Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Ad 1. A uruchamiasz przez Dromed.exe?
Ad 2. W pliku "User.cfg" usuń średnik przed "edit_screen_depth 16"
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: racaz »

1.Tak
2.Nie ma tam nawet słowa "edit".

edit:Jeśli chodzi o DromED 1 okazało się, że muszę po prostu nacisnąć alt+e w dowolnym wczytanym zapisie.
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Na TTLG.com ogłoszono powrót Dromed Central. Nareszcie.

Oczywiście wygląda to nieco inaczej, ale dobrze, że ktoś podjął się tego tematu.

Oto link do nowego DC: http://www.southquarter.com/dromed/

A tutaj wątek na TTLG.com.
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Jest w trakcie budowy jeszcze ale dobrze,że się pojawiła w końcu!
Można znaleźć mnóstwo świetnej pracy.Dromedowiec sięga po tutoriale a Garrett znów po złoto.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Trochę insze pytanie. Czy jest gdzieś w internecie, lub mógłby ktoś zrobić taki szablon do robienia skórek postaci?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Po co szablon skoro możesz wiele skórek ściągnąć z http://www.paweuek.cba.pl ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

I znów po raz -ty dłubię w DromEdzie :) I standardowo, parę pytań:

1.Niewidzialne ściany. Jak taką zrobić? Czy da się, aby przez nią mogły przechodzić obiekty/AI, ale nie Garrett?

2.Jak zmienić, aby po ogłuszeniu/zabiciu postaci zamiast napisu "Ciało" lub "Nieprzytomny" było imię? Coś takiego jak w Seven Sisters lub Calendra's Cistern. Patrzałem w tej pierwszej fm, ale nie doszedłem do tego, jak to działa.

3.Poruszający się obiekt. Chcę zrobić powóz, który będzie jeździł po drodze w kółko - da się tak? Jak? Co proponujecie?

Jak nie wiecie, możecie dać jakieś poradniki po angielsku. Ale to w ostateczności ;)
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

1. Oj da się :) Wystarczy się pobawić z jakimś obiektem, ale jak dokładnie, to teraz Ci nie jestem w stanie powiedzieć. Bodajże w dromedzie jest gdzieś nawet property z checkboxem "Invisible"! :) o ile dobrze pamiętam. Na Dromedzie dawno nie siedziałem, ale jak zerknę do Windowsa to aż sprawdzę :)

Niestety żeby AI mogło przechodzić, to będziesz musiał chyba pobawić się w AIWatchObj :)

Taki Marker lub TrolPt będzie powodował na linku AIWatchObj, że postać aktywuje ukryty za ścianami button, który aktywuje teleport - gorzej jeśli to ma działać, dla wielu postaci, ale pewnie jak się narobić, to zrobić.

Będzie jeszcze potrzebne, by odznaczyć obiektowi właściwość blokowania pathfindingu - dzięki temu postać wogole będzie próbować przejść - a wtedy zbliży się do twojego punktu.

2. Oj też Ci muszę sprawdzić, ale to było banalne. Gdzieś w obiekcie ustawiasz alias dla object name, a potem definiujesz mu to w pliku string\english\OBJNAMES.STR.

Np, alias:

Kod: Zaznacz cały

Name_waclaw
a w pliku:

Kod: Zaznacz cały

Name_waclaw: "Walcaw Kedzierzawy"
3. A masz konia? :P :P (windy?)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Niewidzialne ściany można zrobić z dowolnych obiektów dodając im właściwość : renderer : transparency (alpha) równą 0,0. Aby AI mogło przechodzić najlepiej użyj drzwi. daj im właściwość jak wyżej oraz w rotating odznacz blocks vision, Wszystkie drzwi zamknij i na jeden wspólny klucz. Każdemu strażnikowi daj taki klucz ale nie z parametrem belt ale domyślnym generic contents. Pamiętaj aby usunąć metapropert materiału, zmienić receptron weapon na abort i co ci jeszcze przyjdzie do głowy.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Świetnie! Jak tylko rozwiązałbyś problem, kiedy to np gracz zablokowałby drzwi, gdy są zamykane przez postać? Oczywiście mowa tu o błyskawicznym zamknięciu się drzwi jeśli się zatną, nie o zamykaniu po czasie jak np. w katedrze :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Aha, fajnie :) Zapewne będę miał z tym problemy, ale postaram się sam tym zająć ;) Tylko jeszcze jedno pytanko, tym razem ważne:

Chyba coś nacisnąłem, że brushe nie są przyciągane do siatki, przez co aby wszystko było na równi muszę wpisywać dokładną lokalizację brushy... Jak ponownie włączyć przyciąganie? Czy jak to włączę, to mi nie wyskoczy błąd, że za dużo brushy nie jest na siatce czy coś?

EDIT:
A czy skomplikowane i możliwe jest polepszenie światła, aby wyraźnie było widać, gdzie cień, a gdzie światło?
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Marzec - nie lubię blokowania graczowi dostępu, lepiej inaczej poprowadzić brusze niż stosować niewidzialne ograniczenia. Podałem taki sposób jaki jest najprostszy ale na pewno nie doskonały. Nie wiem jak uniknąć "wrednego" blokowania drzwi przez gracza, myślę jednak, że miecz wrogiego Ai zapobiegnie takiej sytuacji :)
Chyba coś nacisnąłem, że brushe nie są przyciągane do siatki, przez co aby wszystko było na równi muszę wpisywać dokładną lokalizację brushy
Pod ekranem z rzutami masz okienko gdzie ustawiasz wielkość siatki a pod nim przycisk "use". To jest to czego szukasz :) Aby wyrównać już położone brusze do siatki użyj polecenia z Menu Hilight : unsnapped, full snap processing, clear HL( jeśli masz menu komaga) lub wpisz w okienko poleceń kolejno
hilight_check_snap
hilight_do_snap
hilight_clear
Oczywiście wszystko to gdy masz już zaznaczony przycisk "use".
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Wielkie dzieki, Timon :) Od razu przejrzyściej i łatwiej się buduje ;) Co prawda, trochę mi się pomieszało, ale to już sam naprawię.

Mam nadzieję, że z tej misji w końcu coś wyniknie (miałem już raz gotową jedną mini-misję bez celów, ale miałem problemy z uruchomieniem jej przez DL).

Marzec, nazwy działają (trzeba było objnames.str umieścić tylko w strings, nie w english). Ale teraz wszystko inne nie - nie ma nazwy pałka, miecz itp. - trzeba to ręcznie?

Czekam jeszcze na odpowiedź o światłocień. Niewidzialną ścianą i powozami zajmę się później.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

adriannn pisze:EDIT:
A czy skomplikowane i możliwe jest polepszenie światła, aby wyraźnie było widać, gdzie cień, a gdzie światło?
Tools\Raycast lighting - wysokiej jakości cienie rzucane przez brushe
Tools\Objcast lighting - jeszcze dokładnijszy algorytm cieni, ogarniający także cienie obiektów :) :)
Wybierając jedną z powyższych opcji wybrałeś już tryb renderowania oświetlenia, zostanie zastosowany dopiero przy "przeliczeniu" misji (Tools: Light, lub Optimize, lub Portalize)
adriannn pisze:Ale teraz wszystko inne nie - nie ma nazwy pałka, miecz itp. - trzeba to ręcznie?
Zapomniałem, że plik objnames.str musisz skopiować z oryginalnego folderu thiefa. Zawiera on wszystkie nazwy. Potem dopiero możesz dopisywać własne linijki nazw przedmiotów.

Czekam jeszcze na odpowiedź o światłocień. Niewidzialną ścianą i powozami zajmę się później.[/quote] Teraz na to wpadłem, że wystarczy użyć drzwi, które będą otwierać się do góry i błyskawicznie się zamykać/otwierać niczym w Star Treku :)) To powinno rozwiązać problem blokowania, na dodatek będzie można z nich tworzyć długie ściany! Musze to niedługo przetestować! :-D
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Marzec pisze:
adriannn pisze:EDIT:
A czy skomplikowane i możliwe jest polepszenie światła, aby wyraźnie było widać, gdzie cień, a gdzie światło?
Tools\Raycast lighting - wysokiej jakości cienie rzucane przez brushe
Tools\Objcast lighting - jeszcze dokładnijszy algorytm cieni, ogarniający także cienie obiektów :) :)
Wybierając jedną z powyższych opcji wybrałeś już tryb renderowania oświetlenia, zostanie zastosowany dopiero przy "przeliczeniu" misji (Tools: Light, lub Optimize, lub Portalize)
Nie o to mi chodziło, bo z tego korzystam :) Prawie nie widać różnicy między światłem a cieniem - chcę, aby to było wyraźniejsze, jak w TG na tych screenach: http://darkfate.org/view/details/files/ ... creenshots

Dodałem też nowe tekstury - ale one nie wydają dźwięku, gdy po nich się chodzi. Jak to zmienić?
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Tu masz trochę informacji o teksturach
http://www.thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=1511
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Witam forum! Dla brush'y jest 1024 terrain polygons limit a czy ktoś może wie jaki jest limit wielokątów na obiekt w Dromedzie 1.32 ?
Bedę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę jesli chodzi o limity lights,obj,particle etc
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Gdzieś czytałem, że obiekty powinny mieć poniżej 1024 trójkątów, ale nie zdziwiłbym się, gdyby to nie była prawda. Górną granicą jest raczej wydajność komputera.
Postacie też mogą mieć spokojnie po kilka tysięcy polygonów. Choć nie wiem, jak bardzo wydajność spadnie przy dużej ilości takich hi-poly postaci.

Inne limity, które pamiętam:
- limit obiektów w kadrze - 128
- limit dynamicznych świateł - 10 (lub coś w tych okolicach). Gra nie wykrzacza, ale wyskakuje komunikat.
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: raven4444 »

Na wstępie proszę o nie rzucanie we mnie kamieniami, nie będę tego w złych zamiarach używać.
Potrzebuję jakiegoś haka na grę. Chciałbym spolszczenia potestować w miarę szybko a do tego przydałoby się godmode/niewidzialność czy inne cudo ale takie aby nie popsuło innych elementów gry. W T2X męczyłem się ze zmianą zawartości pamięci i dodawałem itemy ale to i tak nie było szybkie.
Znalazłem coś takiego:
► Pokaż Spoiler
Ale za nic nie wiem jak się za to zabrać. Mógłby ktoś jak idiocie wytłumaczyć ? Albo samemu przerobić ten dark.gam? Chodź z chęcią poznał instrukcję do tego, nie mogę znaleźć AI nigdzie.

Albo czy ma ktoś inny sposób na rozwiązanie mojego problemu ?
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kapitan Smith »

Otwórz editor i wpisz w okno AI_sleep_all
Potem complete processing i nikt nie powinien się ruszyć
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: raven4444 »

A nie po blokują się jakieś głupie skrypty?
A i też jak wspominałem poproszę instrukcję jak dla kogoś kto widzi pierwszy raz Dromeda.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Hmmmm... Rozumiem o co ci chodzi. Sposób, który podał Kapitan jest zły, bo to unieruchomi AI w miejscu... Myślę, że trzeba byłoby pogrzebać w dark.gam właśnie - obniżyć na maksa czujność AI. Akurat ja nie wiem jak to zrobić, więc niech ktoś inny się wypowie:

@Marzec: może ty?
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

w załączniku masz "poprawiony" dark.gam, pozwoli to na swobodne przemieszczanie się w misji. Jednak pamiętaj, że niektóre fragment gry wymagają interakcji z Ai a one teraz będą cię ignorowały.
Nie wiem czy nie będziesz musiał rozpoczynać misji od początku aby silnik gry stworzył Ai z "nowym" nastawieniem do ciebie.
PS nie zapomnij najpierw zachować gdzieś prawidłowy dark.gam :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: raven4444 »

Dzięki ale nie bangla, znaczy wrzuciłem fmkę i tego dark.gam do thiefa 2 (klasycznie nadpisałem) od nowa uruchomiłem misję i biją mnie nadal :D
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kapitan Smith »

A to przepraszam co to przeszkadza w testowaniu spolszczenia, że paru nobków się nie będzie ruszać? ^
Tak mi teraz przyszło do głowy No Endgame, które nie zmieni zachowania AI, a nie zakończy gry w momencie śmierci. Tyle że jest to dostępne z poziomu DDX, a nie wiem jak brzmi komenda tekstowa...
Chyba że konkretnie o to chodzi, żeby mieli przyjazne nastawienie. Jeśli tak, to żadnego szybkiego sposobu nie znam.
ODPOWIEDZ