Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Dziarsky pisze:
BarTeS pisze:więc może warto przetestować (demko)
Jak juz mówiłem gra potrzebuje minimalnie 128mb w grafice. Więc mógłbym miec nawet GF6800 ale gdyby miał 64mb na pokładzie to bym nie pograł :).
Nie, to jest raczej nie prawda. U mnie na 128mb karcie śmiga w full detalach ;]

Jak grę się da nawet odpalić na 32mb karcie (g2mx). Bierz sie za testowanie, bo później będziesz żałował ;)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

BarTeS pisze: Jak grę się da nawet odpalić na 32mb karcie (g2mx). Bierz sie za testowanie, bo później będziesz żałował
Uparty jesteś :)
Mówiłem, że nie ma szans. Gra (a dokładnie demo, którym się zająłem) w readme ma zapisane, że obsługuje karty graficzne z 128mb i więcej. I tak jak jest zapisane tak gra nie uruchamia się zupełnie, nie reaguje.
Jeśli z tymi GF2mx ktoś nie przesadził to musiało chodzić o jakieś mocne modele z 128mb pamięci (choć nie spotkałem się z takimi modelami) albo ktoś spatchował grę by nie zwracała uwagi na ten parametr.
Obrazek
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Dziarsky, to są minimalne wymagania, podane w readme:
- OS: Windows 2000/XP, SP2, DirectX 9.0C
- CPU: Pentium 4 / Athlon 1.5 GHz or higher
- RAM: 512 MB or higher
- Video: 128 MB AGP GeForce4 Ti4200 / RADEON 8500 or higher video card
- CD/DVD-ROM speed: 32x
- Sound: DirectX compatible PCI 16-bit sound card

Więc będzie Ci chodzić znośnie, wręcz powiedziałbym, że ładnie.
Ale jak nie chcesz to nie graj, żeby potem nie było... :P ;)
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: bobik »

Na A2000+ 1 giga ramu i ATI 9600XT chodzi na MAX na granicy plynnosci.
Glory of the MANY
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

BarTeS pisze:Video: 128 MB AGP GeForce4 Ti4200 / RADEON 8500 or higher video card
Ty dalej swoje :/
Obrazek
Awatar użytkownika
gunman-hr2
Ożywieniec
Posty: 80
Rejestracja: 26 kwietnia 2006, 15:46
Lokalizacja: Ja tu zadaje pytania!

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: gunman-hr2 »

Bek kitu... przeciez nie mozna sie przyczepic do grafiki w homm5 :idea: :!: Musze jednak powiedziec, ze z poczatku muzyka jakos tak sie wydala mi cienka, ale juz w demie bardzo wchodzila mi w ucho, a pelnej to pewnie bedzie na miare trojki...
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Dziarsky, jak tam chcesz. Przecież nie masz takiego złego peceta. Twoja wola.
gunman-hr2, oczywiście, że nie da się przyczepić, jest świetna.
A co do muzyki, to od samego uruchomienia gry spodobała mi się, na pewno nie jest gorsza od III, być może pokusiłbym się o stwierdzenie, że lepsza!

Parę, dodatkowych screenshotów:

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Leming »

Widzę, że nikt nawet nie zauważył braku Zamku Barbarzyńcy :cry:
A przecież on był już od części pierwszej. Jak mogli do czegoś takiego dopuścić.
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

BarTeS pisze:Dziarsky, jak tam chcesz. Przecież nie masz takiego złego peceta. Twoja wola.
Szkoda, że nie czytasz co pisze. Nie pisałbyś głupot. Tak ciężko zrozumieć, że H5 chce 128 a ja mam 64 mb w grafice?

Leming pisze:Widzę, że nikt nawet nie zauważył braku Zamku Barbarzyńcy
To ten gdzie były Orki i Cyklopy czy któryś inny ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Leming »

Dziarsky pisze:To ten gdzie były Orki i Cyklopy czy któryś inny ?
Oczywiście, że to nie ten!! Przecież w Zamku BARBARZYŃCY były puchate króliki, różowe motylki i tajemnicze włochate kulki (które atakowały z dystansu za pomocą serduszek). :))
Ech, nic dziwnego, że nie zauważyłeś braku tego Zamku, skoro nawet nie wiesz co to był za Zamek. ;)
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

Leming pisze:Ech, nic dziwnego, że nie zauważyłeś braku tego Zamku, skoro nawet nie wiesz co to był za Zamek.
Daj żyć. H3 widziałem ostatni raz rok temu.
Moge ci wszystkie zamki wymienić jak chcesz bo znam je na pamięć. Po prostu słowo barbarzyńca nie kojaży mi się z żadnym :). Zamki zawsze klasyfikowałem wg nazw jednostek w nim wytwarzanych.
Obrazek
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: marek »

Leming pisze:Widzę, że nikt nawet nie zauważył braku Zamku Barbarzyńcy
chodzi Ci o stronghold pewnie ;)
szkoda, że go nie ma :( był słaby, ale miał klimacik
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Leming »

Marek pisze:Leming napisał/a:
Widzę, że nikt nawet nie zauważył braku Zamku Barbarzyńcy

chodzi Ci o stronghold pewnie
szkoda, że go nie ma był słaby ...
Pisałem już o tym "zjawisku" w temacie "Team do BG2". Nikt już nie gra dla przyjemności, satysfakcji tylko dla potęznych jednostek.
W Herosach 1 nikt nie chciał grać rycerzem.
W Herosach 2 też nikt nie chciał grać rycerzem.
W Herosach 3 nagle wszyscy chcą grać Zamkiem Rycerza. Dlaczego, a no bo Archanioły oczywiście.
Marek pisze:... ale miał klimacik
No zrehabilitowałeś się skutecznie. :)
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

Marek pisze:chodzi Ci o stronghold pewnie
Zlitujcie się i powiedzcie po jednostkach, który to :).
W Herosach 3 nagle wszyscy chcą grać Zamkiem Rycerza.
Wiesz... mając herosa z 10 Archaniołami czułem się kimś 8-). Czemu miałbym sobie odmawiać tej przyjemności ? :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: marek »

Dziarsky pisze:Czemu miałbym sobie odmawiać tej przyjemności ? Very Happy
lepsze odczucie bylo jak się miało 10 Czarnych smoków (chociaż nie były lepsze)
Leming pisze:W Herosach 3 nagle wszyscy chcą grać Zamkiem Rycerza. Dlaczego, a no bo Archanioły oczywiście.
raczej ze względu na całokształt - zamek był najbardziej czytelny, jednostki były silne - bardzo dobzi marksmeni(jednostka 2go poziomowa), silni krzyżowcy(lepsze były tylko wampiry), mnisi nieźli(cos w guście arcymagów z tower), kawaleria szybka i skuteczna (ale slabsza od kawalerii nieumarłych), Archanioły świetne, pozostałe jednostki niezłe, aczkolwiek na swoim poziomie (bo w ten sposób najlepiej porównywać) przeciętne - aczkolwiek należy pamiętać o kosztach - na wyższych poziomach trudności to nie było wesoło jak trzeba było wydać po paredziesiąt sztuk każdego surowca na budowę leża archaniołów :(

bardzo dobrze wypadał Rampart (miał $karbiec, oraz świetne elfy i bardzo wytrzymałe drzewce), Nekropolia(hordy szkieletów, niemal nieśmiertelne wampiry, lisze, do których można dojść w pierwszym tygodniu, kawalerię ze świetnymi krytykami), Tower (juz na starcie jednostka strzelająca - gremliny, niestety inne oddziały były takie sobie - chociaż magowie i nagi były fajne - ale Tytani byli za drodzy o ile nie miało się fortu ww poblizu), ciekawie było w fortress - o ile sie znalazło obok zamku drewno, możnabyło mieć wiwerny pierwszego dnia :-D , a zdolność rozpraszania magii u ważek też była niczego sobie, szkoda, ze hydr były słabe :( , a zdolność gorgon przydawała sie tylko na najsilniejszych wrogów) dobre było Dungeon (harpie, którym wróg nie odpowiada, bardzo groźne oka i meduzy, minotaury z doskonałym morale, oraz szybkie i dosyć silne czarne smoki, a oprócz tego mana vortex i gildia magii 5go poziomu)

Inferno było słabe - magogi raniące również swoich, cienkie impy, zaledwie przeciętne psy, pit lordy groźne tylko jak sie je spotykało jako strażnika jakiegos miejsca, za słabe diabły - godne uwagi były ifryty, i tyle)

Leming pisze:ikt już nie gra dla przyjemności, satysfakcji tylko dla potęznych jednostek.
Heroes3 grałem raczej z kimś (zwykle z bratem), więc lepiej było grać lepszym zamkiem, nikt nie lubi przegrywać :P

Dziarsky pisze:Wiesz... mając herosa z 10 Archaniołami czułem się kimś
jak spotykałeś demigorgony to też czułeś się kimś? 8-)

edit:
strondhold to ten z behemotami, orkami i ogramiu - z silnych jednostek miał.... wilczych jeźdźców? chyba tylko, bo: cyklopi to pomyłka, behemoty są silne, ale nie latają (mogli je dać na 6ty poziom), no dobra - z silnych mają thunderbirdy, ale to niewiele
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Dziarsky pisze: Szkoda, że nie czytasz co pisze. Nie pisałbyś głupot. Tak ciężko zrozumieć, że H5 chce 128 a ja mam 64 mb w grafice?
Łoo matko. I tak będziesz cały czas sugerował się wymaganiami, podanymi przez producentów? Twoja strata.

A głupot wcale nie piszę, swoje wiem.
Dziwne czemu, że odpalałem gierki na kompie nie spełniajacym nawet wymagań minimalnych, na procku 800mhz z 256 ramu i radku 9200 (najnizszej klasy karta, a procek i ram to przedepokowe rupiecie) grałem spokojnie w takiego chociażby SW Republic Commando czy nawet MoH PA.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

Marek pisze:jak spotykałem demigorgony to też czułeś się kimś?
Nie kojaże, z nazw w H3 jestem słaby. Z wyglądu wszystko pamiętam :).

ps. nie wymieniłeś zamku z Cyklopem, Orkami i Goblinami, to zapewne ten stronghold, o który chodziło Lemingowi:). Uparcie nie odpisze czy to ci Barbarzyńcy :P.

ps2. Pamiętajmy tez o zamku Żywiołaków :P, choć nie miałem do niego zaufania to czasem się za niego brałem z ciekawości :).

BarTeS pisze:Łoo matko. I tak będziesz cały czas sugerował się wymaganiami, podanymi przez producentów? Twoja strata.

A głupot wcale nie piszę, swoje wiem.
Dziwne czemu, że odpalałem gierki na kompie nie spełniajacym nawet wymagań minimalnych, na procku 800mhz z 256 ramu i radku 9200 (najnizszej klasy karta, a procek i ram to przedepokowe rupiecie) grałem spokojnie w takiego chociażby SW Republic Commando czy nawet MoH PA.
Mając o połowe mniej pamięci w grafice niż minimum gra mi się nie uruchamia. Stawiam, że to jest przczyna bo BattleField2 tez zrobił to samo. Tak jest i kropka.
Obrazek
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: marek »

Dziarsky pisze:Marek napisał/a:
jak spotykałes demigorgony to też czułeś się kimś?

Nie kojaże, z nazw w H3 jestem słaby. Z wyglądu wszystko pamiętam
krowy z miasteczka bagiennego 8-) raczej dosyć wredne
Dziarsky pisze:ps. nie wymieniłeś zamku z Cyklopem, Orkami i Goblinami, to zapewne ten stronghold, o który chodziło Lemingowi:). Uparcie nie odpisze czy to ci Barbarzyńcy Razz.
wymieniłem w "edit" - to ten pustynny z cyklopami innymi potworami i spółką ;)
Mając o połowe mniej pamięci w grafice niż minimum gra mi się nie uruchamia. Stawiam, że to jest przczyna bo BattleField2 tez zrobił to samo. Tak jest i kropka.
Dziarsky pisze:I tak jak jest zapisane tak gra nie uruchamia się zupełnie, nie reaguje.
ciekawe kiedy BarTes sie skapnie, ze mu napisałeś juz dawno, że juz próbowałes :))
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
BarTeS
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 30 sierpnia 2004, 19:38

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: BarTeS »

Dziarsky, dziwne, naprawdę dziwne, ale w przypadku Battlefielda, to jest wyraźnie napisane, że gra nie obsługuje G4 tit (tutaj nie chodzi o zadną ilośc pamieci na karcie!), BF2 wymaga min. PS 1.4.

Marek, ominałem to? Jak mogłem, to przez to, że jestem półprzytomny przez ostatnie dni :))
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Dziarsky »

krowy z miasteczka bagiennego Cool raczej dosyć wredne
Bardziej to w H2 przerażały mnie nie powiązane z zamkami zielone meduzy z białych, marmurowych ruin. Nigdy nie dało się ustalić ile ich dokładnie będzie i zawsze ostro dokopały :). W H3 takiego strachu już nie doswiadczyłem :).
Obrazek
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: Leming »

A pamięta jeszcze ktoś Duchy z części 1 lub 2? To dopiero była jednostka (zwłaszcza jej specjalna umiejętność). A gdy jakimś cudem udało się ich przyłączyć, to dopiero było fajnie. Powstał dodatek do Herosów 2, gdzie były budynki pozwalające min. rekrutować oddziały Duchów.
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
gunman-hr2
Ożywieniec
Posty: 80
Rejestracja: 26 kwietnia 2006, 15:46
Lokalizacja: Ja tu zadaje pytania!

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: gunman-hr2 »

Musze powiedziec, ze fabula jest nad wyraz wciagajaca, nie to co w poprzednich czesciach potraktowana po macoszemu... a w 4 to juz nawet nie pamietam. Ostatnia kampania (z 6) jest Akademia co mi najbardziej odpowiada, uwielbiam ten zamek. Tak w ogole to slyszalem, ze kontynuacja fabulowa herosa5 jest ta druga gra ubisoftu - Dark Messiah. Splendid.
5n1k3r5
Bełkotliwiec
Posty: 8
Rejestracja: 22 lutego 2006, 23:32

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: 5n1k3r5 »

Ja przedwczoraj se ściągnąłem z osiedlowego huba DC pełną wersję i sobie narobiłem smaku bo mi menu sie odpaliło :P A potem się ładuje i bęc do Windy... Gra wymaga pixel shadera w wersji 2.0 a ja takiego nie posiadam jak również takiego procka i tyle ramu... :evil:
Awatar użytkownika
gunman-hr2
Ożywieniec
Posty: 80
Rejestracja: 26 kwietnia 2006, 15:46
Lokalizacja: Ja tu zadaje pytania!

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: gunman-hr2 »

5n1k3r5 pisze:Ja przedwczoraj se ściągnąłem z osiedlowego huba DC pełną wersję i sobie narobiłem smaku bo mi menu sie odpaliło :P A potem się ładuje i bęc do Windy... Gra wymaga pixel shadera w wersji 2.0 a ja takiego nie posiadam jak również takiego procka i tyle ramu... :evil:
Gra NIE wymaga shaderow 2.0 .
Awatar użytkownika
.mike
Ożywieniec
Posty: 86
Rejestracja: 18 lipca 2005, 10:35
Lokalizacja: Wrocław

Re: Heroes of Might and Magic V - zapraszam do dyskusji

Post autor: .mike »

Minimalne wymagania:

1. MicrosoftR WindowsR 2000 SP4/XP SP2
2. DirectX 9.0c
3. Procesor Pentium/Athlon 1.5 Ghz obsługujący technologię SSE
4. 512 MB RAM
5. 128 MB karta graficzna ze sprzętową obsługą Pixel Shader 1.1
6. 16 bitowa karta dźwiękowa zgodna z DirectX
7. 1.5 GB wolnego miejsca na dysku twardym
8. Napęd CDx32 lub DVDx4 (w zależności od wersji)

Zalecane wymagania:

1. MicrosoftR WindowsR 2000 SP4/XP SP2
2. DirectX 9.0c
3. Procesor Pentium/Athlon 2.4 Ghz obsługujący technologię SSE
4. 1024 MB RAM
5. 256 MB karta graficzna (GeForce 6600, X800 lub wydajniejsza)
6. Karta dźwiękowa zgodna z DirectX ze sprzętowym wsparciem dźwieku 5.1
7. 1.5 GB wolnego miejsca na dysku twardym
8. Napęd CDx32 lub DVDx4 (w zależności od wersji)
gunman-hr2 ma racje gra wymaga shaderow ale nie 2.0
heh...zreszta o czym ja gadam mi i tak ta gra nie pójdzie :roll:
ODPOWIEDZ