UNREAL

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

Dziarsky pisze:Skąd wziąść szybko powiedzmy "udostępnione wersje" heretica i Hexena ?
http://www.kmzpub.ru/games.asp?Stat=dl&idg=543 <Hexen>
http://www.kmzpub.ru/games.asp?Stat=dl&idg=542 <Heretic>


Mam nadzieje, że nie będzie problemów z zasysaniem. Ja korzystałam z tej strony już dawno temu...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

maeglin pisze:Mam nadzieje, że nie będzie problemów z zasysaniem.
Jakoś rosyjski nie należy do moich ulubionych mimo iż się go uczyłem :).
Nie wiem co mam kliknąć :)

Poszukam tego na własną rękę. Pewnie znajdę.
Obrazek
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: UNREAL

Post autor: _OskaR »

Скачать
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

Dziarsky pisze: Jakoś rosyjski nie należy do moich ulubionych mimo iż się go uczyłem :).
Nie wiem co mam kliknąć :)

Poszukam tego na własną rękę. Pewnie znajdę.
Ja tam ruskiego nie znam, zerkam na to, do czego odsyła mnie link :P

ftp://ftp.kmzpub.ru/pub/games/vga_only/hexen.zip
ftp://ftp.kmzpub.ru/pub/games/vga_only/hereticf.zip

Mogą być problemy z wbiciem się na ftp, ale to chyba norma, jeżeli idzie o zasoby growo-filmowo-muzyczne ;)

Przy okazji - do takich stron warto mieć ruskie IP, bo widzę, że dla krajowców jest inny link i dla zagranicznych jest inny link.
Ostatnio zmieniony 04 grudnia 2006, 17:51 przez maeglin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

Dzięki. Transfer 0.13kb/s wręcz zaskakuje :)
Obrazek
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

Dziarsky pisze:
Dzięki. Transfer 0.13kb/s wręcz zaskakuje :)
Fakt, transfery nigdy nie były na tej stronie zbyt dobre... Najlepiej leci między 3 a 8 :) Przynajmniej kiedyś tak było. Wcześniej szukałem, czy na rapidzie nie ma wgranych tych gier, ale niestety - linki były martwe.
Awatar użytkownika
marecki
Kurszok
Posty: 635
Rejestracja: 13 września 2005, 15:59
Lokalizacja: Wólka Kozodawska

Re: UNREAL

Post autor: marecki »

marek pisze:to jest racja - relaks, czyli idzie nam cały czas świetnie, nikt nas nie zabija, wogóle luzik-majonezik... ciekawe ile byś marecki wytrzymał?
Ejże, przecież nie mówiłem o trudności/łatwości gier, a jedynie o aspekcie, nazwijmy go, zagadkowym, nadmiaru którego w strzelankach nie trawię (od łamania głowy mam przygodówki). Dobra strzelanka ma mieć przede wszystkim odpowiednią atmosferę i regulowany poziom trudności (tak, żeby mogła być wyzwaniem pod względem refleksu). Spróbuj pograć w Alien vs Predator 2, a przekonasz się, o czym mówię. Początek gry jako marine, siedzę o północy przy zgaszonym świetle, czujnik ruchu co chwilę coś wychwytuje w przewodach wentylacyjnych. Muzyka doskonale buduje napięcie. Jak po raz pierwszy wyskoczył na mnie Alien, to ja o mało co z portek nie wyskoczyłem :-D Klimat tej gierki powala, a końcowych etapów dodatku nadal nie potrafię przejść, także żaden luzik, ani tym bardziej majonezik :))
Nothing is exactly as it seems, nor is it otherwise
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: MRYS »

marecki pisze:Ejże, przecież nie mówiłem o trudności/łatwości gier, a jedynie o aspekcie, nazwijmy go, zagadkowym, nadmiaru którego w strzelankach nie trawię (od łamania głowy mam przygodówki). Dobra strzelanka ma mieć przede wszystkim odpowiednią atmosferę i regulowany poziom trudności (tak, żeby mogła być wyzwaniem pod względem refleksu). Spróbuj pograć w Alien vs Predator 2, a przekonasz się, o czym mówię. Początek gry jako marine, siedzę o północy przy zgaszonym świetle, czujnik ruchu co chwilę coś wychwytuje w przewodach wentylacyjnych. Muzyka doskonale buduje napięcie. Jak po raz pierwszy wyskoczył na mnie Alien, to ja o mało co z portek nie wyskoczyłem :-D Klimat tej gierki powala, a końcowych etapów dodatku nadal nie potrafię przejść, także żaden luzik, ani tym bardziej majonezik :))
Dla mnie idealnym połączeniem klimatu i "zagadek" był System Shock w obu odsłonach. I okazało się, że da się to połączyć w jedno: fabułe, klimat i łamanie głowy. AvP 2 jest fajny do pewnego momentu. Potem zaczął mnie strasznie nudzić. Skończyłem, ale juz do niego nie wrócę.

Zagadki w przygodówkach to czasem przeginanie pały. Stoję przed drzwiami i mam sie domyślić, że jak dam prezent temu rybakowi trzy ulice wcześniej, to da mi pióro, które wymienię na pieniążek w sklepie na drugim końcu miasta. Za pieniążek kupie mechaniczną myszę, którą puszczę obok straznika, którego kot za nia poleci a za nim ten strażnik i po drodze zgubi klucz, do tych drzwi, przed którymi stoję... No, w sumie proste...
Ostatnio zmieniony 04 grudnia 2006, 19:20 przez MRYS, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

marecki pisze:Ejże, przecież nie mówiłem o trudności/łatwości gier, a jedynie o aspekcie, nazwijmy go, zagadkowym, nadmiaru którego w strzelankach nie trawię
A grałeś może w singlowego Doom3 ? Wydaje mi się, że to dobry przykład czy ta gra ci się po kilku godzinach grania ciągle podobała czy znudziła. Jest tam wszystko to o czym mówisz - akcja, mało kombinowania :). Tyle tylko, że nic więcej i praktycznie tak całą grę.
Obrazek
Awatar użytkownika
marecki
Kurszok
Posty: 635
Rejestracja: 13 września 2005, 15:59
Lokalizacja: Wólka Kozodawska

Re: UNREAL

Post autor: marecki »

Zagadki w przygodówkach to czasem przeginanie pały. Stoję przed drzwiami i mam sie domyślić, że jak dam prezent temu rybakowi trzy ulice wcześniej, to da mi pióro, które wymienię na pieniążek w sklepie na drugim końcu miasta. Za pieniążek kupie mechaniczną myszę, którą puszczę obok straznika, którego kot za nia poleci a za nim ten strażnik i po drodze zgubi klucz, do tych drzwi, przed którymi stoję... No, w sumie proste...
Hehe, to fakt, niektóre przygodówki są szalenie mało logiczne (dobrze, jeśli są przy tym chociaż zabawne). No ale z drugiej strony ten wasz wychwalany Hexen też nie grzeszył oryginalnością, głównie polegało to na znajdywaniu przełączników, teleportów, opuszczaniu mostów, etc. Przyznaję, że znudziłem się bodajże w trzecim akcie (Egipt chyba), bo akcji jak na lekarstwo. Ale bronie mi się podobały :-D
Dziarsky pisze:A grałeś może w singlowego Doom3 ? Wydaje mi się, że to dobry przykład czy ta gra ci się po kilku godzinach grania ciągle podobała czy znudziła. Jest tam wszystko to o czym mówisz - akcja, mało kombinowania . Tyle tylko, że nic więcej i praktycznie tak całą grę.
Niestety (a może na szczęście?) moja przygoda z Doomem skończyła się na dwójce, którą wspominam z rozrzewnieniem (ale czasy były inne, inne wymagania). Słyszałem już negatywne opinie o D3, tyle że póki nie wymienię sprzętu, to się nie przekonam.
Nothing is exactly as it seems, nor is it otherwise
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: MRYS »

W Hexenie 2 o ile pamiętam np. w Egipcie do rozwiązania niektórych zagadek poptrzebna była - elementarna co prawda ale zawsze - znajomośc mitologii egipskiej.

Co do D3 to aż tak się ni ezniechęcaj. Gra ma i dobre momenty. Tyle tylko, że jest potwornie monotonna. Ach, gdyby System Schock miał taką grafikę...
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

Akurat przygodówki, które wcześniej wymieniłem (a więc Najdłuższa podróż, Syberia I & II, Still Life czy rewelacyjne czeskie Black Mirror), pozbawione są absurdalności, stawiają raczej na wywołanie tęsknoty za inną, piękniejszą rzeczywistością (Najdłuższa podróż czy Syberia) czy też chcą uraczyć nas wielkim mrokiem (Still Life oraz Black Mirror). A wszelkiej maści guano typu Wacki czy Teenagent omijam szerokim łukiem.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

W końcu zagrałem w tego ulepszonego graficznie Hexena.
Jak to świetnie wygląda, obsługuje mysz itp.
Ile to musieliśmy mieć kiedyś samozaparcia by grać w pierwowzór? :)
Gram jak szalony teraz :P
Obrazek
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

Dziarsky pisze:W końcu zagrałem w tego ulepszonego graficznie Hexena.
Jak to świetnie wygląda, obsługuje mysz itp.
Ile to musieliśmy mieć kiedyś samozaparcia by grać w pierwowzór? :)
Gram jak szalony teraz :P
Co prawda, to prawda :)

Chciałbym też, aby kiedyś ktoś drugie wydanie System Shocka tak podrasował...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

Chciałbym też, aby kiedyś ktoś drugie wydanie System Shocka tak podrasował...
Widziałem obydwie części ale nie dane mi było w nie grać. jedynka jest już pewnie nie do strawienia ale SS2 mam na cd więc pewnie jeszcze się za to wezmę.
Obrazek
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

Dziarsky pisze:Widziałem obydwie części ale nie dane mi było w nie grać. jedynka jest już pewnie nie do strawienia ale SS2 mam na cd więc pewnie jeszcze się za to wezmę.
Wydanie deluxe System Shocka zapewnia rozdzielczość 640x480, zatem da się w to grać nienajgorzej :)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

maeglin pisze:Wydanie deluxe System Shocka zapewnia rozdzielczość 640x480, zatem da się w to grać nienajgorzej
Na 20" monitorze, bez akceleracji raczej nie. Ponad moje siły :). No chyba, że to wersja 3D i "rozmaz" jeszcze jako tako wygląda.
Obrazek
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: MRYS »

maeglin pisze:
Dziarsky pisze:Widziałem obydwie części ale nie dane mi było w nie grać. jedynka jest już pewnie nie do strawienia ale SS2 mam na cd więc pewnie jeszcze się za to wezmę.
Wydanie deluxe System Shocka zapewnia rozdzielczość 640x480, zatem da się w to grać nienajgorzej :)
Nie tylko. Fanowskie modyfikacje pozwalają nawet 1024x768. Gdzieś nawet widziałem przepis jak samemu sobie spreparować taki plik uruchomieniowy. Jak na tamte czasy gra szokowała możliwościami interakcji i zestawem chociazby ruchów bohatera: przykucnięcie, wychylenie się(!) itd. Trochę to siermięzni ezaimplementowano, ale jednak była to rewolucja. Gdzieś tam się ślimaczą prace nad akcelerowana wersją SS 1, ale póki co mozna sobie tylko pochodzic po pustych korytarzach.
Niżej podpisany miał kiedyś ambitny plan przeniesienia SS1 na engine SS2 (nowe obiekty, nowe tekstury...) Skończyło się na jednym pomieszczeniu i ruchomych drzwiach, głównie dlatego, że edytor do SS2 bazował wprost na edytorze do TDP i miał swoje, koszmarne upierdliwości.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

MRYS pisze: Nie tylko. Fanowskie modyfikacje pozwalają nawet 1024x768. Gdzieś nawet widziałem przepis jak samemu sobie spreparować taki plik uruchomieniowy. Jak na tamte czasy gra szokowała możliwościami interakcji i zestawem chociazby ruchów bohatera: przykucnięcie, wychylenie się(!) itd. Trochę to siermięzni ezaimplementowano, ale jednak była to rewolucja. Gdzieś tam się ślimaczą prace nad akcelerowana wersją SS 1, ale póki co mozna sobie tylko pochodzic po pustych korytarzach.
Niżej podpisany miał kiedyś ambitny plan przeniesienia SS1 na engine SS2 (nowe obiekty, nowe tekstury...) Skończyło się na jednym pomieszczeniu i ruchomych drzwiach, głównie dlatego, że edytor do SS2 bazował wprost na edytorze do TDP i miał swoje, koszmarne upierdliwości.
MRYS, a czy przenosiłeś spolszczenie z pierwszej wersji System Shocka do wersji deluxe? Fakt, SS wyprzedzał Dooma graficznie i fabularnie (to akurat nie był problem) a wyszedł przecież od niego wcześniej. Nawet muzyka była znakomita (mimo, że to tylko midi), czego dowodem jest obecność niektórych kawałków w nowej wersji w SS2.

Swoją drogą SS2 doczekał się jakiś czas temu nowych tekstur, które prezentują się naprawdę rewelacyjnie. Uszczegółowiono wszelkie statyczne i dynamiczne tekstury, przede wszystkim zaś - zaprojektowano na nowo wygląd wrogów (cycata midwife / położna 8-) / robi wrażenie ;)

http://users.skynet.be/fa426454/images/ss2/rebirth2.jpg

Co do widoczności engine TDP w SS2 - znikające drzwi rządzą :) Podejrzewam, że pewnie były jakieś problemy z wywaleniem mieczy i młotów. Ponoć sami twórcy SS2 nieziemsko męczyli się z przypadłościami silnika TDP.
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: MRYS »

maeglin pisze:Swoją drogą SS2 doczekał się jakiś czas temu nowych tekstur, które prezentują się naprawdę rewelacyjnie. Uszczegółowiono wszelkie statyczne i dynamiczne tekstury, przede wszystkim zaś - zaprojektowano na nowo wygląd wrogów (cycata midwife / położna 8-) / robi wrażenie ;)
Kiedyś z sieci ściągnałem sobie spolszczenie SS2 (tekstów pisanych znaczy się). Spolszczenie niczego sobie, ale próba dorzucenia doń unowocześnionych tekstur i obiektów kończy się niemoznością uruchomienia gry.

A co do spolszczenia SS1, to nigdy mi się nie udało go zainstalować. Najbardziej podobało mi się w readme takie zdanie: niewłaściwe uruchomienie instalatora może spowodować utratę danych na dysku, z którego następuje instalacja. Pisze z pamięci, więc dokładnie to brzmiało nieco inaczej, ale sens był ten sam. Oczywiście DOS etc, etc...

A tak nawiasem mówiąc, to silnik Dooma 3 byłby idealny dla SS...
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: UNREAL

Post autor: maeglin »

MRYS pisze: Kiedyś z sieci ściągnałem sobie spolszczenie SS2 (tekstów pisanych znaczy się). Spolszczenie niczego sobie, ale próba dorzucenia doń unowocześnionych tekstur i obiektów kończy się niemoznością uruchomienia gry.
Pewnie spolszczenie modyfikuje znacząco pliki gry. Podobnie dzieje się ze spolszczonym DeusEx'em - tutaj jednak dorzucenie tekstur z powrotem zangielszcza grę. Na anglojęzyczną wersję SS2 teksturki nakłada się bezproblemowo. Gra wiele na tym zyskuje.
A co do spolszczenia SS1, to nigdy mi się nie udało go zainstalować. Najbardziej podobało mi się w readme takie zdanie: niewłaściwe uruchomienie instalatora może spowodować utratę danych na dysku, z którego następuje instalacja. Pisze z pamięci, więc dokładnie to brzmiało nieco inaczej, ale sens był ten sam. Oczywiście DOS etc, etc...
No tak, DOS :) Jakaś nieprzemyślana komenda i bye bye pliczki! Niemniej z drugiej trony czego nie dało zrobić się w Windzie (np. usunięcie plików z niedozwolonymi znakami w nazwie), to śmiało wykonywało się to w DOSie. Ja próbowałem przerzucić spolszczenie, ale nie zdołałem ustalić pliku odpowiedzialnego za czcionkę. W wersji deluxe po przerzuceniu polonizacji wyświetlają się, miast polskich liter, krzaczki, zaś po chwili następuje permanentne zawieszenie gry i konieczność twardego resetu.

[EDIT]

Wracam do Hexena - ciekawe linki:


[ Hexen na N64, wstawki tekstowe gryzą się ze średniowiecznymi realiami gry, aczkolwiek "Frozen Bacon" brzmi nieźle ;) ]


[ Hexen II na palmtopie chodzi wolniej, niż na moim dawnym P166MMX z kartą 2MB, w roli głównej Paladyn ]

[/EDIT]
pejo
Paser
Posty: 224
Rejestracja: 16 czerwca 2006, 13:17

Re: UNREAL

Post autor: pejo »

_OskaR pisze:Robię spacerek po ArmA
A u mnie własnie się odmeldował kurier DHL z ArmA :) Mój biedny komputer...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: UNREAL

Post autor: Dziarsky »

maeglin pisze:Wracam do Hexena
Ja też wrócę :) Zaciąłem się w grze :P a zaszedłem całkiem daleko :).
Obrazek
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: UNREAL

Post autor: _OskaR »

pejo pisze:_OskaR napisał/a:
Robię spacerek po ArmA

A u mnie własnie się odmeldował kurier DHL z ArmA Smile Mój biedny komputer...
A ja już po spacerku :-D
pejo
Paser
Posty: 224
Rejestracja: 16 czerwca 2006, 13:17

Re: UNREAL

Post autor: pejo »

_OskaR pisze:A ja już po spacerku
Masz już grę? Instalowałeś? Jeśli tak, to napisz na jakim sprzęcie i jak chodzi. Ja mam athlona xp 2 GHz, gigabajt ramu i GeForca 6800 (16 potoków, ale wolne zegary, bo to DDR 1, tak naprawdę to zmodowany 6800 xt) i obawiam się, że będzie cienko, a ja bym chciał tylko low-medium 1024x768 bez hdr i aa/anizo. Już dzisiaj się nie dowiem jak chodzi, bo mam tylko 20 GB dysk i oczywiście cały zapełniony. Trzeba ponagrywać, poodinstalowywać itd. Póki co, studiuję instrukcję. Czarodziej misji? Hmmm... Czasem chyba lepiej niektórych rzeczy nie tłumaczyć dosłownie :) Znowu mało lotnictwa. U "dobrych" tylko Harrier, brakuje "Szepcącej śmierci" aka "Latającej świni"! Szkoda. Nie dopatrzyłem się też Apacza. Jest za to artyleria.
ODPOWIEDZ