Kto może się dołączyć?
Praktycznie każdy! Jedyne wymaga się aby gracz chcący wziąć udział w turnieju nie był zbanowany na serwerach, na których będzie odbywał się turniej. Administratorzy sprawdzą, czy gracz może być dopuszczony do turnieju.
Czy potrzebuję zespołu?
Nie! W ToD V wybór odbędzie się na zasadzie selekcji ludzi do poszczególnych drużyn. Jedyne, co musisz uczynić, to zgłosić swoją chęć uczestnictwa po przez PM, dzięki czemu wejdziesz do puli uczestników.
W jakim układzie będzie odbywał się ToD?
Zostanie zastosowana pseudo podwójna drabina eliminacji. Po pierwszej rundzie zespoły, które wygrały będą przydzielone do grupy zwycięzców a przegrane do grupy przegranych. W drugiej rundzie znowu wszystkie zespoły będą współzawodniczyć w ich grupach, ale ci, którzy wcześniej znaleźli się w grupie przegranych i znowu przegrają zostają całkowicie wyeliminowani z turnieju. Po zakończeniu 2 rundy, gdy 1/4 zespołów zostanie wyeliminowana, zespoły jeszcze raz zostaną przydzielone do nowych grup zwycięzców i przegranych według rezultatów z 2 rundy. Zasadniczo możesz wygrać turniej nawet, jeśli twoja drużyna przegra dwie rundy o ile nie przegrywasz w grupie przegranych. Jeżeli zostaną trzy zespoły to ten, który wygra przechodzi do następnej rundy w grupie wygranych. W gruncie rzeczy zespół może być wyeliminowany z turnieju, jeżeli przegra dwa razy pod rząd.
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, ale wychodzi mi na to, że jeśli zostaną trzy zespoły i pierwszy zespół, który wygra przechodzi do rundy finałowej a ten drugi, który przegra zostaje wyeliminowany lub od razu zajmuje 3 miejsce w całym turnieju. Według mnie to kiepskie rozwiązanie, bo ten przegrany mógłby zająć drugie miejsce, jeśli pokonałby zespół, z którym nie grał.
Jak długo będzie trwał turniej?
Turniej będzie przebiegał w ustalony godzinach w czasie jednego weekend. Oczekuje się, że twój zespół będzie gotowy do gry na określoną godzinę. Jeżeli nie będzie obecna wystarczająca ilość graczy jednego z zespołów to administracja po 10 minutach oczekiwania może od razu przyznać wygraną przeciwnemu zespołowi, który stawi się w komplecie.
W jaki sposób mój zespół może utrzymać kontakt z administracją turnieju?
Został utworzony specjalny kanał IRC, który można znaleźć na serwerze StarChat pod kanałem oznaczonym jako #ToD. Jeden gracz z każdego zespołu powinien przesiadywać na wymienionym kanale i przekazywać swojemu zespołowi ważne wiadomości na temat turnieju. Oprócz kanału będzie także rozrysowana graficznie drabina postępów drużyn.
Jak będzie wyglądała sytuacja z komunikacją głosową?
Komunikacja głosowa będzie możliwa tylko wtedy, gdy obydwa zespoły ustnie wyrażą na to zgodę. TuF TeamSpeak serwer będzie dostępny dla tych, którzy nie mają innego serwera a będą życzyli sobie komunikacji głosowej.
Hehe no to żeby utrudnić grę przeciwnikom można powiedzieć, że nie będzie się korzystać z komunikacji głosowej w związku z tym nie życzymy sobie tego, aby przeciwnicy to robili a my i tak sobie wejdziemy na jakiś serwer, bo nie da się tego sprawdzić czy ktoś jest na TS nie znając serwera - teoretyzuję oczywiście.
Proces wybierania zespołów
Tym razem w ToD będzie wypróbowany nowy sposób wybierania zespołów by uniknąć tworzenia takich, które ludzie nazywają zespołami elitarnymi. Jednakże chcemy także uniknąć całkowicie przypadkowych zespołów. Ten system będzie wyglądał tak, że:
• gdy składasz prośbę o udział w ToD musisz jednocześnie określić czy chcesz być kapitanem lub nie.
• pewna liczba kapitanów (opierająca się na liczbie ludzi, którzy zgłosili chęć uczestnictwa w turnieju) będzie losowo wybrana z kapelusza i w ten sposób zostanie określone to, kto będzie kapitanem.
• lista wszystkich pozostałych uczestników zostanie wysłana jedynie do kapitanów i wtedy jeden po drugim będą dobierać sobie graczy tak aż nie pozostanie żadna osoba bez przydziału. Przebieg tego procesu będzie zamknięty dla pozostałych uczestników do czasu aż wszystkie zespoły zostaną utworzone a oficjalne listy będą ogłoszone.
• kapitanowie będą musieli pojawić się 7 października na kanale IRC, ponieważ w tym dniu zostaną wyłonione zespoły.
Zasady meczowe
• Ustawienia serwerów będą wyglądały następująco:
* Poziom AI: Clever
* Maksymalna liczba AI podążających za jednym graczem: 3
* Jeśli AI zostanie oślepione to nie będzie stało w miejscu.
* Kwota, z którą startują strażnicy: 850.
* Kwota, z która startują złodzieje: 600.
* Długość rundy: 30 minut lub tyle ile ustawi time modifier.
* Ilość dóbr gubionych przez złodziei: 50%
* Skrzynia strażników: dostępna
• Obydwa zespoły wejdą na prywatny serwer, który będzie przygotowany do turnieju. Administracja zrestartuje mapę dwa razy, aby całkowicie zresetować serwer. Wtedy wejdą do gry dwaj gracze jako złodzieje po jednym z każdego zespołu. Auto-balance przydzieli jednego z graczy do zespołu strażników a drugi zostanie złodziejem. Zespół, którego gracz zostanie przydzielony do złodziei będzie mógł wybrać mapę lub będzie mógł pozostawić tą decyzję przeciwnikom. Po wybraniu mapy przez jeden zespół drugi będzie mógł wybrać między opcjami strzeżenia i okradania w pierwszej rundzie. Gra rozpocznie się dopiero wtedy, gdy któryś z zespołów wygra pierwszą grę. Wtedy zespoły zagrają mapę ponownie po zmianie ról. Do zwycięstwa są potrzebne dwie wygrane rundy, więc jeśli po dwóch pierwszych będzie remis to zostanie rozegrana trzecia runda z ponowną zamiana ról i to ona zadecyduje o tym, który zespół zwycięży w danym meczu.
• Jeśli wystąpią jakieś problemy z serwerem i gra nie będzie mogła być kontynuowana to gra zostanie zrestartowana bez względu na okoliczności. Jeśli problemy z prawidłowym funkcjonowaniem serwera będą wynikiem działania graczy z któregoś zespołu to administracja będzie miała prawo wykreślenia takiego zespołu z turnieju.
• Jeśli przydarzy się taka sytuacja, że będzie brakowało jednego gracza w którymś zespole to taki zespół będzie mógł wybrać pomiędzy opcjami przegranej meczu lub gry bez jednego gracza.
Ostatnio ten przepis nie był przestrzegany, ponieważ u nas było 4 graczy a w przeciwnym zespole było 3 graczy a to my musieliśmy zadecydować, który będzie obserwatorem tak, aby było po równo mimo to, że graliśmy strażnikami. Swoją drogą mogliśmy wtedy zaprotestować, ale jak nie zna się swoich praw to potem się przez to przegrywa...
• Jeśli zespoły są nierówne z powodu tego, że na początku zostały tak ułożone to wtedy zespół z większą liczbą graczy będzie musiał wybrać gracza, który będzie obserwował grę, aby zrównoważyć liczbę graczy w obydwu zespołach.
• Po każdym zakończonym meczu, administracja prześle wyniki do organizatora turnieju tak, aby mógł uaktualniać tabelę z wynikami. Zespoły po zakończonym meczu mają czas wolny do następnego meczu.
Poprzednio taka przerwa w naszym przypadku trwała ponad cztery godziny! Moim zdaniem jest to kolejny wielki minus systemu zastosowanego w ToD, bo co to za turniej, który rozgrywa się przez cały dzień a w rzeczywistości gra się tylko godzinę lub półtorej. Poza tym nie każdy ma tyle cierpliwość by czekać kilka godzin na jeden krótki mecz.
Co się stanie, jeśli mój zespół wygra cały turniej?
Zostaniecie ukoronowanymi zwycięzcami, a pieśni o waszych czynach będą śpiewane po wsze czasy. No i posiądziecie renomę wśród tutkowej społeczności.
W jaki sposób mogę zapisać się do turnieju?
Po pierwsze musisz być zarejestrowanym i aktywowanym użytkownikiem forum: http://forums.blackcatgames.com
Twój nick na forum powinien pokrywać się z tym, którego używasz podczas gry. Następnie musisz wysłać prywatna wiadomość po przez forum do organizatora turnieju, którym jest Biohazard. Przed wysłaniem wiadomości upewnij się, że będziesz w stanie uczestniczyć w turnieju w godzinach od 17:00 do prawdopodobnie 3:00 nad ranem, 21 i 22 października. Organizacja turnieju wymaga tego, aby wszystkie zgłoszenia dotarły do 1 października, ponieważ muszą zostać przydzielone godziny do poszczególnych drużyn.
W wiadomości powinny zostać zawarte takie informacje jak: Nick z gry, to czy chciałoby się zostać kapitanem, ale wtedy trzeba być dostępnym praktycznie cały dzień 7 października na kanale IRC oraz należy podać strefę czasową, w jakiej się mieszka.
Przykładowy formularz może wyglądać tak:
Black Cat Forums » Thievery Forums » Thievery Discussion » Tounament of Darkness VTitle: Tournament of Darkness V
Message: Hello,
please count me in to the tournament.
My nickname is TwójNick and my time zone is GMT +1.
I don't want be a captain.
Biohazard pisze:Tournament of Darkness V
That's right ladies and gentlemen, ToD is back by popular demand! Everyone had better start honing their skills again, because this is going to be the best installment yet.
About Tournament of Darkness
Who can join?
-Anyone actually! The only requirement is that you can not be banned from a major server. The reason for this is we are going to be using those servers to host the tournament, and it will be up to the server admins and the ToD admins to make the call as to whether you can join.
Do I need a team?
-No! In ToD V the team selection will be in a draft style format. All you have to do is sign up and you will be entered in a pool of participants.
What will the layout of ToD be?
-ToD will be a pseudo double elimination ladder. After the first round of play the teams will be divided into a winning and losing bracket. In round 2 all the teams will compete again in their respective brackets, but the teams that lose in the losing bracket will be eliminated. After round 2 is complete and 1/4 of the teams have been eliminated, the teams are once again reshuffled into a win/loss bracket determined by the results of round 2. Essentially you can win the tournament and have had two losses on your record, as long as you don't lose in the losing bracket. If a team gets a by (which will happen when only 3 teams remain), the team with the by will be placed in the winning bracket for the next round of play. In essence, your team is eliminated from the tournament if the team loses two rounds in a row.
How long will the tournament last?
-The tournament will be at set times throughout the weekend. Your team will be expected to have players ready to go at your assigned time. If the players are not present, the admin will declare a forfeit after 10 minutes.
How can my team keep contact with the admins as the tournament progresses?
-Tournament of Darkness now has its own IRC channel that can be found on StarChat at #ToD. Your team will need at least one member there to keep up with the latest news as the tournament is running. In addition to the IRC channel, a graphical ladder will keep the standings up-to-date.
What about voice communication programs?
-Voice comms will be allowed if BOTH teams verbally agree to it beforehand. The TuF TeamSpeak server will be available to those who wish to use voice but don't have the means to host a server.
Team Selection Process
This time around, ToD will be trying out a new system for team selection to avoid the creation of what people are calling “elite teams”, while avoiding the completely random teams. The system will work like so:
-When applying to be in ToD, you must specify whether you would like to be a team captain or not.
-A certain number (based on number of people in the tournament) of captains will be randomly chosen from a hat, and this will determine who and the order of the team captains
-A list of all remaining participants will be given to the team captains only, and one by one they will each keep picking players until no one is left. This process will stay private until all teams have been formed, at which point the official rosters will be posted.
-Team captains will need to be online on October 7th in the IRC channel, the day that the drafting process will take place.
Match Rules
-Server settings will be:
* Clever AI
* 3 max following AI
* AI do not stand still when flashed
* 850 starting loot for guards
* 600 starting loot for thieves
* 30 minute time limit + map time modifier
* Loot drop - 50%
* Supply chest active
-Both teams will enter a private server (which will be provided by the tournament). The admin will restart the map twice to completely reset the server. Then, one player from each team will attempt to join the game as a thief. The auto-balance will send one team member to the guard team and leave one member as the thief. The team thats member was randomly chosen by the server to thieve then gets the option to choose a map or let the other team choose the map. After a map has been selected by one team, the other team is given the option to thieve/guard the first round. Gameplay will commence until a team has won the first game. Then the teams will play the map over again after switching roles. The round is best of 3, so after the second game there could be a potential winner. If not, the two teams will switch roles again and play a third round to determine a winner.
-In the event of a server crash, the game will have to be restarted no matter the circumstances. If the server crash was caused by malicious intent, the admins can kick your team from the tournament.
-Should one player from a team be absent, that team can choose to forfeit the match or play a man down. If the teams are uneven due to the drafting process, then the team with the larger number of players will need to select one member to spectate and balance out the teams.
-After the match is complete, the tournament admin will submit the results to me so I can update the standings. You are then free to do as you wish until your next match is up.
What happens if I win?
You are crowned the winner of the tournament and songs will be sung about you for ages to come. Well, you’ll get some kudos within the community at least.
How Do I Sign Up?
Easy. Send a PM my way.
Be sure you can be around for the days of the tournament, starting around 4 PM going until possibly 2 AM GMT on October 21 and 22. I'll need your application by October 1 to prepare times and servers.
Please include:
Your TUT Name
Whether you would like to be a captain (Make sure you can be available on October 7th if you are interested in leading a team)
Your Timezone (Please express as GMT -6 or GMT+3)
--------------------------------------------------------------------
If there are any further questions, you can PM me or just ask them here. I'd be happy to clarify or state anything I might have missed.