[TTG] Gra zespołowa w Thievery

Zatrzymaj się tutaj, jeśli w Sieci lubisz przemieniać się w Mistrza Złodziejskiego Fachu lub Strażnika Miejskich Kosztowności, a zatem jesteś zainteresowany rozgrywką wieloosobową, powiązaną na różne sposoby z Thiefem.

Moderatorzy: Bruce, Bandit

Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

[TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Bandit »

Założyłem ten wątek, ponieważ musimy przedyskutować kilka kwestii związanych z naszą teorią gry zespołowej i tym jak jest realizowana podczas gry.

Nie mam najmniejszych wątpliwości, że gry zespołowej musimy się jeszcze nauczyć, ale wydaje mi się nie każdy do końca rozumie, czym jest taka gra w Thievery.

Jak wy wyobrażacie sobie grę zespołową w Thevery? Opiszcie jakąś sytuacje z gry, w której uczestniczyliście i dzięki współpracy udało się wam osiągnąć cel - może być wymyślona.

Zamieszczam tutaj film, którego treść będzie potem przydatna, ale wy pobierzcie go już teraz.
:arrow: Loot Grange
Ostatnio zmieniony 06 maja 2008, 02:45 przez Bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Black_Fox »

Gra zespołowa w TUT, hmmm... na ogól gram sam. ;) Ale np. jeden złodziej odciąga strażników, drugi kradnie. Jeden wyskakuje na światło drugi ogłusza goniącego go strażnika. Gra zespołowa ma też określony cel i taktykę, np. u nas w gildii podczas meczu kazdy powinien miec określony cel, jeżeli np. gramy w pięciu podczas meczu dzielimy się na 3 grupy, załóżmy, że gramy na Gerome, Bandit goni po evi, pozostali chodzą po dwie osoby razem i kradną. Trzeba też nauczyc się rozpoznawac miejsce w którym się zacznie grę przed kupieniem ekwipunku, to pozwoli (czasem) na zaoszczędzenie pieniędzy np. jeżeli dwóch złodziei zaczyna blisko baraków na Gerome - jeden nie kupuje wytrychów i zaoszczędza stówkę, bo można je znaleźc po wejsciu do nich. Drużyny powinny miec podział na sektory, jeżeli Bandit ukradłby już evi, powinien czekac na nas w wyjściu, reszta powinna wiedziec co okradac i kiedy np. 1st team rabuje 1st piętro, albo dzielą sie po połowie mapy. - Tak rozumiem grę zespołową, oczywiście to wymaga dużo pracy, aby kazdy wiedział co, gdzie i jak zrobic.

Cheers.

P.S. Świetny film... <brawo>
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Azaqi
Skryba
Posty: 278
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:05
Lokalizacja: mam to ukraść ?

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Azaqi »

Mam pomysł na rusha na tą mapkę. W sumie nic odkrywczego to nie jest, bo widziałem, już zastosowaniu podobny np.: w grze Bandita. Po prostu dodałem troszkę od siebie. Wygląda to następująco:
Niezależnie od miejsca startu kierujemy się jak najszybciej do głównych (podwójnych) drzwi domu - przy użyciu speeda i ewentualnie catfalla gdy startujemy z naprzeciwka owych drzwi. Koniecznie trzeba wyprzedzić strażników, którzy również będą się w tą stronę kierować, dlatego korzystajmy póki możemy z 5ięcio sekundowej, startowej niewidzialności. Wbiegamy do budynku i oba skrzydła podwójnych drzwi blokujemy crackami. Mamy trochę czasu zanim strażnicy dobiegną wiec czym prędzej obrabiamy cały dół począwszy od biblioteczki, przez sale bilardową skończywszy na karciarni. Trzeba jednak uważać na kręcącego się po głównym holu bota. Następnie wbiegamy na górę do zachodniego skrzydła. Wejście do niego blokujemy crackiem oraz 2 linami wbitymi w sufit. Teraz oczywiście trzeba jak najszybciej obrobić te pomieszczenia, jednakże nie tracił bym czasu na otwieranie wytrychami skrzyni w sypialni ponieważ w każdej chwili można się spodziewać ataku od strony mostu. Gdy uzyskamy na skutek naszych niecnych działań wartość loota powyżej 600 to świetnie, gdyż resztę znajdziemy w okolicach basenu i zacienionych korytarzy, a stamtąd do wyjścia niedaleko. Natomiast gdy loota będzie mniej niż 600 to nie ma się czym martwić, bo i tak mamy większość wiec kwestia czasu jest gdy dozbieramy resztę. Tak czy inaczej uciekamy jak najszybciej z zachodniego skrzydła gdyż najprawdopodobniej zaroi się tam od panów w zbrojach wkurzonych tym, że mogą nie dostać pensji w tym miesiącu ;) .
Obrazek
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: grim_reaper »

Przede wszystkim - niezły filmik :)

A co do gry zespołowej:

popieram zdanie foxa
Ale np. jeden złodziej odciąga strażników, drugi kradnie. Jeden wyskakuje na światło drugi ogłusza goniącego go strażnika
i dodam od siebie, że gra zespołowa tyczy się także guardów, o tym nie powinno się zapominać, a często tak jest ( dlatego nie lubię gier publicznych, bo wyrabiają złe nawyki ), bo guardzi każdy z osobna chce mieć tego "killa" zaliczonego, bo to pięknie wygląda w statystykach, ale czy taki guard, któremu się nie uda zabić, ale chociaż stagować, zobaczyć i krzyknąć "złodziej!", aby pomóc innym guardom, czy ubezpieczać kolegę, jak ten podpala w ciemnościach pochodnie, to nie jest przydatny?

Gra zespołowa to także podawanie innym swoich potionów, jeśli samemu się ich nie potrzebuje/prawdopodobnie nie będzie potrzebowało, to dawanie flar itp ( guardzi ).

Jak jeszcze o tym pomyślę, to więcej dopiszę :).
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Black_Fox »

grim_reaper pisze:i dodam od siebie, że gra zespołowa tyczy się także guardów
Ba! Oczywiście!
grim_reaper pisze:bo guardzi każdy z osobna chce mieć tego "killa" zaliczonego, bo to pięknie wygląda w statystykach
Zero komentarza... :|
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Bandit »

Taktyka polegająca na odciąganiu uwagi może wydawać się skuteczna, ale w rzeczywistości sprawdza się tylko na krótką metę. Stosowanie tej taktyki powoduje więcej strat niż zysków, bo myślący strażnicy nie dadzą się wyrolować w tak prosty do odczytania sposób. Dobrym przykładem może być tutaj nasz mecz z MbR, kiedy to oni będąc złodziejami próbowali odciągnąć naszą uwagę i sami wiecie, że nie skończyło się to dla nich po ich myśli, dlatego radzę zapomnieć wam o tym sposobie gry.

Zgodzę się z tym, że każdy musi wiedzieć, co ma robić, ale jest to o tyle utrudnione, że nie każdy posiadł wystarczające umiejętności by wykonać zadnie, który przypada na określone miejsce startowe. Jeśli powierzymy komuś mniej doświadczonemu trudne zadanie to najpewniej skończy się to dla niego startą życia a przecież nie o to nam chodzi. Musimy zminimalizować ryzyko do minimum, dlatego najtrudniejsze zadania powinny wykonywać zawsze te samem osoby po to żeby reszta mogła skupić swoją uwagę na prostszych, ale równie ważnych celach.

Jeśli chodzi o chodzenie w parach to nie jestem pewien czy to, aby na pewno dobre rozwiązanie, bo z jednej strony może wydawać się, że we dwójkę ma się większe szanse, ale gdyby lepiej się nad tym zastanowić to wcale nie jest to takie oczywiste. Jeśli dwóch złodziei natknie się na strażników w pomieszczeniu z dwoma wejściami, które zostaną zablokowane to stracimy dwa życia na raz zamiast jednego gdyby każdy poruszał się po mapie w pojedynkę.

Poza tym, gdy każdy złodziej będzie kradł w różnych miejscach to razem będziemy w stanie ukraść szybciej i więcej loota. Takie rozwiązanie wymaga dobrego rozeznania w rozłożeniu loota na mapie, aby złodzieje nie przeszkadzali sobie nawzajem i nie ryzykowali niepotrzebnie zbliżając się do miejsc, które zostały już okradnięte.

Największym atutem takiego rozwiązania jest to, że nie ma osoby, która nosi przy sobie cały loot, czyli niezależnie od tego, kto zginie nie zostaną od razu przekreślone szanse całej drużyny natomiast minusem jest to, że cel ucieczki muszą wypełnić wszyscy razem a to często staje się niemożliwe do zrealizowania, gdy strażnicy w odpowiednim momencie zauważą brak sporej części loota. Nawet ci pozornie słabi gracze z MbR pobiegli do wyjścia jeszcze przed pojawieniem się komunikatu o tym, że ukradliśmy wystarczającą ilość loota do wypełnienia celu misji.

Jeśli chodzi o strażników to tutaj nie może być mowy o chodzeniu w parach, ponieważ przebywając razem nie będziemy w stanie upilnować wystarczającej ilości pomieszczeń. Musimy dokładniej określić, czego mamy pilnować w zależności od tego skąd startujemy i tego czy mamy skrzynie, ponieważ skrzynia zawsze powinna leżeć na danej mapie w tym samym miejscu, aby nie było trzeba się o nią pytać. Liczbę wspólnych spotkań w jednym miejscu powinniśmy ograniczyć do minimum. Nawet przy wracaniu się do skrzyni nie powinna zdarzyć się taka sytuacja, że nagle wszyscy w jednym momencie biegną po flary. Po prostu na TS ten, kto ma zamiar wrócić się po flary najpierw powinien się spytać czy ktoś inny akurat nie jest w pobliżu skrzyni albo wręcz powinniśmy zmieniać warte. Czyli strażnik, który nie ma flar mówi swojemu zmiennikowi, że idzie do skrzyni a ten idzie pilnować miejsca, z którego tamten przybiegnie.

Zadaniem strażnika jest jak najwcześniejsze wykrycie złodzieja oraz jego zabicie, jeśli zdąży coś ukraść lub po prostu wypłoszenie go z danej lokacji. Reszta drużyny powinna być jak najszybciej informowana o każdym zauważonym złodzieju, gdzie się znajduje i w jakim kierunku podąża, czy porusza się w grupie oraz jeśli to możliwe, kim jest zauważony przeciwnik, ponieważ znając nick można niekiedy domyślić jak postąpi dany gracz.

Gdy znajdziecie gdzieś jakiś ekwipunek to powinniście powiadomić o tym pozostałych podając informację na temat: ilości, rodzaju i miejsca, w którym zostało to znalezione. Jeśli okazałoby się, że macie po dwa lub więcej jakiegoś ekwipunku to w takiej sytuacji powinniście udać się do skrzyni, stanąć na niej i go wyrzucić. Dzięki temu złodzieje nie będą widzieli tego ekwipunku a strażnicy podczas otwierania skrzyni będą widzieli, co w niej jest. Oczywiście skrzynia zawsze musi stać na podłodze i wrzucając do niej ekwipunek powinniście powiadomić o tym resztę drużyny o tym, co tam wrzuciliście i w jakiej ilości. Inne rzeczy typu jedzenie powinny być szybko zbierane oraz zjadane, ponieważ czas, jaki trzeba byłoby stracić na wyrzucenie tego wszystkiego jest stanowczo za długi. Komendę do szybkiego "pozbywania" się jedzenia podałem w temacie o klawioszologii.

Grimmy poruszyła bardzo istotny aspekt współpracy strażników, który na ogół utrudnia grę strażnikom. Mianowicie chodzi mi tutaj o konkurowanie strażników miedzy sobą o zdobycie fraga. Dotyczy to każdego z nas a najgorsze jest w tym to, że gdy strażnik biegnie w cień i na oślep wymachuje buławą często trafią nią w gracza ze swojej drużyny a to z kolei powoduje u tego drgania obrazu, co utrudnia mu celowanie a w przypadku kuszy uniemożliwia celne trafienie. Tyczy się to także strzelania z kuszy do swoich, ponieważ trafienie z jakiegokolwiek bełta powoduje chwilowe zatrzymanie się gracza w wyniku, czego ten musi zacząć rozpędzać się od nowa, ponieważ zanim zacznie się biec z maksymalną prędkością musi minąć odrobina czasu.

Sporo miejsca w waszych postach zajęło wam opisanie tego jak można byłoby przejść daną mapę a mi chodziło o zupełnie coś innego. Mieliście tylko ogólnie opisać sytuacje, która już zaistniała, czyli taka, którą byliście w stanie przeprowadzić i się sprawdziła.

Na wielu mapach przebieg gry jest uzależniony od tego gdzie pojawi się losowo rozkładany loot. Przykładowo na Grange przy najlepszym rozłożeniu dla złodziei (amulet + naszyjnik + stos złotych monet + berło + złoty kielich + pierścionek + wazon = 370) może być tak, że będą musieli zdobyć jedynie 430 loota a cała reszta (370) będzie nie do upilnowania dla strażników.

Według mnie DM stanowczo nie jest naszą mocną stroną, dlatego uważam, że powinniśmy zacząć więcej ghostować, ale nie chciałbym żeby te określenie zostało tylko pustym słowem. Żeby móc w ogóle dobrze ghostować trzeba dokładnie wiedzieć w ile miejsc trzeba się zakraść żeby zdobyć minimum wymaganego loota. Zakładam nawet taką możliwość, że ktoś, kto okrada salę bilardową specjalnie zostawi jeden stos monet żeby strażnik, który tam zajrzy, ale nie przyjrzy się dokładnie dalej myślał, że złodzieja jeszcze tam nie było. Oczywiście nie mam tu na myśli sytuacji, kiedy złodziej będzie miał raszować, bo raszuje się głównie po to żeby wynieść jak najwięcej loota w jak najkrótszym czasie.

Zanim zniknę na dłużej chciałbym przećwiczyć z wami pewną taktykę, która może dać nam sporą przewagę nad przeciwnikiem niezależnie od tego, jaką drużyną będziemy grać. Kluczową rolę w nowej taktyce odegra TS, zamieszczony wyżej film, który mam nadzieje już wszyscy obejrzeli oraz tabelka, na której podczas gry każdy będzie sobie zaznaczać skradziony loot itp. Zastanawiałem się nawet nad pomocnikiem, który słuchając tego, co mówimy analizowałby naszą sytuację i określałby nam gdzie powinniśmy się udać po brakującą cześć loota abyśmy nie ponosili niepotrzebnego ryzyka. Taka osoba nie musiałaby być obserwatorem gry, bo wystarczyłyby informacje z TS.

Wiemy, że na Grange jest 17 miejsc, w których może pojawić się 10 przedmiotów, więc jeśli na początku ktoś pójdzie do starego magazynu i sprawdzi czy jest tam jakiś losowo rozkładany loot to automatycznie będziemy wiedzieć, że na mapie jest gdzieś indziej jeszcze 9 innych przedmiotów, o ile mniej loota musimy zebrać, bo ten jest nie do upilnowania dla strażników lub, jeśli nie będzie tam losowego loota to wiemy, że musi być w 16 pozostałych miejscach i tak kolejno zaglądając do miejsc, które nie są silnie strzeżone możemy na bieżąco analizować stan loota na mapie. W przypadku Grange jest o tyle prościej, że jest dużo łatwych miejsc do sprawdzenia czy leży tam losowy loot. 1-sze w starym magazynie, 2-gie w kanałach, 3-cie widać przez szybę w jadalni, 4-te przez kraty w wartowni, 5-te i 6-te w kuchni, 7-me i 8-me w schowku, który rzadko bywa pilnowany, 9-te przy wyjściu z holu, na który można spojrzeć wchodząc od strony kuchni. Trudniejsze to te w środku, czyli w biblioteczne, sali bilardowej oraz po dwa w salonie i karciarni a najtrudniejsze w sypialni, którego moim zdaniem - nawet gdyby była tam setka, czyli najwięcej ile się da - nie warto ruszać.

Gdyby udało nam się zlokalizować przynajmniej te najwartościowsze losowo rozmieszczane przedmioty to już moglibyśmy sobie ustalić gdzie koniecznie musimy wejść a co możemy sobie odpuścić.

Uważam, że jest to o wiele lepsza strategia, ponieważ nie zmusza nas do ryzykowania no i dodatkowo każdy staje się dla drużyny równie ważny, bo zbiera informacje by potem ktoś mógł je wykorzystać.

Nie chciałbym żeby ktoś pomyślał, że film, który zrobiłem ma coś wspólnego z tym, co swojego czasu zrobił Convict na DE. Szczerze powiedziawszy nawet nie czytałem jego tematu, bo jak dla mnie był napisany zbyt skomplikowanym językiem, ale podobno też udało mu się wywnioskować coś interesującego. Niestety podczas gry zauważyłem ze Convo popełnia bardzo głupie błędy polegające na tym, że dwa razy wchodzi do tego samego miejsca najpierw otwierając zamki żeby sprawdzić gdzie i jaki leży loot by potem podliczyć sobie wszystko i dopiero wtedy zaczyna zbierać loot. Moim zdaniem tylko niepotrzebnie ryzykuje wchodząc do tych samych miejsc dwa razy. Lepiej zrobiły gdyby przed wzięciem loota zapisywał sobie na kartce, co ukradł. Dlatego nam przydałby się pomocnik, ponieważ informacji w TUT jest zbyt wiele żeby móc je szybko zapamiętać a nie zawsze ma się chwilę na zapisanie czegoś na kartce.

Gra zespołowa nie polega jak tu, co poniektórzy uważają na słuchaniu i wykonywaniu rozkazów tylko na wspólnym zrozumieniu i wykonaniu zadania. Nie liczcie na to, że ktoś powie wam podczas gry, co macie robić, bo to musicie wiedzieć sami i nie miejcie o do mnie pretensji, że nie udzieliłem wam wskazówek, bo podczas gry nie ma już na to czasu.

Jak już przemyślicie to, co tutaj napisałem napiszcie, jaką drogą wolelibyście podążyć? Czy wolicie grać na zasadzie odciągania uwagi czy chcecie spróbować mojej nowej taktyki?
Ostatnio zmieniony 25 grudnia 2007, 13:52 przez Bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: grim_reaper »

Auć, nie takimi dużymi literami po oczach, przecież widzę xD!

No ja jestem otwarta na nowe sposoby, tylko problem w tym, że...ostatnio drastycznie zmniejszyła mi się ilość wolnego czasu na granie, a jak już nawet mam tą godzinkę, czy półtorej, to akurat zawsze ktoś coś potrzebuje u mnie na kompie robić :x , dammit :(. A na ile Cię biorą w kamasze, Bandit?
Zastanawiałem się nawet nad pomocnikiem, który słuchając tego, co mówimy analizowałby naszą sytuację i określałby nam gdzie powinniśmy się udać po brakującą cześć loota abyśmy nie ponosili niepotrzebnego ryzyka. Taka osoba nie musiałaby być obserwatorem gry, bo wystarczyłyby informacje z TS.
oczywiście mówisz tu o treningach, prawda :P: ? Chyba nie sugerujesz, że powinniśmy mieć "spec-helpera" :shock:
Według mnie DM stanowczo nie jest naszą mocną stroną, dlatego uważam, że powinniśmy zacząć więcej ghostować
jupiiii! :-D :))
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Bandit »

Nie będzie mnie jakieś 9 miesięcy a może trochę dłużej. Poza tym nie będę miał stałego dostępu do neta od razu po powrocie, więc moja nieobecność może się nieco przedłużyć. :(
grim_reaper pisze:oczywiście mówisz tu o treningach, prawda? :P: Chyba nie sugerujesz, że powinniśmy mieć "spec-helpera" :shock:
Nie. Chodzi mi o normalną grę - my przeciwko innej drużynie. Nie chcę żeby polegało to na podpowiadaniu - nic z tych rzeczy. Mi chodzi wyłącznie o gromadzenie informacji, które napływają od graczy a nie tego, co obserwator sam może zaobserwować na ekranie, dlatego ograniczyłbym się wyłącznie do TS. Napisałem już, dlaczego uważam, że przydałby się nam taki pomocnik: "...informacji w TUT jest zbyt wiele żeby móc je szybko zapamiętać a nie zawsze ma się chwilę na zapisanie czegoś na kartce."

Oczywiście, jeśli masz w głowie kartę pamięci, na której potrafisz zapisać dowolną liczbę informacji w ułamku jednej sekundy i masz do tego stały oraz nieograniczonym niczym dostęp to ty możesz zająć się gromadzeniem wszystkich informacji o zebranym loocie, gdzie leżał lub może leżeć itp. ;) Bez wiedzy o tym gdzie i ile może znajdować się loota nawet nie mamy, co zaczynać z ghostingiem.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: grim_reaper »

Bandit pisze:Nie będzie mnie jakieś 9 miesięcy a może trochę dłużej.
łomatko...no tak, ale co ja się dziwię, jak mi si powiedzie to i ja na tyle, a może i dłużej zniknę w przyszłym roku :roll:
8-)

Nie mam karty pamięci w głowie, ja mam łeb 5 na 8 i różnie to bywa z tym moim pamiętaniem, a przy chaosie panującym zwykle w grze jest tym trudniej, choć gry klanowe nie są aż taką sieczką jak na publicznym.

No tak, ale czy ten obserwator to hmm uczciwe...tak do końca? Sam pomysł zły nie jest, ale jakoś tak dziwnie, no niby nie patrzy, nawet go w grze nie ma, ale jednak jest, taki szpieg ( coś w sam raz dla mnie :P:). No ale to moje odczucie.
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Przemek557 »

Kilka spraw:
1.)Co prawda na razie mówimy o Grange, ale mam pewne spostrzeżenie jeśli chodzi o Gerome: Złupienie wszystkich pomieszczeń w korytarzu do którego można się dosta przez, balkon, lub przez jedno z okien może nam dac:
-evidence
-zawsze 500 lootu
Ważne to spostrzeżenie, bo to ponad połowa tego co trzeba zrobic(a moze i nawet 3/4)
2.)Gdzie się Bandit wybierasz, jeśli można wiedziec :?:
3.)Gdziekolwiek jedziesz mam nadzieję że weźmiesz ze sobą Thievery :)
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Bandit »

Ja nie widzę w tym nic nieuczciwego. Szpiegiem też tego bym nie nazwał, bo przecież nie mówimy tutaj o podsłuchiwaniu lub podglądaniu przeciwnika. Jeśli ktoś nazwałby to oszustwem to równie dobrze można byłoby określić tym mianem sytuację, kiedy strażnik po zginięciu lub ogłuszeniu zdradza pozycję złodzieja, który mu to zrobił.

Mi raczej nie starczy juz czasu na analizę pozostałych map, dlatego ktoś inny powinien się tego podjąć. Nie trzeba od razu robić filmów. Wystarczy spisać informacje i udostępnić w przystępnej formie. Bardzo pomocnym narzędziem, które skraca czas poszukiwań loota jest edytor.

Wybieram się do wojska - to dla tych, co nie czytają całego forum. ;) Thievery ze sobą nie zabiorę, ale skill na pewno. 8-)
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: grim_reaper »

Jeśli ktoś nazwałby to oszustwem to równie dobrze można byłoby określić tym mianem sytuację, kiedy strażnik po zginięciu lub ogłuszeniu zdradza pozycję złodzieja, który mu to zrobił.
noooo... :roll:
Thievery ze sobą nie zabiorę, ale skill na pewno.
Jak wrócisz to opowiedz jak to naprawdę jest być KOTEM xD lolol. Tylko nam reżimu nie wprowadzaj po powrocie :-D hyhy ;).
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Przemek557 »

grim_reaper pisze:Jak wrócisz
Jeśli wróci... khykhy :)

Edit: Bandit wspominał że nie zdąży dokona analizy pozostałych map, więc proponuję by każdemu przydzieli po jednej.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Bandit »

Przemek557 pisze:Edit: Bandit wspominał że nie zdąży dokonać analizy pozostałych map, więc proponuję by każdemu przydzielić po jednej.
O tym będzie musiał zadecydować nowy lider chyba, że ktoś sam zgłosi się na ochotnika.

Według mnie najlepszym wyjściem jest zrobienie tabelek oddzielnie dla loota stałego, losowego i tego, który powinno ukraść się na samym końcu, kiedy brakuje go tyle ile można go znaleźć w miejscach niestrzeżonych stale przez strażników. Zrobiłem już takie tabelki do Grange:
:arrow: [url=http://thievery_mod4ut.republika.pl/forum/tabs.htm]Tabelka z lootem stałym[/url]
:arrow: [url=http://thievery_mod4ut.republika.pl/forum/tabl.htm]Tabelka z lootem losowym[/url]

Każdy powinien wydrukować je sobie lub przerysować na jednej kartce w taki sposób, że jedna tabelka będzie na przedniej stronie a druga na odwrocie. Przy drukowaniu trzeba ustawić wszystkie marginesy na 0 (zero).

Wypełnione tabelki mogą wyglądać tak jak na zamieszczonych obrazkach:

Obrazek

Obrazek

Instrukcja:
- W pola u góry wpisuje się nicki a samych pól jest tyle ile jest żyć dla złodziei na danej mapie.
- Jeśli ktoś zginie to skreśla się jego nick i wpisuje się w nowej kolejnej wolnej kratce a pod nickiem pisze się wartość loota, która została mu po zginięciu. Jeśli jakiś inny złodziej zbierze loot, który wypadnie po tym, który zginął to zebrana wartość loota musi zostać wpisana pod nickiem osoby, która zebrał ten loot.
- Gdy ktoś zbierze mniej loota niż jest określone w kolumnie "Ilość" to podaje ile zebrał loota i jego łączną wartość. Wpisujecie wtedy ilość, jaka została zebrana a po ukośniku piszecie łączną wartość zebranego loota.
- Jeśli zostanie zebrana z danego miejsca taka sama ilość loota, jaka została określona w kolumnie "Ilość" to stawiacie tylko "+".
- W przypadku loota losowego nie musicie opisywać "Rodzaju loota", bo wystarczy, że wpiszecie jego wartość, ponieważ po samej wartości można się domyślić, o jaki rodzaj loota chodzi.
- Bardzo ważne jest to, aby opisywać czy w danej lokacji znajdował się loot. W kolumnie "Obecność" wpisujecie "+", jeśli znajdziecie losowy loot lub "-" jeśli nie będzie tam loota.
- W tabeli "EXIT LOOT" znajdują się miejsca, z których nie wolno wam brać loota dopóki nie dostaniecie na to pozwolenia. Takie pozwolenie jest wydawane po tym jak łącznie uzbieracie wystarczająco dużo loota, aby po dodaniu loota z miejsc określonych mianem "EXIT LOOT" łączna summa była równa lub większa od wartości 800.

Przy projektowaniu tabelek starałem się, aby były przejrzyste oraz żeby nie było trzeba tracić dużo czasu na wpisywaniu dużej ilości znaków. Mam nadzieje, że niczego nie pominąłem, ale jeśli ktoś ma pomysł na lepszą tabelkę to możemy jeszcze wprowadzić jakieś zmiany.

Niech każdy przygotuje sobie na kartce te tabelki do jutra (na piątek) na godzinę 18:00. Spróbujemy przejść mapę tym nowym sposobem bez zabijania oraz bez raszowania. Na TS zdradzę wam więcej szczegółów i dopowiem to, czego będziecie chcieli się dowiedzieć.

-:edit:-

Po pierwsze: Bez podstawowej wiedzy, jaką jest umiejętność nazewnictwa miejsc na mapach nic nie wskóramy. Najpierw nauczcie się nazewnictwa a potem zaczniemy myśleć o gromadzeniu informacji o loocie.

Następnie musicie nauczyć się rozłożenie loota na mapie, bo bez tego ciężko jest się dogadać. Specjalnie zrobiłem film żeby wam to ułatwić, więc nie macie wiele do zrobienia...

Ewentualnie, jeśli nie jesteście w stanie tego zrobić to będziemy musieli pójść na kompromis i zamiast zapamiętywać to gdzie i jaki może pojawić się loot będziecie musieli wiedzieć, co możecie ukraść w danym momencie rozgrywki.

Jest to bardzo ważne żeby po wejściu do domu nie kraść od razu loota, który leży na widoku, bo strażnicy szybko zorientują się, że w pobliżu musi być złodziej a to z kolei doprowadzi do wykrycia was oraz waszej śmierci. Dlatego dobrym wyjściem byłoby podzielnie mapy na 3 strefy.

Do strefy nr 1 zaliczałby się loot taki jak ten w starym magazynie, na basenie oraz w kilku innych miejscach gdzie bardzo łatwo jest go ukraść.

Strefa nr 2 to miejsca takie jak: schowek, wartownia, salon itd.

Strefa nr 3 to sala bilardowa, biblioteczka, zachodnie skrzydło itd.

Ze strefy nr 1 pod żadnym pozorem nikomu nie wolno byłoby ukraść żadnego loota dopóki nie zostałby osiągnięty pewien pułap wspólnie zebranego loota z pozostałych dwóch stref. Na samym początku powinna zostać ukradziona większość loota ze strefy 3, ale z racji, że nie każdy byłby w stanie to zrobić, strefę nr 3 okradaliby tylko najlepsi gracze wcześniej do tego wyznaczeni natomiast na strefie nr 2 skupialiby swoją uwagę ci słabsi gracze.

Szczerze mówiąc odczuwam ulgę mając świadomość tego, że niedługo nie będę musiał się tym martwić, bo ciężko jest mi dojść z wami do porozumienia. To, co piszecie na forum w ogóle nie pokrywa się z tym, co robicie podczas gry. Macie złe nawyki! To trochę tak jakby próbować zapanować nad grupką rozwydrzonych przedszkolaków, która nie che słuchać swojego wychowawcy... :roll:

No i musicie mieć trochę więcej wiary w swoje możliwości...
Ostatnio zmieniony 26 grudnia 2007, 21:23 przez Bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Przemek557 »

O cholera... Trzeba coś napisać bo nic się nie dzieje. Bandit by dostał jakąś przepustkę i to zobaczył to zawału by dostał..... ;) Ale mniejsza o to : Myślę że powinniśmy ciągle pisać wszystkie spostrzeżenia dotyczące Thievery, a nie zostawiać je dla siebie. Chciałbym dodać coś jeszcze odnośnie Grange. Będąc Thiefem, duże, hałaśliwe rozsuwane drzwi, powinno się zamykać za sobą, albo przynajmiej tą żelazną sztabę(wystarczy się wychylić i kliknąć w dziurę do której się to wsuwa - wtedy nie narażamy się na "killed his own dumb self").Wiem że wszyscy to wiedzą, ale nielubię specjalnie Grange, więc dość późno się skapłem :o . I jeszcze jedna rzecz odnośnie Grange: Warto schować się w cieniu na trasie poktórej chodzi strażnik, i w momencie kiedy przechodzi przez rozsuwane drzwi pokazać mu się. On się zatrzyma, a wtedy... :twisted: :twisted: :twisted:
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: grim_reaper »

Oj Przemek, jak chcesz się dzielić z ludźmi spostrzeżeniami o Tutkach, to w dziale Multi, tu ich nikt poza członkami klanu nie widzi :roll: ;) . To tak na przyszłość :).
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Przemek557 »

a po co mówić innym?? :twisted:
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: grim_reaper »

Nie chodzi mi o jakieś super-sekrety, ale o jakieś wrażenia z gry, coś Ci się fajnie udało zrobić, wygrać, było śmiesznie itd ;).
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Michal
Poganin
Posty: 729
Rejestracja: 02 listopada 2006, 13:33
Lokalizacja: Tychy

Loot na SkeltstonHead

Post autor: Michal »

Korzystając z chwili wolnego czasu postanowiłem przeanalizować ilość lootu w poszczególnych budynkach na mojej ulubionej mapce. Taka wiedza może być przydatna do odpowiedniego zaplanowania zebrania wymaganego 700 łupu. Gdy brakuje jeszcze powiedzmy 200 wiadomo gdzie warto iść aby obrobić tylko 1 budynek i zabrać nogi za pas. A więc



:arrow: Dom na nabrzeżu po prawej
Obrazek

130 (50 w budynku + 80 w podziemiach pod budynkiem)



:arrow: Dom na nabrzeżu po lewej
Obrazek

115



:arrow: Dom w centrum 1
Obrazek

405 (330 w budynku + 75 w jego podziemiach)



:arrow: Dom w centrum 2
Obrazek

295 (210 na górze + 85 na dole)



:arrow: Kościół
Obrazek

205



:arrow: Dom na końcu
Obrazek

220


Może tak jest bardziej przejrzyście
Obrazek




Teraz pracuję nad opisem lootu na Asylum :-)
Awatar użytkownika
aldaris
Miastolud
Posty: 79
Rejestracja: 09 kwietnia 2006, 21:17

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: aldaris »

Yhmm... Loot na Asylum?
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Black_Fox »

aldaris pisze:Yhmm... Loot na Asylum?
To był żart Aldaris. ;)

A tak w ogóle jesteś pewnien, że ten loot w chatkach jest stały? Bo może byc losowy.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Przemek557 »

Z tego co wiem to loot jest stały.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
aldaris
Miastolud
Posty: 79
Rejestracja: 09 kwietnia 2006, 21:17

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: aldaris »

Fox: Moja odpowiedź również była żartem :P: :P: W końcu na żarty reaguje się śmiechem albo coś i to było to coś :P: W każdym razie Michał zrobił dobry opis.
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: [TTG] Gra zespołowa w Thievery

Post autor: Black_Fox »

aldaris pisze:W każdym razie Michał zrobił dobry opis.
Właśnie, Michał. - <brawo> Przyda się na (jeśli będzie) meczu, lub w innych okolicznościach.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
ODPOWIEDZ