Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Chodzenie bez linków jest możliwe jedynie, w przypadku wykrycia przez AI obecności gracza (tryb poszukiwania). Linki są konieczne do działania i odnajdywania drogi przez AI w stanie niezaalarmowanym (ale potworek gramatyczny, uhh).
Coś u ciebie nie tak z tą instalacją Thiefa, białe trójkąciki nie powinny się tworzyć ot tak. Przeskanuj komputer kilkoma antywirusami, zrób defragmentację i diagnostykę systemu jakimś programem narzędziowym (Norton Works).
Obiekty wrzucasz do folderu "obj", tekstury do tych obiektów do "txt16" (mówimy o T2), natomiast obiekty riggowane, czyli wszelkie AI do "mesh", tekstury do nich analogicznie do "txt16".
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Czy da się jakoś ,,masowo" usuwać obiekty i brushe bez zaznaczania multibrushem?
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Odfiltruj same obiekty i wtedy zaznaczaj te, które chcesz usunąć.
W dolnym menu zaznaczasz "Filter" -> w kolumnie po prawej od przycisku odznaczasz wszystkie oprócz "Object". To samo dotyczy bruszy, tylko oczywiście polecenie wybierasz inne :wes
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Jak zrobić, aby gramofon po włączeniu "wydawał" jakiś dżwięk? Chodzi mi o konkretny utwór - w jakim ma być formacie, gdzie umieścić go, co zrobić w DromEdzie... ;)
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Asseration Failed

Post autor: Tabal »

Witam!
Nie wiem czy ten temat istnieje jeszcze ale chcialbym się Was zapytac czy mozliwe jest otworzenie/odzyskanie pliku .mis w ktorym wystepuje asseration failed ?
(buff len of 80 exceeded by 94)

W trakcie pracy odczytywalem i uaktualnialem plik bez problemów a na nastepny dzien gdy chcialem wczytac wyskoczyl error...
Czy jest mozliwość odzyskania pracy?
Z góry dziękuje
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Abru »

Nie chodzi przypadkiem o długość nazwy pliku mis? :)
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Abru pisze:Nie chodzi przypadkiem o długość nazwy pliku mis? :)
Nie sądziłem ze o tak banalną sprawę bedzie chodzić! Wielkie dzięki!
Już myslalem ze kilka miesięcy pracy pójdzie na marne ;(
Mam teraz ciezkie egzaminy i ze zrezygnowaniem podchodze do powstajacej misji ale dzieki wam buduje sie ponownie motywacja,dziekuje jeszcze raz i podejrzewam ,ze za kilka tygodni zrzuce alfa screeny.Pozdrawiam
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Paweuek zgłasza się na ewentualnego beta testera :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Paweuek pisze:Paweuek zgłasza się na ewentualnego beta testera :D
Niemoge powiedziec kiedy jeszcze ale nie ma sprawy :mru
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Chciałbym utworzyć sufit z cylindrow air krzyżujacych się na kształt czworoboku (prowizoryczne sklepienia gotyckie na kolumny) od ich polowy w dół otworzyc pomieszczenie prostokątem również air,lecz w podstawie cylindra wystepuje niezmienna textura jorge,w jaki sposób możemy pozbyć sie tej non-Dark texture?

Czy któryś z zakapturzonych przyjaciół mógłby pomóc?
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Tabal pisze:Chciałbym utworzyć sufit z cylindrow air krzyżujacych się na kształt czworoboku (prowizoryczne sklepienia gotyckie na kolumny) od ich polowy w dół otworzyc pomieszczenie prostokątem również air,lecz w podstawie cylindra wystepuje niezmienna textura jorge,w jaki sposób możemy pozbyć sie tej non-Dark texture?

Czy któryś z zakapturzonych przyjaciół mógłby pomóc?
Domyślam się, że chodzi Ci o sklepienie krzyżowe. Trudno mi odgadnąć, w którym momencie może Ci się pojawić tekstura Jorge.

1. Pracuję na domyślnym sześcianie przy siatce 16 i tworzę nowy cylinder o ośmiu ścianach. Zmieniam jego rozmiar i rotację, by pasował pod sześcian.
Obrazek

2. Kopiuję ten cylinder i zmieniam jego rotację, by przecinał pierwszy cylinder pod kątem prostym.
Obrazek.

3. Dodaję tekstury i mamy coś takiego.
Obrazek.

W żadnym miejscu nie pojawia się tekstura jorge. Mimo to zakładam, że robisz coś w ramach bardziej rozbudowanej misji i stąd problem z jorge.

Musiałbyś dokładniej opisać co robisz.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Heh, też tak ostatnio robiłem :) Świetny patent do robienia sklepień gotyckich katedr i zamkowej sali. ;)
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Ja pracje z 11 ściennymi cylindrami które krzyżuję tak zeby były miejsca na kolumny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Również prację na siatce 16 i ukladam je równo z prostokątem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

W kńcowej fazie ma wyglądać tak....jak widać tam gdzie jest góra cylindra jest wszystko ok,tam gdzie podstawa występuje błąd w postaci źle wyświetlanej textury o drobnej skali lub czarnej tafli czasami :?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

OK. Teraz widać dużo więcej.

Przede wszystkim ilość ścian cylindra jest zbyt duża dla siatki 16. W ten sposób nigdy krawędzie boczne nie będą się pokrywać z sześcianem. Zmień ilość ścian cylindrów na 8, a wszystko powinno być ok.

Pomniejszona skala tekstury jest właśnie wynikiem niedopasowanych brushy w ramach tak dużej siatki jak 16. To generalnie powinno prowadzić po pewnym czasie do zawieszenia się Dromed'a.

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

1)Wielkie dzieki za pomoc,poprawiłem i działa! Szkoda jednak,że trzeba pozbywać się liczby boków cylindra...pewnie dla całej spójności powinienem również zastosować ósemki na kolumny,czy tu już mogę używać 11,bez żadnych zgrzytów w Dromedzie?

Ps:W jakich miejscach mogę zastosować 11 ścienne cylindry? Gdy wpisuję cylinder solid 11 scienny w obojętnie jaką bryłę air to zawsze u podstawy jest ten problem,gdzie można ich używać :luk

2)Niechciałbym za mocno Wam głowy zawracać :) lecz jedna żecz nie daje mi spać...na temat schodów...spiral stairs.Trudno znaleźć jakiś porządny tutorial...kręte szchody z sześcianów i prostopadłościanów łatwo zrobić,a jak budować te drugie z cylindrów i trójkątow?Jakaś formuła matematyczna?
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Tabal pisze:1)Wielkie dzieki za pomoc,poprawiłem i działa! Szkoda jednak,że trzeba pozbywać się liczby boków cylindra...pewnie dla całej spójności powinienem również zastosować ósemki na kolumny,czy tu już mogę używać 11,bez żadnych zgrzytów w Dromedzie?

Ps:W jakich miejscach mogę zastosować 11 ścienne cylindry? Gdy wpisuję cylinder solid 11 scienny w obojętnie jaką bryłę air to zawsze u podstawy jest ten problem,gdzie można ich używać :luk
Powiem szczerze, że budując misję zawsze staram się ją tworzyć tak spójnie z siatką jak to możliwe. Oczywiście nie pracuję na siatce 16 – użyłem jej tutaj tylko w celach demonstracyjnych.

W przypadku kolumn dolne i górne płaszczyzny nie są widoczne, więc sądzę że można je zostawić z ilością ścian 11. Mimo to ja bym unikał jak ognia liczb pierwszych – tego typu liczby nie pasują zbyt dobrze do obliczeń terenu (jak sam zauważyłeś nie pasują do siatki). Poza tym liczba 11 to maksymalna ilość boków podstawy cylindra.

Zagadnienie siatki oraz rozmiarów brushy jest dość zawiłe i najlepiej opierać się na eksperymentach bezpośrednio w Dromedzie. Po pewnym czasie nabierzesz intuicji jak nią sterować.

Jeśli bardzo zależy Ci na utworzeniu bardzo obłych łuków w sklepieniach, to możesz zastosować dość ciekawy trik polegający na składaniu trzech cylindrów o 8 ścianach.

Tu masz świetny opis jak to zrobić.

Zwróć w szczególności uwagę na to, co pisze RSoul i Yandros. Sposób ten daje świetne rezultaty, ale sprawia kłopoty przy teksturowaniu.

Jeśli chodzi o tworzenie obłych kolumn, można zastosować tą samą metodę. Pamiętaj tylko o kolejnościach typów brushy (water2solid, evaporate itd... - zgodnie z opisami z TTLG).

Poza tą metodą istnieje także możliwość tworzenia obłych łuków za pomocą odpowiedniego składania klinów (wedge). Moim zdaniem jest to najlepsza metoda, lecz nie zawsze można z niej skorzystać – wszystko zależy od całej konstrukcji, w którą wpisujesz łuk.

Oto link

W przypadku klinów problem teksturowania nie istnieje.

Tabal pisze: 2)Niechciałbym za mocno Wam głowy zawracać :) lecz jedna żecz nie daje mi spać...na temat schodów...spiral stairs.Trudno znaleźć jakiś porządny tutorial...kręte szchody z sześcianów i prostopadłościanów łatwo zrobić,a jak budować te drugie z cylindrów i trójkątow?Jakaś formuła matematyczna?
Apropos schodów, to o ile wiem, nie da się zrobić krętych schodów tak, jak to sobie większość ludzi wyobraża. Jak sam widzisz praca z niektórymi brushami (vide cylinder) przysparza kłopotów konstrukcyjnych. Oczywiście są różne możliwości i ludzie potrafią robić całkiem ładnie wyglądające schody. Możesz przyjrzeć się oryginalnym misjom, np.: Lord Bafford's Scepter ma schody spiralne.

Na szybko możesz zajrzeć jak to zrobił niegdyś Macbeth. Jego Multibrush jest wciąż dostępny na Old TEG'u:

http://www.thief-thecircle.com/teg-old/tools/spiral.zip

Jest też narzędzie do budowania schodów w samym Dromedzie, ale nigdy się nim nie bawiłem.
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Zgodnie z dobrymi podpowiedziami zastosowałem rozwiązanie z cylindrami,które szczególnie przypadło mi do gustu i jest łatwe do wykonania i wygląda tak...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Sposób ten daje świetne rezultaty, ale sprawia kłopoty przy teksturowaniu.
Jeżeli chodzi o texturowanie tej metody z cylindrami,nie miałem żadnego problemu i wszystko odbyło się pomyślnie....
Jak już mówimy o texturach to pojawia mi się bład w ich wyświetlaniu w oknie 3D :? gdy używam własnych textur.....W oknie 3D textury są wyświetlane jak pusty kanał w telewizorze co widać tu na zdjęciu :arrow:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 lipca 2011, 20:20 przez Tabal, łącznie zmieniany 4 razy.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

...aczkolwiek podczas game mode wszystko jest wyświetlane poprawnie....i w zasadzie jest utrudnienie w samym Dromedzie.Nie można precyzyjnie texturować architektury...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Kiedyś miałem ten problem, chyba wystarczyło przeinstalować DromEda ;)

PS. Ładna architektura :) I nie pisz post pod postem, bo można zarobić warna...
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

adriannn pisze:Kiedyś miałem ten problem, chyba wystarczyło przeinstalować DromEda ;)

Niestety nie pomogło :( Zainstalowałem Dromeda+Menu i błąd pojawia się na nowo...tu na dole opisuje wszystkie kroki.

PS. Ładna architektura :) I nie pisz post pod postem, bo można zarobić warna...
O postach bedę pamiętał,jakkolwiek staram się nie zaśmiecać klasztoru :)
Cieszę się,że praca się podoba... każdy złodziej szlifuje swoje klejnoty :mru Still work in progress :!:

PS:Chciałbym podzielić się z Wami mroczną historią w powstającej FM,lecz pewne rzeczy ją opóźniają...byłbym wdzięczny za pomoc!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Twój problem to prawdopodobnie brak tej oto komendy w pliku user.cfg:

Kod: Zaznacz cały

edit_screen_depth 16
Następnie zrestartuj Dromed'a.
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: racaz »

Dwa pytania:
1.A więc postawiłem średnik przed cd_patch w install.cfg, lecz gdy próbuję uruchomić DromEDa, uruchamia mi się zwykły thief Gold.A więc o co w tym chodzi?

2.Teksturę w DromEDzie 2 mają strasznie słabą rozdzielczość.Gdy jednak wchodzę w Game Mode, wszystko jest w porządku.Czego to wina>Sprzętu, DromEDa, systemu, a może jeszcze czegoś innego?
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
ODPOWIEDZ