaatakuje każdego, kto raczył pierwej cwaniakować. Wracając do magów - ich komnaty zawierają liczne pułapki i łamigłówki, których rozszyfrowanie nagradza nas kosztownościami. Czytając powyższe słowa można zarzucić zbyt wysoką notę wystawioną również i temu elementowi misji. Otóż "Ominous Bequest Gold" skrywa przed graczem wiele fascynujących tajemnic oraz momentów, które mógłby by okazać się sporym spoilerem. Dodam jedynie iż misja na nowo rozkręca się w momencie, którym rzekomo powinna się zakończyć. Przy tym wątek fabularny staje się niezwykle dynamiczny i wciągający. Dzięki temu radość płynąca z grywalności pozostaje na stałym, wyśmienitym poziomie, aż do ostatnich minut gry.


Szata melodyjno-wizualna - 4
Oprawa graficzna jest najsłabszym elementem Fan Misji. Mimo, iż autor dodał tekstury lepszej jakości, nie powalają na kolana swoim wyglądem. Przy już tak sporej liczby dodatkowych przygód, jakie miałem przyjemność poznać, "Ominous Bequest Gold" nie wyróżnia się niczym szczególnym. Projekt rezydencji wykonany jest prawidłowo. Pomieszczenia są nieduże i rozsądnie zagospodarowane. Prócz podziemi, w których mieści się krypta i świątynia Młotodzierżców, mamy do dyspozycji piwnicę, niewielki dziedziniec, pomieszczenia socjalne, jadalnie, bibliotekę oraz kwatery mieszkańców dworu. Smaku i uroku dodaje wspaniała i szczegółowo rozpisana mapa rezydencji. Niestety gorzej prezentują się komnaty magów i jaskinie pod posiadłością. Mimo, iż nie są one zbyt duże, w wielu miejscach czułem pustkę. Nie prezentowały również niczego wyjątkowego, co utkwiłoby mi w pamięci. Dźwięk spisuje się bardzo dobrze. Niemalże w każdej komnacie pojawia się nuta, która uspokaja bądź zwiastuje coś niedobrego. Wykorzystane melodie to pliki z oryginalnych części złodzieja. Oczywiście prócz melodii, pojawia się szum wiatru, czy chociażby złowrogi szept, podczas obecności w podziemiach rezydencji. Zatem szata wizualna z oprawą melodyjną tworzą solidną paczkę, która przewyższa standardowe modele, widziane w wielu przeciętnych misjach, ustępując jednocześnie tytułom tak wspaniałym jak "Greyfeather Gems - P2 Rodamill", "Whispers In The Desert", czy etapom kampanii "Nocy w Rocksbourg".

Ogólna ocena: 4,6

-----------

Plusy:
- wciągający, dynamiczny i zaskakujący wątek fabularny
- ciekawa historia i mroczne tajemnice rodu Farrington'ów
- możliwość wykonania zadań dodatkowych i bonusowych
- niesamowita radość, którą garściami można czerpać podczas gry
- sporo zamkniętych miejsc, do których wielokrotnie trzeba wrócić
- interesujące łamigłówki (skarbiec, komnata Bezimiennego Riddler'a)
- solidna oprawa wizualna z poprawionymi teksturami otoczenia

Minusy:
- jaskinie i komnaty magów pod murami posiadłości są zbyt puste

-----------

Skala ocen
1 - beznadziejnie
2 - słabo
3 - przeciętnie
4 - bardzo dobrze
5 - wyśmienicie


-----------
Zmiana postu. Powod: Aktualizacja recenzji, zmiana oceny koncowej
Ostatnio zmieniony 25 kwietnia 2012, 08:21 przez Mixthoor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: Ominous Bequest Gold

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Rewelacja! Ta FMka mnie naprawdę zachwyciła zwłaszcza, że ostatnio czułem sporo niedosytu FMkami. Grałem albo w jakieś miernoty, albo w... genialną... Elizabeth Bathory. Z nią miałem ten problem, że pomimo swej genialności troszkę przeszkadzała mi jej długość oraz brak Thiefowatości. Wszak inne realia, czasem nawet inny styl rozgrywki, ale ok, to nie jest temat o niej.


Ominous zapowiada się jak zwykłe okradanie rezydencji. Od początku widać dbałość o detale, co pozytywnie nastraja i zachęca do penetracji zamku. Potem jest tylko lepiej, gdyż mamy tutaj wszystkie niemalże sfery gry w Thiefa (katakumby, jaskinie itd), a ponadto całość świetnie ujęta. Bardzo dobra fabuła, ładnie opowiedziana tekstami i wydarzeniami. Liczne skrytki lub zmyślnie poukrywany loot stawia wyzwanie dla naszej dokładności. No i jest trochę straszenia.

Szczerze polecam każdemu fanowi Thiefa!

Podsumowanie:
Ogólna OCENA: 9
Grywalność: 10
Grafika: 9
Dźwięk: 6

Zalety:
Skrytki, klimat, różnorodność, liczne nowe grafiki i przedmioty, pełno ciekawostek, fabuła.
Wady:
Nieco mało ciekawe było tło dźwiękowe. Tam gdzie było to ok, ale jakby je urozmaicić?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowa T2 FM: Ominous Bequest Gold

Post autor: Mixthoor »

ODPOWIEDZ