Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Raven czy ty próbujesz polonizować jakąś FM? Jeśki tak to ona zapewne ma własny gamsys. U mnie w OM strażnicy są przyjacielscy.
Podaję jak wyedytować gamsys w FM.
0/ zrób backup FM :)
1/ Załaduj do dromeda misję.
2/ Wybierz z menu Editors:Object hierarchy lub (Alt+shift+O enter)
3/ rozwiń gałazkę physical:creature:Animal
4/ wybierz/zaznacz human
5/ kliknij przycisk Edit, następnie Add
6/ teraz z menu wybierz Ai: AiCore : Team : Good
Powinno to wyglądać tak jak na zrzucie
zrzut.gif
7/ Done, close
W dolnej listwie masz podane nazwy pliku misji i gamsysu. Przyjmijmy, że ten plik gamsysu nazywa się MyGamsys.gam
8/ Wybierz z menu File:save gamsys i wpisz nazwę pliku gamesysu (chyba podpowiada)
9/ testuj :)
10/ jeśli coś pójdzie nie tak daj znać na PW, powalczymy

Jeśli chcesz zachować gamsys pod inną nazwą musisz przypisać ten nowy do misji czyli
11/ po zachowaniu gamsysu pod nazwą Newgamsys.gam
w okienku wpisywania danych pisz polecenie set_gamesys Newgamsys.gam
12/ zapisz plik misji czyli File: save Mission i nazwa misji (do gry bez dromeda musi to być nazwa oryginalnej FM)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: raven4444 »

Dzięki, wczoraj do tego właśnie doszedłem że fmki mają własne dark.gam i przez to nie nie działa to. I też znalazłem AI core które zmieniłem dla całego klucza Creatures Team na Good. Przetestowałem trochę i mogłem prać pałą strażników a ci nic dalej patrolowali. Tylko cywile działają nadal ale to nie problem jest. Wielkie dzięki za nakierowanie. Dromed dla newbie jest straszny.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Potrzebuję szybkiej pomocy. Muszę znaleźć w pliku misji do tłumaczenia kilka obiektów, aby zmienić ich nazwę. Większość znalazłem na swoich miejscach, ale np. ekwipunku startowego lub przedmiotów dochodzących w czasie misji (np. poprzez określone akcje) to nie. Czy jest jakiś sposób na to inny niż po prostu szukanie wśród masy obiektów i brushy?

EDIT:
Kolejny problem. Po zmianie nazw przedmiotów, gdy włączam misję przez DL to postacie w grze są nieaktywne - ręce wyciągnięte na boki itd. Zoptymalizowałem, compute pathfinding database, build ai room database - i nic. Jak to naprawić?
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Kolejne pytanie, tym razem nie do samego tworzenia misji.

Mam 1.19, dromEd działa jak należy, ale jak wstawię obiekt do gry, to w okienku jego tekstura jest "pomazana" i niewyraźna. Potrzebuję to, aby porobić screeny obiektów na czarnym tle, aby później je wstawić do texture packa do Minecrafta :) Kiedyś już tak robiłem, było to bardzo proste i efektywne.

Myślę, że to przez paczkę Mixthoora z dodatkowymi teksturami HD. Próbowałem podmienić pliki .crf na stare, ale nie pomogło. Czy wiecie, jak na to zaradzić?
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Zarzuć jakiegoś screena, żebyśmy wiedzieli co oznacza "pomazana" :), powodów może być kilka.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Mixthoor »

Napisz, z jakiej paczki dokładnie korzystasz. Pamiętaj, że ja nie jestem autorem modyfikacji, jedynie kolekcjonerem, który spakował je w jedną większą paczkę.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Proszę screen. Takie coś miałem też kiedyś, ale tylko na skórkach postaci z paczki CoSaS.

Do instalacji T2 używałem Mixthoor Mod Pack, wtedy bodajże była to wersja v1.2 (dopiero teraz zauważyłem, że jest jeszcze 1.3 dla mocniejszych komputerów).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Pierwsza sprawa - w tej chwili masz starego Dromeda, który może powodować błędy, lub zwyczajnie nie wyświetla tekstur w nowych formatach/wymiarach, musisz mieć wersję 1.19.

Edit:
mało, że starego - to Dromed od T1 :)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Nie, to nie jest drom od T1. Na pewno, jest z płyty antologii. Chyba chodzi ci o to, że nie mam lepszego menu wgranego ;)

Problem rozwiązany. Wystarczyło do cam.cfg dodać linijkę
editor_disable_gdi... Jak zwykle panikowałem :P
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Baza Droma do T2 zaczyna się od 1.07. Nie mam w tej chwili zainstalowanego T1, ale 1.03 to na pewno nie T2. Może coś namieszałeś z instalacją?
Ale najważniejsze, że "gro i bucy" :)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Aha, o to chodziło... No cóż, ja na tym budowałem prawie wszystkie moje projekty ;) I w większości "grało i bucyło" :P
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Mam teraz DromEda 1.19 i pojawił się problem (patrz: załącznik "bład"). Nie wiem czy dobrze robię używając go do TG 1.19, ale sobie spokojnie budowałem (teraz robi się to o wiele przyjemniej i szybciej!) i robiłem dość skomplikowaną operację z multibrushami. Teraz salę, którą robiłem, wyświetla tak samo jak solid brushe (jak wejdę w game mode to czarna pustka), nie da się poprawnie portalizować... Jestem ciekaw co jest tego przyczyną, i jak temu zapobiec drugi raz. Na razie nie szkoda mi tej godzinki pracy, ale nie chciałbym w przyszłości stracić więcej...

Po za tym, nie mogę wczytywać (File -> open) oryginalnych misji. Pojawia się taki błąd (patrz: załącznik "bład2") i jak wcisnę anuluj, to jeszcze przez chwile w okienku MONO będzie się coś ładować, na końcu będą chyba skrypty convict i gern a potem kaputt, Thief 2: The Metal Age przestał działać (chociaż w zamyśle miałbyć to TG).

Czy coś źle zrobiłem? Myślałem, że instaluję nowego dromEda do TG, a to mi wyświetla jako dromEd do T2, chociaż tekstury i obiekty są z TG.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Pierwsza sprawa, jeśli chcesz cokolwiek budować, zainstaluj sobie T2 i Dromeda v.1.19 zero problemów (no prawie :) )
Wykorzystywanie Droma 1.19 w TG to wciąż wielka niewiadoma, a jak widać po Twoim przykładzie, więcej z tym kłopotów niż korzyści.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Włączyłem teraz DromEda do T2 z Sunlightfix i okazało się, że nie mogę otworzyć okienka z teksturami :shock: Pojawia się takie coś (załącznik)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Szczerze mówiąc, nie mam zielonego pojęcia, co może powodować taki błąd. Przeinstaluj całego T2 i Dromeda, nie powinno być takiego problemu. A, może jeszcze sprawdź, czy masz w systemie C++ 2008, niezbędny do działania 1.19.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Wiedza tajemna przydatna w życiu :)
Po pierwsze, kiedy wyskoczy ci okienko z błędem nie rób print screen-a tylko Ctrl+C (zwykłe kopiuj), otwórz dowolny edytor tekstu nie musi to być office z 275 funkcjami, wystarczy notatnik i wklej czyli Ctrl+V. Otrzymasz komunikat o błędzie w postaci tekstu. Teraz skopiuj sobie charakterystyczny fragment i wklej do googla/bingo czy innej wyszukiwarki. W tym przypadku poszukiwanie frazy txtrpal.cpp dało taki efekt http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=140161
Czyli błąd w instalacji patcha 1.19.
PS Swoją drogą to dla mnie pierwszy przypadek gdy google dało tylko jeden wynik :)
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Nie wiedziałem, że tak można. Tzn. skrót znam, ale nie wiedziałem że można tak kopiować bez zaznaczania :P

Jak zwykle panikowałem. Wystarczyło na nowo wgrać patcha... Tymczasem nowy błąd się pojawił, niezbyt uciążliwy, ale irytujący. Nie mogę przeprowadzić portalizacji w normalny sposób, dopiero przy wchodzeniu w tryb gry pyta się, czy sportalizować. Nie mogę także stworzyć odźwiękowania (zapomniałem jak to się nazywa, robi się to przy pomocy skrótu alt+insert), przeliczyć oświetlenia itp. Zupełnie nie rozumiem o co tu chodzi. :?
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Pobierz z poniższego linku plik z narzędziami do dromeda czyli Dromed toolkit.
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=114292
Do pracy z DromEdem w nowej wersji nie są potrzebne wszystkie zawarte w tym zestawie narzędzia a jedynie pliki konfiguracyjne i z komendami, czyli wystarczy wypakować do folderu z grą pliki z rozszerzeniami cmd oraz bnd.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Przepraszam, że nie podziękowałem od razu :) Miałem jeszcze kilka problemów, które naprawiłem sam (np. zbyt duża liczba wierzchołków w łukach, a gdzieś na TTLG przeczytałem, że da się robić cylindry o 26 wierzchołkach...).

EDIT:
Ale mam też nowy problem, o którym sobie przypomniałem. Nie da się skrótem alt+insert robić roombrushy (przypomniała mi się ta nazwa). Szukałem trochę w nowych opcjach, ale nie znalazłem. Ale poszukam jeszcze dokładniej.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Da się robić roombrushe, ale skrótem "Shift+insert" :)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
PROMETEUSZ
Skryba
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2004, 22:40
Lokalizacja: WROCLAW

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: PROMETEUSZ »

Gdzie w dromedie ustawia się rodzaj broni i jej ilość i przedmiotów.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Wpisz w pole komend jedną z tych komend
find_obj sword
find_obj blackjack
find_obj broadhead
utwórz wyszukany obiekt i stwórz link typu contains od markera Garretta do stworzonego egzemplarza broni ( a thiefie nie ma łuku jako obiektu, są jedynie strzały).
Strzały i inne tego typu obiekty mają właściwość Engine Features: stack count, która określa ich jest sztuk obiektów danego typu.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
PROMETEUSZ
Skryba
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2004, 22:40
Lokalizacja: WROCLAW

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: PROMETEUSZ »

A jak już w gotowej fanmisjii to zmienić np. BonesEp1 ????
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Jak można w ostatniej misji Thiefa 1 za pomocą programu DromEd (misja W Paszczy Chaosu) wstawić w dowolnym miejscu most lub drabinę?
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Most musiałbyś zbudować z brushy, a tego chyba nie potrafisz. Drabina jest jako obiekt.

Editors -> Object Hierarchy -> Psychical -> TerrainLike -> Climbable -> ladder lub metal ladder

Liczby po nazwie (np. ladder8) to liczba oznaczająca wysokość drabiny. W tym wypadku to 8 jednostek, czyli 8 stóp, czyli ok. 2,4 metra. Ufam, że umiesz wstawiać obiekty do planszy i przesuwać je?
ODPOWIEDZ