Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 gru 2010 01:21 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Kod źródłowy T2 (w tym Dromeda) znalazł się w sieci. :-D Archiwum zawiera także fragmenty kodu SS2 i Deep Cover.

http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035146

Dark source - Technical Discussion

http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=134091

EDIT [12.12.2010]

http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035870

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 07:26 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2800
Nareszcie! Jest więc realna szansa na zupełnie inny wygląd naszej ulubionej gry :rad

Nameless Voice napisał(a):
Source code for the games, editor, scripts, etc. all seems to be there. It looks like there are a few header files missing, but those shouldn't be that important.

I've already found a couple of limits just written right there in the code, such as a single line which appears to set the palette limit to 256. Once we get everything sorted out and compiling, it should be a very simple matter to raise those limits.


Martwią mnie jedynie kwestie prawne. Wszelkie poprawki i ulepszenia będą mogły być aplikowane jako nieoficjalne i do użytku osobistego. Ciekawe, jak to wpłynie na sposób dystrybucji takiego pakietu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 12:42 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Na początek będzie miło jeśli znikną niektóre błędy i limity (zgodność z Win 7, wieczny problem z mgłą, teksturki w wysokich rozdzielczościach, limit poly, limit obiektów itp.). :-D

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 12:46 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2008 21:42
Posty: 800
Lokalizacja: Swarzędz
Abru napisał(a):
Na początek będzie miło jeśli znikną niektóre błędy i limity (zgodność z Win 7


O to to! Właśnie ja najbardziej czekam za jakimś dobrze zrobionym portem źródłowym.Takim Eduke32 i Zdoom tylko że robionym dla Thiefa. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 13:03 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2008 21:32
Posty: 4597
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
A to tak można sobie wziąc kod T2 i poprzerabiać bez pytania?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 14:08 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Kod jest opublikowany "nielegalnie" - dlatego właśnie nazywa się wyciekiem. Istotnie w paczce jest kod źródłowy trzech gier: System Shock, Thief 2 oraz Deep Cover. Trudno powiedzieć czy jest to pełny kod, ale jest tego dość sporo.

Wprowadzanie zmian jest oczywiście możliwe, ale wyłącznie w ramach własnych prac. Zmian nie można publikować, ba ... nie wolno nawet opublikować skompilowanej wersji.

To nie oznacza oczywiście, że ludzie tego nie będą robić :mru

W obecnej sytuacji Eidos powinno zareagować wypuszczeniem kodu w pełnej postaci na swoich oficjalnych serwerach. Powinni także zamieścić odpowiednie dementi w tej sprawie. Chyba, że w obliczu nadchodzącego Thiefa 4, zależy im na większym zamieszaniu.

Miejmy nadzieję, że zachowają się szczodrze i w końcu uwolnią kod na jakieś Open Source'owej licencji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 14:14 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2009 13:41
Posty: 849
Lokalizacja: Cyców
Świetnie!
To pytanie dla tych co się bardziej znają ode mnie:
Będzie można całą grafikę odnowić, czy tylko jej niektóre elementy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 14:47 
Miastolud
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 kwi 2010 19:37
Posty: 66
matilon napisał(a):
Świetnie!
To pytanie dla tych co się bardziej znają ode mnie:
Będzie można całą grafikę odnowić, czy tylko jej niektóre elementy?


Będzie można zrobić wszystko :hyh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 14:51 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Wyciek dotyczy kodu źródłowego samego silnika. Jeśli komuś uda się to skompilować (a to jest tylko kwestia czasu) to z pewnością zajmą się limitami (maksymalnymi dopuszczalnymi ilościami brushy itp...) Dromed'a.

Grafika oryginalnej gry, czyli wszystkie składniki plików CRF, także objęte są licencją LGS - a obecnie bieżącego właściciela, czyli EIDOS. Jeśli więc ktoś skompiluje silnik (nielegalnie), to będzie musiał podłączyć go pod assety (zestaw grafiki, dźwięków, muzyki itd...) oryginalnej gry. To rodzi kolejny problem legalności. Jest to więc taka spirala problemów prawnych.

Jeśli EIDOS wypuści w końcu kod źródłowy silnika na zasadach Open Source, to pozostaje kwestia licencji oryginalnych assetów (zawartości plików CRF). One także IMO powinny być uwolnione. Dopiero wtedy społeczność będzie miała dostęp do w pełni legalnej i wolnej wersji gry. Oczywiście to wszystko dotyczy także edytora.

Poprawa grafiki będzie z pewnością możliwa. Thief 1/2 używał jednak dostępu do kart grafiki poprzez starożytnego już dzisiaj DX'a. Developerzy będą musieli z pewnością podkręcić silnik w stronę wykorzystania np: DX 11. A może OpenGL'a - przecież posiadając kod źródłowy, będzie można zrobić grę niezależną od platformy!.... rozmażyłem się

Najpierw muszą jednak rozwiązać aspekty prawne. Bez tego ani rusz.

Na forum TEG już zaczęli kombinować z kodem. Nawet dywagują nad utworzeniem wstępnej ekipy developerskiej....

Niestety moim zdaniem Sourceforge.net odpada ze względów prawnych.

Natomiast tutaj:

http://modetwo.net/darkmod/index.php?/topic/12004-thief-2-ss2-deep-cover-source/

możecie już przeczytać o wstępnych analizach kodu od strony developerów projektu DarkMod. W szczególności przeczytajcie wypowiedź Greebo (główny koder DarkMod'a).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 18:15 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2003 08:52
Posty: 4767
Lokalizacja: Poznań
JegoCien napisał(a):

Będzie można zrobić wszystko :hyh

To ja poproszę RTSa :hyh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2010 18:21 
Miastolud
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 kwi 2010 19:37
Posty: 66
marek napisał(a):
JegoCien napisał(a):
To ja poproszę RTSa :hyh


Oczywiście że się da, to jedynie zmiany na poziomie jakichś 30-35% kodu. Organizuj ekipę i do dzieła :hyh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2010 11:31 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Kolejny wyciek. :o

Cytuj:
Sometime one good thing is getting better. Who wants a second helping ? Please don't ask me where I've got it, because I'll never tell you.


http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035870

W archiwum znajdują się podobno wszystkie brakujące pliki źródłowe. :o

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2010 14:43 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2800
Abru napisał(a):
W archiwum znajdują się podobno wszystkie brakujące pliki źródłowe. :o

Jednak nie do końca...
jermi napisał(a):
Hmm ... did I call it too soon? There are still some functions missing - two of the directories in the latest package are empty. Also env.rc, init.rc and make.rc (included by the library and game executable makefiles) are still missing.


Ale i tak jest wystarczająco dużo, aby zacząć dłubać przy ograniczeniach silnika, dających się najbardziej we znaki Dromedziarzom.
Dla mnie osobiście, najbardziej oczekiwaną zmianą w Czarnym Silniku będzie realne wykrywanie kolizji w modelach, bazujące na ich rzeczywistych kształtach. Bez takiej zmiany, podnoszenie ilości poligonów w widoku, czy brył do wykorzystania w levelu nie będzie miało większego sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2010 15:30 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Jermi może być w błędzie. Koledzy z TEG już nad tym pracują. :)

http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2035959

Cytuj:
Dla mnie osobiście, najbardziej oczekiwaną zmianą w Czarnym Silniku będzie realne wykrywanie kolizji w modelach, bazujące na ich rzeczywistych kształtach. Bez takiej zmiany, podnoszenie ilości poligonów w widoku, czy brył do wykorzystania w levelu nie będzie miało większego sensu.

Mnie najbardziej interesują zmiany w samym Dromedzie. Chodzi głównie o nowy interfejs, przeglądarkę obiektów i teksturek itp. ;)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2010 19:39 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 paź 2004 14:55
Posty: 3760
Abru napisał(a):
Mnie najbardziej interesują zmiany w samym Dromedzie. Chodzi głównie o nowy interfejs, przeglądarkę obiektów i teksturek itp. ;)

Mnie też, mnie też! Może wtedy, jak DromEd będzie bardziej juzerfrendli, skończę w końcu moją FMkę, bo póki co to wszystko leży i kwiczy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2010 23:30 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2800
Gdybym miał tylko takie problemy... :mru
Przeglądarka obiektów jest w pakiecie NV-Dromed Toolkit. W tej chwili nawet sam Dromed jest juzerfrendli, przynajmniej jeśli chodzi o wielkość okna i narzędzia do konwersji obiektów i tekstur.
Strasznie jestem ciekaw, co wyjdzie z tego uwolnionego kodu. W tej chwili na równi czekam na rezultaty pracy NV, jermiego i spółki, jak na premierę t4 :hyh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2010 00:16 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Miałem na myśli wewnętrzną, dromedową przeglądarkę obiektów. Coś jak w T3Ed gdzie mogę sobie obejrzeć modele z materiałami w okienku, wybrać i dodać na mapie jednym kliknięciem. ;) Podobnie z teksturami i animacjami. No i oczywiście okno Dromeda, które można spokojnie zmaksymalizować również jednym kliknięciem. Takie tam wynalazki. ;)

Cytuj:
przynajmniej jeśli chodzi o wielkość okna i narzędzia do konwersji obiektów i tekstur.


A jest tam importer/eksporter plików E lub BIN dla 3ds max lub Blendera? ;) Wiem, że było kiedyś coś takiego dla Blendera, ale raczej nie działa w nowszych (a nawet nieco starszych) wersjach.

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2010 07:29 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2800
Abru napisał(a):
(...)A jest tam importer/eksporter plików E lub BIN dla 3ds max lub Blendera? ;) Wiem, że było kiedyś coś takiego dla Blendera, ale raczej nie działa w nowszych (a nawet nieco starszych) wersjach.

Jest zestaw programów działających wspólnie przez jeden GUI, przekładających do 3ds. U mnie niektóre skonwertowane pliki nie są czytane przez Maxa (2009), ale to raczej wina mojego bałaganu na dysku (Windoza).
Poza tym, nie widzę obecnie sensu naśladowania oryginalnych obiektów, są tak toporne i niedokładne, że lepszym wyjściem jest podpatrywanie u innych autorów FM :wes


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2010 10:36 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Chodzi zapewne o programiki Shadowspawna i GUI autorstwa NV. Instalowałem już kiedyś ten pakiet. :)

Cytuj:
Poza tym, nie widzę obecnie sensu naśladowania oryginalnych obiektów, są tak toporne i niedokładne, że lepszym wyjściem jest podpatrywanie u innych autorów FM


Przeglądarka do własnych obiektów lub obiektów innych osób. Niekoniecznie do oryginalnych obiektów z gry. Przeglądarka w formie okna gdzie można dokładnie sprawdzić model z każdej strony, zmienić materiał, zaimportować własną kolizję itp. To tylko przykład. Jakiekolwiek zmiany (ruch) zachęcą ludzi do spróbowania swoich sił lub powrotu po latach do Dromeda. Obietnica "pełni możliwości" zdziałała cuda w przypadku TDM... ;)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2010 17:01 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Historia tego wycieku jest niesamowita. Jeśli komuś nie chciało się czytać wątku na Dreamcast-talk tutaj jest krótkie streszczenie.

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2010 18:23 
Strażnik Glifów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 paź 2002 17:23
Posty: 4355
Lokalizacja: Szczytno
Dobrze byłoby gdyby ktoś zamieścił tutaj w formie newsa polskie streszczenie tej historii.
Są chętni? Jeśli tak to najlepiej skontaktować się z Dziarskym.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Teraz jest 18 lis 2018 02:59


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron