Nauka Dromeda - pytania
Moderator: peter_spy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Ad 1. A uruchamiasz przez Dromed.exe?
Ad 2. W pliku "User.cfg" usuń średnik przed "edit_screen_depth 16"
Ad 2. W pliku "User.cfg" usuń średnik przed "edit_screen_depth 16"
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
1.Tak
2.Nie ma tam nawet słowa "edit".
edit:Jeśli chodzi o DromED 1 okazało się, że muszę po prostu nacisnąć alt+e w dowolnym wczytanym zapisie.
2.Nie ma tam nawet słowa "edit".
edit:Jeśli chodzi o DromED 1 okazało się, że muszę po prostu nacisnąć alt+e w dowolnym wczytanym zapisie.
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
Moje GG:25888157
Re: Nauka Dromeda - pytania
Na TTLG.com ogłoszono powrót Dromed Central. Nareszcie.
Oczywiście wygląda to nieco inaczej, ale dobrze, że ktoś podjął się tego tematu.
Oto link do nowego DC: http://www.southquarter.com/dromed/
A tutaj wątek na TTLG.com.
Oczywiście wygląda to nieco inaczej, ale dobrze, że ktoś podjął się tego tematu.
Oto link do nowego DC: http://www.southquarter.com/dromed/
A tutaj wątek na TTLG.com.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Jest w trakcie budowy jeszcze ale dobrze,że się pojawiła w końcu!
Można znaleźć mnóstwo świetnej pracy.Dromedowiec sięga po tutoriale a Garrett znów po złoto.
Można znaleźć mnóstwo świetnej pracy.Dromedowiec sięga po tutoriale a Garrett znów po złoto.
Hand of Glory Forever
Re: Nauka Dromeda - pytania
Trochę insze pytanie. Czy jest gdzieś w internecie, lub mógłby ktoś zrobić taki szablon do robienia skórek postaci?
Re: Nauka Dromeda - pytania
Po co szablon skoro możesz wiele skórek ściągnąć z http://www.paweuek.cba.pl
Re: Nauka Dromeda - pytania
I znów po raz -ty dłubię w DromEdzie I standardowo, parę pytań:
1.Niewidzialne ściany. Jak taką zrobić? Czy da się, aby przez nią mogły przechodzić obiekty/AI, ale nie Garrett?
2.Jak zmienić, aby po ogłuszeniu/zabiciu postaci zamiast napisu "Ciało" lub "Nieprzytomny" było imię? Coś takiego jak w Seven Sisters lub Calendra's Cistern. Patrzałem w tej pierwszej fm, ale nie doszedłem do tego, jak to działa.
3.Poruszający się obiekt. Chcę zrobić powóz, który będzie jeździł po drodze w kółko - da się tak? Jak? Co proponujecie?
Jak nie wiecie, możecie dać jakieś poradniki po angielsku. Ale to w ostateczności
1.Niewidzialne ściany. Jak taką zrobić? Czy da się, aby przez nią mogły przechodzić obiekty/AI, ale nie Garrett?
2.Jak zmienić, aby po ogłuszeniu/zabiciu postaci zamiast napisu "Ciało" lub "Nieprzytomny" było imię? Coś takiego jak w Seven Sisters lub Calendra's Cistern. Patrzałem w tej pierwszej fm, ale nie doszedłem do tego, jak to działa.
3.Poruszający się obiekt. Chcę zrobić powóz, który będzie jeździł po drodze w kółko - da się tak? Jak? Co proponujecie?
Jak nie wiecie, możecie dać jakieś poradniki po angielsku. Ale to w ostateczności
Re: Nauka Dromeda - pytania
1. Oj da się Wystarczy się pobawić z jakimś obiektem, ale jak dokładnie, to teraz Ci nie jestem w stanie powiedzieć. Bodajże w dromedzie jest gdzieś nawet property z checkboxem "Invisible"! o ile dobrze pamiętam. Na Dromedzie dawno nie siedziałem, ale jak zerknę do Windowsa to aż sprawdzę
Niestety żeby AI mogło przechodzić, to będziesz musiał chyba pobawić się w AIWatchObj
Taki Marker lub TrolPt będzie powodował na linku AIWatchObj, że postać aktywuje ukryty za ścianami button, który aktywuje teleport - gorzej jeśli to ma działać, dla wielu postaci, ale pewnie jak się narobić, to zrobić.
Będzie jeszcze potrzebne, by odznaczyć obiektowi właściwość blokowania pathfindingu - dzięki temu postać wogole będzie próbować przejść - a wtedy zbliży się do twojego punktu.
2. Oj też Ci muszę sprawdzić, ale to było banalne. Gdzieś w obiekcie ustawiasz alias dla object name, a potem definiujesz mu to w pliku string\english\OBJNAMES.STR.
Np, alias:
a w pliku:
3. A masz konia? (windy?)
Niestety żeby AI mogło przechodzić, to będziesz musiał chyba pobawić się w AIWatchObj
Taki Marker lub TrolPt będzie powodował na linku AIWatchObj, że postać aktywuje ukryty za ścianami button, który aktywuje teleport - gorzej jeśli to ma działać, dla wielu postaci, ale pewnie jak się narobić, to zrobić.
Będzie jeszcze potrzebne, by odznaczyć obiektowi właściwość blokowania pathfindingu - dzięki temu postać wogole będzie próbować przejść - a wtedy zbliży się do twojego punktu.
2. Oj też Ci muszę sprawdzić, ale to było banalne. Gdzieś w obiekcie ustawiasz alias dla object name, a potem definiujesz mu to w pliku string\english\OBJNAMES.STR.
Np, alias:
Kod: Zaznacz cały
Name_waclaw
Kod: Zaznacz cały
Name_waclaw: "Walcaw Kedzierzawy"
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Nauka Dromeda - pytania
Niewidzialne ściany można zrobić z dowolnych obiektów dodając im właściwość : renderer : transparency (alpha) równą 0,0. Aby AI mogło przechodzić najlepiej użyj drzwi. daj im właściwość jak wyżej oraz w rotating odznacz blocks vision, Wszystkie drzwi zamknij i na jeden wspólny klucz. Każdemu strażnikowi daj taki klucz ale nie z parametrem belt ale domyślnym generic contents. Pamiętaj aby usunąć metapropert materiału, zmienić receptron weapon na abort i co ci jeszcze przyjdzie do głowy.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Nauka Dromeda - pytania
Świetnie! Jak tylko rozwiązałbyś problem, kiedy to np gracz zablokowałby drzwi, gdy są zamykane przez postać? Oczywiście mowa tu o błyskawicznym zamknięciu się drzwi jeśli się zatną, nie o zamykaniu po czasie jak np. w katedrze
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Nauka Dromeda - pytania
Aha, fajnie Zapewne będę miał z tym problemy, ale postaram się sam tym zająć Tylko jeszcze jedno pytanko, tym razem ważne:
Chyba coś nacisnąłem, że brushe nie są przyciągane do siatki, przez co aby wszystko było na równi muszę wpisywać dokładną lokalizację brushy... Jak ponownie włączyć przyciąganie? Czy jak to włączę, to mi nie wyskoczy błąd, że za dużo brushy nie jest na siatce czy coś?
EDIT:
A czy skomplikowane i możliwe jest polepszenie światła, aby wyraźnie było widać, gdzie cień, a gdzie światło?
Chyba coś nacisnąłem, że brushe nie są przyciągane do siatki, przez co aby wszystko było na równi muszę wpisywać dokładną lokalizację brushy... Jak ponownie włączyć przyciąganie? Czy jak to włączę, to mi nie wyskoczy błąd, że za dużo brushy nie jest na siatce czy coś?
EDIT:
A czy skomplikowane i możliwe jest polepszenie światła, aby wyraźnie było widać, gdzie cień, a gdzie światło?
Re: Nauka Dromeda - pytania
Marzec - nie lubię blokowania graczowi dostępu, lepiej inaczej poprowadzić brusze niż stosować niewidzialne ograniczenia. Podałem taki sposób jaki jest najprostszy ale na pewno nie doskonały. Nie wiem jak uniknąć "wrednego" blokowania drzwi przez gracza, myślę jednak, że miecz wrogiego Ai zapobiegnie takiej sytuacji
hilight_check_snap
hilight_do_snap
hilight_clear
Oczywiście wszystko to gdy masz już zaznaczony przycisk "use".
Pod ekranem z rzutami masz okienko gdzie ustawiasz wielkość siatki a pod nim przycisk "use". To jest to czego szukasz Aby wyrównać już położone brusze do siatki użyj polecenia z Menu Hilight : unsnapped, full snap processing, clear HL( jeśli masz menu komaga) lub wpisz w okienko poleceń kolejnoChyba coś nacisnąłem, że brushe nie są przyciągane do siatki, przez co aby wszystko było na równi muszę wpisywać dokładną lokalizację brushy
hilight_check_snap
hilight_do_snap
hilight_clear
Oczywiście wszystko to gdy masz już zaznaczony przycisk "use".
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Nauka Dromeda - pytania
Wielkie dzieki, Timon Od razu przejrzyściej i łatwiej się buduje Co prawda, trochę mi się pomieszało, ale to już sam naprawię.
Mam nadzieję, że z tej misji w końcu coś wyniknie (miałem już raz gotową jedną mini-misję bez celów, ale miałem problemy z uruchomieniem jej przez DL).
Marzec, nazwy działają (trzeba było objnames.str umieścić tylko w strings, nie w english). Ale teraz wszystko inne nie - nie ma nazwy pałka, miecz itp. - trzeba to ręcznie?
Czekam jeszcze na odpowiedź o światłocień. Niewidzialną ścianą i powozami zajmę się później.
Mam nadzieję, że z tej misji w końcu coś wyniknie (miałem już raz gotową jedną mini-misję bez celów, ale miałem problemy z uruchomieniem jej przez DL).
Marzec, nazwy działają (trzeba było objnames.str umieścić tylko w strings, nie w english). Ale teraz wszystko inne nie - nie ma nazwy pałka, miecz itp. - trzeba to ręcznie?
Czekam jeszcze na odpowiedź o światłocień. Niewidzialną ścianą i powozami zajmę się później.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Tools\Raycast lighting - wysokiej jakości cienie rzucane przez brusheadriannn pisze:EDIT:
A czy skomplikowane i możliwe jest polepszenie światła, aby wyraźnie było widać, gdzie cień, a gdzie światło?
Tools\Objcast lighting - jeszcze dokładnijszy algorytm cieni, ogarniający także cienie obiektów
Wybierając jedną z powyższych opcji wybrałeś już tryb renderowania oświetlenia, zostanie zastosowany dopiero przy "przeliczeniu" misji (Tools: Light, lub Optimize, lub Portalize)
Zapomniałem, że plik objnames.str musisz skopiować z oryginalnego folderu thiefa. Zawiera on wszystkie nazwy. Potem dopiero możesz dopisywać własne linijki nazw przedmiotów.adriannn pisze:Ale teraz wszystko inne nie - nie ma nazwy pałka, miecz itp. - trzeba to ręcznie?
Czekam jeszcze na odpowiedź o światłocień. Niewidzialną ścianą i powozami zajmę się później.[/quote] Teraz na to wpadłem, że wystarczy użyć drzwi, które będą otwierać się do góry i błyskawicznie się zamykać/otwierać niczym w Star Treku To powinno rozwiązać problem blokowania, na dodatek będzie można z nich tworzyć długie ściany! Musze to niedługo przetestować!
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Nauka Dromeda - pytania
Nie o to mi chodziło, bo z tego korzystam Prawie nie widać różnicy między światłem a cieniem - chcę, aby to było wyraźniejsze, jak w TG na tych screenach: http://darkfate.org/view/details/files/ ... creenshotsMarzec pisze:Tools\Raycast lighting - wysokiej jakości cienie rzucane przez brusheadriannn pisze:EDIT:
A czy skomplikowane i możliwe jest polepszenie światła, aby wyraźnie było widać, gdzie cień, a gdzie światło?
Tools\Objcast lighting - jeszcze dokładnijszy algorytm cieni, ogarniający także cienie obiektów
Wybierając jedną z powyższych opcji wybrałeś już tryb renderowania oświetlenia, zostanie zastosowany dopiero przy "przeliczeniu" misji (Tools: Light, lub Optimize, lub Portalize)
Dodałem też nowe tekstury - ale one nie wydają dźwięku, gdy po nich się chodzi. Jak to zmienić?
Re: Nauka Dromeda - pytania
Tu masz trochę informacji o teksturach
http://www.thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=1511
http://www.thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=1511
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Nauka Dromeda - pytania
Witam forum! Dla brush'y jest 1024 terrain polygons limit a czy ktoś może wie jaki jest limit wielokątów na obiekt w Dromedzie 1.32 ?
Bedę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę jesli chodzi o limity lights,obj,particle etc
Bedę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę jesli chodzi o limity lights,obj,particle etc
Hand of Glory Forever
Re: Nauka Dromeda - pytania
Gdzieś czytałem, że obiekty powinny mieć poniżej 1024 trójkątów, ale nie zdziwiłbym się, gdyby to nie była prawda. Górną granicą jest raczej wydajność komputera.
Postacie też mogą mieć spokojnie po kilka tysięcy polygonów. Choć nie wiem, jak bardzo wydajność spadnie przy dużej ilości takich hi-poly postaci.
Inne limity, które pamiętam:
- limit obiektów w kadrze - 128
- limit dynamicznych świateł - 10 (lub coś w tych okolicach). Gra nie wykrzacza, ale wyskakuje komunikat.
Postacie też mogą mieć spokojnie po kilka tysięcy polygonów. Choć nie wiem, jak bardzo wydajność spadnie przy dużej ilości takich hi-poly postaci.
Inne limity, które pamiętam:
- limit obiektów w kadrze - 128
- limit dynamicznych świateł - 10 (lub coś w tych okolicach). Gra nie wykrzacza, ale wyskakuje komunikat.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Na wstępie proszę o nie rzucanie we mnie kamieniami, nie będę tego w złych zamiarach używać.
Potrzebuję jakiegoś haka na grę. Chciałbym spolszczenia potestować w miarę szybko a do tego przydałoby się godmode/niewidzialność czy inne cudo ale takie aby nie popsuło innych elementów gry. W T2X męczyłem się ze zmianą zawartości pamięci i dodawałem itemy ale to i tak nie było szybkie.
Znalazłem coś takiego:
Ale za nic nie wiem jak się za to zabrać. Mógłby ktoś jak idiocie wytłumaczyć ? Albo samemu przerobić ten dark.gam? Chodź z chęcią poznał instrukcję do tego, nie mogę znaleźć AI nigdzie.
Albo czy ma ktoś inny sposób na rozwiązanie mojego problemu ?
Potrzebuję jakiegoś haka na grę. Chciałbym spolszczenia potestować w miarę szybko a do tego przydałoby się godmode/niewidzialność czy inne cudo ale takie aby nie popsuło innych elementów gry. W T2X męczyłem się ze zmianą zawartości pamięci i dodawałem itemy ale to i tak nie było szybkie.
Znalazłem coś takiego:
► Pokaż Spoiler
Albo czy ma ktoś inny sposób na rozwiązanie mojego problemu ?
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nauka Dromeda - pytania
Otwórz editor i wpisz w okno AI_sleep_all
Potem complete processing i nikt nie powinien się ruszyć
Potem complete processing i nikt nie powinien się ruszyć
Re: Nauka Dromeda - pytania
A nie po blokują się jakieś głupie skrypty?
A i też jak wspominałem poproszę instrukcję jak dla kogoś kto widzi pierwszy raz Dromeda.
A i też jak wspominałem poproszę instrukcję jak dla kogoś kto widzi pierwszy raz Dromeda.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Hmmmm... Rozumiem o co ci chodzi. Sposób, który podał Kapitan jest zły, bo to unieruchomi AI w miejscu... Myślę, że trzeba byłoby pogrzebać w dark.gam właśnie - obniżyć na maksa czujność AI. Akurat ja nie wiem jak to zrobić, więc niech ktoś inny się wypowie:
@Marzec: może ty?
@Marzec: może ty?
Re: Nauka Dromeda - pytania
w załączniku masz "poprawiony" dark.gam, pozwoli to na swobodne przemieszczanie się w misji. Jednak pamiętaj, że niektóre fragment gry wymagają interakcji z Ai a one teraz będą cię ignorowały.
Nie wiem czy nie będziesz musiał rozpoczynać misji od początku aby silnik gry stworzył Ai z "nowym" nastawieniem do ciebie.
PS nie zapomnij najpierw zachować gdzieś prawidłowy dark.gam
Nie wiem czy nie będziesz musiał rozpoczynać misji od początku aby silnik gry stworzył Ai z "nowym" nastawieniem do ciebie.
PS nie zapomnij najpierw zachować gdzieś prawidłowy dark.gam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Nauka Dromeda - pytania
Dzięki ale nie bangla, znaczy wrzuciłem fmkę i tego dark.gam do thiefa 2 (klasycznie nadpisałem) od nowa uruchomiłem misję i biją mnie nadal :D
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nauka Dromeda - pytania
A to przepraszam co to przeszkadza w testowaniu spolszczenia, że paru nobków się nie będzie ruszać? ^
Tak mi teraz przyszło do głowy No Endgame, które nie zmieni zachowania AI, a nie zakończy gry w momencie śmierci. Tyle że jest to dostępne z poziomu DDX, a nie wiem jak brzmi komenda tekstowa...
Chyba że konkretnie o to chodzi, żeby mieli przyjazne nastawienie. Jeśli tak, to żadnego szybkiego sposobu nie znam.
Tak mi teraz przyszło do głowy No Endgame, które nie zmieni zachowania AI, a nie zakończy gry w momencie śmierci. Tyle że jest to dostępne z poziomu DDX, a nie wiem jak brzmi komenda tekstowa...
Chyba że konkretnie o to chodzi, żeby mieli przyjazne nastawienie. Jeśli tak, to żadnego szybkiego sposobu nie znam.