Thief 4 w produkcji...

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: BodomChild »

Hattori pisze:Że rzadko, to się akurat nie zgodzę. Po pewnym czasie istniały w większości domów patrycjuszy, kręciły się nawet po ulicach w Life of the Party.
To są zwykłe boty pomocnicze. Chodziło mi o boty-pająki, które pojawiają się tylko w Kuźni Dusz.
Hattori pisze: Chociaż, o ile Bobasy są wręcz ikoną TMA, o tyle są kompletnie antyklimatyczne względem TG - podobnie jak całe TMA.
E tam. TMA ma inny klimat niż TG i dobrze, bo po co robić dwa razy to samo? Jak dla mnie jedynka i dwójka wcale się ze sobą nie gryzą, tylko pokazują jakby dwie strony tego samego świata.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hattori »

Powiem tak. Z ekonomicznego punktu widzenia różnica między nowszym produktem a starszym może stać się na tyle duża, żeby zmienić całkowicie postrzeganie danej marki przez klienta. Jeśli więc ktoś zagrał w T1, spodobała mu się i następnie widzi kolejną grę z "THIEF" w tytule, może poczuć się zniesmaczony po przejściu T2 - ponieważ kupił ją, mając w pamięci miłe wspomnienia z T1, których to wspomnień ostatecznie nie odnowił i nie wzbogacił (może się tak stać, nie musi, niemniej jest to prawdopodobne w tym wypadku). Osobiście nie znam tytułu, który byłby w takim samym stopniu mroczny, ciężki i klimatyczny, co The Dark Project, przebija w tym nawet pierwszą część Stalkera. Jeśli *klient* po prostu oczekiwał więcej tego samego, mógł się zwyczajnie zawieść. LGS poszło do piachu z powodów finansowych - kto wie, czy właśnie nie przez grzebanie w wizerunku marki. :)
Tak jak mówisz, w drugą stronę też nie można przegiąć - powielanie wciąż tego samego pomysłu nie jest dobrą drogą, warto, żeby wszystko szło do przodu i się rozwijało. Pytanie jest tylko takie, czy nowy koncept nie wprowadzi aż zbyt wielu nowych zmian.

Co do tego, która część Thiefa jest bardziej klimatyczna/dopracowana/ciekawsza/PRAWDZIWSZA/LEPSZA, dajmy sobie spokój :). Od tego są inne wątki, już i tak przewałkowane na maksa. Poza tym - de gustibus.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Bukary »

Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że gra znana pod nazwą THIEF będzie kompletną katastrofą.

W zestawie "nowatorskich" rozwiązań, które wprowadzą "Złodzieja" w nową erę elektronicznej rozrywki, powitajcie zautomatyzowane skakanie!

:hur

I żeby mi ktoś przypadkiem nie nabrał ochoty na "przestarzałą" eksplorację! Bo dostanie obuchem!

:zab
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Ech, ci ludzie na ttlg też mają zapłon. Przecież to było wiadomo już miesiąc temu :roll:
Ale zważywszy na fakt, że EM ma jeszcze rok do premiery oraz na tzw. "shitstorm", jaki rozpętał się na ich oficjalnym forum, mam szczerą nadzieję, że to zmienią.
Przy okazji, jakaś odpowiedź w sprawie pływalnej wody?
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Nie pamiętam, czy to pisałem, ale najwyżej powtórzę. Padało wielokrotnie pytanie: "po co nam w T4 pływalna woda"? Jak dla mnie to oczywiste. Przecież to jest kolejny wymiar eksploracji, tak jak możliwość przedostawania się na wyższe lokacje dzięki strzałom linowym. Woda to rewelacyjne miejsca na sekrety, tajne przejścia i tak dalej. Dodatkowy motyw fabularny, jak zalany Bonehoard. I ostateczni zwykły realizm. Wkurzają mnie gry, gdzie bohater dotknąwszy tafli wodnej ginie. Wyobraźcie sobie Bonehoard bez jeziorka prowadzącego do sali posągów. Bez sensu!

Wiem, że być może pływalna woda w T1 to efekt chęci popisania się, że jak na 1998 rok, to LGS wymiatało fizyką. Mieliśmy ograniczone w ciekawy sposób powietrze (i oryginalnie zaprezentowane wizualnie), możliwość pływania pod sufitem, (The Sword lub Maw of Chaos), a także jak na owe czasy dobrą grafikę tej wody.

Ponadto woda to obowiązkowy element wielu lokacji: baseny, jeziorka, strumyki i cała reszta. T3 bez niej było podejrzanie suche, co wkurzało i po prostu źle wyglądało.
Obrazek
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Powiedz to Eidosowi :P
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: peter_spy »

Ja bym się naprawdę nie wychylał z argumentem pływanie + woda = realizm, w grze typu Thief, która po pierwsze z realizmem nie ma nic wspólnego, po drugie jeśliby zastosować ten "realizm" to nasz złodziej powinien zostawiać mokre ślady, kichać z przeziębienia, a jego narzędzia powinny rdzewieć ;)

Wszystko sprowadza się tak naprawdę do osobistych preferencji, bo zasłanianie się "logiką", "racjonalnym myśleniem" i "realizmem" zawsze będzie można jakoś wyśmiać w kontekście Thiefa, świata tej gry i wreszcie realiów profesji naszego bohatera. Jeżeli już mówimy o jakimkolwiek realizmie to woda powinna być traktowana dokładnie tak samo jak duże źródło światła, czyli czynnik odpychający, doprowadzający do wykrycia. No chyba że Garrett będzie miał ze sobą wodoodporny worek z ręcznikiem i ciuchami na zmianę, wtedy nie mam pytań ;)
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Wiesz Judith o co mi chodzi ;) Realizm w kwestii interakcji z otoczeniem. Logiczne, że zostawialibyśmy ślady, ale akurat w misji typu "Lost City" czy "Bonehoard" nie robiłoby to różnicy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Akurat zostawianie śladów mogłoby być bardzo fajnym mechanizmem. Dodałoby nowy wymiar do rozgrywki, w końcu teraz nawet droga wodna nie byłaby w 100% bezpieczna, bo niosłaby ryzyko wykrycia - i to nawet większe, niż bieganie w pełnym świetle. A Garrett mógłby schnąć z czasem (załóżmy, że akcja gry dzieje się w lecie) lub przyspieszyć proces przysiadając przy kominku - o ile nikt by go wcześniej nie dopadł ;)
Co do narzędzi - rdzewieją i tak, jeśli Garrett by o nie zadbał, powinny wytrzymać do końca misji. Inna sprawa np. z minami, które zamoknięte nie nadawałyby się do użytku. Ale to też nie byłoby złe - gracz musiałby decydować, czy chce grać agresywnie i używać min, czy po cichu - i pływać.

A brak pływalnej wody jest gÓpi i tyle :P
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: peter_spy »

Spidi - sure, w przypadku takich nawiedzonych / opuszczonych miejsc to nie ma większego znaczenia i może robić za metodę eksploracji, aczkolwiek można to równie dobrze zastąpić pustym kanałem z wodą po czubek buta i możliwością wspinania się / korzystania z lin :)

Flavia - to jest już taki stopień rozmieniania się na drobne, a jednocześnie rzecz wymagająca sporego wysiłku od strony realizacji technicznej, że każdy tech guy przerwałby Ci w połowie tych dywagacji i popukałby się w czoło ;)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Mieli 4 lata, miliony do wydania i najnowszą generację sprzętu komputerowego. I na co, ja się pytam?! Bo na razie wychodzi, że ta gra będzie prymitywniejsza, niż Thief Gold, który wyszedł 15 lat temu.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Czy ja wiem, czy to takie kosmiczne trudne? Red Faction miało dające się demolować otoczenie, a to gra z prehistorii. Tutaj celowe zostawianie mokrych śladów byłoby ciekawym rozwiązaniem.

Albo robimy grę przełomową, albo zwykłą produkcję do jednego zagrania ;) Choose wisely, Eidos :)
Obrazek
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: peter_spy »

Nom, i od tego czasu grafika poszła mocno do przodu, dzisiaj to jest znacznie trudniejsze.

A takie "drobiazgi" jak zostawianie mokrych śladów czy psucie się sprzętu stwarzają sporo problemów technicznych. Przede wszystkim, ślady trzeba zaimplementować systemowo, tak żeby się zawsze poprawnie pojawiały na danej powierzchni po wyjściu z wody (zapewne jako decal albo specyficzny particle). Do tego należałoby ustalić jaka ma być "długość" takich śladów (po ilu krokach / metrach / UU przestajesz je generować) i po jakim czasie będą one wysychać. Po trzecie, trzeba zaimplementować AI mechanizm wykrywania tych decali jako czegoś podejrzanego plus jeszcze system rozpoznawania kierunku, w którym idzie gracz, bo będzie głupio, gdy AI pójdzie w stronę odwrotną, niż wskazują ślady butów. Po czwarte (w ogromnym skrócie, bo nie mam pojęcia jak się do tego zabrać), trzeba opracować system psucia się przedmiotów od wody i wreszcie na koniec trzeba to wszystko właściwie zakomunikować graczowi poprzez interfejs lub samą grę, tak żeby zrozumiał wszystkie zależności i nie czuł się przez grę skarcony za coś, co mógł przegapić. Super proste i tanie ;)
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

Mniej zaawansowany system był już w... GTA i Thieverach. W GTA po wejściu w kałużę krwi pokonanego wroga nasz bohater pozostawiał krwawe odciski butów, podobnie jak w Thieverach ;) Jednak w tej drugiej AI chyba nie reaguje na to, ale gracze z przeciwnej drużyny w MP - rzec jasna :)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Nikt nie mówi, że taki system musiałby być idealny. Osobiście wolałabym, żeby był prymitywny i zabugowany, jeśli alternatywą jest zupełny brak pływalnej wody. Bugi da się naprawić, ale jeśli gra po chamsku nie przewiduje jakiejś opcji, to dupa zbita.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Daweon »

Jeśli podejdziemy do tego jeszcze bardziej realistycznie to po pierwsze: w wodzie prawie nic byśmy nie widzieli (pod wodą widzi z załamaniem 6 dioptrii), po drugie: nasz Garrett musiałby być wysportowanym pływakiem żeby swobodnie poruszać się pod wodą z obciążeniem miecza/sztyletu, łuku i wszystkich jego łupów. Na dodatek ruchy byłyby mocno ograniczone przez ubranie.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Commandos 1 (1998 rok?). Chodząc po śniegu trzeba było uważać, gdyż wróg mógł nas wykryć po śladach.
Obrazek
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Daweon pisze:nasz Garrett musiałby być wysportowanym pływakiem żeby swobodnie poruszać się pod wodą z obciążeniem miecza/sztyletu, łuku i wszystkich jego łupów. Na dodatek ruchy byłyby mocna ograniczone przez ubranie.
Pamiętajmy tylko, że Garrett nie jest pierwszym lepszym zbirem z ulicy, tylko Mistrzem Złodziejskim ;) We wszystkich częściach widzimy, że może bez problemu prześcignąć każdego mieszkańca Miasta, dźwigać ciała, wspinać się po linie i uprawiać inne akrobacje. Nie widzę powodu, dla którego nie mógłby pływać ;) Oczywiście wolniej, niż biegać, ale i tak powinno starczyć do pokonania krótkich tuneli.
A widoczność pod wodą ograniczono już w Half-Life, nikomu to nie przeszkadzało :roll:
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Bukary »

Flavia pisze:Przy okazji, jakaś odpowiedź w sprawie pływalnej wody?
Specjalnie poczekałem kilkanaście dni i przedwczoraj ponowiłem pytanie. Adam Badke napisał mi, że dalej nie wie, bo cały zespół wyjechał w tym tygodniu do San Diego. :))

Innymi słowy: nie liczyłbym na pływalną wodę w tej podróbce Thiefa. :cwa

Ale czymże jest pływalna woda (którą zresztą uwielbiam w grach) wobec znacznie poważniejszych problemów nowego złodziejaszka! :?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Daweon »

Flavia pisze:A widoczność pod wodą ograniczono już w Half-Life, nikomu to nie przeszkadzało
Tylko, że tam ta ograniczona widoczność nijak się miała do prawdziwej widoczności w wodzie. Efekt jest mniej więcej taki, jakbyś założyła bardzo mocne okulary dla dalekowidza.
Flavia pisze: Nie widzę powodu, dla którego nie mógłby pływać Oczywiście wolniej, niż biegać, ale i tak powinno starczyć do pokonania krótkich tuneli.
Bieganie to jednak nie pływanie. Odpowiadają za to inne mięśnie. Ciężko się spodziewać tak równego tempa i braku zmęczenia po człowieku mającego na sobie kilka kilo żelaznego ekwipunku oraz luźne ubranie (którego opór jest naprawdę dotkliwy) i który nie jest w tym specjalnie wyćwiczony. Oczywiście na siłę można się uprzeć, że to jest doskonały atleta we wszystkich dziedzinach i że skoro przy biegu się nie męczy to przy pływaniu też może, ale mimo wszystko mija się to z realizmem na koszt gameplayu.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Nivellen »

Mam wrażenie, że EM chce najzwyczajniej w świecie prowadzić graczy "po sznurku". Pływalna woda czy swobodne korzystanie ze strzał linowych zrujnowałoby to założenie. A może chcą nam pokazać interaktywny film, w którym będziemy się poruszać wg. planu twórców?
Co oni robią z naszą grą... :?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Mixthoor »

Nivellen pisze:Co oni robią z naszą grą...
Może oskryptowane Call of Thief?

Dobra łachery. A co z workiem na łupy? Dalej będziemy pakować nieskończoną ilość dóbr, z którymi można wszędzie wskoczyć, których nie można usłyszeć, gdy uderzają o siebie podczas chodu/biegu/skakania?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: peter_spy »

Ja się boję, że to będzie taka gra-wydmuszka, tak jak w przypadku ostatniego Tomb Ridera. Robimy reboot, ale nie wiemy co się graczom spodoba, więc wrzucimy wszystkiego po trochu, żeby zobaczyć co chwyci: odrobinę Uncharted, Assassins' Creed, trochę Call of Duty, a w warstwie fabularnej będziemy wciskać kit, że cały ten groch z kapustą jest opowieścią o tym jak Lara z nieśmiałej dziewczyny staje się kobietą i pełnoprawną panią archeolog — a nuż ktoś się nabierze :-D
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Offtop:
-Pani archeolog? Co ona wie o warstwach stratygraficzny?!
Koniec offtopu


Akurat bezdenny worek na łupy to chyba mus, aby gra była grywalna. Rozwiażanie jak z DIablo, że w chwili zapełnienia plecaka teleportujemy się do miasta, sprzedajemy i wracamy nie ma sensu ;) A byłaby ogromna szkoda, gdybysmy musieli na misji selekcjonować łupy ;)
-Tego świecznika nie wezmę, bo jest mało wart... lepiej ten obraz.

To byłoby realistyczne, ale chyba zabiłoby grywalność. Jakby nie patrzeć, Thiefy nawiązywały do tradycji ośmiobitowych, dwuwymiarowych gierek, gdzie opukiwało się ściany i zbierało punkty, by pobić hi-score starszego brata.
Obrazek
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Daweon pisze:Biegani to jednak nie pływanie. Odpowiadają za to inne mięśnie.
Ależ ja wiem, że to inne mięśnie, ale jeśli przyjmiemy, że Garrett to silny, wysportowany mężczyzna, to i pływanie powinien mieć obcykane. Zresztą nie mówimy tu o jakimś pływaniu wyczynowym, z zabójczym tempem i jeszcze na czas, tylko o spokojnym przepłynięciu krótkich dystansów, może być nawet z przerwami.
W nowej części powinno mu być jeszcze łatwiej, bo twórcy zrezygnowali z żelaznego ekwipunku (miecza/sztyletu), a i strój wygląda na bardziej obcisły :jez Tylko ten bezdenny (mam nadzieję) worek z łupami zostaje, ale przypuszczam, że w razie czego Garrett trzymałby się go mocniej, niż ostatniej butelki z powietrzem.
Daweon pisze:mija się to z realizmem na koszt gameplayu.
I to jest właściwa kolej rzeczy :jez Od realizmu mam realny świat, a gra ma być przede wszystkim grywalna.
Heroes are so annoying.
Zablokowany