Morrowind - gram!

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Strażnicy mówią, że do opisu mordercy pasuje gość z Izby Rajców. Rozmawiam z nim, ale nic z tego nie wynika. Gość się nie przyznaje (nawet jeśli jest przychylnie do mnie nastawiony). A jeśli go zabiję, za moją głowę wyznaczona jest cena i quest się nie kończy. Dlaczego? Co mam zrobić?

I jeszcze jedno: dowódca Fortu Księżycowego prosił bym zabił wszystkich z Izby Rajców. Jak tego dokonać? Troszkę są za silni ci mordercy... ;)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Może nie spiesz się , przyjrzyj się jeszcze sprawie ... A należysz może do Gildii Złodzieji ??
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

forti pisze: A należysz może do Gildii Złodzieji ??
Owszem... Jakżeby inaczej! :)

Ile oni robili tę grę? Przecież jest oooogromna.... :shock:

I wiecie co? To niesprawiedliwe, że za gry, które przechodzi się w 2-3 tygodnie (np. TDS) płaci się tyle samo (lub więcej), co za gry, których nie można ukończyć w kilka miesięcy... :?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

A słyszałem , że "Oblivion", mimo całego wypasu jaki ma posiadać, nie będzie przestrzennie tak duży jak Morrowind... Podobnie jak mapy T:DS w porównaniu z poprzednimi częściami, tak samo było z DX:IW... Ciekawe jak będzie z Half Lifem 2.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3835
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

A czy jest możliwość zwiększenia współczynników np. siła powyżej 100. Nie używając kodów oczywiście :wink:
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Bukary pisze:...A jeśli go zabiję, za moją głowę wyznaczona jest cena i quest się nie kończy. Dlaczego? Co mam zrobić?...
Jesteś przecież w Gildii Złodzieji, masz tam wpływowych znajomych.
Bruce pisze:A czy jest możliwość zwiększenia współczynników np. siła powyżej 100. Nie używając kodów oczywiście :wink:


Jest taka możliwość , bez kodów.
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3835
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

No to napisz jak to zrobić.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Normalnie czyli treningiem się tego nie da zrobić, ale jest masa magicznych przedmiotów, które po włożeniu dodają postaci określonych właściwości (tylko na czas noszenia takiego przedmiotu na sobie). Może to być np pierścień dodający siły , lub rzucający na stałe czar kameleon itp. Ucz się pilnie zaklinania a będziesz mógł sam produkować takie cudeńka. Zresztą multum takich rzeczy jest do znalezienia czy zdobycia.
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3835
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

Dzięki forti.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Luzik , do usług :-D
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3835
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

Gravel, co z tym spolszczeniem? Jak nie możesz wysłać to wrzuć na edysk.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
inconnu
Paser
Posty: 183
Rejestracja: 16 czerwca 2003, 22:13
Lokalizacja: R'lyeh
Kontakt:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: inconnu »

Ok, w takim razie niech mi ktoś prześle login i hasło na PM.
'Oficjalnie ostrzeżony przed banem' ;]
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3835
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

A ogólnie rzecz biorąc ten Morrowind z Extra Klasyki ma już poprawione błędy w tłumaczeniu. Ta więc mi i Bukaremu to spolszczenie nie będzie potrzebne.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Jak się uczyć zaklinania? Jak samemu przyrządzać mikstury?

Czy droższa zbroja = lepsza zbroja? Zabiłem w ruinach pewnego orka. Ma zbroję o wartości prawie 3000 [smoków?]! Ale kiedy ją nałożę, KP z 8 spada mi do 6. A moja zbroja jest warta chyba tylko 30 smoków. Lepsze wcale nie znaczy droższe?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bukary »

Po tygodniu grania w Morrowinda muszę powiedzieć, że to gra ze wszech miar godna pochwał.

Moja ocena: 9.5/10.

Do ideału brakuje jej kilku rzeczy:
a) modele postaci bardzo mi się nie podobają;
b) rozgrywka bardzo często ogranicza się do ciągłego klikania myszą, ale to typowa wada/zaleta gier RPG;
c) walka sprawia archaiczne wrażenie;
d) dźwięki mogłyby być liczniejsze;
e) niektóre rozwiązania graficzne/architektonicznie nie przypadły mi do gustu (np. Vivec wygląda nieciekawie).

Dlaczego więc aż 9.5? Bo w pewnym momencie stajemy się częścią ogromnego świata, a nie tylko graczem przed ekranem. To się nieczęsto zdarza. Spośród wielu różnych gier jeszcze chyba tylko Thief i Betrayal at Krondor sprawiły, że niemal "żyłem" w wyimaginowanym świecie. A świat Morrowind jest rzeczywiście ogromny...

Marzy mi się gra będąca połączeniem Thiefa i Morrowinda: trzymająca w napięciu i oparta na umiejętnościach złodziejskich rozgrywka (żadnych "dłużyzn") w przeogromnym świecie. To byłoby coś!
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Maggie
Ożywieniec
Posty: 87
Rejestracja: 03 lutego 2004, 14:51
Lokalizacja: Malbork

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Maggie »

Wiesz Bukary, ja mam ambitne plany zostania programistą, więc może za dwadzieścia lat... :wink:
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Morrowind - gram!

Post autor: brzeszczot »

Bukary pisze:
Marzy mi się gra będąca połączeniem Thiefa i Morrowinda: trzymająca w napięciu i oparta na umiejętnościach złodziejskich rozgrywka (żadnych "dłużyzn") w przeogromnym świecie. To byłoby coś!
Poki co istnieja polsrodki - edytor. Rozbudowany pakiet Construction Set. Thiefowego narzedzia pewnie sie nie doczekamy.
Bukary - zatem do dziela :wink:
Knuckleduster
Miastolud
Posty: 47
Rejestracja: 26 października 2003, 20:56
Lokalizacja: Toruń

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Knuckleduster »

Jak masz umiejętność "lekki pancerz" większą niż cięzki czy średni,
to lekka zbroja będzie cie bardziej chroniła, ale poza tym
droższa=lepsza.
Aby samemu przyrządzać mikstury trzeba mieć
1.alchemię najlepiej powyżej 40
2.składniki
3.sprzęt:moździeż,alembik,palnik,retorta(przy sobie)
i położyć go na siebie w oknie ekwipunku
Im lepszy sprzęt i "alchemia" tym lepsze mikstury wychodzą
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3835
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

Taka mała ciekawostka. Średnia zbroja w grze NIE WYSTĘPUJE :shock: Więc dlaczego autorzy gry umieścili tą umiejętność?
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Ożywieniec
Posty: 95
Rejestracja: 04 sierpnia 2004, 12:22
Lokalizacja: kraśnik

Re: Morrowind - gram!

Post autor: forti »

Nie no , występuje ! 100%, tylko nie pamiętam nazwy modeli bo już z rok nie grałem, ale np miałem zbroję od Almalexii , oczywiście wypas z dodatkami (miała dodatkową magiczną tarczę ) i zasuwałem w tym aż miło - i był to pancerz średni (wcale nie taki średni).
"Jak tam było, tak tam było,
Ale jeszcze nigdy tak nie było,
Żeby jakoś nie było."
Awatar użytkownika
Sah
Skryba
Posty: 290
Rejestracja: 14 września 2003, 18:45
Lokalizacja: Szczecin

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Sah »

Bukary pisze:Do ideału brakuje jej kilku rzeczy:
a) modele postaci bardzo mi się nie podobają;
b) rozgrywka bardzo często ogranicza się do ciągłego klikania myszą, ale to typowa wada/zaleta gier RPG;
c) walka sprawia archaiczne wrażenie;
d) dźwięki mogłyby być liczniejsze;
e) niektóre rozwiązania graficzne/architektonicznie nie przypadły mi do gustu (np. Vivec wygląda nieciekawie).
Tylko że punkty a) i e) są bardzo zależne od enginu, który wymusza takie a nie inne oświetlenie i sposób budowania modeli. Vivec wygląda jak wygląda pewnie dlatego bo jest strasznie wielkie. Chyba tak miało być.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Juliusz »

Przymierzam się też do poznania Morrowinda. Możecie mi tylko powiedzieć parę rzeczy?:
1) średnio przepadam za magią - da się jakoś grać bez magii (względnie minimalizując jej występowanie w grze) ?
2) walczy się podobnie jak w Thiefie (machając mieczem) czy wynik jest jakoś obliczany na podstawie umiejętności?
3) Mam GF4 MX - dużo stracę klimatu przez brak dynamicznych cieni?
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3835
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

1. Da się. Wystarczy inwestować w siłę i umiejętności "Długie Ostrze" oraz "Cięzki Pancerz". Dosyć przydatne są też umięjętności handlu i retoryki.
2. Nie bardzo rozumiem. Z mieczem to jest tak jak to bywa w RPG-ach. Im jesteś silniejszy tym mocniejsze ciosy.
3. Cienie możesz ustawić. Ja mam GF2, a z cieniami gra mi trochę spowalnia. U ciebie będzie raczej lepiej.
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3835
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Bruce »

W Pelagiat, w gospodzie "W pół drogi" jest taka kobitka imieniem Ahnassi. Daje ona kilka zadań. Ja utknąłem na drugim. Mam znaleźć jej przyjaciela uzależnionego od skoomy i mu pomóc. Znalazłem go, ale kłopot w tym, że nie wiem gdzie szukać dla niego pomocy. Do kogo się zwrócić aby wyleczyć go z uzależnienia od skoomy?
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Knuckleduster
Miastolud
Posty: 47
Rejestracja: 26 października 2003, 20:56
Lokalizacja: Toruń

Re: Morrowind - gram!

Post autor: Knuckleduster »

2) walczy się podobnie jak w Thiefie (machając mieczem) czy wynik jest jakoś obliczany na podstawie umiejętności?
Walczymy klikając myszą,ale nie zawsze trafiamy.Np. długie ostrze- im wyższa umiejętność
Długie Ostrze i współczynnik Zwinność tym częściej trafiasz
a obrażenia przy trafieniu zależą od broni i Siły.
ODPOWIEDZ